Gå til innhold
Hundesonen.no

Student 2015-2016


Mackenzie
 Share

Recommended Posts

Guest Kåre Lise
1 time siden, Mirai skrev:

Du kan installere en plugin til Word som heter EndNote, men det er mest brukt til større oppgaver med veldig mange kilder (og du må uansett fylle inn en del felter riktig for at den skal formatere kilden "for" deg). Når du er ny med kilder er det nesten like greit å legge dem inn manuelt og lære deg litt om kildeformatering. 
Hvis du bare har fire-fem kilder så kikk på de linkene du fikk eller denne http://bibliotek.hbv.no/skrive-og-referere/litteraturliste-og-kildehenvisninger/apa-6th-referansestil/ og let til du finner den typen kilde du har brukt. Bare bruk eksemplene til å se hvordan du skal skrive kilden, mtp hvor det er forkortelser, parenteser, kursiv osv. Det er klønete i starten, men du lærer :) . 

Der står jo alt, må nok prøve meg på automatisk.  Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 952
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fra nå av svarer jeg bare på navnet SandySosantCandy. Bare så dere veit det.  

Det er ikke hver dag jeg leverer masteroppgave etter å ha vært borte fra fagmiljøet i 6 år, er i full jobb, ikke får veileder før 3 mnd før innlevering og skriver mesteparten av oppgaven i løpet av de

Ja, jeg avsluttet like greit med en A på masteroppgaven jeg. 

Posted Images

Skoleeksamen på mandag. Samme dag får jeg utdelt hjemmeeksamen, som skal være inne uka etter. Hadde sikkert gått kjempefint dette, hadde det ikke vært for at jeg på et tidspunkt fant ut at å dra utenbys på stevne nå til helga, det var en kjempeidé...

:frantics:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Skoleeksamen på mandag. Samme dag får jeg utdelt hjemmeeksamen, som skal være inne uka etter. Hadde sikkert gått kjempefint dette, hadde det ikke vært for at jeg på et tidspunkt fant ut at å dra utenbys på stevne nå til helga, det var en kjempeidé...

:frantics:

Dropp stevnet? :) Handler jo kun om prioritering.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Ja, jeg kjenner et snev av fornuft nå som sier det samme ;) 

Noen takler det sikkert greit, men jeg vet at håret mitt hadde stått rett opp av rent stress om det var meg i den situasjonen som dro bort :lol: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mirai skrev:

Noen takler det sikkert greit, men jeg vet at håret mitt hadde stått rett opp av rent stress om det var meg i den situasjonen som dro bort :lol: !

Jeg konkluderte med det motsatte - at det sikkert var en fin ting å komme seg bort litt og tenke på noe annet et par dager :teehe:Føles ikke helt sånn nå, for å si det sånn... :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, puddellover skrev:

Bare et lite spørsmål, hvorfor har dere navn på i stedet for kandidatnummer?

 

og ellers, gratulerer :D

Takk! :D 
Fordi dette er mappeutgaven til oss selv, og da ville vi ha vår egen forside fordi den er penere :) . På den innleverte, stiftede versjonen er det en egen forside foran denne som er dritkjedelig (fra skolen), der står eksamenskravene og kandidatnummer :) . Vi skulle ha egen forside etter skoleforsiden. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, hjemmeeksamen er ikke bare bare.

Ikke vant til å skrive på den måten! Har fått skrevet det meste da, mest finpussing som gjenstår. Samt innholdsfortegnelse og trippeltsjekke litteraturliste og sluttnoter.

Ikke innlevering før torsdag kl 13 da.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har informert på its learning at det er fare for streik, som videre også kan trappes opp slik at den rammer eksamensavviklinga. Regner med det går bra, men av ren nysgerrighet: hva skjer hvis man ikke får tatt eksamen pga streik? Må man ta den etter sommeren? Eller så snart streiken er over? Man må vel ta den uansett, regner jeg med, på et eller annet vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Er det mulig å lage innholdsfortegnelse enkelt og greit uten å gjøre alt manuelt? Trodde en kunne gjøre det i word, og at det ble laget en innholdsfortegnelse ut fra overskriftene.

Joda.. Bruk de ferdige overskriftsstilene, og så bare sett inn innholdsfortegnelse.. Søker du på nett, finner du også enkle oppskrifter :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, laikamor skrev:

De har informert på its learning at det er fare for streik, som videre også kan trappes opp slik at den rammer eksamensavviklinga. Regner med det går bra, men av ren nysgerrighet: hva skjer hvis man ikke får tatt eksamen pga streik? Må man ta den etter sommeren? Eller så snart streiken er over? Man må vel ta den uansett, regner jeg med, på et eller annet vis?

Hvordan dette avvikles vil variere fra lærested til lærested, så her må du bare forholde deg til beskjedene du får dersom du blir berørt av streiken. :) Vi har lagd kommunikasjonsplan for vårt fakultet ved UiO i dag, og hos oss får studentene som ikke får tatt eksamen eller ikke får utdelt hjemmeeksamen, sms samme dag. Vi veit ikke når vi får satt opp ny eksamen, det kan bli i slutten av juni, det kan bli i løpet av august, men det veit vi jo ikke, for det avhenger av hvor lenge en evt streik vil vare. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater det faget vi skal ha eksamen i neste.. Ikke faget i seg selv da, men organiseringen rundt det. Det er masse feil i løsningsforslag, læreren er umulig å få tak i. Hun har ikke lagt ut fjordårets eksamen. Vi har masse diagrammer med streker som går over alt som skal leses av. Disse er printet ut i elendig kvalitet, nesten umulig å lese av rett verdi. Løsningforslagene kutter mange veier, så du vet ikke helt hva de har gjort. Generelt sett utrolig dårlig læringsutbytte.. 

Gruer meg til denne eksamen... Føler jeg bruker unødvendig mye tid på tull når jeg leser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamenshjerne/humor: Når du ler av at grafen du tegner kommer så langt ut at den havner inni regnestykket ditt! Haha, jeg syns det var kjempe morsomt, tviler på andre ser humoren i det :lol: Unnskyld dere som har meg på snap (kremt @HeleneFS). Jeg er klar over at det bare er eksamenshjernen min som gjør det morsomt. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, MegaMarie skrev:

Eksamenshjerne/humor: Når du ler av at grafen du tegner kommer så langt ut at den havner inni regnestykket ditt! Haha, jeg syns det var kjempe morsomt, tviler på andre ser humoren i det :lol: Unnskyld dere som har meg på snap (kremt @HeleneFS). Jeg er klar over at det bare er eksamenshjernen min som gjør det morsomt. 

Hahahahaha, er vant til de rare eksamenssnappene dine etterhvert :lol:  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...