Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August

Tricolor
 Share

Recommended Posts

Pavlova klar til pynting i morgen formiddag. Og så laget jeg kanelsnurrene nå i stedet for å vente til i morgen tidlig. Det var i hvert fall ikke fordi jeg fikk lyst til å smake på en (eller to) allerede nå i kveld. :sleep: Bare det blir fint vær i morgen nå, så blir det koselig kaffeslabberas på verandaen min.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Sukk, enkelte vil bli lurt :frantics:
Noen som prøver å selge kaniner som en helt annen rase enn de er, og når jeg kommenterer at det er feil rase de oppgir, så får jeg beskjed om at "de er renraset xx, så det så" :gaah::ike:

Samme som at en "oppdretter" selger labrador og kaller det schæfer :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg endelig fått roa meg ned etter å ha vært på jakt etter hunder som var på kattejakt. Den siste tiden har det vært ei svart katt som har holdt seg utafor hos oss, så jeg har vært nøye med bånd på de når jeg skal ha hundene inn og ut av bilen. I kveld glemte jeg meg av og bare slapp de ut av bilen. Vi skulle jo bare rett inn de få metrene liksom. Da fant katta ut at det tomta vår ikke var noe blivende sted, og pilte frem fra gjemmestedet sitt (under arb.bilen til TJ) - og det fikk selvsagt Decoy med seg og satte etter. Bris er ikke tung å be når "brorsan" sier det er jakttid, så de dro avgårde i samla flokk. For å si det sånn så slo jeg ny pers på 60-meteren, og fikk hanket tak i Decoy hos nærmeste nabo som har trær i hagen. Bris fikk bare en tydelig peking med hånda og beskjed om å "gå", så luska hun hjem igjen, mens jaktlederen helst skulle jaget katten litt til og måtte omtrent slepes hjem etter halsbåndet ... Kommer ikke til å glemme å ha på bånd på udyrene med det første nei. Heldigvis så er det ingen av de som hadde kommet til å skade katta om de skulle tatt den igjen, men unødvendig allikevel. Teit eier, som egentlig vet bedre.

Tj var litt imponert over farten tjukka fikk opp da. Nedoverbakke til naboen nemlig. :lol: Stakkars hunden til en annen nabo hadde lyst å være med han, hoppet nesten ut av hundegården i iver (korthåret vorsteh) og kom med litt frustrerte bjeff. Jaja, ble litt underholdning til han da. Er litt lite som skjer i nabolaget her ellers nemlig. Skulle vært filma, pælma både telefon og caps i farta, så måtte ut å lete etterpå. :P

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink valpis :wub: har søkt på te inne og har flotte markeringer hvor hun puster dypt ut og inn i boksen og venter!

Den var bare trøtt til litt etter jeg kom hjem istad og så har hun herjet rundt her i hele kveld :P får håpe hun sover godt inatt :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Frøken fryd har visst sluttet å blø. Jeg må si den glufsa jeg glaner rett i, som svinser foran meg på tur er ganske...ja, hva skal man beskrive den som, tro.... :P Jaja, hun oppfører seg fortsatt akkurat som før, da. Eneste som har forandret seg er at hun ikke har fullt så lang tålmodighet med frekke miniatyrer som stikker hodet i matskåla hennes for tiden, og prøver å stjele mat. Akkurat det kan jeg godt forstå. Han har visst slutta å bry seg om løpetiden hennes, foreløpig, det kan jo kanskje hende at han våkner til liv igjen hvis hun blir interessert.

Hun begynner å roe seg litt ned. Noe jeg må si jeg er veldig glad for. Jeg trodde jeg visste hvordan det var å ha valp/unghund jeg. Det er jo ikke så lenge siden mini var ung og lovende. Vel, lovende har han vel egentlig aldri vært, stakkar. :ahappy: Vel, jeg ble tatt litt på senga, for dette var noe heeelt annet enn med han som du knapt merker at klorer deg på ankelen. Hehe.

Tror hun har hatt det greit på rommet i kveld, med døra oppe, radioen på, og tyggebein hun ikke er i nærheten av å være halvferdig med en gang. Hun kommer til å være opptatt med dem til langt utpå høsten. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte på ei katt i dag. Første gang i mitt liv :cry: Jeg hyler bare jeg ser en frosk på vegen.... Det smellet i bilen kommer jeg ikke til å glemme med det første, fy faaan... :(

Men...jeg fant ikke katta etterpå. Ingen blodflekk på vegen, ingen tegn til katta noen steder i grøfta. Jeg lurer på om den fløy ut i elva, for det skjedde på ei lita bro som går over en liten elv (den smatt opp fra siden akkurat når jeg kjørte over...). I 50km/t... Hva bør jeg gjøre ifht varsling? Dette skjedde ute på landet utenfor Sortland, 20-30 km utenfor byen ut mot Bø/Myre... Føkk. Kommer ikke til å glemme den lyden.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte på ei katt i dag. Første gang i mitt liv :cry: Jeg hyler bare jeg ser en frosk på vegen.... Det smellet i bilen kommer jeg ikke til å glemme med det første, fy faaan... :(

Men...jeg fant ikke katta etterpå. Ingen blodflekk på vegen, ingen tegn til katta noen steder i grøfta. Jeg lurer på om den fløy ut i elva, for det skjedde på ei lita bro som går over en liten elv (den smatt opp fra siden akkurat når jeg kjørte over...). I 50km/t... Hva bør jeg gjøre ifht varsling? Dette skjedde ute på landet utenfor Sortland, 20-30 km utenfor byen ut mot Bø/Myre... Føkk. Kommer ikke til å glemme den lyden.... :(

Min sympati! Jeg har gjort akkurat det samme en gang. Lette lenge etter katta uten å finne den. Håper inderlig at både den og den du kjørte på klarte seg uten store skader!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :( vet ikke om det er så mange å varsle. Så du den skikkelig så kan du jo kontakte dyrebeskyttelsen i området og si fra. De har sikkert en fbside.

All medfølelse herfra. Sånt er bare fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pavlova klar til pynting i morgen formiddag. Og så laget jeg kanelsnurrene nå i stedet for å vente til i morgen tidlig. Det var i hvert fall ikke fordi jeg fikk lyst til å smake på en (eller to) allerede nå i kveld. :sleep: Bare det blir fint vær i morgen nå, så blir det koselig kaffeslabberas på verandaen min.

Pavlova i ovnen her og, denne gangen klappet den fullstendig sammen da, jaja, smaker vel bra uansett. :ahappy:

Bonden har kommet frem omsider, orket ikke styre med hundene inne i natt (må ha inn bilburet) så de sover i bilen i natt, satser på at de ikke holder naboene våkne.

Blir uansett ikke mange timer til jeg skal opp med lillemor. Jage bonden opp med henne i morgen kl 7-8 utgår gitt.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh grøss! Hatt hundene her i mindre enn 10 timer, og allerede plukket 5 kravlende flått av hottie. Føler det kravler og kryper over hele meg og lurer på hvordan gutta og bror sin hund egentlig ser ut, ikke like enkelt å se på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Betty : jeg ser det tydelig for meg :lol: :lol:

@Kangerlussuaq : utrolig kjip opplevelse. Håper jeg aldri noensinne kjører på et dyr, jeg hadde ikke fått sove på flere dager etterpå :(

Jada, jada.. Oppe og gråter ikke.

Nico er redd for at jeg skal tvinge henne ut, så hun har gjemt seg bak sambo i senga. Hun skal til hundepassere i dag, det føles veldig spesielt.

Hun er jo en del mer krevende enn Toddy, så hun skal passes av noen mer erfarne.

Hun er jo snill og alt det der, men hun kan lett oppleves som litt mye av folk som ikke er vant til litt sånn intense hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for svar!  Har snakket med oppdretter ja☺️ Foreldre har ingen allergi, heller ingen i søskenflokken som jeg har snakket med…  Hills sitt har jeg ikke prøvd, så det skal jeg jaggu prøve!🫶🏻
    • Takk! Da er det nok bare jeg som har trodd jeg har laga en, men ikke gjort det. 😂
    • Uff, det høres fælt ut. Jeg vet ikke svaret på det du spør om, dessverre. Har du snakket med oppdretter? Hvordan er foreldrene og søsknene? Er noen av dem allergiske mot noe? Det er jo dessverre en del helsegreier på disse små "motehundene", og yorkien har vel en del allergi såvidt jeg husker. Men ja, jeg tenker jo det er fornuftig at magen er ganske stabil før det startes utprøving. Men jeg ser bla. at det er en del ris i hypoallergenfôret, jeg ville jo prøvd et allergifôr på kun kjøtt, for eksempel (men må da ha vitaminer og sånt i tillegg). Allergifôret til Hills ser ikke ut til å ha ris i det hele tatt. Ser at de færreste andre allergifôrene har det. Så jeg ville testet andre allergifôr eller rent kjøtt ihvertfall.
    • Å fy fillern, Ede har begynt freake ut om labbene sine og kloklipp. Brukte sikkert en time tidligere i dag på å ikke få klippet ferdig potene, og de ser ikke ut. Til forveksling lik en femåring som har klippet seg selv med kjøkkensaks. Somehow plutselig blitt livredd for labbene sine, uten noen åpenbar grunn. Tenkte vi etter formiddagens frisørtime hadde kommet til enighet om at prisen for favoritt råforet er å la meg tukle med labbene hans. Så var det tid for å bli venn med klosaksa igjen. Hvordan de ble uvenner har gått meg hus forbi, men jeg har forstått at forholdet er anstrengt, så jeg la en hel porsjon Vom i skål, bare for kloklipp. Viste Ede skålen og lot ham lukte, satte den på hylla og kommunisere etter beste evne at det nå var samme deal som tidligere i dag. Jeg fikk jo fikle med klørne mens jeg klippet pels da, så tenkte dette skulle gå greit nå. Han har alltid fått betalt per klo for manikyr og jeg har vært super flink til å bare ta ytterste, bittelille, knøttlille biten som et mulig å klippe av. Millimeter. Ikke mulig å klippe mindre. Han har INGEN grunn til å bæde på kloklipp, det er ikke mulig å gjøre det mer skånsomt. ..men det gjør han altså allikevel. ... Han åpnet med en høylytt diskusjon. Krevde å få maten servert uten noe fæggåt dilldall med neglene. Ille nok å få frisert labbene. — My pronoun is IT! I identify as DOG! brølte han til meg.  Det var en laaaaang "diskusjon". Interessekonflikt, som en kaller det.  ... Å holde min egen IRRITASJON og mitt eget stress i sjakk og være roooolig og hyggelig og vibbe vennskap og kjærlighet når han trekker til seg labben HVER GANG akkurat i det jeg skal klippe.. Jeg trenger valium for å klare holde meg emosjonelt upåvirket gjennom det der.  Han endte med å få en hel ***** porsjon Vom for EN bitteliten klotupp, servert med verdens falskeste smil og ros og så ryggen til og VIBBER av *ARRGH*   Jeg har gjort ALT riktig hva angår trene klipping av klør. Hva **** gikk feil HVOR og NÅR?!  Jeg hadde fra tidligere hunder en 62,5% suksessrate på å innarbeide kloklipp som hyggestund. Første hunden nektet meg NÆR labbene sine, men stod som et skolelys for å få klippet klør av fremmede. Så hadde jeg to som var NULL problem å klippe klør på, før tredje bare lot meg klippe bak, og var dramaqueen på fremlabbene.  Denne gangen var jeg SÅ bevisst på å få gode vaner om kloklipp riktig fra start. ..og har FEILET.  ... "Er du sikker på du ikke kommer til å angre på å ha skaffet deg så stor hund?" -_-
    • Hei! Håper noen vil dele sine erfaringer/evt har noen gode råd.  Fra hunden(yorkshire terrier) min ble 1 år gammel har han slitt mye med diare (får det ca en dag per  uke, men klarer ikke koble det til noe han har spist).. Har vært hos vetrinær flere ganger for undersøkelser, avføringsprøve, ultralyd, blodprøver osv.  Fått ormekur, giardiakur og forsøkt med ulike typer fôr. For 7 uker siden bæsjet han også mye blod, så rett til vetrinær igjen.. Siden den gang har han gått på eliminasjonsdiett og hypoallergenic fra royal canin, som betyr at han ikke får spise noe annet enn det og litt zoolac/canikur. Om en ukes tid skal vi over på provokasjonsdiett(altså å teste hvilke matvarer han reagerer på).  Problemet er jo bare at han fremdeles får diare ca annenhver uke… og fremdeles en del slim i bæsjen som kan tyde på at betennelsen i tarmen ikke er borte.. Og da kan vi jo heller ikke starte noe provokasjon.  Føler meg helt fortvilet. Syns grusomt synd i lillemann som har vondt i magen.. Ikke kan han få godbit, tyggebein eller gulerot(som er litt krise siden det er det beste i verden tydeligvis🤣).  Er det noen her som har noe erfaring med eliminasjonsdiett? Betyr det at det ikke fungerer i det heletatt når vi fremdeles sliter 7 uker inn? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...