Gå til innhold
Hundesonen.no

Lar du hunden slikke deg i ansiktet?


MiO
 Share

Recommended Posts

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er det de samme som har funnet ut at de som er vokst opp med kjæledyr har bedre immunsystem?

Ja, litt My slikker på haka og nesa når hun skal være søt og Emma slikker hvor som helst hun finner hud når hun vil ha kos... Om andre spør om å få drikke av vannflaska mi derimot, så merker jeg at

Lar og lar. It's a kelpie.... Tungen går konstant,spesielt på den ene.

Jeg har latt alle slags kjæledyr slikke meg i ansiktet siden jeg var et lite barn, og om det er gode gener eller bare et godt oppbygget immunforsvar vet jeg ikke, men jeg er aldri syk. Ikke engang når mine venninner er dødsforskjøla og vi deler vannflaske osv.

EDIT: Okei, jeg lar ikke Nemi rundsleike meg i hele ansiktet akkurat, men hun får definitivt lov til å gi meg et "suss" på kinnet og jeg er veldig glad i å kysse henne i ansiktet. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt :icon_redface: My slikker på haka og nesa når hun skal være søt og Emma slikker hvor som helst hun finner hud når hun vil ha kos... Om andre spør om å få drikke av vannflaska mi derimot, så merker jeg at jeg ikke har så lyst å drikke av den selv etterpå :lol:

Meeeen så er jeg litt sånn her da;

252227_406519279422120_1664918386_n.jpg

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, de får ikke nislikke noen av oss i ansiktet, men en slikk på nesa er lov. Blir ikke engang hysterisk om ungen får en liten "suss" på nesa :P De deler leker (eller ungen rapper lekene til bikkjene) så bikkjebassilusker får vi uansett. Bare sunt, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men har ingen ekstreme slikkere da. Blir mer et suss ved hilsing :)

Jeg har nedsatt/dårlig immunforsvar, hatt det siden kyssesyken som 13-14 åring. Før det var jeg så og si aldri syk har mine foreldre sakt.

Er ikke noe mer syk nå som jeg har hund. Er mye syk, men altså ingen økning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært sjuk, og født og oppvokst med hund, og har delt mere enn jeg vil huske når jeg var liten. Blir fremdeles noen nuss i ansiktet fra tid til annen. Aldri vært nøie på håndvask når jeg drev med hest og akvarie heller så. Frisk som en fisk, aldri hatt noe særlig med sjukdom opp igjennom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det kan være vanskelig å unngå. Jeg liker å susse Linus i ansiktet og i blant slikker han meg tilbake, men sjeldent mer enn en gang eller to. Bilbo der i mot, han er ustoppelig - hud, samme hvor det er, er til for å slikkes på. Selv om han aldri får lov (gjør det så intenst, ikke som Linus sine ''suss'') går det altså ikke inn, han er meget bestemt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt så. Oppfordrer ikke til det, men er ikke superstreng på at det aldri skal skje.

Jeg gidder ikke å gå rundt og være superstressa for basselusker, siden jeg ikke har nedsatt immunforsvar eller omgås noen med det for tiden.

Dessuten, studien er gjort i Canada, og samler sammen forskning derfra (og USA?), ett område som har en ganske annerledes forekomst av diverse smittsomme saker enn vi har her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, innenfor visse rammer, han får ikke gå helt bananas liksom, men en suss nå og da er bare koselig :wub: De fleste hundene som er innom på jobben slikker meg i ansiktet når jeg setter meg ned for å hilse på de, litt lavere toleranse der enn med min egen hund, men de får nå legge igjen et par slikk de også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er fordi jeg ikke liker det. Vi kan kose med hodene inntil hverandre uten slikking :wub:

Jeg reagerer også på at studien er gjort i Canada, hva ville utfallet blitt av en lignende studie i Norge? Jeg kommer aldri til å vaske hendene etter å ha kost med kjæledyrene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men som hos de fleste andre er det fordi jeg ikke liker det selv, det er jo litt ekkelt... Men ingen av mine har vært spesielt interessert i å gjøre det heller. Mopsen kan finne på å ville slikke i ansiktet når hun er glad og kosete, men det er ikke så vanskelig å nekte henne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...