mushi Skrevet 15. September 2015 Rapporter Share Skrevet 15. September 2015 Jeg kutter dem opp i biter, det tar da mye kortere tid med dem enn med poteter eller alle de andre rotfruktene? Jeg har de i små biter og fet virker ikke som de noen gang blir ferdig! Kanskje de skal være hardere enn jeg tror? Hadde se seks timer i slowcookeren sist og de føltes ikke ferdig enda. Alt annet var veldig ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmp Skrevet 15. September 2015 Rapporter Share Skrevet 15. September 2015 Rødbete er godt, men gulbete er kanskje enda bedre Totalt ot, men fikk det med matkassa fra kolonihagen forrige uke, har aldri smakt det før, med det var nyydelig!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 15. September 2015 Rapporter Share Skrevet 15. September 2015 At jeg ikke har oppdaget råkost før!! Raspet gulrot og grønt eple, bittelitt sukker og en dæsj saft fra sitron. Supert til hvit fisk og potet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 15. September 2015 Rapporter Share Skrevet 15. September 2015 At jeg ikke har oppdaget råkost før! Raspet gulrot og grønt eple, bittelitt sukker og en dæsj saft fra sitron. Supert til hvit fisk og potet Veldig godt jeg bruker ikke sukker da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 15. September 2015 Rapporter Share Skrevet 15. September 2015 Veldig godt jeg bruker ikke sukker da. Kanskje prøve uten, fulgte bare oppskriften slavisk jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeleneFS Skrevet 15. September 2015 Rapporter Share Skrevet 15. September 2015 At jeg ikke har oppdaget råkost før! Raspet gulrot og grønt eple, bittelitt sukker og en dæsj saft fra sitron. Supert til hvit fisk og potet oooh, dette fikk jeg lyst å prøve Rasper man eple og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 15. September 2015 Rapporter Share Skrevet 15. September 2015 Det er ikke farlig å spise sukker, det er den overdrevne mengden som ikke er bra. Gjelder forøvrig det meste annet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 15. September 2015 Rapporter Share Skrevet 15. September 2015 Nå er det endelig tid for havregrynsgrøt med kanel og banan før natte vakt (orker ikke det når det er "varmt" ute) det holder meg mett mer eller mindre hele natta, også er det så utrolig godt da! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 16. September 2015 Rapporter Share Skrevet 16. September 2015 oooh, dette fikk jeg lyst å prøve Rasper man eple og? Jupp Det er ikke farlig å spise sukker, det er den overdrevne mengden som ikke er bra. Gjelder forøvrig det meste annet Og det blir fort en overdreven mengde om man ikke passer på... meeen jeg tar heller en liten dæsj sukker i om jeg føler jeg må. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 16. September 2015 Rapporter Share Skrevet 16. September 2015 Det er ikke farlig å spise sukker, det er den overdrevne mengden som ikke er bra. Gjelder forøvrig det meste annet Har alltid laget råkost uten sukker, og har derfor aldri savnet sukkeret Ikke vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 16. September 2015 Rapporter Share Skrevet 16. September 2015 Har alltid laget råkost uten sukker, og har derfor aldri savnet sukkeret Ikke vet jeg. Har aldri hørt om at man bruker sukker på råkost, jeg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tekopp Skrevet 16. September 2015 Rapporter Share Skrevet 16. September 2015 Har alltid laget råkost uten sukker, og har derfor aldri savnet sukkeret Ikke vet jeg. Jeg bruker heller ikke sukker. Tror det blir litt som at enkelte føler at man må ha sukker i tomatsauser, men om man ikke er vandt til det sukker der også er det ikke nødvendigvis noe godt/bare litt ekkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mushi Skrevet 16. September 2015 Rapporter Share Skrevet 16. September 2015 Jeg bruker heller ikke sukker. Tror det blir litt som at enkelte føler at man må ha sukker i tomatsauser, men om man ikke er vandt til det sukker der også er det ikke nødvendigvis noe godt/bare litt ekkelt. Sukker i tomatsaus har stor forskjell spør du meg. Blir ikke så besk i smaken. Men det finnes jo alternativer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 16. September 2015 Rapporter Share Skrevet 16. September 2015 Jeg er så allergisk mot alt som tradisjonelt brukes i råkost at for meg er det enkelt å droppe sukkeret også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 16. September 2015 Rapporter Share Skrevet 16. September 2015 Jeg har ikke spist sjokolade på 10 dager!!!! Jeg har spist sukker i dessert eller is, men ikke sjokolade. Det er første gang på 15 år tror jeg. Siden jeg stumpet røyken i januar har jeg følt meg feit og pløsete. Nå skal jeg ikke slanke meg, men jeg skal holde meg unna sjokolade helt, bevege meg i raskere tempo og ikke stappe trynet helt fullt av mat hele tiden. Jeg spiser ganske sunt, men har dårlig forbrenning fordi jeg spiser så skjeldent, kjenner ikke sultfølelse. Når jeg først spiser så blir det alt for mye alt for fort. 5 kg skal strammes opp frem til jul. Frokost en neve musli med gresk yoghurt og hjemmelaget syltetøy.Lunsj tre knekkebrød eller to grovbrød skiver med ost eller leverpostei. Middag blir det mannen lager, som regel poteter, pasta eller ris, kjøtt eller fisk, grønnsaker og saus. Kutte ned på mengde mat.Fordi jeg alltid har søtsug på kvelden, får jeg prøve med kveldsmat i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 16. September 2015 Rapporter Share Skrevet 16. September 2015 Har aldri hørt om at man bruker sukker på råkost, jeg Aldri hørt om råkost i det hele tatt jeg da, fikk det bare i godtlevert-esken og da følger det med oppskrift og der sto det sukker. Men jeg prøver uten neste gang for jeg gidder ikke ha sukker i noe med mindre det trengs. Det er vel som med salt, som jeg kuttet drastisk (jeg hadde tonnevis av salt på omtrent all middag), nå syntes jeg ofte sånn halvfabrikat er altfor salt... Men det sies vel at man ofte døyver smaksløkene med salt, så kanskje mine virker igjen etter saltredusering. Poenget mitt er ihvertfall at jeg prøver å ha mindre av unødvendig usunt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 16. September 2015 Rapporter Share Skrevet 16. September 2015 Jeg har ikke spist sjokolade på 10 dager!! Jeg har spist sukker i dessert eller is, men ikke sjokolade. Det er første gang på 15 år tror jeg. Siden jeg stumpet røyken i januar har jeg følt meg feit og pløsete. Nå skal jeg ikke slanke meg, men jeg skal holde meg unna sjokolade helt, bevege meg i raskere tempo og ikke stappe trynet helt fullt av mat hele tiden. Jeg spiser ganske sunt, men har dårlig forbrenning fordi jeg spiser så skjeldent, kjenner ikke sultfølelse. Når jeg først spiser så blir det alt for mye alt for fort. 5 kg skal strammes opp frem til jul. Frokost en neve musli med gresk yoghurt og hjemmelaget syltetøy. Lunsj tre knekkebrød eller to grovbrød skiver med ost eller leverpostei. Middag blir det mannen lager, som regel poteter, pasta eller ris, kjøtt eller fisk, grønnsaker og saus. Kutte ned på mengde mat. Fordi jeg alltid har søtsug på kvelden, får jeg prøve med kveldsmat i stedet. Flink!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mushi Skrevet 16. September 2015 Rapporter Share Skrevet 16. September 2015 Aldri hørt om råkost i det hele tatt jeg da, fikk det bare i godtlevert-esken og da følger det med oppskrift og der sto det sukker. Men jeg prøver uten neste gang for jeg gidder ikke ha sukker i noe med mindre det trengs. Det er vel som med salt, som jeg kuttet drastisk (jeg hadde tonnevis av salt på omtrent all middag), nå syntes jeg ofte sånn halvfabrikat er altfor salt... Men det sies vel at man ofte døyver smaksløkene med salt, så kanskje mine virker igjen etter saltredusering. Poenget mitt er ihvertfall at jeg prøver å ha mindre av unødvendig usunt. Kjempebra! Lurt med sånn kasse hvis man ikke er så inspirert i middagslagingen. Er du fornøyd? Blir alt brukt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 16. September 2015 Rapporter Share Skrevet 16. September 2015 Kjempebra! Lurt med sånn kasse hvis man ikke er så inspirert i middagslagingen. Er du fornøyd? Blir alt brukt? Var fornøyd en stund men jeg ammer jo og hadde en liten gutt som reagerte på endel typiske matretter som det var endel av så tok en pause. Glemte at den nå var over så det kom en pakke før jeg rakk og avbestille. Det er greit for litt inspirasjon og hvis man har det litt hektisk en periode, men ikke noe jeg ser for meg å ha på fast basis. Her hadde vi det de første to månedene med baby (litt vanskeligere å dra på butikken) og det gjorde at mannen klarte å lage mat og den mestringsfølelsen sitter han fortsatt igjen med Samt at man på en måte blir tvunget til å spise forholdsvis sunt og variert noe vi ofte sliter med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tricolor Skrevet 16. September 2015 Rapporter Share Skrevet 16. September 2015 Gårsdagens middag: Fennikel Rødbete Røde linser Sellerirot Rød og gul paprika Litt snåpoteter Rødløk Hvitløk Kyllingfilet Persillerot En dæsj lett matfløte Krydder (malt stjerneanis, svart pepper, hvitløk, paprika osv) Smakte fantastisk! Elsker hvordan det meste tok farge av rødbetene og vi åt ceriserosa middag. Du tisset ikke ceriserosa også, da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 16. September 2015 Rapporter Share Skrevet 16. September 2015 Du tisset ikke ceriserosa også, da Åh! Det er jo DERFOR jeg har "sett" så dehydrert ut! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 18. September 2015 Rapporter Share Skrevet 18. September 2015 Idag skal jeg prøve noe nytt til middag, søtpotet "spaghetti" med falafel kjøttboller og hjemmelagd tomatsaus, tror det kan bli godt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 18. September 2015 Rapporter Share Skrevet 18. September 2015 Idag skal jeg prøve noe nytt til middag, søtpotet "spaghetti" med falafel kjøttboller og hjemmelagd tomatsaus, tror det kan bli godt Fy flate det var godt! Og mettendes Lagde heldigvis nok så jeg har til kvelds også 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 18. September 2015 Rapporter Share Skrevet 18. September 2015 Til dessert i morgen blir det ovnsbakte epler med crispy lokk. Prøv det ass - det er så digg! Roede-oppskrift Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 18. September 2015 Rapporter Share Skrevet 18. September 2015 Til dessert i morgen blir det ovnsbakte epler med crispy lokk. Prøv det ass - det er så digg! Roede-oppskrift Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts