Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Hjemme igjen etter en dag med puddel-MH'er (og en terv :P ), 2 halvbrødre av Ali har gått, en potensiell hannhund har gått, og 2 frøkner har gått (mellom - det var en storpuddel og, men storpuddel er ikke så gøy :P ). Halvbrødrene til Ali er noen morsomme fyrer, den potensielle hannen var en morsom fyr, og halvparten av jentene var morsomme :P  Fornøyd med dagen :D  

Det var veldig spennende både å se på og være med! Og er så klart veldig enig  :ball:  :ahappy: Fikk jo ikke sett så mange, men skulle gjerne ha fått med meg flere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Typen ringte meg istad, og hørtrs litt småbekymret ut. Han plukket en flått på seg i forigårs. Det er nå veldig hovent. Jeg tror det er normalt. Tror dere det er noe å bekymre seg for? Ikke rød ring rundt. 

 

Jeg er ingen ekspert, men det er ikke altid rød ring rundt tror jeg. En sommer for noen år siden når familien kom hjem fra hyttetur testet fem av ti personer positiv på borelia, og ingen hadde den karakteristiske ringen (som de fant i allefall). Om dere er usikker, er det bedre å stikke innom legen synes nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke med rumpa bar, bare ungdommelig overmot og trodde jeg var heeelt frisk igjen...

:lol: You and me both? :P

 

Hun bruker 11,5 - 12 i bitt.

Thanks, kom over noe tilbud skjønner du. og ettersom "vi" har klart å ødelegge bittet hennes :P

 

Nå fikk jeg akkurat tlf om jeg ville komme på jobbintervju... Whoop whoop! Sendte søknad i går, intervju på torsdag. Håper veldig jeg kan få den!!!!!

 

 

KRYSSER!!!

Om det nå skulle vise seg at Nora vil fortsette å trenge 7-800 g kjøtt om dagen for å holde vekta, så skal jeg ikke sjekke hvorfor, har jeg funnet ut. Vi skal ikke ta en bitteliten test engang som kan si noe om hvorfor hun trenger mer mat nå enn før. Fordi, i hundeverden, så er logikken sånn at det man ikke helsesjekker, er friskt. Helsesjekking er å leite etter sykdommer, det. Og siden jeg er møkkalei sjuke bikkjer, og jeg syns det holder at hun er allergisk, så skal jeg ikke sjekke stoffskifte eller lignende, for så lenge jeg ikke veit hun er sjuk, så er hun frisk. Så det så. 

:gaah:

:hug: Har dessverre ikke så mye mer å si. også at det rekker med en ormekur...

Kommer dere en tur i morgen forresten? 

 

...er jeg trøtt og sliten. Og dagen min er heldigvis "over" nå. Bare sovet ett par timer etter nattevakt og ellers holdt på med valper og tømme soverom til snekker i morgen osv osv. Passet bra når de ringte kl.16 og spurte om jeg kunne komme på overtid i natt. Måtte nok si nei til den ja om ikke jeg skal ta livet av meg selv :yawn:  Spesielt siden snakkeren kommer kl.8 og jeg hadde sluttet på jobb kl.8.

Endret av Jonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert, men det er ikke altid rød ring rundt tror jeg. En sommer for noen år siden når familien kom hjem fra hyttetur testet fem av ti personer positiv på borelia, og ingen hadde den karakteristiske ringen (som de fant i allefall). Om dere er usikker, er det bedre å stikke innom legen synes nå jeg :)

Oi,såpass ja! Får følge litt med da. Andre tegn på evt borrelia? Han må nesten kjenne etter selv om han vil sjekke den ut. Men det er jo bedre å gå til legen en gang for mye enn en gang for lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Satt til klokka tre i natt med oppgaven som viste seg å være større enn jeg trodde. Fikk levert! Fikk også levert en annen oppgave som hadde frist i dag. Det ER nok å gjøre når man går tress-retninga gitt. Hver gang jeg tror at jeg kan puste ut et par dager, kommer en ny innlevering 

 

Men i dag skal jeg ikke gjøre noenting.

Endret av Wednesday
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Satt til klokka tre i natt med oppgaven som viste seg å være større enn jeg trodde. Fikk levert! Fikk også levert en annen oppgave som hadde frist i dag. Det ER nok å gjøre når man går tress-retninga gitt. Hver gang jeg tror at jeg kan puste ut et par dager, kommer en ny innlevering 

 

Men i dag skal jeg ikke gjøre noenting.

Må bare si at jeg er veldig imponert over deg. Du er utrolig flink! :) Jeg sliter tidvis med skolen (okey, det hjalp å finne et mer riktig studie for meg), og jeg har egentlig kun megselv å tenke på. Så du er til stor inspirasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi,såpass ja! Får følge litt med da. Andre tegn på evt borrelia? Han må nesten kjenne etter selv om han vil sjekke den ut. Men det er jo bedre å gå til legen en gang for mye enn en gang for lite!

ene hovnet opp og fikk et stort blått merke på benet, andre fikk følelse av lammelse i halve ansiktet, tredje hadde kjent seg i dårlig form en stund (gikk å ba om sjekk etter de andre to hadde fatt påvist..legen trodde ikke på det og ble overrasket). Den fjerde vet jeg ikke og den femte hadde ingen symptomer (noe som strengt tatt kan betyr at ho kan ha hatt det tidligere uten å vite det og ikke på tidspunkt for prøven). Vi tok alle rutinemessig prøver etter hvert som flere fikk positivt svar :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Krutsi Ja, jeg syns også denne diagnosen ble helt feil og litt for kjapt avgjort. Jeg kommer til å bytte lege. Dyr er en så stor del av livet mitt, og skal jeg høre på denne legens anbefalinger kommer det til å bli ganske trist. Jeg kjenner meg ikke igjen i noen av symptomene til astma eller allergi.

Selv om legen anbefaler deg å gjøre si eller så, så trenger du ikke å gjøre det vet du... sånne teite leger som sier at man må kvitte seg med dyrene sine, de trenger man ikke å høre på :aww:

Han mente nemmelig det at han måtte kreve ganske mye mer av oss, de Norske/skandinaviske studentene enn av de polske. For det germanske folket er veldgi mye smartere enn det slaviske. 

Oida... det var vel en liten fyr med liten bart som hadde de samme meningene en gang i tiden... 

Spesielt siden snakkeren kommer kl.8 og jeg hadde sluttet på jobb kl.8.

Har du egen snakker? Hva snakker han med deg om da? Det høres jo riktig koselig ut... kanskje jeg burde bestille en slik - jeg snakker jo stort sett bare med hundene her jeg sitter :aww:.... :lol:. Sorry... jeg bare måtte :lol:

Har jeg spist omelettmuffins som jeg laget helt etter eget hode - og de ble jo gode jo :D. Da har jeg til lunch i morgen også :). 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har du egen snakker? Hva snakker han med deg om da? Det høres jo riktig koselig ut... kanskje jeg burde bestille en slik - jeg snakker jo stort sett bare med hundene her jeg sitter :aww:.... :lol:. Sorry... jeg bare måtte :lol:

Har jeg spist omelettmuffins som jeg laget helt etter eget hode - og de ble jo gode jo :D. Da har jeg til lunch i morgen også :). 

:lol: Her i huset serveres det hjemmelaget blomkålsuppe og varme rundstykker i dag. Blomkålen fant jeg i snåle-grønnsaker-disken så dette ble billig middag!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om legen anbefaler deg å gjøre si eller så, så trenger du ikke å gjøre det vet du... sånne teite leger som sier at man må kvitte seg med dyrene sine, de trenger man ikke å høre på :aww:

Oida... det var vel en liten fyr med liten bart som hadde de samme meningene en gang i tiden... 

Har du egen snakker? Hva snakker han med deg om da? Det høres jo riktig koselig ut... kanskje jeg burde bestille en slik - jeg snakker jo stort sett bare med hundene her jeg sitter :aww:.... :lol:. Sorry... jeg bare måtte :lol:

Har jeg spist omelettmuffins som jeg laget helt etter eget hode - og de ble jo gode jo :D. Da har jeg til lunch i morgen også :). 

og jeg er så overtrøtt at jeg klarer ikke stopp le. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenzie skal ta tog i morgen, for første gang! Kjenner jeg er litt redd, med hennes reisesyke og alt. Nå har jo postafen vist seg å virke veldig bra da, men likevel. Lite kult om hun spyr der inne liksom :P Men sitter her og skal bestille billett nå, vet at Kenzie går gratis siden hun er under 40cm. Da trenger jeg ikke oppgi at jeg har med hund eller noe? Og vognene man får ha hund med på er vel merket eller? Aldri reist med hund på tog før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida... det var vel en liten fyr med liten bart som hadde de samme meningene en gang i tiden... 

 

Det er nok ikke den eneste meningen de to deler...  :P

Kan jo nevne at han har en flaske med TTX (neurotoxin som gjør at musklene ikke kan generere action potential) stående i skapet sitt også. Også synes han det er veldig synd at vi ikke får lov til å utføre fatale eksperimenter på levende dyr. Type, flå en levende frosk og dyppe den i strykinin.

Han er en av de flinkeste professorene vi har, men han henger litt langt etter på noen ting :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenzie skal ta tog i morgen, for første gang! Kjenner jeg er litt redd, med hennes reisesyke og alt. Nå har jo postafen vist seg å virke veldig bra da, men likevel. Lite kult om hun spyr der inne liksom :P Men sitter her og skal bestille billett nå, vet at Kenzie går gratis siden hun er under 40cm. Da trenger jeg ikke oppgi at jeg har med hund eller noe? Og vognene man får ha hund med på er vel merket eller? Aldri reist med hund på tog før..

tilleggsvalg eller noe sånt, så kan du velge hund under 40 cm. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig spennende både å se på og være med! Og er så klart veldig enig  :ball:  :ahappy: Fikk jo ikke sett så mange, men skulle gjerne ha fått med meg flere..

Ja, jeg syns det er morsomt å se, ikke bare egne hunder, men andres også, da har man litt å sammenligne med og man ser hva som er vanlig for rasen :ahappy: Det er f.eks mer vanlig med Cæsar og Carlos reaksjon på spøkelser enn Alberts på mellompudler ;) Men det kommer jo flere sjanser, om du vil? Helene skulle være med å se mine Morris-barn f.eks, du kan sikkert få være med på det du og - men da begynner du å nærme deg den der snåling-gruppa "spesielt interessert" :lol: 

:hug: Har dessverre ikke så mye mer å si. også at det rekker med en ormekur...

Kommer dere en tur i morgen forresten? 

Ja, jeg tenkte hun skulle få det i kveld, men jeg tror ikke det er orm som er grunnen. De to andre har ikke orm, og jeg har ikke sett noe orm i avføring, så det vil overraske meg om hun har orm :) 

Nei, vi kommer på onsdag? Jeg håper det var det vi avtalte, for datterbarnet har bytta tannlegetime fra onsdag til i morgen :lol: Hun har time tidlig i morgen altså, så vi kunne kommet etter det, men jeg mener vi avtalte onsdag :P  

...er jeg trøtt og sliten. Og dagen min er heldigvis "over" nå. Bare sovet ett par timer etter nattevakt og ellers holdt på med valper og tømme soverom til snekker i morgen osv osv. Passet bra når de ringte kl.16 og spurte om jeg kunne komme på overtid i natt. Måtte nok si nei til den ja om ikke jeg skal ta livet av meg selv :yawn:  Spesielt siden snakkeren kommer kl.8 og jeg hadde sluttet på jobb kl.8.

Like greit å si nei, du har akkurat vært syk, og det er greit å få nok søvn, liksom :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftrenser var ingen dum idé! Det går jo an å prøve å se om jeg blir bedre etter en periode med den. 

@Krutsi Ja, jeg syns også denne diagnosen ble helt feil og litt for kjapt avgjort. Jeg kommer til å bytte lege. Dyr er en så stor del av livet mitt, og skal jeg høre på denne legens anbefalinger kommer det til å bli ganske trist. Jeg kjenner meg ikke igjen i noen av symptomene til astma eller allergi.

Jag har kraftig astma och pälsdjursallergi.
Vissa läkare anser att jag borde göra mig av med allt vad djur heter. Andra tycker att så länge jag kan leva med dem är det upp till mig.
Jag tänker som så att jodå, jag hade säkert andats bättre och mått bättre fysiskt utan dem. Men så är det de psykiska då, ett liv utan djur är för mig inget liv värt att leva. Så då tar jag hellre perioder med tryck i bröstet och andning som en 95 årig gubbe på tur.

Jag skulle nog försöka få tid hos en annan läkare för att se vad denna tycker, ett andra utlåtande så att säga, och sen ta ett beslut utifrån det. Det är liksom ditt liv.

Lycka till, jag hoppas att det löser sig för dig, jag ville bara dela med mig eftersom jag lever med "diagnosen" själv och det behöver inte bli så illa som det låter som om denna läkare talat om för dig att det kommer bli.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mackenzie, når man kjøper billett på nett finner du det der det står spesialbagasje og behov, under der du velger stasjoner, utreisedag og hvor mange billetter. Når du går inn på spesialbagasje og behov står det en linje om antall kjæledyr under 40 cm, den står på ingen på default så du må gå inn på den og velge 1 dyr.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, jeg syns det er morsomt å se, ikke bare egne hunder, men andres også, da har man litt å sammenligne med og man ser hva som er vanlig for rasen :ahappy: Det er f.eks mer vanlig med Cæsar og Carlos reaksjon på spøkelser enn Alberts på mellompudler ;) Men det kommer jo flere sjanser, om du vil? Helene skulle være med å se mine Morris-barn f.eks, du kan sikkert få være med på det du og - men da begynner du å nærme deg den der snåling-gruppa "spesielt interessert" :lol: 

Ja, jeg tenkte hun skulle få det i kveld, men jeg tror ikke det er orm som er grunnen. De to andre har ikke orm, og jeg har ikke sett noe orm i avføring, så det vil overraske meg om hun har orm :) 

Nei, vi kommer på onsdag? Jeg håper det var det vi avtalte, for datterbarnet har bytta tannlegetime fra onsdag til i morgen :lol: Hun har time tidlig i morgen altså, så vi kunne kommet etter det, men jeg mener vi avtalte onsdag :P  

Like greit å si nei, du har akkurat vært syk, og det er greit å få nok søvn, liksom :)  

2ne har alltid rett. Så nå at det er skrevet ned til onsdag :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...