Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens store Reisetråd!


Enits
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Poter skrev:

Hva er verdt å få med seg i Puerto Rico på Gran Canaria?

Vi var med på en fin båttur ihvertfall med sånn delfinsafari båt. Også gikk vi en veldig fin tur oppe i fjellene mellom patalavaca og puerto rico (tok vell en 4 timer tror jeg å gå fra arguineguin (der vi bodde), inn til patalvaca over fjellene derfra og ned til puerto rico og videre inn til amadore stranden (den er jo også veldig fin :) ). Ellers var vi en dag inne i et sånn badeland i maspalomas (hadde med barn), men der hadde nok ikke jeg dratt om det hadde vært for min del for der hadde de sjøløver som dreiv å hadde show x antall ganger gjennom dagen. Det er jeg ikke helt fan av. Ellers spørs det vell hva man liker å gjøre da :)  Også er det vell noe slags marked som vistnok skal være litt spennende inne i Mogan, det er jo ikke så langt unna, vi var aldri der så jeg har ikke prøvd det selv. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 581
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg nettopp bestilt meg tur til Isle of Barra! Flyr opp og lander på en flyplass hvor flystripa er en strand. Skal være der fire netter og tar ferge tilbake til fiskebyen Oban og tog derfra ti

Isle of Barra. Jeg hadde en så utrolig fin tur!

Har bestilt flybilletter til bryllupsreisen i November Ble Sas denne gangen når norwegian er så treig Hva er dine reiseanbefalinger? Hvor har du vært? hvor vil du tilbake til? La oss få en

Posted Images

6 minutter siden, Tekopp skrev:

Tips til storbyferie i midten av oktober? Ikke London eller Roma, men ellers er jeg åpen for forslag. Gjerne et sted hvor byen fortsatt ser fin ut på den årstiden, siden det gjerne snør her i nord på den tiden :P 

Barcelona :) Kan være varmt og godt (full sommer) og en veldig fin, stemningsfull og pulserende by. Storby og strand på en gang. Masse å se (arkitektur, historie, kunst etc) om man vil eller bare tumle rundt og nyte stemningen.. stemningsfulle gater og gå fra ene tapasbar til neste og videre til champañeria'n rundt hjørnet  :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tekopp skrev:

Tips til storbyferie i midten av oktober? Ikke London eller Roma, men ellers er jeg åpen for forslag. Gjerne et sted hvor byen fortsatt ser fin ut på den årstiden, siden det gjerne snør her i nord på den tiden :P 

Wroclaw ;D 

I oktober er det som regel rundt 20 varmegrader og sol her. En veldig behagelig by som har mye historie og sjarm. Er ingen stor storby, mer som Oslo. Men kan garantere at dere finner noe å gjøre. Mye shoppingmuligheter. Er europas kulturhovedstad i 2016 så anbefaler en tur i år :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
På 4.4.2016 at 10:22 AM, Tekopp skrev:

Tips til storbyferie i midten av oktober? Ikke London eller Roma, men ellers er jeg åpen for forslag. Gjerne et sted hvor byen fortsatt ser fin ut på den årstiden, siden det gjerne snør her i nord på den tiden :P 

Madrid! :heart:

Vi skal på sommerferie i år. Til Transylvania! :lol: Slå den, liksom!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

 

Vi skal på sommerferie i år. Til Transylvania! :lol: Slå den, liksom!

Skulle gjerne vært en tur i Transylvania, har lenge interessert meg! Men kanskje helst på høsten for å få sånn creepy kul feeling :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Noen som har vært i nordre Hellas? :) Type, i fjellene.

Tenker du på Meteora? Det er helt sinnssykt spektakulært, forteller kjæresten. Sjøl rakk jeg aldri å dra dit mens jeg var hos han i Hellas, men han og faren dro, til min store skuffelse. :P Helt texas om sommeren mtp turisme, men på våren og høsten er det flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SandyEyeCandy skrev:

Tenker du på Meteora? Det er helt sinnssykt spektakulært, forteller kjæresten. Sjøl rakk jeg aldri å dra dit mens jeg var hos han i Hellas, men han og faren dro, til min store skuffelse. :P Helt texas om sommeren mtp turisme, men på våren og høsten er det flott.

 

Nja nesten. Meteora står på "to do" lista. Håper det ikke er verre enn vanlige turist-destinasjoner :P grøss!!! Men vi skal visst bo enda lengre nord, helt mot grensa til Albania... Kanskje man skulle tatt seg en kjøretur over :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi skal på vår årlige Stockholmstur i juli, og for første gang prøver vi Airbnb. Dritspent! :) Jeg er så sur på Hotels.com som sletter gratisovernattinger om du ikke får brukt dem innen et år, så da blir jeg ikke så hypp på å drive og samle opp netter heller.

Vi reiser til København første uka i juli også, den er også årlig, men der bor vi hos svigermor, så det blir litt annerledes. Men for å si det sånn, om jeg skulle leid en leilighet i Køben, så hadde det vært den. Lekker! :drool:

Ser ut til at vi IGJEN må droppe de gøyale planene våre om mer eksotiske reisemål fordi vi

1) Ikke planlegger

2) Ikke sparer penger

3) Ikke klarer å begynne å tenke på ferie før noen uker før den faktisk skal starte, fordi det alltid skjer så sinnsykt mye

Men Stockholm og Køben er fint det, altså. Så får jentene og jeg ta oss noen uker sammen med venner også. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her har det også vært litt booking for tiden. På grunn av endringer i planene får jeg likevel reist til London i bryllup, og tar såklart et par dager ekstra! I tillegg får jeg med meg brettspillkongressen som er i Leicester den påfølgende helga. :D

Siden vi har ti års bryllupsdag skulle vi egentlig på rideferie i Ungarn + noen dager i Budapest. Men helsa mi er ikke bra nok til flere dager på hesteryggen nå, så da ble det en uke på luksushotel utenfor Split i stedet. Kroatia er nytt for oss begge, så det blir også spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Dicte skrev:

Æsj, SAS har endret slik at man kan ikke oppgradere andres billett med eurobonus poeng :( 

Men, i dag er det 10 dager til vi reiser til Japan, jeg gleder meg SÅ mye :D

Jeg tror fortsatt en kan donere poeng, slik at mottakeren kan oppgradere. @Kangerlussuaq vet sikker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Jeg tror fortsatt en kan donere poeng, slik at mottakeren kan oppgradere. @Kangerlussuaq vet sikker det?

Ja man kan det, men det blir rundt 350 euro for å overføre 70 tusen poeng. Det er ikke sånn ekstremt viktig, det er bare at pappa har noen hundre tusen poeng han ikke har brukt som jeg skulle få kunne oppgradere for som bursdagsgave :P Det blir nok en fin tur uansett. Setene er vel uansett litt større enn på vanlig rutefly håper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg ferie! :thumbs:

Om 3 dager reiser jeg til Mallorca :) 

Og 26. - 30. juni skal vi til Danmark (Sæby). Hadde gavekort på båtreisen som gjaldt hele året unntatt juli, så da blir det nå i juni. Mine foreldre har et feriehus der på åremål, så blir en rimelig ferie. :) Blir nok en tur i Fårup iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kokospaniel skrev: Jeg tror fortsatt en kan donere poeng, slik at mottakeren kan oppgradere. @Kangerlussuaq vet sikker det?

Ja man kan det, men det blir rundt 350 euro for å overføre 70 tusen poeng. Det er ikke sånn ekstremt viktig, det er bare at pappa har noen hundre tusen poeng han ikke har brukt som jeg skulle få kunne oppgradere for som bursdagsgave [emoji14] Det blir nok en fin tur uansett. Setene er vel uansett litt større enn på vanlig rutefly håper jeg!

På en såpass lang flytur ville jeg satt pris på bedre seter og mulighet til å legge meg (nesten) ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kokospaniel skrev:

På en såpass lang flytur ville jeg satt pris på bedre seter og mulighet til å legge meg (nesten) ned.

Ja, jeg og. Jeg blir alltid så reisesyk i tillegg så det hadde vært deilig å få hvile bedre på flyet. Men det blir nok litt for dyrt for meg. Kanskje vi er heldig og får en courtesy upgrade :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min "sommerferie" blir i Australia i år, da jeg skal på utveksling :D Det blir en sabla lang flytur da jeg bestilte den sammen med noen i klassen for jeg ville ikke reise alene, og de bestilte denne ruten. Den var noe av det billigste også.

Bergen - Stavanger
Stavanger - London
London - Dubai
Dubai - Sydney
Sydney - Gold Coast

Puuh! 30 timer flyreise, 5 timers venting i Dubai. Usikker på ventetiden på de andre stedene. Litt her og litt der tenker jeg. Men alt går om man bare vil. Jeg har tatt tog i 12 timer før, med hund og alt som er. Jeg klarer nok dette og! :ahappy: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...