Gå til innhold
Hundesonen.no

Basenji stakk av, funnet og ble omplassert av omplasseringssenter.


Rocket
 Share

Recommended Posts

Torhild Tunge fra hundepensjonaet har såvidt uttalt seg nå og sier at hun har hatt tillatelse fra politi skriftlig, aldri ville omplassert uten det.

Kan jeg spørre hvor hun har uttalt seg? Er det en offentlig utalelse?

Interessant å se flere sider i saken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 178
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Om man er så handlingslammet at man ikke greier å komme seg avgårde for å hente hunden sin på en uke, da er man kanskje ikke helt egnet til å ha hund heller... . Jeg synes dette høres ut som en veldig

Det jeg synes skurrer mest med hele greia er at man faktisk valgte å omplassere en hund som allerede HAR et hjem på bekostning av en av de utallige hundene som trenger et hjem. Den forklaringa bør

Jeg håper vi får vite sannheten en dag og at det viser seg at det ikke ligger økonomiske eller juridiske årsaker til grunn , men rent dyrevernmessige. Det er i mitt hode den eneste gyldige grunn til

Hun har svart under bildet som tantebarnet la ut. Torhild Tunge.

Ah ser det nå. :)

EDIT: Ser forøvrig at de har fått beskjed om at hunden er sent til Trondheim og at tantebarnet mener at de har forvirret Funny med en annen hund som har vært der lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret Funny med en annen hund?

Den skjønte jeg ikke ...

Det er vistnok 2 hunder som er svært like i området der som begge har vært på senteret, utifra hva jeg forstår av tidligere kommentarer. Funny og en annen. Eier ser ut til å mene at senteret kan ha forvirret de to og at det egentlig er den andre som har vært der lenge uten å bli hentet osv, at det egentlig er denne som skulle omplasseres. Såvidt jeg skjønner det.

REF:

Hunden er sent til trondheim men de virke som de har blandet hunden med ein anna så har vore der lenge

Så får komma oss ned til advokat og politiet i dag

Tenkte dere ville vite hva vi har fått svar på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne hunden lå på finn etter 1 november, da skulle den vært hentet av eier? Har pensjonatet nektet dem å hente ut hunden til avtalt tid?

Den ble vel lagt ut på finn allerede den 28.okt? De burde vel ikke ha lagt den ut om avtalen var at den skulle hentes den 1.nov. Da hadde den vel ikke vært på senteret en uke engang utifra hva eier sier. Og det er vel 1 uke politiet operere med ang løshunder?

Jeg er forvirra, håper at korrekt info kommer ut når saken er oppklart. Både for eier og omplasseringssenter sin skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet, ja, men her er det snakk om to (?) hundepensjonater/omplasseringsfirmaer.

Jeg er ikke sikker på at hundepensjonater (eller veterinærer, hundefrisører, osv) har det like "fritt" som private og offentlige parkeringsselskap, altså. Det virker som de er i en særstilling i Norge mhp hva de kan ta betalt og hvilke regler som gjelder for å få tilbake bilene ;)

Ja, men politiet gir jo ansvaret over til slike pensjonater. Politiet har ikke ressurser til å ta seg av bortkomne bikkjer, annet enn å levere dem til pensjonater, som så tar seg av hunden til eier henter den (og betaler), ellers blir den omplassert eller avlivet. Og ifølge loven så har eier en uke på seg til å hente hunden, etter at den har fått beskjed om at hunden er på pensjonatet.

Spørsmålet her er jo hva slags avtale de egentlig hadde. Ut i fra det som står på facebook er dette en politisak, så vi har nok ikke hele historien her...

Red: forøvrig, det er utrolig hvor lite oppegående man fremstår når man skriver på babyspråk og i tillegg er ufin.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt på trynet at man ikke skal få tilbake hunden sin. Jobber ikke disse pensjonatene for å finne gode hjem til hunder? Men så skal man ta fra noen bikkja si fordi de ikke kan bla opp penger? 600kr for en natt? Hva fórer de dyra på egentlig? :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men politiet gir jo ansvaret over til slike pensjonater. Politiet har ikke ressurser til å ta seg av bortkomne bikkjer, annet enn å levere dem til pensjonater, som så tar seg av hunden til eier henter den (og betaler), ellers blir den omplassert eller avlivet. Og ifølge loven så har eier en uke på seg til å hente hunden, etter at den har fått beskjed om at hunden er på pensjonatet.

Spørsmålet her er jo hva slags avtale de egentlig hadde. Ut i fra det som står på facebook er dette en politisak, så vi har nok ikke hele historien her...

Red: forøvrig, det er utrolig hvor lite oppegående man fremstår når man skriver på babyspråk og i tillegg er ufin.

Det er ikke babyspråk, det er dialekt. Og dessverre ikke unormalt jo yngre man er.

På fb siden til eieren/tanten står det at hunden stakk av 17 oktober. Om hun har stukket

av en gang til etter den datoen, står det ingenting om...

Ja, og da begynner vi vel å nærme oss to uker den 1. november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå og noe med seriøsiteten når man ikke går rett til advokat eller kilden først, men heller gneller på facebook først. Rasjonelle mennesker agerer etter et mer ... rasjonelt mønster...

Det vet du vel ikke noe om hvorvidt de har gjort? Angivelig har de vært i kontakt med både Støle og Tunge for flere uker siden, ifølge det de selv sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke babyspråk, det er dialekt. Og dessverre ikke unormalt jo yngre man er.

Dialekt er ikke et skriftspråk.

Å skrive "å" i stedet for "og", "åså" i stedet for "også", "vill" i stedet for "vil", "gjærne" i stedet for "gjerne" er heller ikke dialekt, det er bare dårlig språk.

Man må gjerne skrive slikt i tekstmeldinger til venninner, men å skrive på den måten i en offentlig facebookstatus gjør at saken er svekket før man i det hele tatt har lest ferdig teksten.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet du vel ikke noe om hvorvidt de har gjort? Angivelig har de vært i kontakt med både Støle og Tunge for flere uker siden, ifølge det de selv sier?

Det står nå på facebook at de i dag (blir vel da i morgen) først av skal kontakte advokat/politi.... Ser du noe tegn til slik innstilling på bildeteksten lagt ut på facebook?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står nå på facebook at de i dag (blir vel da i morgen) først av skal kontakte advokat/politi.... Ser du noe tegn til slik innstilling på bildeteksten lagt ut på facebook?

De har vært i kontakt med advokat idag, men de fikk ikke gratis jushjelp slik som noen hadde forslått og de avventer da advokat til i morgen/senere idag iom de skulle ut å snakke med pensjonatene nå.

EDIT: Såvidt jeg forsto det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeeiers tantebarn har skrevet første tekst som ble lagt ut sammen med bilde, så har hundeier selv svart i tråden som ble under bildet. (Hvorav noen av disse kommentarene er kopiert inn her)

Sånn ellers så er intrykket jeg har av hundeiers side dette:

Hunden stakk av 23 oktober, natt til 24. 24 oktober opprettet hundeier kontakt med Støle, hvor hunden da befant seg. Pga trang økonomi denne gang ble det opprettet en avtale om å hente hunden 1.november, for da hadde eier fått penger og fått noen til å kjøre henne ut. Hundeier hadde intrykk av at dette gikk bra iom hunden hadde stukket av før og havnet på støle, hvor hun da hadde hentet den umiddelbart. I mellomtiden(?) ble hunden flyttet til Tunge og omplassert. Først igår ble historien delt på sosiale medier (Facebook).

Tidsperspektivet skurrer litt syns jeg, hva har skjedd mellom 1.nov og 10.nov?

Hvis du er blakk og må betale 600 kroner pr natt, er det vel logisk å få ut bikkja fortere enn fy. Ta bussen, gå resten, lån penger, hent ut hunden. Nei, vi venter til vi får penger og må punge ut med det tidobbelte. Minst. For det virker som en rimelig løsning for en eier som høres ut som en rimelig fattig person (ironialarm). Ikke nok med det, men vi lar hunden vår stå oppstallet i mellomtiden, fordi vi ikke evner å passe på at den ikke stikker av for gud vet hvilken gang. De visste hvor hun var etter en natt! Det er nå en gang slik at enkelte mennesker må skylde på noen andre for å unngå å innse sin egen utilstrekkelighet og dette minner om en slik gang.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vært i kontakt med advokat idag, men de fikk ikke gratis jushjelp slik som noen hadde forslått og de avventer da advokat til i morgen/senere idag iom de skulle ut å snakke med pensjonatene nå.

EDIT: Såvidt jeg forsto det.

Ja. Ergo var ikke deres første reaksjon når hunden deres ble omplassert uten at de ble informert om det (påstås det iallefall...) at "nå skal vi kontakte advokat/politi", men "nå må vi lage en facebook-post". Ikke før noen sier til de at de må gjøre det, flere gang, så gjør de det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er blakk og må betale 600 kroner pr natt, er det vel logisk å få ut bikkja fortere enn fy. Ta bussen, gå resten, lån penger, hent ut hunden. Nei, vi venter til vi får penger og må punge ut med det tidobbelte. Minst. For det virker som en rimelig løsning for en eier som høres ut som en rimelig fattig person (ironialarm). Ikke nok med det, men vi lar hunden vår stå oppstallet i mellomtiden, fordi vi ikke evner å passe på at den ikke stikker av for gud vet hvilken gang. De visste hvor hun var etter en natt! Det er nå en gang slik at enkelte mennesker må skylde på noen andre for å unngå å innse sin egen utilstrekkelighet og dette minner om en slik gang.

Ja, det er mange løse tråder i denne historien. Og ganske vanskelig for utenforstående å forstå hva som egentlig har skjedd i det hele tatt. For de fleste, meg inkludert, er vel mest nysgjerrig på akkurat det. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor det reageres så voldsomt på at FINN annonsen er lagt ut en bestemt dato forøvrig, annonsen kan ha blitt lagt ut som en reklame for hunden i tilfelle eier ikke dukket opp som avtalt/som ett pressmiddel for at den muntlige avtalen skulle opprettholdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...