Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens store Reisetråd!


Enits
 Share

Recommended Posts

Guest Yellow

Anbefaler virkelig Meloneras, Maspalomas på Gran Canaria for dyrekjære som ikke ønsker å se gatehunder/-katter ha det vondt, og ellers et veldig flott område. Så ikke ett eneste hjemløst kjæledyr når vi var der hvertfall og alle hundene gikk med eiere og hadde det så bra! Så en del derfra som bar små valper/små hunder i armene i varmen på dagtid, og flere små som satt på fanget til folk som va på café, de få kattene vi så så velstelte og velfødde ut. Det er nok så bra akkurat der fordi det er beregnet som et dyrt område, da, er visst ikke fullt så bra bare litt utenfor Meloneras.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 581
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg nettopp bestilt meg tur til Isle of Barra! Flyr opp og lander på en flyplass hvor flystripa er en strand. Skal være der fire netter og tar ferge tilbake til fiskebyen Oban og tog derfra ti

Isle of Barra. Jeg hadde en så utrolig fin tur!

Har bestilt flybilletter til bryllupsreisen i November Ble Sas denne gangen når norwegian er så treig Hva er dine reiseanbefalinger? Hvor har du vært? hvor vil du tilbake til? La oss få en

Posted Images

20 dager til vi reiser til London :D Har bestilt billetter til musical, Thriller, og til Harry Potter studio tour :D  Gleder meg! Utover det skal vi bare å se, spise på pub, shoppe litt og generelt kose oss :) Jeg har vært i London en gang før, men det er 8-9 år siden, gubben har aldri vært der. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Trenger noen reisetips :) Vi skal ca 14 dager i vinter på ferie og har bla snakket om Dubai. Vi har vært der en gang før og likte oss veldig godt. Kombinasjonen av by/shopping og sol/avslapning likte vi godt. Reiselengden var også passelig for flyskrekken min, men jeg kan være åpen for en litt lengre reise også, men ikke for lang sånn at 14 dager blir for kort.

Har dere noen forslag? Miami er ett alternativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Til helga skal vi til Hamburg, skal på julemarked og sjekke ut byen der familien til C stammer fra :) Reiser tidlig ettermiddag på fredag og kommer hjem tidlig på kvelden på mandag :ahappy:

Reiser fra Hamburg til Oslo 13.20 på fredag, men det er kanskje for tidlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, simira skrev:

@Poter Om du ikke har vært i Thailand så anbefales det en tur. Fly med Thai eller SAS direkte til Bangkok og ta noen dager der før dere finner et passelig strandparadis nedover langs kysten.

 

Jeg har ikke vært i Thailand og er veldig skeptisk til å dra dit pga barneprostitusjonen. Alle land har sitt, men noen ting blir viktigere enn andre å ta avstand fra. Er bla derfor jeg vurderer noe annet enn Dubai nå siden det er kommet enda en sak om ei som dømmes fordi hun er blitt voldtatt. Men er åpen for å høre hvordan man kan tenke rundt det og være en "etisk reiser".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Stine skrev:

Tror flyet vårt går 13.30 :lol: Noen tips til ting å se der? 

Ikke sånn superkonkret, men byen er utrolig picturesque i seg selv så å vandre rundt er en winner uansett. Tror julemarkedet er foran det nydelige rathaus'et. Å ta en tur langs havneområdet skal visstnok være ganske pent, men jeg har ikke gjort det så selv enda (og jeg er klar over at det høres suspekt ut :lol: ). Men det er visst veldig pent!

top-sehenswuerdigkeiten-landungsbruecken

Forøvrig.... nord-tyskland?! Det er som om noen har bygget dukkehus og miniatyrverden av eventyr her! :P 

15078512_10157673233335167_7588676941516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Poter skrev:

Jeg har ikke vært i Thailand og er veldig skeptisk til å dra dit pga barneprostitusjonen. Alle land har sitt, men noen ting blir viktigere enn andre å ta avstand fra. Er bla derfor jeg vurderer noe annet enn Dubai nå siden det er kommet enda en sak om ei som dømmes fordi hun er blitt voldtatt. Men er åpen for å høre hvordan man kan tenke rundt det og være en "etisk reiser".

Haha, etikk er hovedårsaken til at Dubai, Emiratene og Quatar er no-go for oss, vi betaler mer i flybillett til Sri Lanka i vinter for å ikke fly med Emirates eller Quatar Airways. :P

Men som du sier, alle har noe, og turisme er relatert til en del av det. Jeg vet ikke om turisme i seg selv gjør noe negativt for barneprostutisjonen, jeg ville jo heller tenkt omvendt egentlig (så lenge man ikke benytter seg av det, åpenbart). Men da ville jeg unngått mye i Asia egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, simira skrev:

Haha, etikk er hovedårsaken til at Dubai, Emiratene og Quatar er no-go for oss, vi betaler mer i flybillett til Sri Lanka i vinter for å ikke fly med Emirates eller Quatar Airways. :P

Men som du sier, alle har noe, og turisme er relatert til en del av det. Jeg vet ikke om turisme i seg selv gjør noe negativt for barneprostutisjonen, jeg ville jo heller tenkt omvendt egentlig (så lenge man ikke benytter seg av det, åpenbart). Men da ville jeg unngått mye i Asia egentlig.

Ja, det er komplisert og vanskelig det der, synes jeg. Det er litt derfor jeg tenker at man må velge hva man selv synes er greit og ikke greit. Sånn som i Latvia og omegn er det jo en del menneskehandel. Noen stater i USA har dødsstraff. 

Sri Lanka har jeg ikke tenkt på. Hvordan var det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Poter skrev:

Ja, det er komplisert og vanskelig det der, synes jeg. Det er litt derfor jeg tenker at man må velge hva man selv synes er greit og ikke greit. Sånn som i Latvia og omegn er det jo en del menneskehandel. Noen stater i USA har dødsstraff. 

Sri Lanka har jeg ikke tenkt på. Hvordan var det der?

Spør meg igjen i februar. :)

Jeg trivdes godt i India, men det er klart de har sine ting også, og mye fattigdom. Jeg følte de var fattigere men "ærligere" enn Thailand (altså, turister lurer de overalt).

Jeg har inntrykk av at Sri Lanka har en del til felles med India (åpenbart nok kanskje), men de er jo veldig mye mindre. En del mindre fattigdom, og ikke overbefolket overalt, men en del kriminalitet i Colombo har jeg fått vite (men igjen, andre mener det ikke er verre enn i en hvilken som helst storby ala London, New York osv). Om byferie-delen er viktig ville jeg mye heller dratt til Bangkok. Eller Florida, som også stod på lista vår over alternativer i vinter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
3 timer siden, Poter skrev:

Har noen av dere vært i Den Dominikanske Republikk? 

Ja, jeg har. Turismen er stort sett dominert av all-inclusive resorts. Veldig avslappende, men veldig lite å oppleve (beveger man seg utenfor resorten er det stort sett bare fattigdom). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Dere, jeg skal på et seminar i Birmingham i juni, som er ferdig 30. juni. Jeg flyr først hjem 4. juli, og da fra London. Har tenkt til å reise litt rundt før jeg skal hjem, og har egentlig bare to ting jeg veit jeg se, og det er Stonehenge og Harry Potter Studios. :P 

Har dere noen gode tips? :) 

England_map10.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... MÅ se? I Birmingham og/eller London? Haha, jeg skulle jo gjerne bodd der borte, jeg elsker landet og det er mye fint å se. Har du vært i London før? Skal du kjøre?

Om du skal se Stonehenge er veien kort til Bath, med romersk bad, katedral, hyggelige puber og handlegater. Litt avhengig av hvor mye du vil farte rundt så går det an å stoppe i Guildford utenfor London og besøke Jane Austen, om du er interessert i det (huset ihvertfall, hun er sjelden hjemme). Mellom Bath og London har du også Oxford med Christ church college (som har vært brukt i HP) og ellers en veldig fin by med mange fine gamle hus, koselige handlegate, stampuben til Tolkien... I London er Museum of London en av mine store favoritter, og gratis attpåtil. Tower of London er like ved og verdt en titt om du ikke har sett det. Camden Lock Market er fint, og det anbefales å se en musical.

NB! Både Bath og London er tettpakket av turister på den tiden. Kjøp billetter på forhånd til det du kan, og bestill overnatting NÅ.

Min neste tur går nesten samme vei noen uker senere, 3 dager på brettspillkongress i Leicester og så 3 dager i London for meg selv. Gleder meg! Neste år blir det bilferie på noen uker i sør, det skal bli godt å få litt ordentlig kvalitetstid der igjen. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, @simira! :kiss: Håpa du ville kime inn. Jeg skal toge og ta buss, og vil egentlig bruke minst mulig tid på transport. Merker at jeg blir litt lurt av avstandene på kartet, hvor det ser ut som det er mye lengre enn det er, og så tar det feks bare to timer med buss fra London til Stonehenge (eller omvendt, i mitt tilfelle). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SandyEyeCandy said:

Takk for tips, @simira! :kiss: Håpa du ville kime inn. Jeg skal toge og ta buss, og vil egentlig bruke minst mulig tid på transport. Merker at jeg blir litt lurt av avstandene på kartet, hvor det ser ut som det er mye lengre enn det er, og så tar det feks bare to timer med buss fra London til Stonehenge (eller omvendt, i mitt tilfelle). 

Da er nok det enkleste en organisert busstur til Stonehenge fra London ja, evt. fra Bath om du vil bruke tiden å dra innom der (isåfall er tog London-Bath det enkleste). Men det er jo mer enn nok å henge fingrene i i London for noen dager...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 dager til jeg reiser til London helt alene :D Helt alene er så løgn, men det føles så godt å si det :lol: Skal fly til London helt på egenhånd, ta bussen fra flyplassen og til Kings Cross helt alene også møter kusina mi meg der. 
Hun bor i London så blir veldig greit å oppleve byen med en som vet hva de driver med, for det gjør absolutt ikke jeg :lol: 

Skal reise tilbake alene også, så det så :sleep::lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag reiste jeg fra 69 grader nord, til 53 grader nord. Det tok ca 3 timer flytid totalt. Og hvor mange timer tog tok jeg for å komme meg hjem etterpå? 4. FIRE jalla timer. Og hvor mange togbytter? 3. TRE jalla togbytter. Med koffert størrelse gigant, fyllt opp med norsk surkål, brunost, tran og toroposer, zalo, milo og jordan-produkter. Jeg trodde det var en utfordring å reise med basenjivalp alene, men en 82liters koffert fylt til randen på 25,8kg. Det er verre det. Jeg tar heller 3 basenjivalper som løper over alle toalettbåsene, enn å skulle bogsere denne 82liters kofferten med meg inn på toalettet på en av de større togstasjonene i sentrale Europa. For hvor ellers gjør man av kofferten? Man kan jo ikke sette den alene! For sikkerhets skyld hadde jeg en 50liters sekk på ryggen fylt med glass og diverse julegaver som jeg skulle ha med meg. Så den måtte jo bare være på ryggen mens jeg tissa. I skihopper, for jeg sitter ikke på bahnhof-toaletter. You girls know what I'm talking about. Også er det 25-30 grader her... Tror jeg aldri har sett blodårene mine BULE ut av huden så hardt som de gjorde i dag, etter jeg hadde tatt "ett skritt om gangen"-gange opp de 26 trappetrinnene (jeg talte) til togperrongen på den ene togstasjonen hvor heisen var i ustand. Snakk om klimasjokk fra snøfall og 1 grad, til kokende 27 grader. Men jeg visste det kom. Jeg gjorde det helt frivillig. Det var ingen andre valg. Når man er mutters alene og MÅ komme seg fram, uten at noen henter deg i andre ende... ja så får det heller være at reisen starter klokka 07:30 på 69 grader nord, og man førstav etter 2 flyturer, 3 togturer og 1 taxitur senere ankommer HJEMME klokka 18:00 på 53 grader nord.

Forøvrig er jeg såpass stolt at jeg også må skryte av egne sprint-evner på Oslo Lufthavn i dag. Vi var forsinket fra Nord-Norge pga ...snø. Tungt snøfall, som gjorde at vi måtte deice 30 Mai :lol: Vi ble derfor 40 minutter forsinka til avgang, og jeg hadde 45 minutter transfertid. Etter en relativt fordelsaktig parkering på Gardermoen (ikke på innenriks-B-gates!!), så jeg at neste fly gikk fra ytterst på nye utenrikspiren. JUHU. Men jeg lar ikke motet gå fra meg, 3 minutter til rådighet skulle jeg teoretisk ha. Med 12 kilos sekk på ryggen dundra jeg gjennom OSL særs uelegant, og nådde mitt neste fly mens det blinka "gate closing". "Hvor... hvor kommer du fra?!" stotrer damen på gaten. "TROMSÆ" hveser jeg, rødsprengt og gispende etter luft. "Oi! Du! Det er jaggu meg godt gjort!! Jeg trodde ikke dere skulle rekke det" svarer hun. "JA Æ KAN IKKJE SVAR FØRR DI AINNER MEN Æ RAKK DET FØRR AT Æ SPRANG SÅNN" var alt jeg klarte å formulere fram :lol: Også gikk jeg lykkelig ombord.

Jeg håpet i det lengste på at baggasjen ikke skulle ha rukket den transferen, men det gjorde den :cry: Tenk så deilig om flyselskapet bare kunne ha kjørt den rett på døra i morgen! Også hadde jeg hatt hendene fri! Dumme SAS som klarer magi med å pælme kofferten av ett fly og transferre den på det neste flyet på under 10 minutter. Dette er en gang jeg skulle ønske dere var mer sloppy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, simira said:

Da er nok det enkleste en organisert busstur til Stonehenge fra London ja, evt. fra Bath om du vil bruke tiden å dra innom der (isåfall er tog London-Bath det enkleste). Men det er jo mer enn nok å henge fingrene i i London for noen dager...

 

Iogm at jeg er i Birmingham, midt i landet, så kommer jeg jo ikke til å reise inn til London for så å dra inn igjen til Stonehenge, så Bath er et litt mer sannsynlig transfersted! :lol: 

Just now, Kangerlussuaq said:

 Jeg håpet i det lengste på at baggasjen ikke skulle ha rukket den transferen, men det gjorde den :cry: Tenk så deilig om flyselskapet bare kunne ha kjørt den rett på døra i morgen! Også hadde jeg hatt hendene fri! 

Å herre! :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

I dag reiste jeg fra 69 grader nord, til 53 grader nord. Det tok ca 3 timer flytid totalt. Og hvor mange timer tog tok jeg for å komme meg hjem etterpå? 4. FIRE jalla timer. Og hvor mange togbytter? 3. TRE jalla togbytter. Med koffert størrelse gigant, fyllt opp med norsk surkål, brunost, tran og toroposer, zalo, milo og jordan-produkter. Jeg trodde det var en utfordring å reise med basenjivalp alene, men en 82liters koffert fylt til randen på 25,8kg. Det er verre det. Jeg tar heller 3 basenjivalper som løper over alle toalettbåsene, enn å skulle bogsere denne 82liters kofferten med meg inn på toalettet på en av de større togstasjonene i sentrale Europa. For hvor ellers gjør man av kofferten? Man kan jo ikke sette den alene! For sikkerhets skyld hadde jeg en 50liters sekk på ryggen fylt med glass og diverse julegaver som jeg skulle ha med meg. Så den måtte jo bare være på ryggen mens jeg tissa. I skihopper, for jeg sitter ikke på bahnhof-toaletter. You girls know what I'm talking about. Også er det 25-30 grader her... Tror jeg aldri har sett blodårene mine BULE ut av huden så hardt som de gjorde i dag, etter jeg hadde tatt "ett skritt om gangen"-gange opp de 26 trappetrinnene (jeg talte) til togperrongen på den ene togstasjonen hvor heisen var i ustand. Snakk om klimasjokk fra snøfall og 1 grad, til kokende 27 grader. Men jeg visste det kom. Jeg gjorde det helt frivillig. Det var ingen andre valg. Når man er mutters alene og MÅ komme seg fram, uten at noen henter deg i andre ende... ja så får det heller være at reisen starter klokka 07:30 på 69 grader nord, og man førstav etter 2 flyturer, 3 togturer og 1 taxitur senere ankommer HJEMME klokka 18:00 på 53 grader nord.

Forøvrig er jeg såpass stolt at jeg også må skryte av egne sprint-evner på Oslo Lufthavn i dag. Vi var forsinket fra Nord-Norge pga ...snø. Tungt snøfall, som gjorde at vi måtte deice 30 Mai :lol: Vi ble derfor 40 minutter forsinka til avgang, og jeg hadde 45 minutter transfertid. Etter en relativt fordelsaktig parkering på Gardermoen (ikke på innenriks-B-gates!!), så jeg at neste fly gikk fra ytterst på nye utenrikspiren. JUHU. Men jeg lar ikke motet gå fra meg, 3 minutter til rådighet skulle jeg teoretisk ha. Med 12 kilos sekk på ryggen dundra jeg gjennom OSL særs uelegant, og nådde mitt neste fly mens det blinka "gate closing". "Hvor... hvor kommer du fra?!" stotrer damen på gaten. "TROMSÆ" hveser jeg, rødsprengt og gispende etter luft. "Oi! Du! Det er jaggu meg godt gjort!! Jeg trodde ikke dere skulle rekke det" svarer hun. "JA Æ KAN IKKJE SVAR FØRR DI AINNER MEN Æ RAKK DET FØRR AT Æ SPRANG SÅNN" var alt jeg klarte å formulere fram :lol: Også gikk jeg lykkelig ombord.

Jeg håpet i det lengste på at baggasjen ikke skulle ha rukket den transferen, men det gjorde den :cry: Tenk så deilig om flyselskapet bare kunne ha kjørt den rett på døra i morgen! Også hadde jeg hatt hendene fri! Dumme SAS som klarer magi med å pælme kofferten av ett fly og transferre den på det neste flyet på under 10 minutter. Dette er en gang jeg skulle ønske dere var mer sloppy :P

OMG :lol: *se for seg Kanger med diger sekk på ryggen, prøve å gå på do UTEN å touche dosetet... * :lol::lol::lol: 
Men altså - sånt stress er jo en av årsakene til at jeg HATER å fly vøtt... eller reise med tog og sånt... Jeg virkelig hater å vite at jeg KAN ha dårlig tid og KANSKJE ikke rekker flyet/toget etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...