Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Pavlova klar til pynting i morgen formiddag. Og så laget jeg kanelsnurrene nå i stedet for å vente til i morgen tidlig. Det var i hvert fall ikke fordi jeg fikk lyst til å smake på en (eller to) allerede nå i kveld. :sleep: Bare det blir fint vær i morgen nå, så blir det koselig kaffeslabberas på verandaen min.

• Like 2
  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Skrevet

Nå lurer jeg på hva jeg skal finne på i morgen...har lyst til å gå langtur, men det gjør jo alle andre også på søndager, så tror det får vente til mandag. Men noe må vi jo finne på. Sportrening, kanskje?

Skrevet

Sukk, enkelte vil bli lurt :frantics:
Noen som prøver å selge kaniner som en helt annen rase enn de er, og når jeg kommenterer at det er feil rase de oppgir, så får jeg beskjed om at "de er renraset xx, så det så" :gaah::ike:

Samme som at en "oppdretter" selger labrador og kaller det schæfer :pinch:

Skrevet

Akkurat nå har jeg endelig fått roa meg ned etter å ha vært på jakt etter hunder som var på kattejakt. Den siste tiden har det vært ei svart katt som har holdt seg utafor hos oss, så jeg har vært nøye med bånd på de når jeg skal ha hundene inn og ut av bilen. I kveld glemte jeg meg av og bare slapp de ut av bilen. Vi skulle jo bare rett inn de få metrene liksom. Da fant katta ut at det tomta vår ikke var noe blivende sted, og pilte frem fra gjemmestedet sitt (under arb.bilen til TJ) - og det fikk selvsagt Decoy med seg og satte etter. Bris er ikke tung å be når "brorsan" sier det er jakttid, så de dro avgårde i samla flokk. For å si det sånn så slo jeg ny pers på 60-meteren, og fikk hanket tak i Decoy hos nærmeste nabo som har trær i hagen. Bris fikk bare en tydelig peking med hånda og beskjed om å "gå", så luska hun hjem igjen, mens jaktlederen helst skulle jaget katten litt til og måtte omtrent slepes hjem etter halsbåndet ... Kommer ikke til å glemme å ha på bånd på udyrene med det første nei. Heldigvis så er det ingen av de som hadde kommet til å skade katta om de skulle tatt den igjen, men unødvendig allikevel. Teit eier, som egentlig vet bedre.

Tj var litt imponert over farten tjukka fikk opp da. Nedoverbakke til naboen nemlig. :lol: Stakkars hunden til en annen nabo hadde lyst å være med han, hoppet nesten ut av hundegården i iver (korthåret vorsteh) og kom med litt frustrerte bjeff. Jaja, ble litt underholdning til han da. Er litt lite som skjer i nabolaget her ellers nemlig. Skulle vært filma, pælma både telefon og caps i farta, så måtte ut å lete etterpå. :P

• Like 3
Skrevet

Flink valpis :wub: har søkt på te inne og har flotte markeringer hvor hun puster dypt ut og inn i boksen og venter!

Den var bare trøtt til litt etter jeg kom hjem istad og så har hun herjet rundt her i hele kveld :P får håpe hun sover godt inatt :lol:

• Like 1
Skrevet

Åh gi meg styrke... Litt sent å bli hysterisk over at hundene mine kommer nå, ca en time før de kommer... :gaah:

Skrevet

Æh.. Skal jeg gidde å lage noe mat, eller skal jeg spise meg mett på kake før jeg stuper i seng..? *gjeeesp*

hadde du blitt med hit, så hadde du spist pizza nå! :aww:
  • Like 1
Guest Klematis
Skrevet

Frøken fryd har visst sluttet å blø. Jeg må si den glufsa jeg glaner rett i, som svinser foran meg på tur er ganske...ja, hva skal man beskrive den som, tro.... :P Jaja, hun oppfører seg fortsatt akkurat som før, da. Eneste som har forandret seg er at hun ikke har fullt så lang tålmodighet med frekke miniatyrer som stikker hodet i matskåla hennes for tiden, og prøver å stjele mat. Akkurat det kan jeg godt forstå. Han har visst slutta å bry seg om løpetiden hennes, foreløpig, det kan jo kanskje hende at han våkner til liv igjen hvis hun blir interessert.

Hun begynner å roe seg litt ned. Noe jeg må si jeg er veldig glad for. Jeg trodde jeg visste hvordan det var å ha valp/unghund jeg. Det er jo ikke så lenge siden mini var ung og lovende. Vel, lovende har han vel egentlig aldri vært, stakkar. :ahappy: Vel, jeg ble tatt litt på senga, for dette var noe heeelt annet enn med han som du knapt merker at klorer deg på ankelen. Hehe.

Tror hun har hatt det greit på rommet i kveld, med døra oppe, radioen på, og tyggebein hun ikke er i nærheten av å være halvferdig med en gang. Hun kommer til å være opptatt med dem til langt utpå høsten. :ahappy:

Skrevet

Kjørte på ei katt i dag. Første gang i mitt liv :cry: Jeg hyler bare jeg ser en frosk på vegen.... Det smellet i bilen kommer jeg ikke til å glemme med det første, fy faaan... :(

Men...jeg fant ikke katta etterpå. Ingen blodflekk på vegen, ingen tegn til katta noen steder i grøfta. Jeg lurer på om den fløy ut i elva, for det skjedde på ei lita bro som går over en liten elv (den smatt opp fra siden akkurat når jeg kjørte over...). I 50km/t... Hva bør jeg gjøre ifht varsling? Dette skjedde ute på landet utenfor Sortland, 20-30 km utenfor byen ut mot Bø/Myre... Føkk. Kommer ikke til å glemme den lyden.... :(

Skrevet

@2ne Det er til ære for dere nyinnflyttede vel :lol:

To kvelder på rad? Det var ikke så reint lite heller det, liksom :lol:

Skrevet

Kjørte på ei katt i dag. Første gang i mitt liv :cry: Jeg hyler bare jeg ser en frosk på vegen.... Det smellet i bilen kommer jeg ikke til å glemme med det første, fy faaan... :(

Men...jeg fant ikke katta etterpå. Ingen blodflekk på vegen, ingen tegn til katta noen steder i grøfta. Jeg lurer på om den fløy ut i elva, for det skjedde på ei lita bro som går over en liten elv (den smatt opp fra siden akkurat når jeg kjørte over...). I 50km/t... Hva bør jeg gjøre ifht varsling? Dette skjedde ute på landet utenfor Sortland, 20-30 km utenfor byen ut mot Bø/Myre... Føkk. Kommer ikke til å glemme den lyden.... :(

Min sympati! Jeg har gjort akkurat det samme en gang. Lette lenge etter katta uten å finne den. Håper inderlig at både den og den du kjørte på klarte seg uten store skader!

Skrevet

Huff :( vet ikke om det er så mange å varsle. Så du den skikkelig så kan du jo kontakte dyrebeskyttelsen i området og si fra. De har sikkert en fbside.

All medfølelse herfra. Sånt er bare fælt.

Skrevet

Pavlova klar til pynting i morgen formiddag. Og så laget jeg kanelsnurrene nå i stedet for å vente til i morgen tidlig. Det var i hvert fall ikke fordi jeg fikk lyst til å smake på en (eller to) allerede nå i kveld. :sleep: Bare det blir fint vær i morgen nå, så blir det koselig kaffeslabberas på verandaen min.

Pavlova i ovnen her og, denne gangen klappet den fullstendig sammen da, jaja, smaker vel bra uansett. :ahappy:

Bonden har kommet frem omsider, orket ikke styre med hundene inne i natt (må ha inn bilburet) så de sover i bilen i natt, satser på at de ikke holder naboene våkne.

Blir uansett ikke mange timer til jeg skal opp med lillemor. Jage bonden opp med henne i morgen kl 7-8 utgår gitt.

• Like 1
Skrevet

Endelig fikk jeg satt meg ned med litt bryllupskake :) Flydd beina av meg siden jeg kom før tolv.... Og enda har jeg endel ting å gjøre, jaja 3 t til 8 så jeg rekker vel det :)

Skrevet

Åh grøss! Hatt hundene her i mindre enn 10 timer, og allerede plukket 5 kravlende flått av hottie. Føler det kravler og kryper over hele meg og lurer på hvordan gutta og bror sin hund egentlig ser ut, ikke like enkelt å se på dem.

Skrevet

@Betty : jeg ser det tydelig for meg :lol: :lol:

@Kangerlussuaq : utrolig kjip opplevelse. Håper jeg aldri noensinne kjører på et dyr, jeg hadde ikke fått sove på flere dager etterpå :(

Jada, jada.. Oppe og gråter ikke.

Nico er redd for at jeg skal tvinge henne ut, så hun har gjemt seg bak sambo i senga. Hun skal til hundepassere i dag, det føles veldig spesielt.

Hun er jo en del mer krevende enn Toddy, så hun skal passes av noen mer erfarne.

Hun er jo snill og alt det der, men hun kan lett oppleves som litt mye av folk som ikke er vant til litt sånn intense hunder.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...