Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

Var naken jeg, aner ikke hva som er standard. Jeg hadde ikke tenkt å føde i karet, men det ble nå slik da. Spør jm om det nestegang?

Ja, får høre med henne :) ser jo for meg at jeg ikke kommer til å tenke spesielt mye på akkurat det når det står på da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Jeg gruet meg ikke til fødselen.

Og selv om jeg fikk en litt kjip fødsel så hadde jeg ikke kastet bort mye tid på å grue meg om jeg skulle hatt en til heller.

Det er fort over liksom. Jeg mistet i hvertfall totalt begrep om tid og sted og skjønte ikke at fødselen tok så mange timer. Jeg trodde A var født morgenen 25, han ble født rett inn i 26 :lol:

Jeg tror det er verre for de som er med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen jobber overtid så jeg skal hente i barnehagen. Må skynde meg sakte og være ute i god tid ellers blir jeg hengede over do :P Jeg har gått ned 4 kg men allikevel får jeg ikke på buksa mi :o Jeg orker ikke gå i boden for å finne gravidklær nå. er det innafor å hente i joggebukse, eller skal jeg gå i jeans med knappen oppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot som fødselen aldri kom jeg, og da den kom var jeg hellig overbevist at jeg skulle dø sv smerten..

Da vannet endelig gikk, så var jeg faktisk fornuftig nok til å ikke kjøre sjøl. Men det vsr kun pga det var rush. Og jeg fikk litt bedøvelse, men det var fordi de kom så tett, ikke fordi jeg holdt på å dø av smerte :P

Men det var veldig surrealistisk alt sammen.. Jeg hadde nemlig så god tid da vannet gikk st jeg luftet hundene skikkelig og sminka meg :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen jobber overtid så jeg skal hente i barnehagen. Må skynde meg sakte og være ute i god tid ellers blir jeg hengede over do :P Jeg har gått ned 4 kg men allikevel får jeg ikke på buksa mi :o Jeg orker ikke gå i boden for å finne gravidklær nå. er det innafor å hente i joggebukse, eller skal jeg gå i jeans med knappen oppe? 

Selvfølgelig kan man gå i joggebukse.....?

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen jobber overtid så jeg skal hente i barnehagen. Må skynde meg sakte og være ute i god tid ellers blir jeg hengede over do :P Jeg har gått ned 4 kg men allikevel får jeg ikke på buksa mi :o Jeg orker ikke gå i boden for å finne gravidklær nå. er det innafor å hente i joggebukse, eller skal jeg gå i jeans med knappen oppe? 

Joggebukse er definitivt innafor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen jobber overtid så jeg skal hente i barnehagen. Må skynde meg sakte og være ute i god tid ellers blir jeg hengede over do :P Jeg har gått ned 4 kg men allikevel får jeg ikke på buksa mi :o Jeg orker ikke gå i boden for å finne gravidklær nå. er det innafor å hente i joggebukse, eller skal jeg gå i jeans med knappen oppe?

Jeg gir fullstendig beng i hvordan jeg ser ut når jeg henter poden :lol:

Spesielt når jeg er syk.

I går hentet jeg i joggebukse. Når jeg hadde operert halsen var det ikke alltid jeg hadde energi til å ta på bh en gang :P

Er man syk så er man syk..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggebukse er innafor! Bonden henter og leverer i fjøsklær med varierende ku-odør. :aww: henter ofte i joggebukse jeg.

@Krilo , er jo greit å ha på en bh kanskje? Og nei, tenkte ikke videre over det etterhvert :lol: Nå er ikke jeg sjenert i slike situasjoner fant jeg ut. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange som tar keisersnitt varierer veldig fra sykehus til sykehus i Norge. Der er nå satt i gang prosjekter for å sepå hvorfor dette faller så ulikt ut (erfaring til fødselshjelperne? andre ting?). Der er i hvert fall ganske strenge retningslinjer ift hvem som skal ha keisersnitt - det er ikke bare å bestille, selv om noen tydeligvis tror det er slik. Selv har jeg vært gjennom begge deler, og keisersnittet var verken planlagt eller ønsket. Men øyeblikkelig hjelp for å berge mors og barns liv. Og etter den erfaringen var i hvert fall MITT valg klart - jeg tar heller ørten vaginale fødsler fremfor ett keisersnitt!

Og ift det å være ansatt i helsevesenet og "goder" - jeg stod to år i kø for en viktig operasjon - der jeg ved uhell/logistikkfeil hadde fallt ut av systemet. Og jeg måtte fint vente like lenge som alle andre for å få kreftbehandling. Ingen sniking i køen der nei! (Jeg prøvde ikke heller, bare så det er sagt!) De "fordeler" ansatte har er vel heller at man kanskje får sydd et sår av en kollega (ev ektemake...) og slipper å stå i kø på legevakten en kveld, ev får skrevet ut resept på antibiotika for en urinvegsinfeksjon. Og lignende småting. Elektiv sykehusbehandling for alvorlige sykdommer tar man aldri via kollegaer eller via "bakvegen". Til det er der altfor mye logistikk som skal på plass, som vil glippe om man gjør ting på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noen fordeler ved å føde på arbeidsplassen til barnefaren.

Han fikk ta med seg babyen inn til meg.

Jeg har i ettertid skjønt at mødre som havner på overvåking stort sett ikke får se babyen før de kommer ut.

Ellers var det helst en fordel for han tror jeg, han følte seg nok tryggere.

Jeg fikk ikke noe sniking i køen og døgnet var såpass hektisk at de vurderte å overføre meg til et annet sykehus når fødselen min fortsatt så ut til å forløpe normalt.

Edit: men A drar fordeler av å ha en pappa som feks kunne ta svineinfluensaprøve av han her hjemme og få den sjekket på jobb.

Det samme har vi gjort med streptokokk prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er barnevognen hentet og jeg er om mulig enda mer fornøyd med valget nå enn når vi var i butikken :)

Fine små hvite skinndetaljer og fargen er bare lekker :) Nå er det bare kjipt at sportsdelen er kjedelig svart, men tenkte det går an å se an om det evt. går an å kjøpe separat og om man da kan selge sportsdelen vi har eller noe. Evt. kontakte Emmaljunga direkte å høre om et evt. bytte.

Føltes sånn passe rart å trille ut vogna av butikken da... :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er barnevognen hentet og jeg er om mulig enda mer fornøyd med valget nå enn når vi var i butikken :)

Fine små hvite skinndetaljer og fargen er bare lekker :) Nå er det bare kjipt at sportsdelen er kjedelig svart, men tenkte det går an å se an om det evt. går an å kjøpe separat og om man da kan selge sportsdelen vi har eller noe. Evt. kontakte Emmaljunga direkte å høre om et evt. bytte.

Føltes sånn passe rart å trille ut vogna av butikken da... :P

Bilder! :D

Gleder meg til å hente vogna vår i morgen :ahappy:

Vi fikk trikse som vi ville mellom understell og sportsdel selvom det egentlig bare er 3 farger å velge i på sportsdelen når man skal ha lufthjula. Men det er vist en ekstra service fra butikken og noe de fleste forhandlere ikke gjør.. Så vi fikk velge fritt, men det var skikkelig vanskelig å velge da :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan man gå i joggebukse....?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Joggebukse er definitivt innafor!

Jeg gir fullstendig beng i hvordan jeg ser ut når jeg henter poden :lol:

Spesielt når jeg er syk.

I går hentet jeg i joggebukse. Når jeg hadde operert halsen var det ikke alltid jeg hadde energi til å ta på bh en gang :P

Er man syk så er man syk..

Jeg føler meg så sjuskete i joggebukse. Det er et inneplagg :P Siden jeg ser ut som en dass på håret og ikke har nappet bryn på en måned, så føler jeg meg ikke særlig vel. Jeg fant heldigvis en bukse med litt høyere liv og litt mer strech :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder! :D

Gleder meg til å hente vogna vår i morgen :ahappy:

Vi fikk trikse som vi ville mellom understell og sportsdel selvom det egentlig bare er 3 farger å velge i på sportsdelen når man skal ha lufthjula. Men det er vist en ekstra service fra butikken og noe de fleste forhandlere ikke gjør.. Så vi fikk velge fritt, men det var skikkelig vanskelig å velge da :P

Kan tenke meg det ikke var lett, men skulle gjerne hatt den servicen ;)

Tror forresten det er lufthjul vi har, likte det best.

Skal ordne bilder ;)

Forresten, trenger man vugge når man har seng? Evt hvordan gjør man det første tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det ikke var lett, men skulle gjerne hatt den servicen ;)

Tror forresten det er lufthjul vi har, likte det best.

Skal ordne bilder ;)

Forresten, trenger man vugge når man har seng? Evt hvordan gjør man det første tiden?

Nei, ble litt for mange valg gitt :lol: er nok lufthjul dete har om det bare var 3 farger dere kunne velge på sportsdelen.

Vi har fått babynest, og planen var å ha frøkna i mellom oss i det, men samboer sover så innmari urolig og "hopper" i søvne så tørr ikke helt det likevel. Så da arvet vi en sånn liten bedside crib som skal stå inntil senga vår :) i 1. Etage blir det å bruke babynestet og lekegrinda til soving om hun ikke ligger ute i vogna.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg heter Margrete og har hatt planlagt keisersnitt. Det tok noen møter med jordmor, lege og psykolog for å få det til ja, så det var ikke det enkleste i verden å få.

Hei! Jeg heter Wed og har også hatt planlagt keisersnitt.

Nå var det nok vesentlig lettere å få det innvilget for meg siden jeg skulle ha tvillinger, men jeg begynte å mase om det med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, før jeg visste at det var to. Jordmor satte i gang prosessen og henviste til sykehuset for samtaler. Tror nok jeg måtte stått på for å overbevise om at jeg skulle ha keisersnitt med bare én baby. Måtte diskutere og snakke maaasse med leger for å få keisersnitt med tvillingene også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, trenger man vugge når man har seng? Evt hvordan gjør man det første tiden?

Vi endte opp med å kjøpe en seng nr 2 som vi har på stua. På dagtid sover han enten der eller i vogna ute.

Pr dags dato har han enda ikke sovet i "nattsenga" :icon_redface: Han sover i et slags babynest ved siden av meg i dobbeltsenga på natta, mye enklere å bare snu seg litt for å gi smokk eller bare gi ham ei hånd å kose på :ahappy: (gubben sover på gjesterommet :sleep:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vugge som får plass ved siden av senga vår. I starten sov hun i vugga i stua men nå setter vi den på rommet hennes og når vi skal legge oss triller vi vugga inn på rommet vårt. På ettermiddagen sover hun i vugga på sitt eget rom. Vår vugge har hjul og det er praktisk, for kan trille den dit vi vil ha den. Har babynestet oppi vugga. Nå som hun er blitt 6 mnd og start for stor for vugga skal vi prøve å ha henne på eget rom, som er vegg i vegg med vårt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt på et plan ja og barnerommet er rett ved soverommet vårt så tanken er å få han inn dit så fort som mulig (om det lar seg gjøre er noe helt annet da :P).

Vi kan nemlig få en vugge, men den er skikkelig stor og jeg lurer litt på heller en annen løsning siden det uansett må ordnes madrass til den.

Men babynest hørtes ikke fryktelig dumt ut, vi sover ganske greit begge to og har aldri vært problem med valp i senga heller. Og en babynest koster jo ikke all verden. Da kan man prøve det til å begynne med og evt kjenne seg litt frem hva som passer når babyen har kommet i hus. Og da kan jo vugga fremdeles være et alternativ om vi tror det blir best :)

Takk for alle tankene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en plan om å ha babyen i senga vår og ha vugge på stua. Jeg har hatt alle fosterbarna sammen med meg på rommet alltid og har trivdes veldig godt med det. (En i egen seng på samme rom og to ville sove med de voksne.) Regner med det blir det samme med eget barn. :wub:

Vugga har pappa fått laget til barnebarna også skal de "re" den med semgetøy og madrass og sånt. Veldig stas syns jeg da. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn for å ha det sagt så ser jeg ikke ned på de som tar planlagt keisersnitt, det jeg reagerte på var utsagnet om at det var så vanlig nå om dagen og at nesten ingen fødte normalt lengre, som om det er en "trend" med keisersnitt liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...