Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Fikk meg et lite sjokk i kveld, Gjensidige tar nesten tusen kroner mer i året for å forsikre sorte dverger i forhold til hvite :blink: De har samme rasenummer, krysspares i flere land, og sykdomsbildet er likt. Jepp, jeg skal kontakte Gjensidige om dette ja...

Du veit at resultatet av det blir at de setter opp forsikringen på de hvite en tusenlapp? :P

--

I dag har jeg en slow morgen, og jeg tror ikke jeg skal gjøre en shit i dag, uka blir passe aktiv nok (for ei som bare går hjemme :P ), med kontroll i morgen og EDS hele helgen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Du veit at resultatet av det blir at de setter opp forsikringen på de hvite en tusenlapp? :P

--

I dag har jeg en slow morgen, og jeg tror ikke jeg skal gjøre en shit i dag, uka blir passe aktiv nok (for ei som bare går hjemme :P ), med kontroll i morgen og EDS hele helgen :ahappy:

Jeg har bedt om en oversikt for alle fargene og begrunnelse for prisforskjellen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38,3 på barnet, mor er feberfri. Så avlyst morgendagen og regner med jeg må droppe jobb på onsdag, hun trenger nok noen dager til på seg. Hun er heldigvis i fin form verre med mor :aww:

En kopp kaffe til så ta ut hunder og ordne utedyra. Kommer noen for å kjøpe et par unger en av dagene. Så jeg har litt sortering å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje ikke jeg var så fyllesjuk i går som jeg trodde, for jeg er verre i dag :( Kan noen fortelle kroppen min at jeg ikke har tid til å bli sjuk før neste mandag, jeg har en rasespesial og noe klubbdrama å jobbe med denne uka, samt stille tre hunder lørdag og tre hunder søndag?

Jeg er så sår i halsen at jeg klarer ikke å drikke eller spise :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

I dag er beinet til Timmy virkelig ikke bra. Han får det nesten ikke med seg når han går, og hinker nesten hele tiden,så i dag har han sittet mye på armen på tur.

Det ble vel litt mye turgåing i helgen, tipper jeg. Og litt for lite sitting på armen.

Han har virket så bra, og har ikke selv gitt beskjed om at det har blitt litt for mye, men det har nok det likevel.

Mulig han er så opptatt av andre ting når vi går tur med andre, at han ikke sier fra selv.

Det er godt at det bare er en uke igjen til vi skal til veterinæren i Oslo gjen.

Det er i hvertfall tydelig at han har hatt effekt av forrige behandling.

Så da må vi (jeg) være litt mer forsiktige, og ikke bli for ivrige med turgåingen, selv om det virker som at alt går så meget bedre.

Skal prøve annen type smertestillende igjen da, så får vi se om det kan ha en effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å pusse glorien i dag nei :D

Pff.. Den er så blank bestandig den :aww:

Fått meg jobb!!!! Jobben var vel omtrent min før de møtte meg pga bacheloroppgaven min.. Dog ingen nybegynnerjobb da, så det kan bli en spennende jobb :P det var liksom noen doktorgradstudenter som ville ha den også, men det fikk de ikke :lol: eget kontor har jeg fått også, til tross for bare 40%..

Jeg tror frk Krutsi har hatt noget flaks her :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pff.. Den er så blank bestandig den :aww:

Fått meg jobb!! Jobben var vel omtrent min før de møtte meg pga bacheloroppgaven min.. Dog ingen nybegynnerjobb da, så det kan bli en spennende jobb :P det var liksom noen doktorgradstudenter som ville ha den også, men det fikk de ikke :lol: eget kontor har jeg fått også, til tross for bare 40%..

Jeg tror frk Krutsi har hatt noget flaks her :aww:

Ja, særlig din liksom :lol:

Men grattis med jobb !!!! Kult å slå de andre ned i støvlene for en slik jobb da - og eget kontor til og med!! Yeyyyy :D. Flaks og dyktighet har en tendens til å følge hverandre faktisk :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går slo jeg hodet i en vannkran (ja, tro det eller ei), og i dag er jeg svimmel, uvel og har vondt i hodet. Ble sendt hjem fra jobb og venter på legetimen om et par timer. En venninne kommer og kjører meg, så slipper jeg å kjøre bil svimmel, det er ikke noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, særlig din liksom :lol: 

 

Men grattis med jobb ! Kult å slå de andre ned i støvlene for en slik jobb da - og eget kontor til og med! Yeyyyy :D. Flaks og dyktighet har en tendens til å følge hverandre faktisk :D

Haha kan vi ikke late som da? :P

Det har faktisk hendt seg at når jeg møter på sånn veldig stereotype "snill pike" som snakker sånn passe, kledd litt ordentlig og fint, men aldri noe voldsomt i verken farger osv. Sånn akkurat Marius-genser-type! Og jeg tenker: enn om jeg hadde vært litt mer slik....? Og så begynner jeg å le litt av meg selv, for at jeg i hele tatt tenker tanken at jeg noen gang kunne ha blitt sånn :lol: :lol:

Det hjelper vist å ha en professor/overlege som skulle nekte/legge ned veto/ikke la saken være hvis de ansatte noen andre, og da når de, som faktisk hadde med ansettelsen å gjøre, leste oppgaven min, var det greit :P

Men jeg skal vikariere for ei som er videreutdannet og "over" slike som meg, får ansvar til å lære opp masterstudenter fra utlandet (jeg har kun bachelor selv), og så trengte de i tillegg noen med bein i nesa i tilfelle noen leger skapet seg.. I tillegg vil de gjerne at jeg skal hjelpe til å ordne systemer osv i forbindelse med omorganisering :-| Så jeg må jo ha gjort noe riktig :lol:

I tillegg til eget kontor har jeg flexitid og betalt matpause.. Så jeg kan aldri begynne noen andre steder jeg :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort litt sånn seriøse ting i dag... men godt å få overstått! Tatt blodprøve av Casper, alle verdier var fine. Puh! Var jo spent, hadde jo vært forferdelig om det hadde vært utslag allerede nå. Også ringte NAV meg plutselig og uventet, hadde visst ikke fylt inn CV'en min skikkelig, så det var jo fint hun ringte om da. Mitt første møte med nav var altså riktig så hyggelig. Selv om jeg ikke kan få dagpenger da, siden jeg bare har studert i alle disse år omtrent... kan få sosialhjelp eller nødhjelp, men kjenner det sitter ganske langt inne. Har slurvet litt med den, cv'en altså, fordi jeg ble drittlei av å legge inn alt på hundre forskjellige jobbportaler. Kjedelig at det er så vanskelig å få jobb uten erfaring innenfor det jeg vil. Hadde ikke trodd det skulle bli så problematisk. Hadde de bare kalt meg inn til intervju hadde de nok ansatt meg fort som fy. Neida. Men begynner å bli lei. Føler meg faktisk innmari mislykket akkurat nå. Skal utvide søket nå til barnehager, der får jeg vel lettere jobb med masse erfaring og sånn. Akkurat nå er jo livet helt på pause, holder på å gå på veggen. Snart blir jeg så desperat at jeg søker på jobber her i området og. Men jeg vil jo til oslo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort litt sånn seriøse ting i dag... men godt å få overstått! Tatt blodprøve av Casper, alle verdier var fine. Puh! Var jo spent, hadde jo vært forferdelig om det hadde vært utslag allerede nå. Også ringte NAV meg plutselig og uventet, hadde visst ikke fylt inn CV'en min skikkelig, så det var jo fint hun ringte om da. Mitt første møte med nav var altså riktig så hyggelig. Selv om jeg ikke kan få dagpenger da, siden jeg bare har studert i alle disse år omtrent... kan få sosialhjelp eller nødhjelp, men kjenner det sitter ganske langt inne. Har slurvet litt med den, cv'en altså, fordi jeg ble drittlei av å legge inn alt på hundre forskjellige jobbportaler. Kjedelig at det er så vanskelig å få jobb uten erfaring innenfor det jeg vil. Hadde ikke trodd det skulle bli så problematisk. Hadde de bare kalt meg inn til intervju hadde de nok ansatt meg fort som fy. Neida. Men begynner å bli lei. Føler meg faktisk innmari mislykket akkurat nå. Skal utvide søket nå til barnehager, der får jeg vel lettere jobb med masse erfaring og sånn. Akkurat nå er jo livet helt på pause, holder på å gå på veggen. Snart blir jeg så desperat at jeg søker på jobber her i området og. Men jeg vil jo til oslo!

Så bra at blodprøveverdiene var fine :)

En venninne fikk jobb som ped.leder i bhg da hun var nyutdannet barnevernspedagog, så det kan være lurt å søke på bhg også :) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Av og til er det bare deilig å ha hund.

Mhm.. Særlig når man blir møtt av 40kg som kommer bompende igjennom døra på fire strake bein med strie-bit i kjeften..

Naiv som jeg er, så trodde jeg at denne rottisen var ulik slekta.. Pff.. Helt sikkert veggen som angrep først :aww:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at blodprøveverdiene var fine :)

En venninne fikk jobb som ped.leder i bhg da hun var nyutdannet barnevernspedagog, så det kan være lurt å søke på bhg også :) lykke til!

Veldig deilig! Ja, har oppdatert både cv og ønsker nå, utvidet til bla. barnehage, og lagt til de kompetansene jeg kunne. Var mange som kunne hukes av på som jeg bare tok som en selvfølge at folk skjønte jeg kunne, sånn som word og excel osv :P men jo flere kompetanser jo bedre tenker jeg, så huket av for en hel haug :lol: ser litt mer fristende ut den cv'en nå iallefall.

Jeg utdannet meg jo til bvp nettopp fordi jeg ønsket andre utfordringer enn det å jobbe i barnehage, men innser at jeg bare må fire skikkelig på kravene nå... koselig med barnehage og altså, er absolutt ikke det. Men føler meg liksom ikke helt kvalifisert til å være ped.leder heller, det er jo to forskjellige uddannelser.

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig deilig! Ja, har oppdatert både cv og ønsker nå, utvidet til bla. barnehage, og lagt til de kompetansene jeg kunne. Var mange som kunne hukes av på som jeg bare tok som en selvfølge at folk skjønte jeg kunne, sånn som word og excel osv :P men jo flere kompetanser jo bedre tenker jeg, så huket av for en hel haug :lol: ser litt mer fristende ut den cv'en nå iallefall.

Jeg utdannet meg jo til bvp nettopp fordi jeg ønsket andre utfordringer enn det å jobbe i barnehage, men innser at jeg bare må fire skikkelig på kravene nå... koselig med barnehage og altså, er absolutt ikke det. Men føler meg liksom ikke helt kvalifisert til å være ped.leder heller, det er jo to forskjellige uddannelser.

Takk! :)

Det ordner seg helt sikkert :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydder, vasker og fikser så leiligheten blir så bra som den kan bli til visning. Jeg gleder meg sånn til å komme vekk fra denne plassen som aldri blir helt ren. Det er så sykt mye støv som kommer inn her. Tror lungene mine gleder seg også, for de har ikke vært bra det siste året ihvertfall og jeg tror mye av det kommer av at jeg bor her jeg bor. Hjelper ikke at begge hundene røyter som et uvær heller, men snart unnagjort dette så kan man flytte og være helt ferdig :) Også kanskje vi blir søringer neste år :D Tror jeg har fått overtalt E til å flytte til mer sentrale strøk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hundene fortsetter å være søt.. Linni kom inn med en stor kvist/ liten gren til meg og la i gjestesenga.. Akkurat det jeg ønsket meg!

Hvorfor er det ingen som har oppdratt hundene mine?!

Ellers har jeg vært litt bitch i dag.. Sendte ei melding til ei som har søstra til Linni og fortalt at de var enda alt for ung å avle på.. Søstra til Linni har nemlig et valpekull på 4-5 uker nå.. Blanding mellom whippet og italiener.. Imponerende! :getlost:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...