Gå til innhold
Hundesonen.no

Fargelegging


laikamor
 Share

Recommended Posts

Jeg har og kjøpt den boken. Og så kjøpte jeg prismacolor farger. Skal også tegne med med fargeblyanter generelt da. Til nå har jeg bare tegnet med gråblyant.

Noen som vet hva man kan bruke for å få et motiv over på papir av bedre kvalitet? Jeg bruker lang tid på å tegne motivene mine, men mye visking. Skulle gjerne kunne kladdet/skisset på papir av lavere kvalitet og så kopiert det over på bedre kvalitetspapir når det er klart for farging... hmm..

blåpapir? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 503
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Khela farge Bare husk å fjern det meste av gråblyanten eller tegn over med penn før du farger, hvis ikke blir fargene grumsete. Kan være du vet det da, men jeg lærte det the hard way, så bare nevner

Tegnetusjer Anbefaler det virkelig til folk som ønsker å begynne å tegne. Enkelt å lære seg (jeg har hatt mine siden slutten av oktober, men begynte ikke å bruke dem aktivt før mot jul), fargene

Her går det i pokémon fortiden Ikke kommet et fnugg lenger i noen av fargeleggingsbøkene mine. Har ikke så mye tid til å farge nå, så da blir egentegnede tegninger prioritert Det mørkeblå under

Posted Images

Ferdig med fuglen :D Ikke så fornøyd med småtingene rundt, men selve fuglen er jeg godt fornøyd med.

Postet bilde

WOW!

http://www.ebay.com/itm/24-36-48-72-Colors-Marco-Fine-Art-Drawing-Oil-Base-Pencil-Set-Fr-Artist-Sketch-/252040742989?var=&hash=item3aaecc884d

 

Fant billigere :)

 

Nå har jeg bestilt 72 pakning med Marco fargeblyanter, og koh-i-nohr akvarellblyanter i 48 pakning. Håper de kommer FORT! :P

Hihi, jeg har også bestilt sånn 72-pakning... Håper den kommer før ferien er slutt. Kina-pakkene mine har kommet uvanlig fort i det siste, så det er håp! :P
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det finnes noen slags beskyttelse å ha mellom sidene i bøkene?

Når jeg fargelegger så smitter ofte svartfargen på motsatt side av. Nå har jeg bare A4-ark mellom, men synes det er lite praktisk, så lurte på om det finnes noe greiere. Også litt redd for at fargene vil farge av når jeg farger på motsatt side av dem igjen. Håper noen skjønner hva jeg mener, og har noen gode forslag :)

Du kan vel spraye sidene med festespray. Du får kjøpt festespray til kullstift og pastell på de fleste bokhandlere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du putter godt papir i skriveren. De mer avanserte kopimaskinene kan fint kopiere over på tykkere papir :)

Ønsker å bruke et ganske tykt A3 ark :P Men kan jo være det går da, jeg har ikke særlig peiling på dette her, har ikke skriver og tror jeg har brukt kopimaskin en gang... :P

Gjennomslagspapir ja. Det er vel samme greia, jeg er bare vant til å kalle det blåpapir :)

Tror jeg skal prøve på dette i første omgang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri prøvd på vanlige fargeblyanter, men brukte det mye når jeg tegnet før med både kritt, oljepasteller, kull og myke blyanttegninger. Så regner med at det skal funke på vanlig fargeblyant også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har tegnet med farger før, det er jo kjempegøy jo! Har droppet farger helt fordi jeg har tenkt at det er så mye vanskeligere enn gråblyant, men det er jo ikke det jo :D Nå gleder jeg meg masse til de nye fargene kommer. Har ikke nok farger med de jeg har nå og ikke alle blender like bra. Det er jo egentlig vannfarger.

Holder på med denne nå, litt på siden av trådens tema siden tegningen er selvtegnet (med referanse ofc), men det har jo og gjøre med farging sååå :P

11380027_674356279360988_415158461_n.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det i midten poppet veldig fint frem! :D

Er det noen her som har erfaring med copic markers? Er de virkelig så gode at det forsvarer prisen? Andre rimeligere lignende tusjer som er verdt å sjekke ut?

vi var forhandler på jobb tidligere, min personlige erfaring er ikke noe å skryte av, jeg har bare prøvd de for å sjekke farger. Men kundene var veldig fornøyde med både tusjer og priser (vi tok 49,-, men regner med det skal være mulig å få tak i billigere) :)

Et stort pluss er jo utvalget av farger. Det er jo helt sinnssyke mengder med farger å velge mellom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...