Gå til innhold
Hundesonen.no

Student 2015-2016


Mackenzie
 Share

Recommended Posts

B i statistikk også :D Jippi! Endelig er det ferie med god samvittighet :D

Gikk fra E til B i det faget. Jeg har ikke så veldig mye mer forståelse for faget nå enn da, men selvfølgelig litt. Men jeg syns dette sier litt om hvor mye eksamen og hvordan den er laget har å si for resultatet. Den første var helt grusom, og jeg var ikke alene om å syntes det. Den andre var veldig mye bedre :ahappy:

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 952
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fra nå av svarer jeg bare på navnet SandySosantCandy. Bare så dere veit det.  

Det er ikke hver dag jeg leverer masteroppgave etter å ha vært borte fra fagmiljøet i 6 år, er i full jobb, ikke får veileder før 3 mnd før innlevering og skriver mesteparten av oppgaven i løpet av de

Ja, jeg avsluttet like greit med en A på masteroppgaven jeg. 

Posted Images

Jeg fikk D i del 1 av PPU-en, og det er helt greit - det er studiepoengene jeg går der for :lol:  Føler jo at jeg har lært utrolig mye og at jeg mestrer lærerrollen på en rimelig god måte nå. :) Et år og 40 studiepoeng igjen! Blir spennende med 80 % jobb og 60 % studier... :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg veldig til å begynne på videreutdanning i september, men jeg synes nettsidene til HiOA er helt håpløse å navigere på, de klare ikke å legge ut pensumlister på emnesida engang. Og jeg jobber med studieinformasjon, og føler ikke at jeg er helt åndssvak, liksom. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde siste samling i emnet for et par uker siden, og jeg er fortsatt kjempeskuffet. Idag sendte jeg inn et langt evalueringsskjema, og der sto det ikke mye positivt...  Den ene foreleseren underviste oss som om vi ikke hadde noe utdannelse og aldri hadde hørt anatomiske begreper før (alle som går studiet har fagbrev og minst 5 år med skole og erfaring), og midt i forelesningen lurte han på om vi hadde noe utdannelse! Man burde da i det minste sette seg inn i hvem man foreleser for?? Føler meg ikke noe bedre forberedt til eksamen...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter på den siste karakteren. 3 uker siden eksamen på mandag, men har blitt forespeilet for lenge siden at karakteren kommer i neste uke en gang, så det blir vel fredagen det da :P

Ellers veldig fornøyd med at jeg endte med B på den praktiske eksamenen, jeg følte nemlig at alt gikk dritt og gav megselv E eller stryk, så da kan man jo ikke klage på en B! Selv om det fortsatt er litt irriterende å føle at jeg ikke gjorde det like bra som normalt på akkurat eksamen, men jeg tar ikke den opp igjen for å si det slik. Skriftlig vet jeg at jeg står, og får kanskje en C? Har svart bra på mye og ikke så bra på noe.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Teserere skrev:

Vi hadde siste samling i emnet for et par uker siden, og jeg er fortsatt kjempeskuffet. Idag sendte jeg inn et langt evalueringsskjema, og der sto det ikke mye positivt...  Den ene foreleseren underviste oss som om vi ikke hadde noe utdannelse og aldri hadde hørt anatomiske begreper før (alle som går studiet har fagbrev og minst 5 år med skole og erfaring), og midt i forelesningen lurte han på om vi hadde noe utdannelse! Man burde da i det minste sette seg inn i hvem man foreleser for?? Føler meg ikke noe bedre forberedt til eksamen...

Liker ikke at du er misfornøyd, men at du benytter muligheten for å evaluere til å gi ordentlige tilbakemeldinger. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 uke igjen til jeg reiser til Australia :D

Booket hostel i dag og booket en studenttur til Byron Bay. Der skal vi få kurs i surfing, padle kajakk på sjøen, treffe noen Australske dyr, ha Australsk grillparty, og dra ut på byen en dag blant annet. I tillegg er det mye tid til å gjøre egne aktiviteter :) Jeg har potensielt funnet meg 2 roomies gjennom en facebook gruppe for utvekslingsstudenter til Gold Coast. Hun ene er fra Nederland og hun andre fra Tyskland :ahappy: Moro!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom siste karakter for første skoleår. De ble en B, godt fornøyd med samlet karakter B på det faget for jeg hadde mildt sagt "litt" å gjøre i vår siden jeg har ca 3,5-4t reisevei til skolen og jobber ca 70% ved siden av.

Så nå venter jeg spendt på statistikken for faget som ikke har kommet opp ennå :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn på mastern jeg ville. Men er det noen som vet hvordan det er om man pga sykdom antagelig ikke kan ta alle fagene?

Jeg har nerveskade i armen så kan ikke skrive noe særlig. Tenker å prøve meg på 20 stp og håpe jeg blir bra nok til å kunne ta eksamen. Eller starte med 30 og heller melde meg av? Eventuelt søke om å få skrive på pc, for det går mye bedre (men ulempe for meg ellers da jeg har bedre mekanisk minne når jeg skriver for hånd :lol:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2016 at 1:33 PM, Elisabeth00 skrev:

Jeg kom inn på mastern jeg ville. Men er det noen som vet hvordan det er om man pga sykdom antagelig ikke kan ta alle fagene?

Jeg har nerveskade i armen så kan ikke skrive noe særlig. Tenker å prøve meg på 20 stp og håpe jeg blir bra nok til å kunne ta eksamen. Eller starte med 30 og heller melde meg av? Eventuelt søke om å få skrive på pc, for det går mye bedre (men ulempe for meg ellers da jeg har bedre mekanisk minne når jeg skriver for hånd :lol:).

Er du sikker på at det er skoleeksamen i alle emnene da? På min master så har det vært to skoleeksamener i første semester, og etterpå ingen.

 

Vet dere - det er grisevanskelig å ikke komme med tanker og meninger når man skriver analyse av innsamlet data :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Første forelesning i dag (et sosialantropologisk emne; "Populærkultur i endring"), og det føltes helt fantastisk å ta fatt på et nytt semester :D Spørs om jeg er like positiv etter heldagssamlinger i finsk(!) på torsdag og fredag :P Heldigvis drar jeg på ferie på lørdag ellers tror jeg motivasjonen kunne gått rett i dass rimelig kjapt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...