Gå til innhold
Hundesonen.no

Fargelegging


laikamor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 503
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Khela farge Bare husk å fjern det meste av gråblyanten eller tegn over med penn før du farger, hvis ikke blir fargene grumsete. Kan være du vet det da, men jeg lærte det the hard way, så bare nevner

Tegnetusjer Anbefaler det virkelig til folk som ønsker å begynne å tegne. Enkelt å lære seg (jeg har hatt mine siden slutten av oktober, men begynte ikke å bruke dem aktivt før mot jul), fargene

Her går det i pokémon fortiden Ikke kommet et fnugg lenger i noen av fargeleggingsbøkene mine. Har ikke så mye tid til å farge nå, så da blir egentegnede tegninger prioritert Det mørkeblå under

Posted Images

Ferdig med enda en! Ikke helt slik jeg så for meg at den skulle bli, da. En fisk på andre siden også, tenker å farge den i grønnfarger. Håper den blir litt bedre :)34do0lw.jpg

Herregud så flink du er! Hvordan går du frem? Lyst å fortelle litt om hvilke teknikker du bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det i midten poppet veldig fint frem! :D

Er det noen her som har erfaring med copic markers? Er de virkelig så gode at det forsvarer prisen? Andre rimeligere lignende tusjer som er verdt å sjekke ut?

Ja! Skal du ha tusj, og vil du ha noe bra, så kjøper du Copic! De har sinnsykt mange farger å velge i, de setter seg godt og fargene blir knallfine.

Det kan være uvant i starten, for de "blør" en del. Du burde da ha ark som er spesielt for slike penner ellers ender du opp med tusj overalt. Jeg har prøvd det meste av tusjpenner og ingen står over Copic ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, alt har jo med farging og gjøre, så en aktiv tråd er bra :)

Takk @laikamor :D Kul den kampfisken, veldig fine farger. Er det fra samme bok? Gleder meg til å få min, det ser ut som en perfekt bok til å lære/forbedre forskjellige fargeteknikker.

Animorphia dette også, ja. Utrolig mye gøye motiver :) Blir litt lei av alle de småfigurene rundtom, da, for de er stort sett like på hver side. Men du bør glede deg :D

@Enits

Har en god del forskjellige blyanter av hver farge, også farger jeg svakere/hardere etter behov :)

@Garp

Eh, har egentlig ikke en bestemt teknikk :P Bare prøver meg frem, prøver å finne farger som går fint sammen, og farger så de overlapper hverandre.

Ønsker å bli flink på skyggelegging, da. Der er jeg ikke flink i det heletatt. Klarer liksom ikke se for meg hvor det bør være skygge og hvor det bør være lyst...

Og tusen takk for skryt, det er alltid koselig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Skal du ha tusj, og vil du ha noe bra, så kjøper du Copic! De har sinnsykt mange farger å velge i, de setter seg godt og fargene blir knallfine.

Det kan være uvant i starten, for de "blør" en del. Du burde da ha ark som er spesielt for slike penner ellers ender du opp med tusj overalt. Jeg har prøvd det meste av tusjpenner og ingen står over Copic ;)

Det høres bra ut, da blir det nok disse :)

Vet du hvor man får tak i dem billigst i norge? Har funnet til 50-55 per stk. Vurderer å kjøpe fra ebay (30 kr stk sånn ca), men kjedelig å få noen tørre. Så vet ikke om jeg tør å gamble.

Har du noen anbefalinger når det gjelder papir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut, da blir det nok disse :)

Vet du hvor man får tak i dem billigst i norge? Har funnet til 50-55 per stk. Vurderer å kjøpe fra ebay (30 kr stk sånn ca), men kjedelig å få noen tørre. Så vet ikke om jeg tør å gamble.

Har du noen anbefalinger når det gjelder papir?

Nå er det vel tre eller fire år siden jeg kjøpte mine :P men jeg ville nok gått for å kjøpe dem i utlandet rett og slett. De er så mye billigere der. Mine ble kjøpt i Norge, så jeg blakket meg helt! :P Skal se om jeg husker en av de nettsidene jeg så dem der de ikke var aaaaltfor dyre

Husker virkelig ikke hvilken type papir jeg brukte heller! Haha, føler jeg hjelper skikkelig :sleep: Men dra på KEM (for du bor i/rundt Oslo?). De har peiling :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_20150801_004403.jpg

Fra den hemmelige hagen, med staedler tusj.

... og mobilkameraet gjenngir ikke fargene riktig, dessverre, de er mye sterkere og klarere i virkeligheten.

Kjempefint! Går disse tusjene gjennom papiret? Lurer på å etter hvert kjøpe tusjer ogås,for litt variasjon. Men er så redd for de skal gå gjennom arket, da det er motiv på alle sider i animorphia, og jeg har ikke lyst å ødelegge de :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Kjempefint! Går disse tusjene gjennom papiret? Lurer på å etter hvert kjøpe tusjer ogås,for litt variasjon. Men er så redd for de skal gå gjennom arket, da det er motiv på alle sider i animorphia, og jeg har ikke lyst å ødelegge de :P

De går ikke igjennom arket i "den hemmelige hagen" og "den magiske skogen" ihvertfall. Er motiv på alle sidene i de bøkene også, men arkene er tykkere enn vanlig A4-ark. Merker det dog om jeg fargelegger med mye mørkt, for da kan det så vidt sees igjennom, men ikke slik at det ødelegger tegningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med slanger i animorphia. Ferdig med den første slangen nå. Prøver meg på litt highlighting, eller hva det heter, men usikker på hva jeg synes. Synes dere det ser ok ut, eller bør jeg bare farge det likt som resten av slangen (de lyse stripa langs ryggen altså)?

nyshn9.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det så kult ut @laikamor :) Jeg hadde likt det enda bedre om det fortsatte frem i panna på slangen og lagde et slags bliss der også. Men det er bare gå at du tester ut teknikker. Etterhvert som man prøver seg frem er det gøy å gå tilbake og se på hva man gjorde i starten og hvor man kom etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...