Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Dere har det alle bra?

Her skinner sola, huset er fjonget, Prima er ikke turet og matmor er sulten.

Vil gjerne ha deres innspill på dette innlegget. Jeg har fått svar fra de som lager kløven, se komentarene.- og skal jeg ta imot tilbudet eller bare droppe det? Hva ville dere gjort? Link:

https://gyldenlykke.wordpress.com/2015/03/22/produktomtale-av-kloven-eqdog/comment-page-1/#comment-527

Så skal jeg ta imot en ny kløv? 

• Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Har vært på en vannvittig flott tur i dag, se så fin utsikt vi hadde!

Posted Images

Skrevet

Vil gjerne ha deres innspill på dette innlegget. Jeg har fått svar fra de som lager kløven, se komentarene.- og skal jeg ta imot tilbudet eller bare droppe det? Hva ville dere gjort? Link:

https://gyldenlykke.wordpress.com/2015/03/22/produktomtale-av-kloven-eqdog/comment-page-1/#comment-527

Jeg tror jeg ville tatt imot tilbudet, og gitt dem en siste sjanse, vel og merke med forbehold om at det ER siste sjanse, og dersom det ikke går denne gangen heller, så får du pengene tilbake. Om de ber deg velge mellom ny kløv eller penger, og kun det (altså at dersom du velger kløven, så får du ikke penger om den ikke er bra nok den heller), så hadde jeg tatt pengene. Jeg syns svaret var såpass seriøst, og jeg fikk inntrykk av at de tar det på alvor (spesielt siden de innrømmer at det har vært dårlige kroker, og at de har skiftet leverandør), så jeg hadde nok strukket meg litt for å gi dem en siste sjanse. 

• Like 3
Skrevet

Herregud så digg temperatur ute! Burde egentlig hatt på hansker, men gikk fint uten når jeg begynte å bli varm i trøya :) Skikkelig trollsk å gå i skauen med tåke da :D

Skrevet

Dere har det alle bra?

Her skinner sola, huset er fjonget, Prima er ikke turet og matmor er sulten.

Jeg leste det som at du får igjen utleggene dine og en evt. kløv kostnadsfritt i tillegg? Hvis det stemmer, så ville jeg gitt de en sjanse.

Skrevet

Jeg leste det som at du får igjen utleggene dine og en evt. kløv kostnadsfritt i tillegg? Hvis det stemmer, så ville jeg gitt de en sjanse.

Tror det bare er penger eller kløv som jeg forsto det.

Skrevet

Har ikke hørt om det før, men googlet det:-) Satt oppe og jobbet i halve natt, så nå har jeg en viss kontroll igjen, tror jeg:)

programmet lager referanselisten automatisk og får tallene til å stemme hele veien.. Det er veldig greit og sparer mye arbeid.. Jeg tror keg hadde grått hvis jeh ikke hadde det når jeg skrev bachelor :p

• Like 1
Skrevet

Arbeidsdagen over. Den var travel, morsom og givende, men det er helt greit at det er helg nå likevel. Fredagskvelden er min, lørdagen er hundene sin og søndagen deles likt mellom Regnskogfondet og hundene. 

Skal jeg spandere på meg en kartong vin synes dere? Det var fryktelig mange regninger denne måneden, men en kartong vin skal jeg nok klare. Hjemme venter en fantastisk høstsuppe med rotgrønnsaker og lammekjøtt, rester fra i går. I'm gleding me!

• Like 1
Skrevet

Skal jeg spandere på meg en kartong vin synes dere? Det var fryktelig mange regninger denne måneden, men en kartong vin skal jeg nok klare. Hjemme venter en fantastisk høstsuppe med rotgrønnsaker og lammekjøtt, rester fra i går. I'm gleding me!

Klart du skal, du har fortjent det :ahappy:

Hjemme, handlet og snart ut med jentene i strålende sol og 13 grader :D 

• Like 1
Skrevet

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt mer penger ut av dem, så jeg ikke gikk i tap i det minste. Og de vil overta huset 16. november, så jeg må få flyttet min opprinnelige overtagelsesdato fra 1. desember :P

Accio banankasser!

• Like 35
Skrevet

Du kan ta banen opp til Forskningsparken og drikke en kopp te med meg om du vil, mens jeg hamrer løs på tastaturet. Jeg har med to røde sirkusartister... ;)

Jeg skulle nesten ønske jeg var i oslo og likte te, bare fordi jeg syns det hørtes knallkoselig ut! :ahappy:

• Like 1
Skrevet

Oi, det har jeg glemt fortelle dere! Jeg har visst fått meg kjæreste :lol: Det begynte som en VELDIG intern spøk, men så viser det seg at felles kompis hadde rett om at vi kom til å like hverandre :ahappy:

• Like 22
Guest lijenta
Skrevet

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt mer penger ut av dem, så jeg ikke gikk i tap i det minste. Og de vil overta huset 16. november, så jeg må få flyttet min opprinnelige overtagelsesdato fra 1. desember :P

Accio banankasser!

Gratiuerer. Skulle vært nærmere så hadde du fått mine. Men det er gjerne en butikk i nærheten som ikke moser dem med en gang. Også kan det være at en lokalavis på butikken ikke blir levert tilbake

Skrevet

Kan jeg stille sort hund i denne da, eller er den for mørk?

Fin og fjong! Jeg stemmer for ja, men har null snøring. Sykt mange sko! :lol:

Skrevet

Den var veldig fin! Hvis hele hvit-off white-greien gjelder svarte hunder er jo mørkegrått kjempelurt for  da fremstår hunden som ekstra svart ved siden av!

• Like 1
Skrevet

Fin og fjong! Jeg stemmer for ja, men har null snøring. Sykt mange sko! :lol:

Nei altså :lol: Det er bare de som står fremme det der - har skoskap i tillegg og støvletter i garderoben :icon_redface: 

• Like 3
Skrevet

Hender fra en tid til annen jeg klipper klør på snille evt små og sure hunder, gratis, på jobb. Damen idag var såå fornøyd og hunden hadde aldri vært så rolig og stille under kloklipp før.  Hun takket og bukket og stappet en hundrelapp i lomma mi :)     sjeldent man får "tips"  i min jobb! 

• Like 8
Skrevet

12107243_10153259379546985_4159904682610

Detta har jeg ikke greie på, men jeg tenker at bikkjene blir borte vekk i sort. Så det er jo litt hvordan du vil ha det egentlig. Vil du skjule bikkja, så gå med sort, vil du ikke så still med noe som fremhever bikkjene dine. Lyse farger, grått eller beige.

Skrevet

Er bildet tatt med blitz? Vanskelig å si noe med mobilkvalitet, men jeg synes det er en markert forskjell på henne og kjolen som får hennes sort til å se "renere" ut mot den tweedlignende gråfargen.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...