Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby og barnetråden - 2015


Raksha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daaa hopper jeg inn i gravidklubben  Lille reka bosatte seg nesten med en gang, så er 12 uker i dag, nettopp vært hos legen og hørt hjertelyd  Var også på ultralyd for halvannen uke siden og da var og

I dag ble vi foreldre til verdens nydeligeste Kaisa Etter 38 timer med rier kom endelig frøkna på 50 cm og 3120 g til verden

I dag har vi vært på ultralyd, og det kommer en liten jente hit i mars/april (termin 2/4).  Såå koselig!

Posted Images

Jeg har mye på hjertet nå. Skjedd en del siden sist, så da ramser vi opp :P

Først kan jeg fortsette på sykehushistorien min. Jeg ble jo innlagt på sykehus og fjernet en gallestein som satt fast OG fikk utvidet gallegangene for å forhindre fremtidige problemer. Det ble satt time for operasjon til å fjerne galleblæren, og datoen for det er i morgen. Men. I forrige uke slo kroppen seg vrang, jeg fikk betennelse i galleblæren og ble hasteinnlagt og hasteoperert. Så galleblæra er ute, og yay for det. Har fått løfteforbud de neste to ukene, og det er sånn ca helt umulig å gjennomføre. Men men. Prøver å gjøre det til et minimum, og krysser fingrene for at jeg ikke får brokk i operasjonssårene. Pga sterke medisiner, sykehusinnleggelse, osv så gikk det en uke uten at Brage ble nattammet. Første natta var et styr, andre natta sovnet han med litt vann, tredje og fjerde natta sov han hele natta gjennom i egen seg (whaaat?!) fjerde natta ville han ha vann, femte natta var det ramaskrik og død på jord. verste natta vi har vært borti. Sjette natta kastet jeg håndkle inn og ammet han igjen, og nå er vi tilbake der vi var før sykehusoppholdet. Så så mye for å benytte seg av muligheten. Nei, jeg gidder ikke å la han skrike seg blå bare for å trumfe igjennom at han ikke skal få den puppen. Ellers er permisjonen min ferdig, og det er faktisk superdigg syns jeg (frihet!), og pappaen har tatt over. Han gjør en formidabel jobb, og de ser ut til å kose seg veldig sammen.

Ellers hadde dere mange interessante diskusjoner for mange sider siden som jeg egentlig ville være med på, men som jeg ikke "rakk" fordi dere skrev for mye :lol: Nå gidder jeg ikke å bla opp alt, så da får det bare være.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye på hjertet nå. Skjedd en del siden sist, så da ramser vi opp :P

Først kan jeg fortsette på sykehushistorien min. Jeg ble jo innlagt på sykehus og fjernet en gallestein som satt fast OG fikk utvidet gallegangene for å forhindre fremtidige problemer. Det ble satt time for operasjon til å fjerne galleblæren, og datoen for det er i morgen. Men. I forrige uke slo kroppen seg vrang, jeg fikk betennelse i galleblæren og ble hasteinnlagt og hasteoperert. Så galleblæra er ute, og yay for det. Har fått løfteforbud de neste to ukene, og det er sånn ca helt umulig å gjennomføre. Mne men. Prøver å gjøre det til et minimum, og krysser fingrene for at jeg ikke får brokk i operasjonssårene. Pga sterke medisiner, sykehusinnleggelse, osv så gikk det en uke uten at Brage ble nattammet. Første natta var et styr, andre natta sovnet han med litt vann, tredje og fjerde natta sov han hele natta gjennom i egen seg (whaaat?!) fjerde natta ville han ha varr, femte natta var det ramaskrik og død på jord. verste natta vi har vært borti. Sjette natta kastet jeg håndkle inn og ammet han igjen, og nå er vi tilbake der vi var før sykehusoppholdet. Så så mye for å benytte seg av muligheten. Nei, jeg gidder ikke å la han skrike seg blå bare for å trumfe igjennom at han ikke skal få den puppen. Ellers er permisjonen min ferdig, og det er faktisk superdigg syns jeg (frihet!), og pappaen har tatt over. Han gjør en formidabel jobb, og de ser ut til å kose seg veldig sammen.

Ellers hadde dere mange interessante diskusjoner for mange sider siden som jeg egentlig ville være med på, men som jeg ikke "rakk" fordi dere skrev for mye :lol: Nå gidder jeg ikke å bla opp alt, så da får det bare være.

Oi! Måtte du ha åpen operasjon? Uansett, masse god bedring :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Måtte du ha åpen operasjon? Uansett, masse god bedring :hug:

Nei, kikkhull heldigvis. Så er så godt som frisk igjen nå, kjenner det bare litt om jeg går veldig mye, eller bruker magemusklene på annet vis. Den kjipe natta vi hadde førte til at det ene såret begynte å blø igjen, så det var en liten wake-up-call på at jeg burde være mer forsiktig. Det er noen heftige blåmerker igjen på magen, og deler er ganske øm fremdeles. Så de har tydeligvis herjet en del med meg sevom jeg slapp åpen operasjon. Men det var på høy tid å få ut den galleblæren sa kirurgen til meg etter operasjonen :P

Og takk! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kikkhull heldigvis. Så er så godt som frisk igjen nå, kjenner det bare litt om jeg går veldig mye, eller bruker magemusklene på annet vis. Den kjipe natta vi hadde førte til at det ene såret begynte å blø igjen, så det var en liten wake-up-call på at jeg burde være mer forsiktig. Det er noen heftige blåmerker igjen på magen, og deler er ganske øm fremdeles. Så de har tydeligvis herjet en del med meg sevom jeg slapp åpen operasjon. Men det var på høy tid å få ut den galleblæren sa kirurgen til meg etter operasjonen :P

Og takk! :hug:

Såpass, slapp løfteforbud heldigvis, men jeg hadde jo 11 uker gammel baby da, tipper de skjønte at det ikke var noe poeng i å si engang. Men herja med ja, grøss, er ingen liten søt operasjon selv om det bare er noen få "små" hull på utstiden.

Galleblærer gjør seg best i søpla :aww: Håper det går fint og du kommer deg helt igjen uten komplikasjoner! Det tok noen uker på meg husker jeg, men jeg var veldig redusert av andre ting i forkant da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner skal ha planlagt keisersnitt, hun mener at det er helt normalt om dagen og at det er få som fortsatt føder naturlig!? Jeg må ærlig innrømme at det er første gangen jeg hører om noen som skal ha planlagt keisersnitt, alle jeg kjenner har født naturlig eller måtte ha keisersnitt pga komplikasjoner. Trodde det måtte være ganske god grunn før man fikk planlagt keisersnitt jeg?

En venninne av meg hadde planlagt keisersnitt. Hun hadde fødselsangst fra første dag ut i graviditeten.

18% tar keisersnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får høre med henne :) ser jo for meg at jeg ikke kommer til å tenke spesielt mye på akkurat det når det står på da :lol:

Naken i badekaret ja :P var hvertfall jeg. Husker jeg gruet meg veldig på forhånd til å være naken og bli sett på private steder osv, men alt det var forduftet når dagen var der :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naken i badekaret ja :P var hvertfall jeg. Husker jeg gruet meg veldig på forhånd til å være naken og bli sett på private steder osv, men alt det var forduftet når dagen var der :)

Regner med at jeg ikke tenker over det der og da, men må som det liksom fortsatt bare er i tankene er det sånn typisk næh, grue seg til og sånn, er ikke så komfortabel med nakenhet og ukjente :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at jeg ikke tenker over det der og da, men må som det liksom fortsatt bare er i tankene er det sånn typisk næh, grue seg til og sånn, er ikke så komfortabel med nakenhet og ukjente :P

Jeg vil påstå det er helt naturlig :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naken i badekaret ja :P var hvertfall jeg. Husker jeg gruet meg veldig på forhånd til å være naken og bli sett på private steder osv, men alt det var forduftet når dagen var der :)

Man blir jo på en måte gjort om til en føde-/babymaskin der og da, og det man gjør er det aller viktigste man kommer til å gjøre og hele verden dreier seg bare om en selv - da bryr man seg vel ikke om litt nakenhet og det som verre er :queen:

Men jeg husker etterpå, mens de brukte timesvis på å sy meg (føltes det ut som), og jeg bare ville bli kvitt alle menneskene rundt; DA var jeg ferdig med all nakenhet og at alle hadde "tilgang" på kroppen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir jo på en måte gjort om til en føde-/babymaskin der og da, og det man gjør er det aller viktigste man kommer til å gjøre og hele verden dreier seg bare om en selv - da bryr man seg vel ikke om litt nakenhet og det som verre er :queen:

Men jeg husker etterpå, mens de brukte timesvis på å sy meg (føltes det ut som), og jeg bare ville bli kvitt alle menneskene rundt; DA var jeg ferdig med all nakenhet og at alle hadde "tilgang" på kroppen min.

Samme her. Hadde til og med en kjekk, ung legestudent med meg men kunne ikke brydd meg mindre. Men når ungen var ute og de skulle sy og sånt styr kjente jeg at jeg godt kunne få privatlivet tilbake.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gøy :D 17+3 i dag. Begynte å kjenne bevegelser innvendig i uke 13, og utvendig i starten av uke 16.

Kult!

Men det sies vel at man ofte merker det tidligere når man har vært gravid en gang før. Jeg trodde jo jeg kjente noe innvendig tidlig, men tok lang tid før jeg var sikker på hva jeg kjente, og var ikke synlig på utsiden før uti 20-ukene, ca 23 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Krilo en venninne av meg hadde på seg en singlet under hele badekarfødselen sin :) den ble klippet av når hun ble hjulpet utav badekaret :)

Satser på singlett, så får de heller be meg ta den av om det trengs. Tror neppe noen av bikinioverdelene mine passer akkurat nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult!

Men det sies vel at man ofte merker det tidligere når man har vært gravid en gang før. Jeg trodde jo jeg kjente noe innvendig tidlig, men tok lang tid før jeg var sikker på hva jeg kjente, og var ikke synlig på utsiden før uti 20-ukene, ca 23 tror jeg.

Tror man kjenner det tidligere når man har vært gravid tidligere, fordi man kjenner igjen bevegelsene/følelsen :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg var naken i badekaret på sykehuset, eller hadde jeg en bh på? Ble litt usikker akkurat nå :P tror jeg var naken..

Det jeg derimot husker er at hvor lite påkledd jeg var osv brydde meg svært lite.. Brydde meg heller ikke at jordmorstudenten tørket meg da jeg kom ut av badekaret, for jeg hadde nok med å stå akkurat da :lol: :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ganske god ide om hvordan vi skal komme dit uten trusler, og heldigvis så finnes det ekspertise som er enig med meg.. så det er ikke noe helt kontroversielt jeg kommer med.

Men jeg spurte deg jo om nettopp dette. Kan du ikke svare konkret med eksempler på hvordan du skal løse dette i praksis...? De eksemplene jeg kom med i mitt innlegg er fine eksempler for deg også. Hvordan løser DU dem med den metoden du omtaler her i dette sitatet? Du skriver du har en god ide om det, men ikke hva denne ideen i så fall er. Veldig diffust og du har i grunnen ikke fortalt noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har begynt med knøtteridning på rideskolen rett ved oss.

Alder 3-5 år, foreldre får leie.

A hadde elsket det, men jeg er litt ambivalent til sånne fritidsaktiviteter. Jeg har ikke orket mer svømmekurs enda pga stresset med å rekke det liksom, men dette er jo 2 min unna huset vårt med bil...

Skal, skal ikke, skal , skal ikke *sukk*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir jo på en måte gjort om til en føde-/babymaskin der og da, og det man gjør er det aller viktigste man kommer til å gjøre og hele verden dreier seg bare om en selv - da bryr man seg vel ikke om litt nakenhet og det som verre er :queen:

Men jeg husker etterpå, mens de brukte timesvis på å sy meg (føltes det ut som), og jeg bare ville bli kvitt alle menneskene rundt; DA var jeg ferdig med all nakenhet og at alle hadde "tilgang" på kroppen min.

Helt enig, sying mens jeg endelig skulle få møtte og se på og kose med datteren min, var det verste med hele fødselen.

(Dessuten er jeg sur på barnepleieren som bare løftet henne opp og stappet puppen inn i gapet hennes, da jeg lå og nøt synet av henne som kikket rundt seg så våken og fin, med hodet løftet tilogmed.

Jeg vet at hun ville klart det selv temmelig raskt. Også er jeg sur på meg selv som ikke husket å be om sen avnavling enda det var noe jeg hadde tenkt på på forhånd.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...