Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August

Tricolor
 Share

Recommended Posts

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Veldig sliten idag. Blir trøtt av å være trist også...

Skal skrive om det senere, men Turbo ble avlivet på tirsdag - han fikk cushings og med tollersyke så er det umulig å gjøre noe med. Kom som et lite sjokk på meg, på tross av at han ble merkbart dårligere så trodde jeg faktisk ikke at det skulle være så ille.

Pigg takler enetilværelsen bra, får se hvordan alenetiden går på fredag...

:hug:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, litt annen type formulering på deres båndtvangslov - den åpner for litt mer tolkning.

Loven sier at hunden skal være i koppel eller under tilsvarende kontroll - det er den siste biten som blir tolket til at det er greit å ha hunden løs så lenge den kommer på innkalling.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handywoman!!!! På tre minutt fikset jeg gjerdet ved porten min slik at de store ulldÅttene ikke hopper over og kommer inn på jordet mitt mer... forhåpentlig vis da :aww:. Det har tatt meg bare ca tre år liksom...

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, de har det :)

Nei, litt annen type formulering på deres båndtvangslov - den åpner for litt mer tolkning.

Loven sier at hunden skal være i koppel eller under tilsvarende kontroll - det er den siste biten som blir tolket til at det er greit å ha hunden løs så lenge den kommer på innkalling.

Ok. En viss åpning for tolking altså. Beardiser holder seg jo som regel i nærheten av menneskene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handywoman!! På tre minutt fikset jeg gjerdet ved porten min slik at de store ulldÅttene ikke hopper over og kommer inn på jordet mitt mer... forhåpentlig vis da :aww:. Det har tatt meg bare ca tre år liksom... 

Hvis man i tillegg har sett for seg at det er mye arbeid, så føler man seg veldig lurt :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Noen tidligere opplevde at folk snakker nedsettende om dem som jobber i butikk. Jeg kan fortelle en grunn til å tro at den som jobber der ikke har så mye å farte med.

Jeg skulle kjøpe egg og fant ut at dem aventerte et brett med egg på tilbud. Brettet på over en kg kostet 49 kroner.

På plakaten sto det at kiloprisen var 149.

Jeg spurte ei som så ut som hun var en av studentene som jobbet i butikken om hva var kiloprisen. Hun og hun andre som sto der svarte 149 kr.

Hvordan klarte dem å få det til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres så herlig ut! Også det blikket på bildene du har lagt ut :P

Han er herlig :D

Stort sett :P

Ønsker meg sååååååå en kickbike, men har ikke råd :(

Nico hadde elsket det...

Kidden har spist 5 porsjoner lasagne. Trikset er åpenbart å være lovlig sent ute med middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man i tillegg har sett for seg at det er mye arbeid, så føler man seg veldig lurt :lol:

Gjett da :lol: :lol:. Jeg så jo for meg å måtte ut med spett og slegge for å sette ned ny staur, at det var vanskelig pga mye stor stein, at jeg måtte strekke ny netting etc etc... det holdt å bare feste planken på toppen litt lenger opp på den allerede stående stauren liksom... Jadda!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett da :lol: :lol:. Jeg så jo for meg å måtte ut med spett og slegge for å sette ned ny staur, at det var vanskelig pga mye stor stein, at jeg måtte strekke ny netting etc etc... det holdt å bare feste planken på toppen litt lenger opp på den allerede stående stauren liksom... Jadda!! 

:lol: det var nok verdt 3 års utsettelse ja :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så sykt sliten! Altfor lang dag :) Hjem etter å hentet valpis/levert valpis, så hente ungene, laget middag, klipt klør på alle hundene, dratt over alle med furminator/børsten (alt etter hårlaget :P ) støvsuget så vasket over gulvene, og nå skal jeg raskt vaske overflate i stuen/kjøkkenet også henge opp de bløte bhg klærnene. SKAL være i seng senest klokken 22 idag! Nu, leggetid for de tobente ungene mine..

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så sykt sliten! Altfor lang dag :) Hjem etter å hentet valpis/levert valpis, så hente ungene, laget middag, klipt klør på alle hundene, dratt over alle med furminator/børsten (alt etter hårlaget :P ) støvsuget så vasket over gulvene, og nå skal jeg raskt vaske overflate i stuen/kjøkkenet også henge opp de bløte bhg klærnene. SKAL være i seng senest klokken 22 idag! Nu, leggetid for de tobente ungene mine..

:| :|

Og jeg syntes gårsdagen min var i overkant. Sto opp 06 og var ferdig for dagen kl 22.

I dag har jeg bare ryddet etter hunder, lagd mat, vasket klær og den vanlige kjøkkenvaskingen etter jobb. Sambo tok turen med bikkjene :ahappy:

Toddy er egentlig en sofahund inni seg, han bare tør ikke komme helt opp i sofaen.

Så han går for en halveis løsning som alltid sperrer all utsikt *sukk*

20150827_190005.jpg

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress på slutten av jobb i dag. Det er utrolig hva enkelte tror er min oppgave å fikse for dem. Nye medisiner og taxi kan jo jeg ordne med. Og helst en legeerklæring også, jeg jobber jo på sykehus så da må jeg jo være lege :lol:

Kobla av med en topptur etterpå. Jeg rakk akkurat å knipse ferdig et panorama-bilde før det pøste ned. Nå skal jeg støvsuge og rydde plass til seng på gjesterommet, for i morgen kommer mamma og gjengen på besøk :banana: .Gleder meg til å se de, 5 uker siden sist og så lenge har jeg aldri gått uten å ha sett mamma. :baby:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: til @Turb

Jeg fikk ikke med meg bilen hjem igjen. Limen på lykten de har bytta, var ikke helt tørr. Så jeg skal hente Mitsi i morgen etter jobb, ferdig EU-godkjent :D

Men jeg fikk låne verkstedbilen deres da, så kjørte hjem i en Berlingo :D Det er god service det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeey, mistet bussen også. Løp fra bybanen og bort de 50 meterne til bussen. Da jeg var 1 meter fra der bussen sto så lukket sjåføren dørene og kjørte, et halvt min før tiden. Alt går visst galt idag... 1 time å vente på neste buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeey, mistet bussen også. Løp fra bybanen og bort de 50 meterne til bussen. Da jeg var 1 meter fra der bussen sto så lukket sjåføren dørene og kjørte, et halvt min før tiden. Alt går visst galt idag... 1 time å vente på neste buss

Var du den eneste som ikke kom inn?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, jeg har brukt silver shade-dekken til hest om sommeren, og min erfaring er positiv. Materialet reflekterer sollys godt og bidrar til å holde hesten kjøligere, spesielt på veldig varme dager. Det gir også en viss beskyttelse mot insekter, selv om det ikke erstatter et eget fluedekken. Det er viktig å velge riktig størrelse og sikre at det sitter godt, slik at det ikke gnager. Jeg opplevde at hesten virket mer komfortabel, særlig under opphold på beite i solsteiken.
    • Lyden av ordet diary..  Vurderte i går å oppdatere om suksessen med ris, havregrøt, gulrot og brokkoli mos, ren kyllingfilet og egg, med en gradvis reintrodusering av tørrfor. Etter 2x kakao kunstverk av perfekt konsistens, som bare var å plukke fra gresset uten any smear, så det ut som en suksess, og Ede fikk V&H blandet med litt gulrotmos til kvelds. I morges viste det seg at jeg var litt snar med å trekke konklusjoner i går, og min vurderingsevne før morgenkaffe er heller ikke noe å skryte av. Det første som kom ut var fint, så jeg avfeide den siste klatten med softis som ingenting. ..og jeg glemte å tenke på at Ede ikke har fått intimbarbering på en stund. Rævskjegget hadde rukket gro nok til å kunne forveksles med ansiktet på en nykonvertert islamist, noe jeg smertelig ble gjort oppmerksom på da jeg noen timer senere måtte tørke stumpen hans fra en ladning med viskositet lik brun kjøttkakesaus ved 278°K. Det som først så ut som en grei tørkejobb viste seg å være det verste tilfellet av danglebær jeg ikke har hørt om før. Ord kan vanskelig beskrive den følgende halvtimen.  Det ble tørket og vasket og lugget i det nyanlagte talibanskjegget uten antydning til å nærme seg måloppnåelse. Ede begynte bli sår i stumpen og protesterte mot behandlingen, men forstod alvoret i situasjonen og samarbeidet tålmodig for å la meg prøve fikse problemet med dobbel effileringssaks, noe som heller ikke var noen quick fix. Vurderer begynne kalle ham Harald nå, etter Harald Hårfagre. Etter at effileringssaksen hadde gjort hva den kunne, så var det fortsatt en absurd mengde småsmuler av brun sement stuck i fløyelen rundt kaviarstjerna på den heltemodige pompen. Å finne frem sjampoen hadde liknende effekt på Ede som på røverne i Kardemommeby. Den heltemodige roen og tålmodigheten slo over i engstelse og han ville ikke samarbeide mer. Fordi han er hjernevasket fra barnsben til å forbinde dusjen med mat, så gikk han allikevel med på å la meg lukke døren bak ham, i håp om lysere tider, men forstod han var fanget i en felle øyeblikket etter, da jeg skrudde på dusjen uten at det luktet mat der inne. Ikke tale om at han ville gå med på det der. Han er for stor til å kunne tvinges nå, så å få den stumpen der inn over kantene på dusjsonen var det bare å glemme. Løsningen ble å massere inn sjampoen midt på gulvet og omstendelig vaske den ut igjen med vaskekluter og håndklær i flertall, mens han benyttet anledningen til å styrketrene muskulaturen rundt halefestet for å være bedre rustet til fremtidige konflikter av samme art.  Da det begynte vibrere truende i halsbåndet var jobben heldigvis gjort.  Nå som veslefjeset er rent og pent og utenfor PSTs søkelys, så er neste oppgave på tapetet å overbevise Harald om at det å stå stille med halen hevet mens jeg romsterer rundt analåpningen hans med en oppladbar, vibrerende, rosa plastdings er nødvendig for å gjøre neste tømming av belgen til en mindre traumatisk opplevelse for oss begge. ..med gulrot- og havregrøt som "lokkemiddel". Godt han ikke kan skrive Finn-annonser for omplassering eller ringe Dyrebeskyttelsen selv. 
    • Jeg tror nok forslaget var å få ny hund umiddelbart etter du har mistet den du har, ikke før. Det er fordeler og ulemper. Og ikke minst, folk er forskjellige.  Nå kan ikke jeg få ny hund pga. sykdom, men selv om jeg hadde kunnet det hadde jeg nok brukt god tid før neste kom i hus. Nå er det to år(!) siden vi mistet våre, og jeg kjenner jeg er mentalt klar for en ny hund. Men for min del sier helsa nei da, så det blir ikke med det første. Uansett tenker jeg det viktigste er å sette pris på den tiden man har, og ta vare på minnene når de er borte.
    • Tankk. Skal sjekke Librela. Når det gjelder ny hund så har jeg faktisk fått det forslaget av en del. Men hu blir sjalu på andre hunder hvis jeg er for "overstrømmende" så det blir evt om lenge til.
    • Fin tradisjon! Har ikke pleid å sette noen spesielle mål for hundeholdet, men kanskje det kan hjelpe på motivasjonen for ulike ting. Så, her er mine ikke så ambisiøse mål for resten av 2025 (om enn litt sent, hehe): - Har en del hundebøker liggende som jeg gjerne vil komme gjennom. Jeg leser igrunn lite bøker generelt, så blir ganske fornøyd hvis jeg kommer gjennom 2 i løpet av de neste 5 månedene - Sydney har muligens ikke så altfor lenge igjen, så hovedmålet blir å gi henne en så god pensjonisttilværelse som mulig og gjøre mitt beste for å holde henne i god helse.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...