Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Fra gammelt av så spiste folk middag klokka 12, det er jo derfra begrepet kommer :)

Hos mormor så var det alltid frokost klokken 7, middag klokken 12, nons rundt 15-16 og kveldsmat 19 eller 20 (husker ikke helt)

nons?

• Like 1
  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Skrevet

I mitt hode er middag ikke midt på dagen som i kl 12:00, men på det tidspunktet folk flest spiser middag, altså sånn 16:00 - 17:00. Middagstid er klokka 12 bare på pleiehjem. Gamlinger!

Non er det samme som engelske noon - klokka 12. Middag kommer vel hest derfra, ikke fra mid day, men det har samme utspring. Det er da sola regnes for å være på sitt høyeste punkt, og etter middag begynner sola å gå ned.

Etter klokka fem er det ikke ettermiddag lenger, da er det kveld :P

• Like 1
Skrevet

Non er det samme som engelske noon - klokka 12. Middag kommer vel hest derfra, ikke fra mid day, men det har samme utspring. Det er da sola regnes for å være på sitt høyeste punkt, og etter middag begynner sola å gå ned.

Etter klokka fem er det ikke ettermiddag lenger, da er det kveld :P

I min barndom spiste vi middag klokka 16:00 og så var det ettermiddagskaffe sånn omtrent klokka 18:00. Neida, jeg skjønner hva dere mener og greier, men i mitt hode er det virkelig ikke ettermiddag klokka 13:00, absolutt ikke. :aww:

Der begynte det å regne gitt, stikk i strid med alle værvarsler. Da slipper jeg å vanne hagen da, det var skikkelig tørt nå. I dag plukket jeg forresten hjemmedyrkete reddiker, mye bedre (og penere) enn de på butikken!

Skrevet

Gubben måtte plutselig jobbe overtid, jeg skal dømme klubbmesterskap om 2 timer, ingen ledige barnepiker og har ikke bil.. Det kunne ha blitt stress!

Heldigvis har jeg verdens snilleste mamma som hiver sine unger i bilen, kjører 1,5 t hit for å hjelpe :heart:

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 2
Skrevet

Teo er ikke helt i form. Tror han kan ha fått vannhale. Den henger i hvert fall rett ned og han vil ikke logre engang :/ Satser på at det går fort over. Får sørge å holde han varm :) Heldigvis spiser og drikker han som vanlig :)

Skrevet

Jeg har to potensielle artige hundenavn på brukshunder, så det må jo bety st jeg må kjøpe meg hund, sant??!! :lol:

• Like 8
Skrevet (endret)

nons?

Ettermiddagsmat :)

Red: Også var det alltid dessert etter middag klokken 12, som regel en fruktkompott av noe slag eller pudding + litt godt attåt til kaffen etter nonsen. Spiste mye før, men så dreiv dem med mye hardt fysisk arbeid og da! Og slåttegrau! Gud jeg er født på feil tid og sted...

Endret av Stine
Skrevet

Åh, det var deilig å få dyttet tre fulle kurver med rene klær inn i klesskapet. Plutselig så det ut som om jeg hadde noe å kle på meg igjen :P

Nå har jeg dyttet innpå allergitabletter, også skal vi ut i skogen. Jeg har fått så mye myggstikk at jeg er helt buklete på armene og nakken, og det KLØR.

Skrevet

Har sååå lyst å kjøpe meg ei floydbukse eller to. Prøvde mamma si her istad, og den satt bra og var veldig god! Lurer på,når jeg får lønn, om jeg skal bestille meg ei sånn på nett. Det hadde gjort seg :)

Komme seg på jobb igjen nå, kanskje.

• Like 1
Skrevet

Du vet det er to flyidioter på tur; når man er på et hagesenter og vi begge hører et helikopter, og er så opptatt med å se på det at vi skaller i hverandre så det synger :lol: Man kan ikke anna enn å le! ha.

Skrevet

Har sååå lyst å kjøpe meg ei floydbukse eller to. Prøvde mamma si her istad, og den satt bra og var veldig god! Lurer på,når jeg får lønn, om jeg skal bestille meg ei sånn på nett. Det hadde gjort seg :)

Jeg digger floydbuksene :D De er sååå stretchy at man kan gå ned mange størrelser :D

Skrevet

Jeg elsker mine to bukser! :D

Skrevet

Jeg digger floydbuksene :D De er sååå stretchy at man kan gå ned mange størrelser :D

Og @Stine

Ja, hørt mye bra om de! Koster litt da, men bukser er jo ganske nødvendig. Også er de pene! :) Så det blir nok hvertfall ei slik, muligens to.

• Like 2
Skrevet

Og @Stine

Ja, hørt mye bra om de! Koster litt da, men bukser er jo ganske nødvendig. Også er de pene! :) Så det blir nok hvertfall ei slik, muligens to.

God kvalitet så har de en stund da :) Jeg pleier å vente til det er tilbud i disse kundeklubbene så får jeg 20-30% avslag i tillegg :D Hehe

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Kvistplukking! :gaah: Jeg syns det var noen som nevnte at belgerpels er nesten vedlikeholdsfri... Men stumpen er jo full av små kvister og biter av granbar som vikler seg helt ekstremt inn.

Jaja, skal i skogen og samle mer kvist nå snart.

Det gjelder voksenpels det :lol: Fint med opptenningsved da?

Jeg har to potensielle artige hundenavn på brukshunder, så det må jo bety st jeg må kjøpe meg hund, sant??! :lol:

Oi! Om det er sånn det funker kan jeg ende opp med veldig mange hunder :o Navn er moro!

Skrevet

Anbefaler å kjøpe i butikk, de varierer dessverre veldig i str fra stoff til stoff. Og kjøp de helst i str *må holde pusten litt de er for trang * for de utvider seg veldig. :) jeg har vel 6-7 floydbukser nå, elsker de.

Skrevet

Må måtte jeg google Floyd bukserbukse og det er AKKURAT sånne bukser jeg har lett etter. Må prøve de altså og se om de sitter like bra på som jeg kan håpe!

• Like 1
Skrevet

Anbefaler å kjøpe i butikk, de varierer dessverre veldig i str fra stoff til stoff. Og kjøp de helst i str *må holde pusten litt de er for trang * for de utvider seg veldig. :) jeg har vel 6-7 floydbukser nå, elsker de.

Men hvor selger de de da? :P

Hater å prøve bukser i butikk, også er jeg alltid redd de ikke har min str. Synes det er så kleint å komme inn i butikker som ikke har store nok størrelser, også får jeg bare rare blikk...

Skrevet

Men hvor selger de de da? :P

Hater å prøve bukser i butikk, også er jeg alltid redd de ikke har min str. Synes det er så kleint å komme inn i butikker som ikke har store nok størrelser, også får jeg bare rare blikk...

De har egne Floyd butikker, tilogmed vi har en på Gran :D De har mange str inne! Så det tror jeg ikke du skal være bekymret for :) Jeg tror det er greit å prøve før du kjøper, siden de har så mye stretch så kan du gå på en smell å kjøpe for stor bukse (greit å gå ned en str enn det man egentlig bruker)

Skrevet

Det gjelder voksenpels det :lol: Fint med opptenningsved da?

Oi! Om det er sånn det funker kan jeg ende opp med veldig mange hunder :o Navn er moro!

Haha er det ikke sånn det funker? :P navn er kun artig når man finner gode navn, hvis ikke er det bare herk og man ender opp med rare navn.. Som feks kalle opp hunden sin etter Linni Meister :lol:

• Like 1
Skrevet

Jeg hadde en periode der jeg spiste frokost til "millionær søker kjæreste".. Jeg er sikker på at jeg mistet hjerneceller litt om litt :lol:

Jeg får samme følelsen bare jeg hopper innom Paradise Beach! :lol:

Bra dag med trening etterfulgt av pizza og skravling :ahappy:

Skrevet

wæææ jeg og vil ha floyd bukse!! Jeg har en shorts i helt samme stil og den er superdigg, fikk den av en venninne så mon tro om det er floyd altså...

Jeg elsker høylivsbukser, har 6 stk av only sine, de med glidelås bak på rumpa!

edit: de er visst av merket pieces

Skrevet

Venter på at noen skal komme å hente en tv som broren min skal selge. De skulle komme i fem-tiden, og nå som klokken snart er kvart over er jeg skikkelig utålmodig :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...