Mud Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 Polarrasene da? Malamute Samojed Grønlandshund Siberian husky Malamute. Selvstendig ( tenker selv..), majestetiske og samtidig fjollete. Mye jakt og samkjønnsaggresjon, ellers trivelige bikkjer. Samojed. Har jeg veldig lite erfaring med, men mitt inntrykk er at de er mindre av alt ( trekk, jaktlyst etc ) bortsett fra pels. Grønlandshund: Skarpere enn de andre polarrasene. Siberian : min favoritt. Trivelige, enkle og omgengelige hunder. Mye jakt. Lite samkjønnsaggresjon og lite vokt. Oppfatter de som litt "mykere" enn de andre rasene bortsett fra på jaktlyst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 Polarrasene da? MalamuteSamojed Grønlandshund Siberian husky En venn av meg har to samojeder, de er begge fra samme kennel. Veldig trivelige, tvers igjennom snille hunder. Men de har mye jaktlyst, og kan ikke gå løse hvor som helst. Veldig glade i folk, nesten som retrievere. Virker enkle å trene, disse to er iallefall veldig lydige og kan mange triks, og trenes i bruks. Den eldste er veldig hannhund aggressiv, og kan ikke være med fremmende hannhunder uten at det blir slosskamp. Den yngste er bare unghunden, og oppfører seg deretter. De røyter noe sinnsykt. Og å bade dem er et prosjekt i seg selv, det tar et par timer å føne dem helt tørre. Lukter VELDIG hund av de synes jeg. De liker seg bedre ute i hundegården, enn i stua. Men det virker som en tvers igjennom snill rase mot mennesker, enklere å ha med å gjøre enn mange andre polarraser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 Polarrasene: Rene drapsmaskiner når det kommer til andre hunder, da spesielt småhunder... Hørt alt for mange eiere si at de har tatt livet av småhunder, eller kan finne på å gjøre det om de får sjansen. Ufortjent eller ikke, hørt det såpass mange ganger at jeg ikke slipper bort hunden min til en fremmed Malamute hvertfall. Du skull møtt Ida Riktig nok blanding, alaskan husky. Men hun elsker små hunder Hun er vel den rake motsetning av drapsmaskin(med minfre du er fugl eller lemen/mus/rotte) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 Polarrasene: Rene drapsmaskiner når det kommer til andre hunder, da spesielt småhunder... Hørt alt for mange eiere si at de har tatt livet av småhunder, eller kan finne på å gjøre det om de får sjansen. Ufortjent eller ikke, hørt det såpass mange ganger at jeg ikke slipper bort hunden min til en fremmed Malamute hvertfall. Mine malamuter går begge bra med småhunder Mayah har en veldig god venninne på 1,8 kg! Hun går løs med småhunder og hun. Men jaktinstinktene skal man ta seriøst. Jeg slipper ikke muttene sammen med småhunder som freser rundt. Fart kan såklart trigge, selv om jeg ikke har opplevd noe utover lek. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 Hvis erfaringene skal baseres på et hundemøte og knapt nok det, så kan jeg med unntak av smålandsstøver si at jeg har truffet minst en hund av alle rasene som er nevnt i hele tråden som har egenskaper eller oppførsel som jeg finner lite tiltrekkende. (Smålandsstøver fordi det er en rase jeg har til gode å treffe) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 Har mange fine barndomsminner som inkluderer Malamuter. Og det vil aldri endre seg og har altså ikke utelukkende negative opplevelser med disse, men av en eller annen grunn har jeg jo da hørt en del negativt ang. disse og andre små hunder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 Hvis erfaringene skal baseres på et hundemøte og knapt nok det, så kan jeg med unntak av smålandsstøver si at jeg har truffet minst en hund av alle rasene som er nevnt i hele tråden som har egenskaper eller oppførsel som jeg finner lite tiltrekkende. (Smålandsstøver fordi det er en rase jeg har til gode å treffe) *dødelig fornærmet* Hva er folks inntrykk av Schipperke ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 Hva er folks inntrykk av Schipperke ? Mye lyd, mye energi, trenbare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 *dødelig fornærmet* Hva er folks inntrykk av Schipperke ? OI SHIT, glemte pulien. Sorry! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 OI SHIT, glemte pulien. Sorry! :lol: @Elisabeth000 det er mitt inntrykk også, men de virker liksom robuste i psyken til tross for lydeffekter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 OI SHIT, glemte pulien. Sorry! :lol: @Elisabeth000 det er mitt inntrykk også, men de virker liksom robuste i psyken til tross for lydeffekter Ombestemte meg, pelsen tiltaler meg ikke.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 Ombestemte meg, pelsen tiltaler meg ikke.. Ikke meg heller, mem jeg kan leve med den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Bølla Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 Ombestemte meg, pelsen tiltaler meg ikke.. For ikke å snakke om stanken! @Mud Hva angår førstegangstreff så liker jeg de bikkjene som gir meg en ærlig reaksjon; spise meg, drepe meg - ja de som viser følelser. Redsel og nervøsitet teller ikke her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 Smålandsstøver? Litt varierende jaktegenskaper, men har inntrykk av at det er mulig å finne brukbare bikkjer. Aldri hørt en selv, men hadde en valpekjøper som hadde et par stk. og var fornøyd. Ellers er de vel som støvere flest 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 For ikke å snakke om stanken! Den ene jeg har møtt, stanket ikke så jeg merket det, så det kan jeg ikke uttale meg om. Men om superenkel empirisk forskning skal ligge til grunn som det har gjort i hele denne tråden (og som kanskje var hele poenget med den også) så vil jeg si at puli'er stinker lite. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Bølla Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 (Jeg sa det bare for å terge @Mud litt, jeg har bare møtt på skitne pulis med sine late eiere, men jeg definerer selvfølgelig det som den ene sannhet) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 27. November 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 Den ene jeg har møtt, stanket ikke så jeg merket det, så det kan jeg ikke uttale meg om. Men om superenkel empirisk forskning skal ligge til grunn som det har gjort i hele denne tråden (og som kanskje var hele poenget med den også) så vil jeg si at puli'er stinker lite. Poenget med tråden var vel å få fram folks ærlige mening om ulike raser. Om folk har en mening etter å ha møtt ett eksemplar av en rase, så kan vi vel leve med det 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 Shiba og akita da, hva har folk å si om de? Jeg har desverre dårlig inntrykk av begge rasene. Shiba: "dårlig " hundespråk (veldig lite kroppsspråk og uttrykk i kommunikasjon med andre hunder), mye bjeffing, sta, sære og mye jakt. Akita: "dårlig" hundespråk, mye issues med andre hunder, mye bjeffing, en del agressjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 Beardis: søte, sosiale, tilpasser seg eier. God helse. Trenbare. Godt genytt. Enkle hunder Dalmatiner: en del med dårlig gemytt. Samkjønnsaggresjon- er mitt inntrykk. @slush sin Nico er unntaket Han er en søt stor koseklump Sent from my iPhone using Tapatalk naaaw <3 Snilt sagt @ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 27. November 2014 Rapporter Share Skrevet 27. November 2014 *dødelig fornærmet* Hva er folks inntrykk av Schipperke ? Innigamperæven mye lyd! Pluss en dæsj stress og samkjønnsaggrresjon. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoffe Skrevet 28. November 2014 Rapporter Share Skrevet 28. November 2014 (endret) Hva er folks inntrykk av Schipperke ? Herlige små hunder, ikke veldig hilseglade, holder god følge med min BC, litt lyd i dem Jeg digger Schipperke legger til: Hvis/når jeg skal ha liten hund så står Schipperke veldig høyt på listen over raser jeg vil ha. Endret 28. November 2014 av Kråka 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 28. November 2014 Rapporter Share Skrevet 28. November 2014 Polarrasene da? Malamute Samojed Grønlandshund Siberian husky Litt inhabil kanskje? men jeg svarer allikevel. Alaska Malamute Stor og sterk. Ganske rolig. Stort sett veldig grei med mennesker, men har noe samkjønnsaggresjon. Mye hund på alle måter. Har jaktinstinktet i behold. Samojed Hvit polarhund. Kanskje den med minst urhundadferd av polarrasene, men med lengst pels. Stort sett snille og greie bikkjer, men de er sta og ekte spisshunder på godt og vondt. En del lyd i form av lys bjeffing. Grønlandshund Mange fellestrekk med AM, synes de to rasene er de likeste av polarrasene. Rasen er ikke delt i show og trekklinjer som de andre. Flotte hunder. Har et dårlig rykte men alle jeg har møtt har vært veldig greie bikkjer mot folk. Kan lett brumle på andre hunder av samme kjønn. Ofte noe lettere bygd enn AM. Siberian Husky Er helt inhabil, men kan bekrefte både jaktinstinkter (som det ofte er mer av enn hos de andre polarrasene) og Houdini gener som helt klart tilstedeværende. Aktiv hund, men tåler rolige dager. Greie men mye urhund. Mindre samkjønnsaggresjon enn AM og GRL. Den minste av polarrasene, og den mest lettbygde 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 28. November 2014 Rapporter Share Skrevet 28. November 2014 Shiba: "dårlig " hundespråk (veldig lite kroppsspråk og uttrykk i kommunikasjon med andre hunder), mye bjeffing, sta, sære og mye jakt.Åh, interessant! Jeg har ingen problemer med å forstå at folk ikke liker shibaer altså, men at de jevnt over har dårlig språk har jeg har aldri hørt før. De er jo "fasiten" på hundespråk, sånt du leser om i bøker og ser på dokumentarer om ulver. Men klart, sammenligna med andre, mjukere raser som logrer masse og oppfører seg veldig som en domestisert hund som er opptatt av folk, så er de små signalene en shiba viser ikke like tydelige. (Ellers er jeg enig med deg i at bjeffing er noe dævelskap, og er ganske glad for shibaer er en av de stille spisshundene som lett kan læres å holde fred om en er uheldige og få ei kjeftesmelle). 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 28. November 2014 Rapporter Share Skrevet 28. November 2014 Åh, interessant! Jeg har ingen problemer med å forstå at folk ikke liker shibaer altså, men at de jevnt over har dårlig språk har jeg har aldri hørt før. De er jo "fasiten" på hundespråk, sånt du leser om i bøker og ser på dokumentarer om ulver. Men klart, sammenligna med andre, mjukere raser som logrer masse og oppfører seg veldig som en domestisert hund som er opptatt av folk, så er de små signalene en shiba viser ikke like tydelige. (Ellers er jeg enig med deg i at bjeffing er noe dævelskap, og er ganske glad for shibaer er en av de stille spisshundene som lett kan læres å holde fred om en er uheldige og få ei kjeftesmelle). Interessant det du sier der. Malamuten er også en rase som regnes til å ha et veldig godt språk, og jeg personlig har ikke sett mer interessant og spennende språk som det jeg ser i en flokk med polarhunder. Likevel er det endel som sier polarhunder har dårlig språk, og er vanskelig å lese. Merkelig at hundefolk ser så forskjellig på dette. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emilie Skrevet 28. November 2014 Rapporter Share Skrevet 28. November 2014 Åh, interessant! Jeg har ingen problemer med å forstå at folk ikke liker shibaer altså, men at de jevnt over har dårlig språk har jeg har aldri hørt før. De er jo "fasiten" på hundespråk, sånt du leser om i bøker og ser på dokumentarer om ulver. Men klart, sammenligna med andre, mjukere raser som logrer masse og oppfører seg veldig som en domestisert hund som er opptatt av folk, så er de små signalene en shiba viser ikke like tydelige. (Ellers er jeg enig med deg i at bjeffing er noe dævelskap, og er ganske glad for shibaer er en av de stille spisshundene som lett kan læres å holde fred om en er uheldige og få ei kjeftesmelle).En liten digresjon. Ulver logrer og uttrykker seg svært tydelig både med mimikk, lyd og kroppsspråk. Det er IKKE forbeholdt domestiserte hunder 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts