Gå til innhold
Hundesonen.no

Hadde 10 Års jubileum her inne den 19 nov, hvor lenge har du vært her?


Renate A
 Share

Recommended Posts

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hvor lenge er det siden dere meldte dere inn? Jeg ble medlem 5 januar 2006, så snart 9 år har jeg vært medlem her. Hva har skjedd i livet ditt siden da? Jeg har enda hunden som gjorde at jeg bl

11. Februar 2006 - Da var jeg elleve år gammel. Litt som har forandret seg, ja. Vi fikk to aggressive retriverdyr og trengte hjelp, og derfor havnet vi her. I løpet av disse årene har de begge bl

Så plutselig at jeg meldte meg inn 19nov 2004...10år siden...fy som tiden flyr avgårde Jeg har fortsatt samme hund, har flyttet to ganger, har tatt to utdannelser (hundemassasje og fysioterapi),

Å hjelp. Føles som et helt liv. :o 31. 2005 kom jeg inn hit. Da bodde jeg i en bittelite hybel på langhus, hadde cavalier og collie, og familiehunden (schanuzer) levde enda. Jeg har byttet ut noen kjærester, flyttet 8 ganger siden den gang, og venter på å flytte engang til :lol: Funnet meg verdens beste Bonde som samboer som har gitt meg verdens nydeligste lille datter, hatt og forlatt endel forskjellige jobber, vært syk en periode og er nå på vei tilbake til arbeidslivet igjen forhåpentligvis via litt skolegang og sånt.

Ingen av hundene jeg hadde da lever enda, og jeg har hatt to til i den perioden som ikke lever. Har nå helt andre hunder enn det jeg så for meg i 2005, selv om begge rasene har vært fantasiraser.

Har vokst og utviklet meg, naturlig nok, mye på snart 10 år. Vært gjennom store omveltninger, sorger og gleder. Jeg er ikke den samme som registrerte seg i 2005. Og godt er det. :lol:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medlem siden: 1 sept 2005.

Ble medlem via min eldste datter Ane, i forbindelse med at vi hadde fått vår første toller Solo (voksen omplasseringshund) et halvt års tid tidligere. Ane forsvant raskt (hun fikk nok ikke de svarene hun ønsket her inne, hehe), men jeg ble. Så kom det en toller til (datteren til Solo) og en sneip vi fant på gata på Kreta og til slutt Tinka som er en ekte sonenomplasseringshund og Ia sin. Nå er begge tollerne døde, men Scilos og Tinka lever og har det bra :)

Flyttet fra Abildsø til Enebakk og så til Romsås i løpet av disse årene. Begge barna har flyttet hjemmefra og jeg er blitt mormor til Jesper. Jeg er vel nesten den eldste her inne, men bare nesten :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medlem siden: 1 sept 2005.

Ble medlem via min eldste datter Ane, i forbindelse med at vi hadde fått vår første toller Solo (voksen omplasseringshund) et halvt års tid tidligere. Ane forsvant raskt (hun fikk nok ikke de svarene hun ønsket her inne, hehe), men jeg ble. Så kom det en toller til (datteren til Solo) og en sneip vi fant på gata på Kreta og til slutt Tinka som er en ekte sonenomplasseringshund og Ia sin. Nå er begge tollerne døde, men Scilos og Tinka lever og har det bra :)

Flyttet fra Abildsø til Enebakk og så til Romsås i løpet av disse årene. Begge barna har flyttet hjemmefra og jeg er blitt mormor til Jesper. Jeg er vel nesten den eldste her inne, men bare nesten :D

Ja, bare nesten @ida. :lol: (Det har vært to personer her inne som var eldre enn meg, en mann og en dame, men tror de har sluttet å være her nå).

Jeg ble medlem 31 desember 2005. Jeg kom også fra Canis, der havnet jeg fordi jeg hadde hundre spørsmål som førstegangs hundeeier, med en litt utfordrende terrierhann. Fant sonen tilfeldig og syntes den var mye triveligere og mer lærerik enn Canis.

Har bodd samme sted hele denne tiden, og hatt samme jobb. Fikk Symra etterhvert, og eksmannen og jeg skilte lag. Det er vel i grove trekk hva som har skjedd på denne tiden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerte meg 11. mars 2006, etter å ha lest litt rundt omkring - jeg startet på Canis, men falt ikke til ro der, og jeg mener jeg oppdaget sonen på grunn av en tråd der som snakket negativt om dette forumet. Så da måtte jeg jo sjekke!

Hmm, i 2006 hadde jeg Even, som da var åtte år, så han er åpenbart borte. Even var min, men bodde hos mine foreldre mens jeg fullførte min universitetsutdannelse, så det var fraværet av hund og de abstinensene som gjorde at jeg hang på forum. Også forble jeg her da ny valp kom i hus oktober 2007, X'en, og hun er her enda, akkurat nå med datter og barnebarn rundt seg på stuegulvet.

Mye har skjedd på disse årene, det er det ingen tvil om.

Dette er det sjette stedet jeg bor mens jeg har vært på forumet, og her jeg bor nå er også det stedet jeg noensinne har bodd lengst om en ser bort fra barndomshjemmet.

Jeg har vært gjennom et samlivsbrudd så vondt at jeg ikke trodde jeg skulle kunne klare å puste igjen, og det er flere soniser som hjalp meg gjennom det. I dag kan jeg trekke pusten helt på det dypeste uten noe som blokkerer.

Jeg har hatt to valpekull, og fått dele gleder og anekdoter med folket her inne. Jeg har hatt kullforsøk som ikke ga resultat, hvor en har kunnet dele sorgen og skuffelsen her inne.

Jeg har fullført utdannelsen, jeg har hatt min første fulltidsjobb, jeg har hatt min første usaklige oppsigelse, jeg har mer i studielån og huslån nå, jeg har lært utrolig mye om meg selv, og jeg har lært veldig mye om hund - bruks var fullstendig ukjent for meg i februar 2006, og lydighet var noe vagt i periferien. Nå har jeg hund som har startet i NBF D-spor, har bestått ferdselsprøve og konkurrerer i klasse 2. Det hadde jeg aldri spådd i 2006. Jeg har lært mye om oppdrett, fordi det ofte er sterke kulturtradisjoner innenfor hver rase, så det er alltid interessant å høre fra oppdrettere av andre raser om deres tanker, motivasjoner og begrunnelser.

Jeg har skrevet norsk rasehistorie, da den samme hunden ble den første norske berner til å vinne en tittel på en verdensvinnerutstilling - en begivenhet så stor at jeg kom ut av skapet på sonen, og forlot min anonyme tilværelse.

Jeg var den gangen anonym fordi jeg ofte opplevde i egen raseklubb at alderen ble brukt mot meg - bevisst og ubevisst bruk av hersketeknikker for å umyndiggjøre meg og mine standpunkt. Når en forsøker å diskutere avlsregler på et medlemsmøte, og noen trekker inn at de husker da jeg var liten jentunge som krøp rundt blant valpene deres med stor bleierumpe, da var det ikke så mye mer å si om obligatorisk mentaltesting for meg.

Her, derimot, har jeg aldri opplevd at alderen har blitt brukt mot meg, selv om det jo har lekket ut en cirka aldersgruppe jeg må befinne meg i.

Og i forhold til raseklubben, så sitter jeg nå i "posisjon" i styret, og er brått en ressurs og en drivkraft. Det er godt en kan vokse ut av bleierumpa si på et tidspunkt - og jeg har lært meg til å bruke slike stikk til min fordel, hehehe.

Jeg har vært med så lenge at jeg - gud bedre oss alle - husker dette forumet het Doggis i en periode.

Jeg har fått mange, mange venner her inne, både bestevennmateriale og gode bekjentskap, rett og slett hele spekteret. Pratet her først, før en møtes for å trene, gå tur - eller brukeren som kjørte tvers over landet til meg, før vi kjørte videre sammen fra meg til Birmingham og hjem igjen til Oslo for å stille på Crufts, uten noen gang å ha møttes før!

Likevel er jeg superskeptisk til online dating, og har aldri turt å forsøke meg på det. Kan ikke stole på fremmede bak en skjerm, vøtt... Håper vel å snuble over noen i en utstillingsring som setter pris på pelsdotter i krokene, sand mellom sofaputene, sikkel på hodeputa og en fryser full av vom :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medlem siden 24.feb 2006 :)

Siden det har det skjedd en hel del både på hundefronten og eller privat.

Ble singel, og fikk senere ny kjæreste som raskt ble til samboer. Veldig utypisk meg :P

De to hundene som var da er ikke mer, i 2010 og 2013 fikk vi nye firbente. To nye biler og to nye jobber har det og blitt.

Bor foreløpig på samme sted, men det vil antageligvis endre seg i løpet av 2015.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble med 28 nov. 2005 ... Har ikke vært superaktiv her inne, men er inne å leser en del :)

Siden da har jeg blitt samboer, flyttet i eget hus, og fått en kronisk sykdom ... På hundefronten er ikke de to jeg hadde da lenger, men jeg har tre nye hunder. Jeg har også fått eget kennelnavn og har hatt mitt første kull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble medlem da jeg var tretten, nesten fjorten (november 2004). Nå er jeg 24 og det sier seg vel selv at det har skjedd ganske mye siden den gang. :) Jeg har fullført ungdomsskolen og videregående, jeg har jobbet litt, bodd et semester i Italia, jeg har studert et år på Blindern og 3,5 år på Ås. Hunden jeg hadde da jeg ble medlem døde for et drøyt år siden, og jeg har hatt en annen hund i drøyt to år. Nå er jeg hundeløs og slik ser det ut til at det blir en god stund til. Jeg har flyttet seks ganger i løpet av de siste fem årene, og nå flytter jeg snart igjen. Jeg er stadig like singel. :P

Kort sagt kan jeg vel si at jeg har hatt hele ungdomstiden min på sonen og at jeg har vokst en god del siden jeg ble medlem her. Håper jeg. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært medlem siden 29.12.2004 :P Snart ti år mao.

Den gang ventet jeg på min første hund, som jeg ennå har. Har også fått en til i løpet av årene. Har også:

- Tatt en mastergrad

- Hatt tre deltidsjobber

- Flyttet ca. 5 ganger

- Fått meg min første kjæreste som jeg er sammen med på sjette året og er samboer med

- Kjøpt leilighet sammen med samboern

- Fått meg fulltidsjobb etter endt utdanning

- Fått en lillebror (som nå snart er åtte)

- Blitt mer en leser enn en skriver på forumet

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble med 27.12.2012, jeg meldte meg inn fordi jeg nettopp hadde fått Ozu da.

Bare to år siden, så ikke så mye som har endret seg, men.

- Skiftet jobb et par ganger (oljebransjen er et ustadig marked)

- Tatt latterlig mange kurs med Ozu

- Forsøkt meg i ulike hundesporter

- Blitt aktiv og trener fast i hundemiljø

- Gått ned 10 kilo

- Begynt med Geocaching

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrerte meg i midten av 2011.

Siden den gang har jeg avlivd den hunden jeg hadde da jeg kom hit, men jeg har også fått tre nye.

Noen gutter har kommet og gått, og jeg har startet på siste kapittel av vidergående utdanning etter ulykken jeg var i kort tid før jeg kom hit til sonen. Ting går riktig vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerte meg 12.12.2010, så 5 års jubileum på fredag. :D

Jeg var langtidssykemeldt og førstegangs hundeeier med mange spørsmål når jeg registrerte meg. Nå når jeg sjekket datoer og slikt kom jeg på at Lady har bursdag i disse dager og var faktisk 7 år på lørdag 6.12, så hun fortjener en gave! Sløv hundeeier!

Jeg leser mest, for det meste har blitt diskutert før, og spør av og til når jeg ikke finner ting fort nok. :D

Siden den gang har jeg kommet meg ut i full jobb (yey!) og flyttet 1 gang. En sønn har flyttet ut, jeg har blitt farmor, og minstemann er konfirmert. Jeg er vel blandt den eldre garde her inne. :lol:

Jeg har hatt mine opp og nedturer, og fått støtte og trøst når jeg har trengt det. I løpet av denne tiden har jeg også truffet og hilst på noen få soniser, og det er alltid en hyggelig opplevelse.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 års jubileum. :D kom fra dyrenett og snute forumet over hit. Den gang hadde jeg Hera- pia.♡

Nå har jeg fortsatt samme kjæreste som jeg hadde da, vi har flyttet to ganger og jeg har avlivet to hunder siden da. Jeg er på forumet hver eneste dag så jeg føler at jeg har bidratt og bidrar mye. Men samtidig bor jeg langt unna de fleste så derfor har jeg ikke blitt kjent med folk her på samme måte som de andre aktive som har møttes utenom forumet. Men de som har vært i nærheten har jeg fått møtt og blitt kjent med. Og det er alltid veldig koselig. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 10-årsjubileum til våren :P . Hjelpes. Slenger meg på Lill og dere andre som "kom hit" som tenåringer; ekstremt mye har skjedd siden da.

- har hatt tre samboere (hoho!! men det er jo snakk om fra 15 år og til 26 da). Han siste bor jeg fremdeles sammen med :wub: .

- bodd to år i England, litt i Verdal, og mest i Tønsberg

- vært fotograflærling

- tatt ett år med mediekunnskap på høgskolen

- prøvd masse forskjellige butikkjobber, fnis

- utdannet meg til personlig trener

- halvveis i en bachelor i idrett, ernæring og helse for øyeblikket

- Mona (som jeg hadde da jeg registrerte meg) er død, aussien jeg hadde ble gitt bort, og boerboelen ble igjen i England. Nå har mamma irsk ulvehund igjen!

- fått et par gode venner i virkeligheten fra forumet

- forandret meg veldig, men det er naturlig i den tidsperioden. Fornøyd med resultatet så langt!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble medlem i 2009.

Samme hund. Ble singel, og er det fortsatt. Flyttet 7 ganger! Prøvd både agility, blodspor, lydighet og rallylydighet med Aïda. Opprykk til elite i de to siste, noe jeg aldri hadde forestilt meg når jeg startet med hund :) Tatt instruktørutdannelsen og holdt en del nybegynnerkurs. Fått meg utdannelse. Prøvd meg på drømmeutdannelsen i utlandet, som viste seg ikke å være det allikevel. Jobber nå i verdens beste jobb og holder på med videreutdannelse parallelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrerte meg 6. desember 2006, så nesten akkurat 8 år siden. :) Kom over Hundesonen via forumet på Canis. Var mye mer aktiv "back then" enn jeg er nå. Daglig innom for å se hva som har skjedd, men skriver ganske sjeldent.

Siden den gang har det skjedd så mye rart at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal begynne. Kortversjonen:

-Min første schäfer, Mikey, ble avlivet i mai 2008. Samme år kom Jaily i hus og her er hun enda. :) Peace kom i hus tidlig i 2013, men måtte avlives pga alvorlige adferdsproblemer høsten samme år.

- Flyttet tre ganger, siste gang i fjor når vi også...

- ... kjøpte hus! :D

- Giftet meg (*grøss* føler meg så voksen av å si det :fear: )

- Påbegynte studier...

- ... avbrøt studier

- Har hatt 4 jobber, 1 heltidsstilling som jeg fortsatt har

- Vært sykemeldt i lang tid pga stress/utbrenthet. På vei tilbake til fulltid nå.

- Opplevd litt mer av det norske rettssystemet enn jeg egentlig har bruk for (ikke straffesaker altså, er ikke så veldig kriminell av meg)

- Debutert i lydighet, NBF-spor og ferdselsprøve

- Funnet ut at lydighet ikke er for meg. ;)

- Fått opprykk til A-spor med Jaily

- Bestått ferdselsprøve med Jaily

Alt i alt kan jeg ikke klage. Det har vært noen enorme utfordringer gjennom disse årene (alt fra sykdom og dødsfall til hussopp til min manns vanvittige barnefordelingssak), men så mange positive opplevelser og oppturer... Jeg klager ikke. :)

Endret av JailyTina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble medlem med nåværende brukernavn 22.juli 2011, men var her før den tid også. Har glemt hva jeg het og var uansett ikke noe særlig aktiv.

Siden sommeren 2011 har jeg fått meg flere hunder, hatt 4 valpekull. Helt sluttet med katt. Fått meg kjæreste som nå er min samboer og forlovede. Han møtte jeg etter nærmere 13 år som singel høsten 2013. En stor og positiv endring i mitt liv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

2. oktober 2010 ble jeg medlem her, så jeg har vært på sonen i litt over 4 år.

Husker jeg ble medlem da mamma og eksen hennes hadde en valp, jeg hadde sett mye på Cesar Millan, og lurte på hva vi skulle gjøre med denne dominante valpen :P Husker jeg fikk en del "kjeft", jeg lærte av det og har siden blitt her og lært mange mange flere ting :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært medlem siden 17.mars 2005, men den gang var jeg ikke aktiv, såvidt jeg kan huske var jeg bare såvidt innom her for å sjekke det ut, men var helfrelst av Canisforumet så det var der jeg oppholdt meg til jeg gjenoppdaget Sonen i 2012 og likte Sonen bedre. :)

Siden den gang... Hele VGS, et friår, så en bachelor i biologi, så et friår til og nå begynt på master. Hatt 2 kjærester men siden vært singel... Hundemessig ble det slutt på den store iveren etter konkurranse og aktivt hundeliv, motivasjonen tok slutt rundt vgs da jeg ikke fikk til noe, men så har den med noen års mellomrom vendt tilbake og kom tiIbake igjen for fullt i 2012. Imens har Dixie holdt seg godt, hun var 2 år i 2005 og har blomstret de siste årene. :):D
Hund nr 2 har vært i planene alle disse årene men aldri blitt noe ut av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble medlem 21. mai 2013 etter vell 5-6 år snoking med en annen bruker som aldri postet noe.
Kan jeg si 7 år da? :lol:

Siden denne brukeren ble laget i 2013:
- Avlivet én hund
- Fått én til
- Debutert i LP og utstilling, begynt å trent RL, AG, NBF og gjeting. Totalt oppslukt i hund.
- Flyttet 2 ganger, blitt myndig (to måneder etter registrering)
- Avsluttet og startet videregående skole, godkjent instruktør forrige måned etter 1 års utdannelse, fullført utplassering, fått ny jobb på siden av studiene, avsluttet én annen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...