Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Skrevet

@tonjek, jeg fikk helt vondt inni meg, både for deg og valpen. Hvordan står det til med dere i dag?

Jeg har bare en uke igjen av sommerferien (+ avspaseringen) min! Er det synd på meg? Ikke? :shocked: Fint vær i dag da, i alle fall. Tror ikke det blir hagearbeid i dag, bare tur og avslapping, og så styremøte i MDG i kveld.

Har dere bare to planleggingsdager?

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg :P

Grattis :D

Vært på jobb et par timer. Viktig med myk start :aww:

Skrevet

Har dere bare to planleggingsdager?

Grattis :D

Vært på jobb et par timer. Viktig med myk start :aww:

Nei tre. Æsj, det er torsdag i dag ja. Da har jeg enda en dag mindre igjen av ferien. :icon_cry:

Grattis @Stine. :flowers:

Skrevet

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg :P

Gratulerer!!

Nå har poden fisket siden kl 10, med et skikkelig napp som resultat.

Han burde gi seg snart da, sant?

*sukk*

Skrevet

@Mud Potensiale til å bli skikkelig storfisker den der :fisker: Hvis han har like god tålmodighet på andre ting, lover det godt! (Men jeg skjønner at det er kjedelig å se på i fem timer)

Skrevet

Endring i hundepassplaner, Buddy kommer idag istedet. Koselig! :D Jeg trives som AH-eier for en helg, da kan jeg late som jeg er aktiv mens jeg sykler 1-2 timer med bikkja. Nemi fnyser og synes sykkel, jogging og slikt er noe forbanna tull. Hun vil heller tusle rundt i skogen i eget tempo mens hun lukter på blomster og hestebæsj... :sleep:

Skrevet

@HeleneFS :hug: kjenner meg godt igjen. Nå er jeg overvektig da, men har ikke alltid vært det. Alltid vært et sabla mas. Jeg er vokst opp med "spis alltid litt mer enn du orker!" i kid you not. Da får man sunne matvaner da :aww: Nå er jeg overvektig og min mor elsker å snakke om det " hvorfor legger du på deg?" "eh det har du ingenting med!" "nei, vet det men jeg lurer...." og skulle hente album for å vise meg hvor mye penere jeg var før ( da jeg ble konstant mast på om åspise mer!) Hun skal og gjerne ha med både stefar og bror på "intervensjon "... Motivernde. Not

Not.

Heldigvis har hun veldig mange gode sider, så kutte kontakt er ikke aktuelt, men jeg ønsker meg stadig både mer tålmodighet, ørepropper og nytt filter :aww:

@Stine gratulerer!!

Skrevet

@Mud Potensiale til å bli skikkelig storfisker den der :fisker: Hvis han har like god tålmodighet på andre ting, lover det godt! (Men jeg skjønner at det er kjedelig å se på i fem timer)

Han har overhodet ikke slik tålmodighet når det kommer til å se på tv etc :P

10 min så hopper han i sofaen.

Kan hende han plutselig blir møkk lei fisking da. Unger er upålitelig sånn.

Fint her på Tinnåa da :)

20150806_145838.jpg

• Like 4
Skrevet

Gratulerer så mye!

Når da? satt dato? hilsen nysgjerrigpetra ;)

Tusen takk alle sammen! :D

30 Juli, kirke ble bestilt idag tidlig og jeg venter på bekreftelse på lokale, men vi skal gifte oss der "ingen skulle tru at nokon kunne bu" så jeg er ganske sikker på at det er ledig :D Fjell, fjord, fjording og bunad, blir ganske nasjonalromantisk ja :P

• Like 13
Skrevet

Jeg var nettopp på butikken for å kjøpe ingrediensene jeg manglet for å lage fiskegrateng. Hadde 80,08 kroner på konto og betalte 79,84 for varene. Jeg føler meg ganske motivert for å motta studielånet mitt nå.

• Like 5
Skrevet

Jeg var nettopp på butikken for å kjøpe ingrediensene jeg manglet for å lage fiskegrateng. Hadde 80,08 kroner på konto og betalte 79,84 for varene. Jeg føler meg ganske motivert for å motta studielånet mitt nå.

Jeg har fått mitt :D Så god følelse, selv om det nok ikke varer så lenge likevel. Jeg har dog et håp om å få sjans til å sette av litt penger til sparing. Da har vi litt ekstra de månedene vi sliter, og til uforutsette ting. Så får vi se hvordan den planen går.

Når man har gått veldig lenge med dårlig råd så hoper det seg opp mye som skulle vært kjøpt. Så når man da først får en del penger, så forsvinner de fort. Nå har vi f.eks endelig sjans å kjøpe ny seng! Ikke på studielånet altså, men fordi jeg endelig får ei god lønning etter sommerjobb :D Og ei skikkelig seng er viktig. Blir ødelagt av de vi har ligget i det siste året..

Skrevet

Noen som har peiling på ebay?

Bestilte blyanter derfra igår. Trykket inn mammas mail og passord for paypal (hun som bestilte altså). Trodde det ble betalt da. Men nå fikk jeg mail at jeg må betale for det jeg har bestilt. Trodde det var betalt? Eller må man trykke inn kortopplysninger osv hver gang man bruker paypal?

Skal be mamma sjekke kontoen, men har ikke sjans til det før i kveld.

Edit:

Ser nå det står betalt på den som vi bedtilte igår. Men så ligger det en ann en som det står jeg har bestilt, og de venter på betaling. Men jeg har jo ikke bestilt noe mer? De sender vel ikke før de får betaling uansett? Får ikke til å fjerne den heller.

Skrevet

Noen her som har peiling på utbetaling av feriepenger ved slutt i en jobb? Jeg sluttet i gamle jobben nå i juli, og har lest at da skal feriepengene utbetales ved siste lønning. Jeg spurte de om dette idag, og fikk til svar da om at det kunne jeg, men da måtte jeg betale skatt av feriepengene. Er dette riktig? Jeg kunne vost vente til januar og få dem uten å betale skatt. Jeg trenger de egentlig nå, da jeg skal begynne å leie alene, men frister ikke å måtte betale skatt av dem.

Skrevet

Noen her som har peiling på utbetaling av feriepenger ved slutt i en jobb? Jeg sluttet i gamle jobben nå i juli, og har lest at da skal feriepengene utbetales ved siste lønning. Jeg spurte de om dette idag, og fikk til svar da om at det kunne jeg, men da måtte jeg betale skatt av feriepengene. Er dette riktig? Jeg kunne vost vente til januar og få dem uten å betale skatt. Jeg trenger de egentlig nå, da jeg skal begynne å leie alene, men frister ikke å måtte betale skatt av dem.

Det stemmer - ta dem ut nå = skatt.

• Like 1
Skrevet

Dette er helt riktig, hvis du vil ha dem utbetalt med siste lønning så må du skatte av dem som om det var vanlig inntekt, ellers kan du vente til over nyttår og slippe å betale for det.

Fra Altinn:

Den som slutter, skal ha utbetalt de feriepengene som er opptjent fram til sluttdato. Utbetalingen skal normalt skje siste lønningsdag før fratreden.

Feriepenger som utbetales i ferieåret, er trekkfrie. Det betyr at du ikke skal trekke skatt av disse. Utbetales derimot feriepengene i opptjeningsåret, så skal arbeidsgiver beregne skatt.

Feriepengegrunnlag skal fremgå av lønns- og trekksoppgaven for opptjeningsåret.

• Like 1
Skrevet

Jeg har fått mitt :D Så god følelse, selv om det nok ikke varer så lenge likevel. Jeg har dog et håp om å få sjans til å sette av litt penger til sparing. Da har vi litt ekstra de månedene vi sliter, og til uforutsette ting. Så får vi se hvordan den planen går.

Når man har gått veldig lenge med dårlig råd så hoper det seg opp mye som skulle vært kjøpt. Så når man da først får en del penger, så forsvinner de fort. Nå har vi f.eks endelig sjans å kjøpe ny seng! Ikke på studielånet altså, men fordi jeg endelig får ei god lønning etter sommerjobb :D Og ei skikkelig seng er viktig. Blir ødelagt av de vi har ligget i det siste året..

Har fått mitt jeg også nå. :D Satte 18 000 rett over på regningskontoen for å dekke husleier utover semesteret, men har i det minste et par tusen å bruke nå. Og får lønn over helga! Mesteparten av det skal over på sparekontoen. Men det er deilig å endelig ha litt penger i omløp på kontoene mine. :P

• Like 1
Skrevet

Heldig er jeg, som har fått meg samboer som liker å dille rundt med rydding og matlaging :ahappy: Så akkurat nå venter jeg på at han skal komme tilbake fra butikken og lage deilig mat til meg :D

Passer på å gjøre litt i heimen når an er på jobb og sånn slik at jeg ikke føler meg helt ubrukelig da :P

• Like 2
Skrevet

..,irriterer jeg meg over status på FB. Iallfall når man vet det er usant. *legge til skjult*

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...