Gå til innhold
Hundesonen.no

Student 2015-2016


Mackenzie
 Share

Recommended Posts

Jeg liker best å lese på kafé, men det blir litt dyrt i lengden. :P Syns det er godt å ha litt summende bakgrunnsstøy når jeg studerer. Også føler jeg meg mer forpliktet til å jobbe om jeg er blant folk, hjemme er det mye lettere å prokrastinere. Men nå er jeg FERDIG med å studere og skal bare sitte i åpent kontorlandskap fram til nyttår i alle fall. :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 952
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fra nå av svarer jeg bare på navnet SandySosantCandy. Bare så dere veit det.  

Det er ikke hver dag jeg leverer masteroppgave etter å ha vært borte fra fagmiljøet i 6 år, er i full jobb, ikke får veileder før 3 mnd før innlevering og skriver mesteparten av oppgaven i løpet av de

Ja, jeg avsluttet like greit med en A på masteroppgaven jeg. 

Posted Images

Snart ferdig med første utkast, 18 dager til innlevering! Skal levere til veileder i morgen, så da får jeg en god to ukers periode på å rette opp i det som trengs. Alle våre veiledere er litt stressa siden det bare er eksterne sensorer som skal gi oss karakterer i år, og så vil de i tillegg normalfordele resultatene. Men jeg håper jeg får et greit resultat til slutt da :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dager til innlevering av bachelor, og gjett hvem som har tatt en bråvendig i masterplanene? Koser meg maks med bachelor, så det blir definitivt ikke slutt på å skrive "forskningsartikler" fra felten, meeeeen...

 …flere har advart meg om at det kan bli vanskelig å få jobb som vernepleier med en master uten nevneverdig med arbeidserfaring. Jeg har av den grunn bestemt meg for å søke på jobber. Holder en knapp på at jeg har tilbud om jobb i løpet av uka:innocent:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på alle sammen! :cheer:

Det å levere den masteroppgaven er mitt livs største prestasjon, og jeg kan fortsatt ikke tru det er sant. At det går an å skrive SÅ mye på så kort tid? Helt vanvittig. :P

Og så lider jeg av verdens beste confirmation bias: Jo mer jeg leser i oppgaven, jo bedre synes jeg den blir! :D

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mirai skrev:

Fikser med formatering av bacheloren og leverer i morgen, en dag før tiden :) . Føler ikke noe stress, og ikke lei av oppgaven.

Flink :D Deilig å være ferdig før tiden og føle seg fornøyd da!

Dere som kan gjøre tidligere eksamensoppgaver før eksamen, hvor mange pleier dere å gjøre? Jeg har gjort 2 sett så langt, og et par oppgaver fra noen andre sett, men ikke fulle sett. Føler egentlig jeg har gjort nok, men så ligger den lille panikken i meg. Hva om jeg får en oppgave jeg aldri har sett lignende til før? Så da føler jeg at jeg må gjøre mer.. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, puddellover skrev:

Da har gruppa vært til veiledning på bachelor og det som gjenstår er bare småpirk. Vi satser på å være ferdig i morgen, og etter det gjenstår gjennomlesning fra tre ulike personer og litt småpirk før levering 3. juni.

Og ellers, jeg har fått tilbud om jobb!:lol:

Gratulerer, men skrev ikke du I GÅR at du skulle begynne å søke jobber?? 

Jeg måtte igjennom 2 intervjuer, 3 online tester og til sammen 3 mnd ventetid før jeg fikk mitt ene tilbud :lol: .

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MegaMarie skrev:

Flink :D Deilig å være ferdig før tiden og føle seg fornøyd da!

Dere som kan gjøre tidligere eksamensoppgaver før eksamen, hvor mange pleier dere å gjøre? Jeg har gjort 2 sett så langt, og et par oppgaver fra noen andre sett, men ikke fulle sett. Føler egentlig jeg har gjort nok, men så ligger den lille panikken i meg. Hva om jeg får en oppgave jeg aldri har sett lignende til før? Så da føler jeg at jeg må gjøre mer.. :P 

Har vel stort sett gjort fire eksamenssett før eksamener. Det som har blitt lagt ut på its learning for oss, dvs ordinær og utsatt eksamen for de siste to årene. Mange spørsmål går mye igjen på alle,  men jeg pleier å svare på de flerr ganger likevel, da det er god trening for meg.. Nå har vi i tillegg fått over 30sider med andre relevate oppgaver, fordi vi harto nye forelesere, og dermed får vi andre typer spørsmål på en del av eksamen.

 

Men det er jo forskjell fra folk til folk, hvor mye man får ut av gamle eksamenssett. Jeg ville nok gjort mer enn to om jeg hadde muligheten, men om du lærer bedre på andre måter så trenger du jo ikke ågjøre flere?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HeleneFS skrev:

Gratulerer, men skrev ikke du I GÅR at du skulle begynne å søke jobber?? 

Jeg måtte igjennom 2 intervjuer, 3 online tester og til sammen 3 mnd ventetid før jeg fikk mitt ene tilbud :lol: .

Det er fantastisk enkelt å få tilbud om jobb som vernepleier, i hvertfall hvis en allerede har vist hva en er god for. Jeg forhørte meg litt, og jeg fikk napp første stedet jeg ringte. Det blir nok i denne omgangen et 100% stilling i et vikariat, men det passer meg perfekt da jeg er fri til å finne et nytt sted å jobbe dersom det er noe annet som skulle passe bedre, og når det er så lett å få jobb er jeg ikke så opptatt av om det er vikariat eller ei:innocent:  Selve søknadsprosessen er nok ikke sååå enkel som jeg framstilte det da, for jeg må selvfølgelig gjennom en formell søknadsprosess, men jobben er min om jeg søker:lama:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, laikamor skrev:

Har vel stort sett gjort fire eksamenssett før eksamener. Det som har blitt lagt ut på its learning for oss, dvs ordinær og utsatt eksamen for de siste to årene. Mange spørsmål går mye igjen på alle,  men jeg pleier å svare på de flerr ganger likevel, da det er god trening for meg.. Nå har vi i tillegg fått over 30sider med andre relevate oppgaver, fordi vi harto nye forelesere, og dermed får vi andre typer spørsmål på en del av eksamen.

 

Men det er jo forskjell fra folk til folk, hvor mye man får ut av gamle eksamenssett. Jeg ville nok gjort mer enn to om jeg hadde muligheten, men om du lærer bedre på andre måter så trenger du jo ikke ågjøre flere?

Jeg så gjennom alle de anbefalte eksamenssettene og følte meg trygg på så og si alle oppgavene. Jeg så over de oppgavene jeg var litt usikker på. Jeg har gjort masse øvingsoppgaver i tillegg, så jeg føler meg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg trenger hvis det er håp litt tips på å skrive med kilder og referanser. :o Fnnes det noen greie oppskrifter, tutorial's e.l. så jeg kan få til dette i word på kort tid? Såpass grønn på dette at jeg ikke aner hva jeg skal søke på engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Joachim skrev:

Jeg trenger hvis det er håp litt tips på å skrive med kilder og referanser. :o Fnnes det noen greie oppskrifter, tutorial's e.l. så jeg kan få til dette i word på kort tid? Såpass grønn på dette at jeg ikke aner hva jeg skal søke på engang. 

http://sokogskriv.no/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Akkurat nå, Turb skrev:

Bruker du referanseprogram eller gjør du det manuelt? 

Høres det ut som jeg bruker referanseprogram? hehe nei, og det er ikke mer enn at det burde kunne gjøres i word eller har jeg misforstått noe fundamentalt?

Snakker om at jeg pr nå har 4 kilder og kanskje kan det dukke opp noen flere. Det er "bare" en hjemmeeksamen, det skal se greit ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Joachim skrev:

Høres det ut som jeg bruker referanseprogram? hehe nei, og det er ikke mer enn at det burde kunne gjøres i word eller har jeg misforstått noe fundamentalt?

Snakker om at jeg pr nå har 4 kilder og kanskje kan det dukke opp noen flere. Det er "bare" en hjemmeeksamen, det skal se greit ut. 

Hahaha... da står det helt greit hvordan det skal se ut og hvordan du skal organisere dem på de sidene du har fått. Ellers kan jeg anbefale det gratis referanseprogrammet zotero. Det lager referanseliste etter dine spesifikasjoner for deg. Litt pes å komme igang, men veldig praktisk når du blir vant til å bruke det, finnes tutorials på youtube eller nettsiden deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Akkurat nå, Turb skrev:

Hahaha... da står det helt greit hvordan det skal se ut og hvordan du skal organisere dem på de sidene du har fått. Ellers kan jeg anbefale det gratis referanseprogrammet zotero. Det lager referanseliste etter dine spesifikasjoner for deg. Litt pes å komme igang, men veldig praktisk når du blir vant til å bruke det, finnes tutorials på youtube eller nettsiden deres.

Huff nå føler jeg meg helt lost, går da ingeniør jeg. :D Har jeg misforstått så gale? Trodde man la kildene/referansene inn i word. Så kan jeg f.eks merke en tekst og velge kilde eller noe sånt så ordner alt seg selv på sett og vis. Sorry, ikke meninga å kuppe tråden deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Joachim skrev:

Huff nå føler jeg meg helt lost, går da ingeniør jeg. :D Har jeg misforstått så gale? Trodde man la kildene/referansene inn i word. Så kan jeg f.eks merke en tekst og velge kilde eller noe sånt så ordner alt seg selv på sett og vis. Sorry, ikke meninga å kuppe tråden deres. 

Du kan installere en plugin til Word som heter EndNote, men det er mest brukt til større oppgaver med veldig mange kilder (og du må uansett fylle inn en del felter riktig for at den skal formatere kilden "for" deg). Når du er ny med kilder er det nesten like greit å legge dem inn manuelt og lære deg litt om kildeformatering. 
Hvis du bare har fire-fem kilder så kikk på de linkene du fikk eller denne http://bibliotek.hbv.no/skrive-og-referere/litteraturliste-og-kildehenvisninger/apa-6th-referansestil/ og let til du finner den typen kilde du har brukt. Bare bruk eksemplene til å se hvordan du skal skrive kilden, mtp hvor det er forkortelser, parenteser, kursiv osv. Det er klønete i starten, men du lærer :) . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...