Gå til innhold
Hundesonen.no

Ned i vekt..

BareLinn
 Share

Recommended Posts

• Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For å ta meg selv som eksempel - så var jeg av de med BMI på over 35. Med en startvekt på svimlende 145 kg! Og en livsstil som en ikke burde anbefale noen! Store og få måltider ( åt en gedigen midda

Tasser innom for å motivere litt jeg Klem til alle som vil ha og heia heia til de som skal starte på ny frisk! Desember 2013 - 145 kg Februar 2015 - 85 kg Sunt kosthold - og økt aktivit

Kikker litt igjennom bilder, og det er litt som har skjedd her de siste årene. 2010: 2015: Kjenner motivasjon for å gå ned de siste kiloene kommer snikende. Kom på noen kilo etter neders

Posted Images

Jeg synes denne greske youghurten er et fint alternativ til et godt og mettende mellom-måltid:

medium.png?_encoded=2f3078302f35372f2939

Den inneholder 90kcal, er lav på fett og sukker innhold, og høy på protein innhold. Smaken er også nydelig! Har dog lagt merke til at ikke alle butikker har den inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne greske youghurten er et fint alternativ til et godt og mettende mellom-måltid:

Postet bilde

Den inneholder 90kcal, er lav på fett og sukker innhold, og høy på protein innhold. Smaken er også nydelig! Har dog lagt merke til at ikke alle butikker har den inne.

Syns det blir dyrt å kjøpe de småpakkene ofte, mye greiere å gå for de store bøttene med 1 kg yoghurt. Holder seg godt gjør den også, så det er ikke et problem at den blir dårlig før man har fått jobba seg gjennom bøtta :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke denne gangen. Sist jeg gikk ned 8kg på 2 måneder fastet jeg mye!

Jeg kjenner også flere som har hatt suksess med 5:2 dietten, problemet kommer derimot når de slutter å faste :hmm:

Det er jo problemet med alle dietter som er kortvarige, at man legger på seg når man spiser "normalt" igjen...

Må endres permanent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir dyrt å kjøpe de småpakkene ofte, mye greiere å gå for de store bøttene med 1 kg yoghurt. Holder seg godt gjør den også, så det er ikke et problem at den blir dårlig før man har fått jobba seg gjennom bøtta :)

Jeg har ikke sett youghurten på 1kg bøtter, men hørtes mer lønnsomt ut ja! Synes det er greit viss jeg er på butikken i løpet av skoledagen og kjøpe en av småpakkene som et sunt mellom-måltid, som kan spises med god samvittighet. Men er veldig enig med at den er drøy i prisen.. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo problemet med alle dietter som er kortvarige, at man legger på seg når man spiser "normalt" igjen...

Må endres permanent...

Ja, jeg endret kostholdet da, og holdt meg på min vekt i 2 år. Det var om høsten 2014 jeg plutselig begynte å legge på meg igjen pga litt mye "trøstemat"... tyngste året på studiene :icon_redface: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg endret kostholdet da, og holdt meg på min vekt i 2 år. Det var om høsten 2014 jeg plutselig begynte å legge på meg igjen pga litt mye "trøstemat"... tyngste året på studiene :icon_redface: .

Funker om man endrer ja, helt til... ja :lol: :lol:

Sulta meg ned i vekt (ufrivillig, pga sykdommer og svangerskap) flere ganger, funker supert. Helt til jeg begynner å ta inn normale mengder mat igjen, da kommer det tilbake, med renter og renters renter. Og for å ikke snakke om hvor absurde mengder med muskler man mister på slikt. Regner med 5:2 er betraktelig mer kontrollert og balansert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett youghurten på 1kg bøtter, men hørtes mer lønnsomt ut ja! Synes det er greit viss jeg er på butikken i løpet av skoledagen og kjøpe en av småpakkene som et sunt mellom-måltid, som kan spises med god samvittighet. Men er veldig enig med at den er drøy i prisen.. :hmm:

Vet de selger 1kg bøtter med gresk og tyrkisk yoghurt på meny og rema 1000.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker om man endrer ja, helt til... ja :lol: :lol:

Sulta meg ned i vekt (ufrivillig, pga sykdommer og svangerskap) flere ganger, funker supert. Helt til jeg begynner å ta inn normale mengder mat igjen, da kommer det tilbake, med renter og renters renter. Og for å ikke snakke om hvor absurde mengder med muskler man mister på slikt. Regner med 5:2 er betraktelig mer kontrollert og balansert da.

Ja, jeg vil understreke at jeg aldri ville valgt en sultemetode igjen! Uansett om det er 5:2 eller kontrollert fasting, jeg trives best slik jeg har det nå. Jeg går gjevnt og trutt ned uten å ta drastiske tiltak (bare spiser LITT mindre porsjoner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger det på de aller fleste matbutikker, heter gresk eller tyrkisk yoghurt (den jeg vanligvis kjøper har en fyr i "etnisk" plagg på bildet på bøtta).

Slenger man sammen noen frosne bær og yoghurten i et glass, og kanskje noe gryn i en annen boks på siden blir det fort en del kroner spart + helt kurrant lite måltid. Litt mer å dra med seg rundt bare.

Ikke at det er helt relatert til vektnedgang tråd, men... noen ganger har jeg regna på hvor mye ekstra jeg bruker på "lettvinte" løsninger når det kommer til mat/drikke utenfor hjemmet. Når man innser at man spare mange tusenlapper i året + spise sunnere er det lettere å tvinge seg selv til å planlegge lunsj/mellommåltider.

Noe skal man selvsagt unne seg, men å legge om sånne vaner kan fort bli veldig bra for både kropp og bankkonto.

Er det noen av dere som faster regelmessig?

Jeg har tidligere. Vil ikke anbefale det.

Ikke egentlig fordi det er dårlig for kroppen, men man får fort et ganske negativt mønster når det kommer til mat, hvor man bryr seg for mye om det.

Dessuten er det å spise sammen en sosial greier, så faster man/spiser en rar kur blir det fort veldig mye sosialt stress og press rundt det.

Så jeg råder mot det av mentale og sosiale årsaker, så får eventuelt andre forklare hvorfor det er en dårlig løsning fysisk.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger det på de aller fleste matbutikker, heter gresk eller tyrkisk yoghurt (den jeg vanligvis kjøper har en fyr i "etnisk" plagg på bildet på bøtta).

Slenger man sammen noen frosne bær og yoghurten i et glass, og kanskje noe gryn i en annen boks på siden blir det fort en del kroner spart + helt kurrant lite måltid. Litt mer å dra med seg rundt bare.

Ikke at det er helt relatert til vektnedgang tråd, men... noen ganger har jeg regna på hvor mye ekstra jeg bruker på "lettvinte" løsninger når det kommer til mat/drikke utenfor hjemmet. Når man innser at man spare mange tusenlapper i året + spise sunnere er det lettere å tvinge seg selv til å planlegge lunsj/mellommåltider.

Noe skal man selvsagt unne seg, men å legge om sånne vaner kan fort bli veldig bra for både kropp og bankkonto.

Jeg har tidligere. Vil ikke anbefale det.

Ikke egentlig fordi det er dårlig for kroppen, men man får fort et ganske negativt mønster når det kommer til mat, hvor man bryr seg for mye om det.

Dessuten er det å spise sammen en sosial greier, så faster man/spiser en rar kur blir det fort veldig mye sosialt stress og press rundt det.

Så jeg råder mot det av mentale og sosiale årsaker, så får eventuelt andre forklare hvorfor det er en dårlig løsning fysisk.

Jeg merker det veldig godt på økonomien at jeg ikke kjøper meg en sjokolade, boller og pølse sånn her og der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tekopp @HeleneFS : Takk for svar! :) Hvordan gjorde dere det? Jeg kom over en artikkelserie om fasting, nemlig, så ble litt interessert. https://intensivedietarymanagement.com/fasting-a-history-part-i/Han skriver litt, eh.. corny? kanskje, men mye av det høres ikke så dumt ut. Spesielt dette med at fasting skal øke insulinsensitiviteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ufattelig mye lyst på noe godt for tiden, men er sterk å kjemper i mot! Har vært mye syk i det siste, og er alltid da jeg skeier ut, men nå har jeg klart å la være!

Gikk ned tre kg på C9! Nå har jeg tre kg igjen før jeg er på mitt første delmål, så det håper jeg at jeg klarer snart :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktive arbeidsdager er nå bytta ut med stillesittende eksamenslesing og vektnedgangen har stoppet :(

Flotte forslag på gode lunsjer her da, her blir det fort bare enkelt og kjedelig rundstykke med syltetøy. I morgen er det tur til butikken for å kjøpe cottage cheese, gresk yogurt og frosne bær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg på meg favorittturbuksa igjen!!

Ja jeg får muffintop, men det gjør ingenting.

Vekten har også flyttet seg 1 kg nedover :)

En annen rar ting er at etter å ha prøvd å spise lite godteri, så har jeg plutselig blitt skikkelig dårlig etter masse godis og sukker. Veldig greit egentlig for nå har jeg virkelig prøvd å bruke grønnsaker og frukt istedenfor og det er jo egentlig kjempegodt!! Sånne små tomater, nam!!

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ut å spise middag, også på kino etterpå idag. Det blir peppes-middag, så jeg får teste ut greenlightserien :) Kino pleier vi alltid å ha popcorn, brus og hver sin sjokolade til. Her må jeg nok holde meg i ørene! Brus er vel greit nok, jeg drikker pepsi max, så kalorimessig gjør det ikke noe. Så får vi se om jeg unner meg en liten sjokolade, eller klarer å holde meg helt borte.

Ser ikke for meg å aldri kunne unne meg noe på kino f.eks, men nå når jeg skal ned i vekt er vel det beste å holde seg helt borte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ut å spise middag, også på kino etterpå idag. Det blir peppes-middag, så jeg får teste ut greenlightserien :) Kino pleier vi alltid å ha popcorn, brus og hver sin sjokolade til. Her må jeg nok holde meg i ørene! Brus er vel greit nok, jeg drikker pepsi max, så kalorimessig gjør det ikke noe. Så får vi se om jeg unner meg en liten sjokolade, eller klarer å holde meg helt borte.

Ser ikke for meg å aldri kunne unne meg noe på kino f.eks, men nå når jeg skal ned i vekt er vel det beste å holde seg helt borte..

Jeg synes sukkerfrie drops funker gull. Mange er veldig gode! Hvis ikke er popkorn ganske ok kalorimessig :) Del et lite beger med noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sukkerfrie drops funker gull. Mange er veldig gode! Hvis ikke er popkorn ganske ok kalorimessig :) Del et lite beger med noen?

Ikke dumt med sukkerfrie drops!

Kanskje ikke så gale med popcorn? Bare ser for meg at de har mye smør på de på kinoen, men jeg aner ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...