Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens store Reisetråd!


Enits
 Share

Recommended Posts

Vi planlegger bryllupsreise til neste år, men klarer ikke bestemme oss! Vurderer hurtigruta, vandreferie i alpene eller all inclusive hotell i syden, noe annet? Tenker kun rundt 1 uke i september ish, 20-30000.

Jeg slår et slag for Zanzibar :flowers: Paradis på jord og må være av det mest romantiske sted du finner :wub:

Her finner du bla masse spennende kultur, krydderduft, fantastisk dykking/ snorkling (bla stoore skilpadder, delfiner, hai osv osv!!) og helt magiske strender for total avkopling :ahappy:

Er nok mange fine steder å velge mellom, men selv har jeg vært her: http://www.matemwebeach.com/matemwe-01.htm  *sukk* som jeg drømmer meg tilbake!! Har sagt at om jeg skal gifte meg en gang (som nok ikke blir å skje :P) skal jeg på bryllupsreise dit!! Bungalowene ligger ved stranden inkl. fantastisk bryllups- suite :wub: og god mat ..

Jepp! that`s the place to go :D

 

Edit: litt bilder til inspirasjon :ahappy: https://www.google.no/search?q=matemwe+beach&rls=com.microsoft:nb-NO:IE-Address&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIjJrezc-KyAIVxowsCh3M3g7b&biw=1866&bih=1060#imgdii=RMYETk90kh6c4M%3A%3BRMYETk90kh6c4M%3A%3BvJ_UldsIL5idmM%3A&imgrc=RMYETk90kh6c4M%3A

Endret av tmp
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 581
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg nettopp bestilt meg tur til Isle of Barra! Flyr opp og lander på en flyplass hvor flystripa er en strand. Skal være der fire netter og tar ferge tilbake til fiskebyen Oban og tog derfra ti

Isle of Barra. Jeg hadde en så utrolig fin tur!

Har bestilt flybilletter til bryllupsreisen i November Ble Sas denne gangen når norwegian er så treig Hva er dine reiseanbefalinger? Hvor har du vært? hvor vil du tilbake til? La oss få en

Posted Images

Jeg slår et slag for Zanzibar :flowers: Paradis på jord og må være av det mest romantiske sted du finner :wub:

Her finner du bla masse spennende kultur, krydderduft, fantastisk dykking/ snorkling (bla stoore skilpadder, delfiner, hai osv osv!!) og helt magiske strender for total avkopling :ahappy:

Er nok mange fine steder å velge mellom, men selv har jeg vært her: http://www.matemwebeach.com/matemwe-01.htm  *sukk* som jeg drømmer meg tilbake!! Har sagt at om jeg skal gifte meg en gang (som nok ikke blir å skje :P) skal jeg på bryllupsreise dit!! Bungalowene ligger ved stranden inkl. fantastisk bryllups- suite :wub: og god mat ..

Jepp! that`s the place to go :D

 

Edit: litt bilder til inspirasjon :ahappy: https://www.google.no/search?q=matemwe+beach&rls=com.microsoft:nb-NO:IE-Address&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIjJrezc-KyAIVxowsCh3M3g7b&biw=1866&bih=1060#imgdii=RMYETk90kh6c4M%3A%3BRMYETk90kh6c4M%3A%3BvJ_UldsIL5idmM%3A&imgrc=RMYETk90kh6c4M%3A

Takk for forslag! :) Vi er ikke helt sånn ligge på stranda folk egentlig, og vi er egentlig ikke så glad i varme heller :lol: Noen ganger tenker jeg at jeg vil til syden og bare late meg, men så kommer jeg på at vi egentlig er veldig rastløse begge to :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi planlegger bryllupsreise til neste år, men klarer ikke bestemme oss! Vurderer hurtigruta, vandreferie i alpene eller all inclusive hotell i syden, noe annet? Tenker kun rundt 1 uke i september ish, 20-30000.

Dubai! Det er virkelig en super by med masse spennende å gjøre. Mulig det ikke kommer innenfor prisen, men verdt å sjekke ut! Man kan gjøre alt mulig der, alt fra å ligge ved bassenget eller på stranda, til å hoppe i fallskjerm, kjøre offroad i ørkenen eller shoppe på verdens største kjøpesenter. Gullsouk, kryddersouk, verdens høyeste bygning, imponerende vannshow, trivelige mennesker... :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi planlegger bryllupsreise til neste år, men klarer ikke bestemme oss! Vurderer hurtigruta, vandreferie i alpene eller all inclusive hotell i syden, noe annet? Tenker kun rundt 1 uke i september ish, 20-30000.

Rideferie i Toscana? :D (eller annet kult sted)

Litt avhengig av hvor interessert gubben er, jeg hadde lett fått med min selv om han bare er middel interessert i hest. Det finnes utrolig mye fine og kule rideferier, hvor man kan ri fra slott til slott, vingård til vingård osv. Har selv brukt ridresor.com, men var ikke helt fornøyd med dem sist. Andre er farandride.com, inthesaddle.com og unicorntrails.com. På sist rideferie møtte vi en som brukte Unicorn og var veldig fornøyde med de, jeg kommer nok til å prøve de neste gang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har vært i Ecuador? Om det ikke skiter seg helt med økonomien, håper vi på tur dit neste sommer. Vi har lokalkjente etc der, men er litt nysgjerrig om noen her inne har vært der..i så fall hvor reiste dere? Hva bør man besøke? Hva kan man droppe ? osv...

Jeg har vært i Ecuador, men ikke noe voldsomt lenge, siden det var en del av "reise rundt i Sør-Amerika"-tur. Vi var noen dager i Quito, helt ok by. Fin gammelby, fint å ta fjellheisen opp på fjellet, rusle litt og se på utsikten, men det jeg husker best er vel at det var veldig lite lurt å bevege seg gatelangs etter mørkets frembrudd. Var i utgangspunktet ikke noe problem å spise ute og ta drosje hjem feks selv om det var blitt mørkt, men vi var litt pinglete, så vi turte ikke det en gang :icon_redface:

Men, vi reiste ut til Galapagosøyene, og selv om det var dyrt, anbefales det på det varmeste! For et sted :wub: Var kanskje litt ekstra stas for meg siden jeg er biolog, men hun jeg reiste med synes også det var veldig gøy. Sjøløver, gigantiske skilpadder, fantastisk vulkansk landskap, morsomme guler, øgler mm. Vi tok en sånn "siste liten"-tur fra et byrå i Quito, med et anerkjent firma. Det ble mye billigere enn å bestille på forhånd, men det var fortsatt det dyreste vi gjorde i hele Sør-Amerika, for å si det sånn. Men det var verdt hver krone! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dubai! Det er virkelig en super by med masse spennende å gjøre. Mulig det ikke kommer innenfor prisen, men verdt å sjekke ut! Man kan gjøre alt mulig der, alt fra å ligge ved bassenget eller på stranda, til å hoppe i fallskjerm, kjøre offroad i ørkenen eller shoppe på verdens største kjøpesenter. Gullsouk, kryddersouk, verdens høyeste bygning, imponerende vannshow, trivelige mennesker... :D

Det blir nok litt for dyrt, også tør jeg ikke :P

Rideferie i Toscana? :D (eller annet kult sted)

Litt avhengig av hvor interessert gubben er, jeg hadde lett fått med min selv om han bare er middel interessert i hest. Det finnes utrolig mye fine og kule rideferier, hvor man kan ri fra slott til slott, vingård til vingård osv. Har selv brukt ridresor.com, men var ikke helt fornøyd med dem sist. Andre er farandride.com, inthesaddle.com og unicorntrails.com. På sist rideferie møtte vi en som brukte Unicorn og var veldig fornøyde med de, jeg kommer nok til å prøve de neste gang.

Han er ikke så veldig glad i hester, liker dem best på avstand desverre. Ellers hadde det vært knall! Vi vil jo liksom oppleve litt når vi først skal reise :)

Tusen takk for tips dere! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok litt for dyrt, også tør jeg ikke :P

Han er ikke så veldig glad i hester, liker dem best på avstand desverre. Ellers hadde det vært knall! Vi vil jo liksom oppleve litt når vi først skal reise :)

Tusen takk for tips dere! :D

Det er ikke noe skummelt å være i Dubai, altså :) Er omtrent som en hvilken som helst annen storby, bare at det er myyye mindre fyll. Men ja, det koster jo litt å dra dit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om fem dager er vi hjemme igjen, så det er jo på tide å starte å planlegge neste tur... Litt, ihvertfall.

Årets vinterferie til varmere strøk blir antageligvis alenetur på meg denne gangen. Dvs. varmt i januar (min 20 på dagtid), direktefly fra Oslo. Og minst mulig tidsforskjell. Jeg "mistet" noen dager i Thailand i fjor pga jetlag, og vet heller ikke om jeg orker å dra så langt alene. Innser at India og Sri Lanka har mindre tidsforskjell.

At jeg reiser alene som kvinne er også en ting, Egypt, Dubai og en del steder utelukkes pga det. 10-14 dager, helst ikke mer enn 20k...

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tur innom de lokale dyrebutikkene må man jo. :) Har "dessverre" ikke bruk for noe utstyr nå (eller mer plass i bagasjen...), men halvannet kilo godbiter ble det ihvertfall. Godt med litt variasjon med merker man ikke har hjemme (selv om det ikke er så mange av de lengre, prisen er ihvertfall fortsatt bedre her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om fem dager er vi hjemme igjen, så det er jo på tide å starte å planlegge neste tur... Litt, ihvertfall.

Årets vinterferie til varmere strøk blir antageligvis alenetur på meg denne gangen. Dvs. varmt i januar (min 20 på dagtid), direktefly fra Oslo. Og minst mulig tidsforskjell. Jeg "mistet" noen dager i Thailand i fjor pga jetlag, og vet heller ikke om jeg orker å dra så langt alene. Innser at India og Sri Lanka har mindre tidsforskjell.

At jeg reiser alene som kvinne er også en ting, Egypt, Dubai og en del steder utelukkes pga det. 10-14 dager, helst ikke mer enn 20k...

Forslag?

Jeg slår et slag for Madeira jeg. Var der i januar for 10 år siden. Har drømt om å reise tilbake etterpå. Funchal er en liten storby, øya har mange opplevelser om du er glad i å gå i terreng. Det er ikke badetemperatur i havet, men veldig bra i luften. Mange hoteller med svømmebasseng da. Kort reisevei. Eneste ulempen er at euroen er dyr nå.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@simira - bare direktefly fra oslo? Det begrenser jo mye...

Litt avhengig av distanse så kan det gå med overgang, men det koster meg veldig mye helsemessig å måtte bytte fly. Men f.eks. Sri Lanka er under vurdering, da er det flybytte (noe som forsåvidt er årsaken til at jeg sjekker alternativer).

 

Jeg slår et slag for Madeira jeg. Var der i januar for 10 år siden. Har drømt om å reise tilbake etterpå. Funchal er en liten storby, øya har mange opplevelser om du er glad i å gå i terreng. Det er ikke badetemperatur i havet, men veldig bra i luften. Mange hoteller med svømmebasseng da. Kort reisevei. Eneste ulempen er at euroen er dyr nå.

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

 

 

Er det varmt nok der i januar altså? Ifølge værrapporter er det knapt over 20 grader der på den tiden. Jeg foretrekker uansett svømmebasseng foran strand. Takk for tips, skal ta en nærmere titt på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om fem dager er vi hjemme igjen, så det er jo på tide å starte å planlegge neste tur... Litt, ihvertfall.

Årets vinterferie til varmere strøk blir antageligvis alenetur på meg denne gangen. Dvs. varmt i januar (min 20 på dagtid), direktefly fra Oslo. Og minst mulig tidsforskjell. Jeg "mistet" noen dager i Thailand i fjor pga jetlag, og vet heller ikke om jeg orker å dra så langt alene. Innser at India og Sri Lanka har mindre tidsforskjell.

At jeg reiser alene som kvinne er også en ting, Egypt, Dubai og en del steder utelukkes pga det. 10-14 dager, helst ikke mer enn 20k...

Forslag?

Det går ikke direktefly dit, og reisen er kanskje i lengste laget, men må nevnes likevel: Mauritius. Definitivt varmt på den tiden, og bare 3 timers tidsforskjell hvis jeg husker rett. Kanskje litt kjipt å dra dit alene, da, siden det er en typisk kjæreste-/bryllupsreisedestinasjon (vi giftet oss der :)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Berlin i desember, gleder meg masse. Jeg er svært lite bereist, kun vært i Tenerife for en haug år siden og London i mars. Hva MÅ man oppleve i Berlin? Julemarked skal vi på :) 

Minnesmerke over drepte jøder under andre verdenskrig, Unter der Linden (en allée i sentrum) kombinert med Brandenburger Tor og Pariser Platz. Har man sett Reichstag og restene av muren mellom øst/vest så er alle de nødvendige turistgreiene overstått ;)

Og hold øynene åpne for noen Ampelmann'er. Morsomme små historiske greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen erfaringer fra India? Beste tidspunktet er vel i jan-mars ish, og hva med å ri på elefanter? Jeg titter på en reise hvor det er, og jeg er jo ikke kjempefan av dyr som underholdning, men de er vel egentlig nyttedyr, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen erfaringer fra India? Beste tidspunktet er vel i jan-mars ish, og hva med å ri på elefanter? Jeg titter på en reise hvor det er, og jeg er jo ikke kjempefan av dyr som underholdning, men de er vel egentlig nyttedyr, eller?

Ikke erfaring, men jeg har snart lest hele forumet til Tripadvisor, pluss fått en del input fra andre fora og bekjente. Skal til Goa i januar selv. Noe spesielt du lurer på?

Dropp elefantene. Generelt sett, alle ville dyr som ikke lever vilt og som de tjener penger av turistene på. Selv om de oppgis å være "rescues" så er de fleste fanget og solgt dit, og jeg vet ikke om det er noen som behandles ordentlig i treningen. Her er en relativt ny artikkel: http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g297604-i6045-k8771942-Elephants-Goa.html

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg leser på frequent flyer-forums om India så er det beskrevet på dårligst mulig måte. Folk vil heller reise til alle verdens andre land, enn India. Det er alt fra lukt, varme, bakterier, folk som lurer deg, trafikkbildet som er helt ******, inhumane å ta tog og buss der, utrygge forhold med innenriks flyselskaper --- stort sett er alt som kan være kjipt tilstede i India. Så jeg venter med India til noen kan helikopter-droppe meg foran Taj Mahal - også hente meg opp igjen. Siste landet i verden jeg har lyst å besøke, Sudan og Syria frister mer.

Ang elefanter - Simira sa det best. Men jeg må bare gjenta: ikke gjør det. Kontakt Animals Asia om du virkelig vil besøke elefanter som er reddet, de vet nok best, men dra iallefall ikke på noe turist-solgt tur eller noe som inbefatter at man sitter oppå en elefant og føres rundt i skogen mens noen tar bilder av deg. Da er det dyreplageri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

OT men:

Dere som fraråder elefant turer, dere er klar over konsekvensene for elefantene om turistene ikke betaler for foret?

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

 

 

 

 

Å endelig få dø fra tiår med tortur anser jeg som det mest humane. Når man da har kommet seg over kneika vil etterspørselen dø ut og bransjen forsvinner. Det er ikke pent, men det er ikke virkeligheten heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...