Gå til innhold
Hundesonen.no

Lar du hunden slikke deg i ansiktet?


MiO
 Share

Recommended Posts

Ja.

Og jeg bruker Nico når A har mat i ansiktet og vi ikke er i nærheten av andre vaskemuligheter :P

Jeg vokste opp med hunder og katter i senga og hadde alltid et sterkt imunnforsvar.

Jeg har stor tro på bakterier som helsebringende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er det de samme som har funnet ut at de som er vokst opp med kjæledyr har bedre immunsystem?

Ja, litt My slikker på haka og nesa når hun skal være søt og Emma slikker hvor som helst hun finner hud når hun vil ha kos... Om andre spør om å få drikke av vannflaska mi derimot, så merker jeg at

Lar og lar. It's a kelpie.... Tungen går konstant,spesielt på den ene.

Til en viss grad, ja. Siklelepper med hvitt skum får de holde unna.

Det jeg har opplevd er at de slikker mindre når de få lov, spesielt hvis de får lov gjennom hele valpetiden. Hvis jeg trekker meg unna når de ønsker å snuse på ansiktet eller munnen min, så blir de mer ivrige og slikkete, men hvis jeg lar dem snuse så er det heller sjelden jeg får en suss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er fordi jeg ikke liker det. Vi kan kose med hodene inntil hverandre uten slikking :wub:

Jeg reagerer også på at studien er gjort i Canada, hva ville utfallet blitt av en lignende studie i Norge? Jeg kommer aldri til å vaske hendene etter å ha kost med kjæledyrene mine.

Det er nok ikke direkte overførbart, nei. :)

Jeg vasker sjelden hendene etter å ha kost med egen hund, men må av og til gjøre det etter å ha kost med andres, fordi pelsen er ekstremt fettete og ekkel. :o

Min hund er ingen stor susser, men han kan komme med et slikk nå og da, og det får han lov til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaske hendene etter å ha klappet dyret? :D Ja jøss. Innimellom glemmer jeg tilogmed å vaske hendene etter å ha fått hestebæsj på dem :fear: Ingen, hverken hund eller hest, får lov å sleike på meg da. Men det er fordi jeg synes det er ekkelt med spytt og matrester overalt.

Men jeg har faktisk hatt nyrebekkenbetennelse en gang, og mistenker det var etter min brilliante idé: å sitte på gulvet i dusjkabinettet og vaske hund. Dvs bajspartikler av uante kilder opp i the unmentionables.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

De får ikke lov (men prøver stadig å snike seg til det). Men det er ikke fordi jeg er redd for bakterier. Det er fordi jeg syns det er ekkelt :) Jeg er nesten aldri syk, og kan ikke se for meg at det hadde utgjort noen stor forskjell om bikkjene hadde fått sleike på meg, men som sakt. Ekkelt. Selv om de bare vil være gode og snille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før syntes jeg det var direkte ekkelt og motbydelig - ikke pga bakterier, men bare fordi det var ekkelt. Heldigvis har jeg da heller ikke hatt "slikkere" i hus, men det var inntil Yasmine flyttet inn. Hun er ekstrem på det området, men nå synes jeg jo det egentlig bare er koselig faktisk :). Av og til tror jeg hun forsøker å overta verdensherredømmet i huset ved å kvele meg med slikking, jeg må av og til skyve henne unna bare for å få trukket pusten... :lol:. Jeg har blitt mye mer avslappet til at andre hunder slikker meg i ansiktet også - før var det liksom uhørt fordi jeg syntes det var ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Talli.... Talli har lang tunge. Og når tungen er i gang så skjønner man ikke hva Nei betyr, da er en hver form for "juling" verdt det! :blink:

Tar gjerne en "nuss" i ny og ne, men eneste gangen Talli VIRKELIG får lov til å rundslikke er på konkurranser. Dere skjønner hvor mye dette betyr for Talli når jeg forteller at å rundslikke meg er jackpot belønning :drool: *sukk* :lol: Er helt seig i tryne etter at jeg har gått av banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er "støvsugere" ikke sleikere, så de nøyer seg heldigvis med å ha nesen mm. fra ansiktet mitt uten å sleike.

Synes det er ekkelt - ikke pga. bakterier og andre ulumskheter (de spiser jo bare tørrmat lukter på bakken), men bare fordi. Det jeg sliter litt med å skjønne er folk som kan la hunden sin spise en rå kylling, full av de der resistente bakteriene vi hører så mye om, for så å la seg rundslikke i ansiktet. DET er ekkelt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufrivillig fra min side, men jeg har ei litta ei som plutselig har tunga si inni nesa mi :P Jeg er ikke redd for smitte eller noe sånt, men jeg synes det er litt unødvendig. Jeg er heller aldri syk, forresten. Har bikkja i senga og.. Generelt er jeg lite redd for bakterier og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...