Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå Oktober


Tekopp
 Share

Recommended Posts

@2ne

Mellomklassen går opp til 42,9 cm :)

Ja, og mellompudler kan være opp til 45 cm ;)  

--

Ferdig med å barbere Leah, og nå tror jeg at jeg skal sitte resten av kvelden, både kneet og ankelen begynte plutselig å krangle, så jeg håper at Ibuxen snart begynner å funke. Ali mangler barbering, men det kan jeg evt ta i morgen mens Leah blir klippet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjapt innpå - huset er solgt! Helgegjesten kom akkurat inn døra, rett etter at jeg og megler avsluttet handelen, så mer info senere. Det ble til under takst, med bare en som bød, men vi fikk halt litt

Nå er jeg himla glad!  Minien min har ikke PL på den måten som ble mistenkt. Hun har vært hos vet. høgskolen i hele dag, og konklusjonen er; korsbåndsskade på venstre bakbein som gjør at kneskåla luks

Mel. Nøtteliten Her på Hundesonen har vi det så bra Vi kan være sure eller vi kan være glad Vi krangler litt og klemmer litt og synger på en trall Ser på bildene av hundene og sier dill og dall Men nå

Posted Images

Peisen har fått lov å slukne, det var 26 grader her. Middag omsider spist, snart tomt for strikkegarn, ingenting interessant på tv. Men jeg kan da ikke legge meg ennå?!

@MarieR, er det ikke mye elgjakt i skogen nå? Jegere som blir sinte for at man jaget bort den store oksen de har sittet og ventet på i tre døgn/jegere som skyter fem cm foran nesa di/skudd som skremmer hunden din så den løper inn i skogen og blir borte i tre uker?

Det er jakt av alle typer nå. Men ingen blir sinte for normal ferdsel i skogen :) Og ved rundering er jo hunden under kontroll, og ikke mange meter fra eier. Det er jo ikke en brøkdel av et søk en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jakt av alle typer nå. Men ingen blir sinte for normal ferdsel i skogen :) Og ved rundering er jo hunden under kontroll, og ikke mange meter fra eier. Det er jo ikke en brøkdel av et søk en gang...

Åjoda, nok av dem som blir sure for normal ferdsel desverre.  Jeg varsler når jeg drar ut på tur, heldigvis hyggelig jaktlag her da, så de er bare glad for et hint så kan de hakte andre plasser enn der jeg turer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens samtale:

meg: kommer du på kaffe i morgen?

svoger: hva har jeg glemt....?

meg; vet ikke.. Lurt bare på om du kom på kaffe i morgen....?

 

og det ble stille :lol: jeg antar hab ikke kjem i morgen :P

 

edit: Neida, av alle ting så kommer han vist i morgen.. Så nå har jeg lovd han kaffe, raffelkaku og ganklabb :aww: 

 

edit 2: ryktet sprer seg fort.. Da kommer det to svogere i morgen, så da venter jeg bare melding på han siste i området der han sier han også kjem en tur :lol: så hvis det er noen single damer her som er intr, er det bare å komme en tur :P

Hvilke område snakker vi om? :P:D:lol:

 

---------------------------------

 

I dag har Pepper vært på fotoshoot i sentrum! Jeg gleder meg så syyykt til å få se de bildene! :D Han oppførte seg eksemplarisk og holdt ser i ro ved siden av modellen til fotografen var ferdig å ta bilde! :D Begynte faktisk å syte i det sekundet jeg fjernet han fra "jobben" :P Så kvalmt stolt! :wub:

Etter det dro vi rett til pappa og var der i noen timer før det var en tur i hundeparken sammen med @Enits og Lumi, som endte med at jeg fikk middag hos @Enits og mannen! :D Happy Cattn 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjoda, nok av dem som blir sure for normal ferdsel desverre.  Jeg varsler når jeg drar ut på tur, heldigvis hyggelig jaktlag her da, så de er bare glad for et hint så kan de hakte andre plasser enn der jeg turer. 

Heldig du er, de drar faktisk annet sted og jakter enn der du går tur? Her er det slitsomme turforhold for tiden pga elgjakten. Jeg er ikke redd for å bli skutt eller noe slikt (synes det er veldig dyktige jaktlag her i omegn, er heldig slik), men jeg er livredd for å havne midt oppi et drev og ødelegge.

Tidligere, da gubben var litt ivrigere på skogsfugljakt (nå er det omtrent ikke skogsfugl så det er helt tullete å forsøke å jakte, det har vært en rekke år med dårlige vårer slik at kyllingene dør), pleide han å ringe for å høre hvor og når det skulle jaktes neste dag. Det var veldig tungvint, 3 lokale jaktlag, ikke alle jaktledere som var tilgjengelig på tlf til enhver tid (vi har elendig mobildekning her i skogen) og usikkerhet vedr hvor de skulle være når, så vi har gitt opp det.  Derfor går vi tur veldig sent nå, når det ikke er så lenge til det mørkner,og sjekker ut i det vide og det brede at det ikke er noe jakt der vi skal gå - og så går man med hjerte i halsen, lytter så øra holder på å dette av og så er det ubehagelig nå det blir mørkt.. ulendt skog er vemmelig å gå i i tussmørke selv om man har hodelykt. Jeg gleder meg noe vanvittig til elgjakten er over!

Gubben er ikke med på tur om dagen, foten hans er mye bedre men overhodet ikke bra. Den er ikke brukket men kraftig forstuet. Han har støttebandasje etc men den er fortsatt ganske hoven. Nå fikk han beskjed om å ta det med ro og holde benet høyt, men gubber kjeder vettet av seg de. Så om torsdagen hinket han inn på jobb, brukte min bil for den har automatgir. Det ble dog litt vel mye for foten, den blåste seg noe veldig opp. 

Jaja, deilig å ha fri imorgen- deilig å kunne sitte oppe til man blir trøtt og sove lenge imorgen (det er nok det aller aller deiligste ved å ikke ha små barn, å få sove om morgenen.. våkne om morgenen når man føler for det og vite at man har ikke måttet opp en eneste gang i løpet av natten!)

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du er, de drar faktisk annet sted og jakter enn der du går tur? Her er det slitsomme turforhold for tiden pga elgjakten. Jeg er ikke redd for å bli skutt eller noe slikt (synes det er veldig dyktige jaktlag her i omegn, er heldig slik), men jeg er livredd for å havne midt oppi et drev og ødelegge.

Tidligere, da gubben var litt ivrigere på skogsfugljakt (nå er det omtrent ikke skogsfugl så det er helt tullete å forsøke å jakte, det har vært en rekke år med dårlige vårer slik at kyllingene dør), pleide han å ringe for å høre hvor og når det skulle jaktes neste dag. Det var veldig tungvint, 3 lokale jaktlag, ikke alle jaktledere som var tilgjengelig på tlf til enhver tid (vi har elendig mobildekning her i skogen) og usikkerhet vedr hvor de skulle være når, så vi har gitt opp det.  Derfor går vi tur veldig sent nå, når det ikke er så lenge til det mørkner,og sjekker ut i det vide og det brede at det ikke er noe jakt der vi skal gå - og så går man med hjerte i halsen, lytter så øra holder på å dette av og så er det ubehagelig nå det blir mørkt.. ulendt skog er vemmelig å gå i i tussmørke selv om man har hodelykt. Jeg gleder meg noe vanvittig til elgjakten er over!

Gubben er ikke med på tur om dagen, foten hans er mye bedre men overhodet ikke bra. Den er ikke brukket men kraftig forstuet. Han har støttebandasje etc men den er fortsatt ganske hoven. Nå fikk han beskjed om å ta det med ro og holde benet høyt, men gubber kjeder vettet av seg de. Så om torsdagen hinket han inn på jobb, brukte min bil for den har automatgir. Det ble dog litt vel mye for foten, den blåste seg noe veldig opp. 

Jaja, deilig å ha fri imorgen- deilig å kunne sitte oppe til man blir trøtt og sove lenge imorgen (det er nok det aller aller deiligste ved å ikke ha små barn, å få sove om morgenen.. våkne om morgenen når man føler for det og vite at man har ikke måttet opp en eneste gang i løpet av natten!)

 

 

Garantert bare det ene jaktlaget som jakte i skogen rett over oss, de andre hadde nok ikke brydd seg mer enn å holdet øye ekstra åpent så man ikke kommer mellom gevær og elg eller i baklinja bak elg på skuddhold. Og mumlet noen forbannelser over idioter som går i skogen deres...  Men de her blir veldig glad når jeg sender melding og sier at jeg og hest/hund  befinner meg i "ca de området" i "ca det tidspunktet".

 

Og gubben din trenger en spade i bakhodet for å la foten være i fred. *streng* 

 

JEg har gått på en skikkelig kaninsmell... Heldigvis har jeg en veldig dyktig kanindame på fb som gir meg peptalk as we speak, for jeg er hakket fra å gå over til bare hybelkaniner. :cry: Er så lei av å plukke døde unger og toppet seg i dag da min mest stabile avlsdame hadde SPIST kullet sitt. Fader altså... Nestenmann som sier at de skal slutte med hund og begynne med kaniner får en spade i bakhodet. :aww: 

 

 

Endret av Raksha
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert bare det ene jaktlaget som jakte i skogen rett over oss, de andre hadde nok ikke brydd seg mer enn å holdet øye ekstra åpent så man ikke kommer mellom gevær og elg eller i baklinja bak elg på skuddhold. Og mumlet noen forbannelser over idioter som går i skogen deres...  Men de her blir veldig glad når jeg sender melding og sier at jeg og hest/hund  befinner meg i "ca de området" i "ca det tidspunktet".

 

Og gubben din trenger en spade i bakhodet for å la foten være i fred. *streng* 

 

JEg har gått på en skikkelig kaninsmell... Heldigvis har jeg en veldig dyktig kanindame på fb som gir meg peptalk as we speak, for jeg er hakket fra å gå over til bare hybelkaniner. :cry: Er så lei av å plukke døde unger og toppet seg i dag da min mest stabile avlsdame hadde SPIST kullet sitt. Fader altså... Nestenmann som sier at de skal slutte med hund og begynne med kaniner får en spade i bakhodet. :aww: 

 

 

Det var da svært til spader i bakhoder! :|

Jeg leste nettopp et eller annet sted at allmannaretten selvsagt gjelder i jaktperiodene også, men at folk oppfordres til å ta hensyn til de som jakter. Lurer på om det var på kommunen min sin side. Jeg tror jeg holder meg til turområder langs fjorden til jakta er over, jeg tror ikke det jaktes sjøfugl her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da svært til spader i bakhoder! :|

Jeg leste nettopp et eller annet sted at allmannaretten selvsagt gjelder i jaktperiodene også, men at folk oppfordres til å ta hensyn til de som jakter. Lurer på om det var på kommunen min sin side. Jeg tror jeg holder meg til turområder langs fjorden til jakta er over, jeg tror ikke det jaktes sjøfugl her.

Jeg er litt voldelig innimellom. :aww: Men bare skriftlig. :lol: 

Ja almannaretten gjelder uansett, så man har lov til å ferdes som man vil. Men greit å ta hensyn syns jeg da, her er det naboer liksom. 

 

 

Endret av Raksha
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha :hug: 

Ikke at jeg er sikker på om mentions virker? 

Noen som har lyst til å skrive en kommentar I tråden til Toddy slik at det faktisk synes at jeg har oppdatert den? Nei, jeg er på ingen måte kvitt problemene med oppdateringen til sonen :P 

 

Toddy måtte på do.  Plutselig.  Derfor er jeg våken nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Raksha :hug: 

Ikke at jeg er sikker på om mentions virker? 

Noen som har lyst til å skrive en kommentar I tråden til Toddy slik at det faktisk synes at jeg har oppdatert den? Nei, jeg er på ingen måte kvitt problemene med oppdateringen til sonen :P 

 

Toddy måtte på do.  Plutselig.  Derfor er jeg våken nå. 

Takk :hug:  Nei, den er litt teit, man må vente til det kommer en droppdown meny når man skriver nicket og velge riktig nick derfra. Da ser det sånn ut @Mud når den funker. 

 

Skal se om jeg finner tråden hans jeg. :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :hug:  Nei, den er litt teit, man må vente til det kommer en droppdown meny når man skriver nicket og velge riktig nick derfra. Da ser det sånn ut @Mud når den funker. 

 

Skal se om jeg finner tråden hans jeg. :=)

det kommer ikke opp dropdowns lengre hos meg :( Det er i det hele tatt lite som virker slik det skal. Fortsatt. 

Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden har måttet tisse 2 ganger i natt,  Toddy har måttet bæsje 3. 

Jeg har bare hatt behov for søvn.  

Poden våknet kl 05 og ble truet til stillhet av en særdeles lite pedagogisk mor. 

Toddy fikk et lite sår på det ene frembeinet i går..Blødde pittelitt.  Han har sannsynligvis løpt på en kvist. 

Han hadde sikkert ikke merket noe mer til det hvis han ikke hadde slikket og slikket og slikket på det. 

Håper ikke han er like pinglete der som den første Groenendaelen min. Han måtte nemlig til dyrlegen å få krave noen dager etter han hadde fått veneflon.  Han slikket seg til et skikkelig sår...Mannfolk. 

Endret av Mud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mud sett bandasje over? Hvis ikke han drar den vekk for å fortsette slikkinga da...

Jeg har ikke prøvd med Toddy,  men det gjorde at alt ekskalerte med Tellus . Da VAR han jo skikkelig skadet liksom. Nå er jo gjerne belgere litt sånn rare på sånt,  men Toddy er litt sånn belgeraktig på enkelte områder :P Går ikke på do alene lengre feks *ler * 

Han hører på Nei heldigvis.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Pippin&Symra tenkte å gå opp til jobu, tror (håper :P ) det ikke jaktes i det området siden det er så mye turgåere der, og dermed lite vilt. Nå som de har hogd såpass mye av skogen der tror jeg elgen har flyttet også, syns det er mye mindre spor å se i alle fall. Hadde nok ikke tatt sjansen på langtur i områdene som er større, mer uberørt og mindre brukt av allmennheten nei, de er litt for triggerhappy en del av de jegerne, også er det jo unødvendig å ødelegge for dem da

Det er forresten en helt jaktfri skog ovenfor betania :D ingen jakt og ingen sau, og svært lite folk også. Jeg liker den skogen! :)

Endret av MarieR
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har ikke prøvd med Toddy,  men det gjorde at alt ekskalerte med Tellus . Da VAR han jo skikkelig skadet liksom. Nå er jo gjerne belgere litt sånn rare på sånt,  men Toddy er litt sånn belgeraktig på enkelte områder :P Går ikke på do alene lengre feks *ler * 

Han hører på Nei heldigvis.  

smør eddik/sitron rundt (nei ikke PÅ såret :P )

Lurer på om Talli tenker "Why me?" når hun havner i dusjen sånn annenhver dag? For det er jo selvsagt straff og ikke at hun har rullet seg i noe høst-lekkert noe.. De store sorry øynene. (ok litt straff er det, men mest for meg som må styre med vått bad, våt hund og våte håndkler. Rett før jeg kastet henne på Aurtjern, men det var litt kaldt kanskje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke område snakker vi om? :P:D:lol:

 

---------------------------------

 

I dag har Pepper vært på fotoshoot i sentrum! Jeg gleder meg så syyykt til å få se de bildene! :D Han oppførte seg eksemplarisk og holdt ser i ro ved siden av modellen til fotografen var ferdig å ta bilde! :D Begynte faktisk å syte i det sekundet jeg fjernet han fra "jobben" :P Så kvalmt stolt! :wub:

Etter det dro vi rett til pappa og var der i noen timer før det var en tur i hundeparken sammen med @Enits og Lumi, som endte med at jeg fikk middag hos @Enits og mannen! :D Happy Cattn 

Trøndelag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da svært til spader i bakhoder! :|

 

Jeg tør ikke å dra oppover der nå. Hun slenger jo spader i øst og vest den der :o

Orakel: En ting jeg har lurt på lenge nå, hvorfor i all verden blir jeg fortere sulten etter frokost når jeg har spist to grovbrødskiver med syltetøy, enn når jeg har spist to grove med nugatti?

 

Endret av Margrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper har ikke kastet opp i dag, så tror han er bra igjen. Fikk bare litt frokost for å få magefyll (ellers kaster han opp av sult). 

Var ubehagelig i går synes jeg, da vi gikk og la oss la han seg bare i sengen (min) og ba ikke om å få komme under dyna :S han pleier jo ikke å klare å falle til ro om ikke den dyna er over ham... ikke engang da jeg løftet den opp for ham kom han krypende. Innrømmer at jeg krisemaksimerte så mye at jeg måtte sjekke om han pustet hver gang jeg våknet i natt, fordi han bare lå i samme stilling. (Herregud, hvordan høres dette ut... for en utrolig bortskjemt hund!)

Huff får vondt av deg, vet akkurat hvordan du har det:hug:

Nå har jeg dytta i meg viltgryte med elg, sopp, løk, sellerirot og fløte, og er veldig god og mett :ahappy: Sitter nå og koser meg med brus, og så er spørsmålet om jeg skal rusle meg en kveldstur med jentene før eller etter film? Tenkte å sette på the Imitation Game - hmm, film og så tur tror jeg :D 

Høres ut som en god plan. Utrolig god film, likte du den?

Jeg tør ikke å dra oppover der nå. Hun slenger jo spader i øst og vest den der :o

Orakel: En ting jeg har lurt på lenge nå, hvorfor i all verden blir jeg fortere sulten etter frokost når jeg har spist to grovbrødskiver med syltetøy, enn når jeg har spist to grove med nugatti?

 

For sjokolade er sunt! For tenk!!!

 

Oppe og dingler med feber. Imorra blir det lege, gørr lei nå.Får mest dårlig samvittighet for Prima som ikke får det hun skal ha. Får trene søk inne el.

Var på familiemiddag i går, lammelår og eplekake. Var veldig godt, koselig, og ikke så lurt. Siden alle andre var forkjøla de også, så ble vel ikke smitten mindre. 

Fikk lurt familien til å se Side om Side, og de hylte av latter, eller den forkjølte faren min hørtes ut som en kråke som kasta opp. 

Skulle konkurrert i dag også, det utgår med høye kneløft:no: Så da satser jeg på at vennene mine gjør det like bra som igår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke å dra oppover der nå. Hun slenger jo spader i øst og vest den der :o

Orakel: En ting jeg har lurt på lenge nå, hvorfor i all verden blir jeg fortere sulten etter frokost når jeg har spist to grovbrødskiver med syltetøy, enn når jeg har spist to grove med nugatti?

 

 Bare til de som fortjener spade. Egentlig er jeg altfor gjerrig på spadene mine. :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke å dra oppover der nå. Hun slenger jo spader i øst og vest den der :o

Orakel: En ting jeg har lurt på lenge nå, hvorfor i all verden blir jeg fortere sulten etter frokost når jeg har spist to grovbrødskiver med syltetøy, enn når jeg har spist to grove med nugatti?

 

Det er dobbelt så mange kalorier i nugatti enn i syltetøy, det spiller antakeligvis en liten rolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Ligger slakt på sofaen og ser "Dra tilbake der du kommer fra" på pc'en (anbefales!!!). Mannen er på elgjakt og jeg er såå misunnelig... Men er ikke i god nok form til det for tiden. Sofatjeneste er ikke så ille det heller. Jeg har sjokolade. ^^

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...