Gå til innhold
Hundesonen.no

Fargelegging


laikamor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 503
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Khela farge Bare husk å fjern det meste av gråblyanten eller tegn over med penn før du farger, hvis ikke blir fargene grumsete. Kan være du vet det da, men jeg lærte det the hard way, så bare nevner

Tegnetusjer Anbefaler det virkelig til folk som ønsker å begynne å tegne. Enkelt å lære seg (jeg har hatt mine siden slutten av oktober, men begynte ikke å bruke dem aktivt før mot jul), fargene

Her går det i pokémon fortiden Ikke kommet et fnugg lenger i noen av fargeleggingsbøkene mine. Har ikke så mye tid til å farge nå, så da blir egentegnede tegninger prioritert Det mørkeblå under

Posted Images

Holder på med denne nå, det var overraskende mye vanskeligere enn hud/ansikt...

(Skissen av dragen er sterkt inspirert/tegnet etter en annens design.)

Nå har jeg sett meg blind på det jeg har gjort, så skal pakke det vekk til i morgen :P

11355988_1475418272778527_1662267505_n.j

Wow, så utrolig flink du er! Ser jo skikkelig livaktig ut!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De samme bøkene selges for en femtilapp på Amazon, men da må du vente på dem :P Biltema har en pakke med 24 blyanter til 29 kr i barneavdelinga. De er ikke fantastiske, men de funker greit nok :)

Har du link? Amazon er jeg ikke kjent på. :D vente er greit, har ikke tid på et par uker uansett :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D

Enig! Spesielt det øyet! Hvordan får du til det?

Jeg tror det er samme teknikk som alle dere som blender farger bruker :)

Men generelt sett, velg 3 farger som blender godt + svart. Jeg liker å legge den lyseste fargen inne ved pupillen og så blende mørkere utover. Øyet er også mørkest øverst, fordi øyevippene (eller beinet over øyet i mitt tilfelle) gir skygge. I mitt tilfelle gir også beinstrukturen til dragen skygge rundt hele øyet, slik at det blir ekstra mørkt i kantene. Pleier også å legge den mørkeste fargen inne i det sorte i pupillen. Den effekten syns bedre i virkeligheten enn på bilder da.

Kjapp skisse som viser sånn omtrent hvordan det er gjort.

Gul, oransj og rød blender mye bedre enn de fargene jeg valgte på skissen, så det er eneste forskjell når det gjelder teknikk.

:)

post-10941-0-75284300-1438716480.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 80kr for 36 fargeblyanter på nille, jippi heter de. Funker greit nok,vet det er mnage som bruker kun dem. Ikke de beste for sterke,klare farger, men de duger :)

Bøkene ligger vel rundt 100-200kr per stk, stort sett. Evt har de sånne minihefter på nille med mandalas i. 25kr stk eller noe, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha smart! :) hvor kjøper du gel-pen fra da? Hvilken er god/bra?

Jeg aner ikke, tok en sjans å bestilt disse fra ebay. Var etter et veldig kjapt søk, der jeg så Sakura ble nevnt et par ganger. De er også billige. Ser at frakten var dyr på de jeg kjøpte nå, sånn er det å handle på impuls på natten :lol:

http://www.ebay.com/itm/400963361795?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

http://www.jetpens.com/blog/guide-to-choosing-white-gel-ink-pens-and-markers/pt/340

Det er også noe forskjell på hvor lang tid de tar å tørke, Sakuraene tar lang tid (flere minutter), så ikke så bra om man skal tegne mye med hvit. Men helt greit til den siste highlighteffekten. Den Uni-Ball skal visst være god også. Men jeg har ingen erfaring med noen slike penner selv altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg dere kan slutte å legge ut fine tegninger og fargeleggingsprosjekter med skygger og alt! Her snakker vi farge og den er lik over hele feltet! Erre gress og blomster så erre gress og blomster, de har samme farge som naturen har! Slutt'a! Drager finnes ikke og skulle de finnes på film og slikt, er de grønne og grå! Lenge leve manglende kreativitet!


(dette var tull, dere er kjempeflinke og til inspirasjon)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...