Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppgraderte hundesonen


Recommended Posts

Guest Dratini

Fikk varsel om pm som det tok 3 dager innen den vistes inne på nettsiden her...
Generelt tregt. Nå er jeg ikke den som er inne her så veldig ofte lengre, kun når det er noe jeg skal søke opp ang hundetrening, sykdommer o.l. 

 

Edit: og denne posten tok det 23 sekunder innen den plutselig kom frem.

Endret av Dratini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ingen som klarer å være takknemlig for at noen faktisk ønsker at sonen skal bli bedre og klare å yte maksimalt?  Greit nok at det har oppstått problemer. Men det er slikt som skjer når man tar 5-6 å

Jeg vet du synes vi har litt tungt for det altså 2ne, men du trenger ikke å gjenta det FIRE ganger altså - det hadde kanskje holdt med to...  

Har det vært noe problem tidligere med slettede bilder? Ja, gamle tråder kan ha mange ødelagte bildelinker, men er det egentlig så farlig? Er det ikke viktigst at forumet er levende her og nå (og at t

Posted Images

Vet ikke om det er tatt opp før, men... Hvorfor kommer ikke alt nytt innhold opp når man går inn på nytt innhold? Får bare opp noen tråder, men mange som jeg gjerne vil se kommer ikke opp der. Så da må jeg trykke meg inn på hver forumdel for å finne trådene. Tungvindt, og vanskelig å få med seg alt synes jeg. Flere diskusjoner jeg leser i, men når det ikke kommer opp i nytt innhold så regner jeg med det ikke har skjedd noe nytt.. men det har det jo ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er tatt opp før, men... Hvorfor kommer ikke alt nytt innhold opp når man går inn på nytt innhold? Får bare opp noen tråder, men mange som jeg gjerne vil se kommer ikke opp der. Så da må jeg trykke meg inn på hver forumdel for å finne trådene. Tungvindt, og vanskelig å få med seg alt synes jeg. Flere diskusjoner jeg leser i, men når det ikke kommer opp i nytt innhold så regner jeg med det ikke har skjedd noe nytt.. men det har det jo ofte.

Det kan du gjøre noe med på innstillingene dine, husker ikke hvor akkurat nå og er på treg mobil, men det måtte jeg gjøre. :) Slet med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du gjøre noe med på innstillingene dine, husker ikke hvor akkurat nå og er på treg mobil, men det måtte jeg gjøre. :) Slet med det samme.

Hmm, får se om jeg finner noe, da. Det som er rart er at det er forskjellig fra hver gang hva som står i nytt innhold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her virker det meste veldig fint faktisk :) Det hender av og til at den linja med "dra filer her for å legge ved eller velg filer" driver og hopper litt opp og ned. Det skjer ikke så ofte da, bare innimellom. Vet ikke om andre opplever det? Den siste tiden har forumet også brukt litt tid på å laste inn nytt innhold, men det er ikke konsekvent og skjer av og til. Har også ved etpar anledninger fått "bad gateway", Disse småtingene skjer dog så sjeldent at det ikke irriterer meg noe særlig. Ut over det så virker det finfint her. Innstilling på varslinger og alt. Jeg tror ikke jeg er usynlig heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hmm, får se om jeg finner noe, da. Det som er rart er at det er forskjellig fra hver gang hva som står i nytt innhold...

Får disse menyene oppe til venstre når jeg går på "nytt innhold".. 

 

 

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å trykke på stjerna til tråd-tittelen for å komme til sist leste innlegg, men det fungerer ikke hos meg. Irriterende å måtte bla meg nedover siste side hver gang jeg er innom tråden. 

Quotingen er det også masse tull med her. Skulle tro det gikk litt kjappere å fikse slike ting? Er det lenge siden denne oppdateringen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er tatt opp før, men... Hvorfor kommer ikke alt nytt innhold opp når man går inn på nytt innhold? Får bare opp noen tråder, men mange som jeg gjerne vil se kommer ikke opp der. Så da må jeg trykke meg inn på hver forumdel for å finne trådene. Tungvindt, og vanskelig å få med seg alt synes jeg. Flere diskusjoner jeg leser i, men når det ikke kommer opp i nytt innhold så regner jeg med det ikke har skjedd noe nytt.. men det har det jo ofte.

Inne på nytt innhold så finner du en meny i høyre side, her kan du justere slik at det kommer slik du ønsker. Ta gjerne en ekstra titt på "Tidsperiode" feltet. Personlig foretrekker jeg "alle uleste" og "alle resultater" :)

----

Forumet er dessverre tregt og dette er noe vi ønsker å få orden på så raskt som mulig. Når det gjelder problemer med editor og den nye forumversjonen så ventes det som nevnt tidligere en oppdatering i november. Vi har finner ikke årsaken til tregt forum og ser oss nødt til å kontakte de som leverer forum software og snakke nærmere med de som hyrer ut serveren. Vi betaler mer for denne nye serveren, den er kraftigere på papiret og målet er selvfølgelig fortsatt et lynraskt forum :) Vi gir oss ikke!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld/natt optimaliserte vi databasen (flyttet fra MySQL til MariaDB) og server til hundesonen. Denne optimaliseringen ser ut til å gitt gode resultater. Det ser nå ut til at de fleste (alle?) problemene med tregt forum og 502 Bad Gateway er løst.

Vi håper optimaliseringen har bivirkninger som løser flere av de nevnte "software relaterte" problemene mange brukere opplever. :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg fungerer det fortsatt problemfritt, men det er fortsatt endel usynlige brukere :hmm: 

Hyggelig å høre at det fortsatt fungerer :)

Usynlige brukere, betyr det at innlegg kommer opp i tråden, men ikke i feeden til høyre? Jeg trenger så mye info som mulig for å klare å reprodusere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre at det fortsatt fungerer :)

Usynlige brukere, betyr det at innlegg kommer opp i tråden, men ikke i feeden til høyre? Jeg trenger så mye info som mulig for å klare å reprodusere dette.

Fra sist jeg skrev om det

For å vise med bilder @RAH :)

Jeg ser at Maria har svart i kategorien Hundeprat.
Skjermbilde_2015-10-04_kl._20.01.30.thum

 

Men når jeg går inn på kategorien, forsvinner Marias svar, og i tråden hun svarte på, er det tilsynelatende nest siste svar som er det siste, nemlig svaret til tmp.

Skjermbilde_2015-10-04_kl._20.01.38.thum

Men går jeg inn på tråden, så er hun der igjen.Skjermbilde_2015-10-04_kl._20.01.54.thum

 

Er en håndfull brukere dette gjelder for, aner ikke fellesnevnere, men det er litt irriterende...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere.. Jeg begynner å bli mektig lei av nye sonen, jeg.. Har virkelig forsøkt å gi den en sjanse, men jeg gidder ikke være usynlig bruker mer. Så lenge jeg sitter på mobil tror jeg det meste funker, men fra PC, uansett hvilken, er jeg usynlig når jeg svarer på innlegg. Og sånne ting irriterer meg altså helt grenseløst. HVA kan gjøres? Jeg har virkelig prøvd å slette alt av nettleserhistorikk, cookies, prøvd ulike maskiner, ulike nettlesere mm. Det virker ikke... 

 

Hilsen misfornøyd Maria.. :thumbsdown:

Endret av Maria
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...