Gå til innhold
Hundesonen.no

Basenji stakk av, funnet og ble omplassert av omplasseringssenter.


Rocket
 Share

Recommended Posts

Jeg skjønner ikke hvorfor det reageres så voldsomt på at FINN annonsen er lagt ut en bestemt dato forøvrig, annonsen kan ha blitt lagt ut som en reklame for hunden i tilfelle eier ikke dukket opp som avtalt/som ett pressmiddel for at den muntlige avtalen skulle opprettholdes.

Det er sant. Dessuten er det sånn at selv om annonsen nå gjelder denne basenjien, så MÅ det ikke ha vært det hele tiden. Absolutt alt i en finn-annonse kan endres - så det er en mulighet for at annonsen i utgangspunktet omhandlet en annen hund. Det er ikke det jeg tror i denne saken, siden det er mye som skurrer - men det kan være verdt å ha i bakhodet (både nå og til en senere anledning).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 178
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Om man er så handlingslammet at man ikke greier å komme seg avgårde for å hente hunden sin på en uke, da er man kanskje ikke helt egnet til å ha hund heller... . Jeg synes dette høres ut som en veldig

Det jeg synes skurrer mest med hele greia er at man faktisk valgte å omplassere en hund som allerede HAR et hjem på bekostning av en av de utallige hundene som trenger et hjem. Den forklaringa bør

Jeg håper vi får vite sannheten en dag og at det viser seg at det ikke ligger økonomiske eller juridiske årsaker til grunn , men rent dyrevernmessige. Det er i mitt hode den eneste gyldige grunn til

At en hund blir notorisk på å rømme har jeg oppled før. Den gangen sønnen var liten og jeg bodde et sted hvor hundene fra en bydel gikk forbi og hanhunden jeg hadde var sterkt viril eller hva. Denne hadde ful oversikt over hundene som bodde i bydelen på 15000. Jeg syklet ut og ringte og flere ganger ble han tauet inn. Det var vanligvis ikke jeg eller sønnen som forårsaket dette men hans vanenr som på død og liv skulle stå i med døren åpen når dem ventet på han. Fant altid hunden fort da.

Og når hunder blir tauet inn så koster det mer enn et kennel opphold og det skal det også gjøre. Men hadde jeg ikke hatt de 600 hadde jeg spurt om lån enten a venenr eller jobb eller bank. Og ja hadde tatt buss så langt det går og gått og haiket tilbake igjen hvis bussen ikke kunne tatt hund. HAde jeg vært forflytningshememt på noe vis hadde jeg spurt om jeg kune betale litt emr og dem kunen leere hunden.

Ja det er muligheter, mange av mulighetene har ikke betalingsvillige/betalingsdyktige benyttet seg av og pensjonatene har måtte stramme inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes skurrer mest med hele greia er at man faktisk valgte å omplassere en hund som allerede HAR et hjem på bekostning av en av de utallige hundene som trenger et hjem.

Den forklaringa bør være ****** god og inneholde litt mer enn tidsfrister og polititillatelser.

Det er jo fryktelig uetisk uansett hvordan man vrir og vender på det...

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes skurrer mest med hele greia er at man faktisk valgte å omplassere en hund som allerede HAR et hjem på bekostning av en av de utallige hundene som trenger et hjem.

Den forklaringa bør være ****** god og inneholde litt mer enn tidsfrister og polititillatelser.

Det er jo fryktelig uetisk uansett hvordan man vrir og vender på det...

Nemlig... Det er vel også litt spesielt at eierbevis på en hund skal ha så liten verdi i det hunden blir "hittegods". Slik fungerer det vel ikke med så mye annet? (Å, vi fant en bil, eieren kom ikke løpende etter en uke, da slenger vi den ut på finn :P )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig... Det er vel også litt spesielt at eierbevis på en hund skal ha så liten verdi i det hunden blir "hittegods". Slik fungerer det vel ikke med så mye annet? (Å, vi fant en bil, eieren kom ikke løpende etter en uke, da slenger vi den ut på finn :P )

En hund er vel ikke helt det samme som en bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig... Det er vel også litt spesielt at eierbevis på en hund skal ha så liten verdi i det hunden blir "hittegods". Slik fungerer det vel ikke med så mye annet? (Å, vi fant en bil, eieren kom ikke løpende etter en uke, da slenger vi den ut på finn :P )

Bilene blir solgt enten via forsikringsselskap eller staten eller andre instanser som har pant i bilen. Så hunden er som andre objekter hvor eier ikke betaler for seg til avtalt tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilene blir solgt enten via forsikringsselskap eller staten eller andre instanser som har pant i bilen. Så hunden er som andre objekter hvor eier ikke betaler for seg til avtalt tid

Det regner jeg med, ja. Men hvor lang frist har man på seg for å hente ut annet hittegods? Tipper det er noe mer enn en uke. Etter kjøpsloven er vel en hund ikke veldig ulik andre ting man har kjøpt og betalt, og dermed eier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det regner jeg med, ja. Men hvor lang frist har man på seg for å hente ut annet hittegods? Tipper det er noe mer enn en uke. Etter kjøpsloven er vel en hund ikke veldig ulik andre ting man har kjøpt og betalt, og dermed eier...

Det husker jeg desverre ikke. Men en uke fra en aventerer hittehunder i avisen. Altså hvis denne var chipet så er den jo ikke hittehund. Men henter ikke eier ut hunden som avtalt så vil jo dyrepensjonatet ha tilbake for oppholdet og det tror ejg er regulert på et elelr anent vis. Men hvilken lov/forskrift eelr lignende dem går etter vet jeg ikke.

He hører vi den ene parten og ikke den andre så når hunden kom til pensjonatet, når eier fikk avtale og når hunden skulel hentes og va som er gjort er faktisk ukart.

Dette har i hvertfall lært meg at kommer jeg opp i noe lignende så kommer jeg til å bruke e-post og telefon så jeg kan få bevis på det som er avtalt muntlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Nemlig... Det er vel også litt spesielt at eierbevis på en hund skal ha så liten verdi i det hunden blir "hittegods". Slik fungerer det vel ikke med så mye annet? (Å, vi fant en bil, eieren kom ikke løpende etter en uke, da slenger vi den ut på finn :P )

En bil klarer seg fint en uke uten mat og omsorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det husker jeg desverre ikke. Men en uke fra en aventerer hittehunder i avisen. Altså hvis denne var chipet så er den jo ikke hittehund. Men henter ikke eier ut hunden som avtalt så vil jo dyrepensjonatet ha tilbake for oppholdet og det tror ejg er regulert på et elelr anent vis. Men hvilken lov/forskrift eelr lignende dem går etter vet jeg ikke.

He hører vi den ene parten og ikke den andre så når hunden kom til pensjonatet, når eier fikk avtale og når hunden skulel hentes og va som er gjort er faktisk ukart.

Dette har i hvertfall lært meg at kommer jeg opp i noe lignende så kommer jeg til å bruke e-post og telefon så jeg kan få bevis på det som er avtalt muntlig.

Nei, infoen er ensidig her. På den ene siden finner jeg det veldig spesiellt at eier ikke greide å hente bikkja før. Og selvsagt skal utgifter dekkes. Pleier man ikke sende regning for tjenester, da med purring og evt. Inkasso, før man beslaglegger eiendom? For en hund er faktisk eiendom. Den er kjøpt, betalt og registrert på eier. Det er biten jeg synes er snodig - at det skal ha så liten verdi i praksis...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, infoen er ensidig her. På den ene siden finner jeg det veldig spesiellt at eier ikke greide å hente bikkja før. Og selvsagt skal utgifter dekkes. Pleier man ikke sende regning for tjenester, da med purring og evt. Inkasso, før man beslaglegger eiendom? For en hund er faktisk eiendom. Den er kjøpt, betalt og registrert på eier. Det er biten jeg synes er snodig - at det skal ha så liten verdi i praksis...

Beklageligvis kjenenr jeg ikke til de rutinene som er i forhold til dyrepensjonat.

Men vet at flere vetrinærer ikke lengere sender ut regning fordi folk har missbrukt det. Altså har du syk hund betal eller skaff penger så kan vi behandle. Dette fordi det tar alt for lang tid å inndrive disse pengene og fordi det koster alt for mye å gjøre det. Også er det ikke sikkert dem får pengene Dette er tid vetrinærene må bruke på å indrive pengene som dem kunne brukt på å jobbe.

Jep det er flere som er notoriske på det å ikke betale og ehller ikke gjøre opp for seg. Det gjør at bedriften taper ikke bare de pengene folk ikke betaler men også det dem kunen tjent på å gjøre produktive ting når dem må indrive pengene. Så desverre har det blitt san

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra hva Torhild Tunge kommenterer så er alt gjort etter loven/riktige retningslinjer, og såvidt jeg forstår det hadde den blitt avlivet om den ikke ble omplassert.
Her finnes hennes kommentarer: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152417652050785&set=a.10150462219685785.363141.596330784&type=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra hva Torhild Tunge kommenterer så er alt gjort etter loven/riktige retningslinjer, og såvidt jeg forstår det hadde den blitt avlivet om den ikke ble omplassert.

Her finnes hennes kommentarer: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152417652050785&set=a.10150462219685785.363141.596330784&type=1

Finner ikke siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg undrer på: er det slik at eier tror de har avtale med dyrepensjonatet, mens de i realiteten bare har snakket med en sekretær som sa "joa, det går sikkert fint". Uten å ha noen skikkelig avtale på det.

Skulle det være tilfelle har kanskje beskjeden ikke blitt gitt riktig videre, og pensjonatet i god tro har drevet med omplasseringen fordi de ikke har hørt noe...

Jeg sier ikke at det var det som skjedde i dette tilfellet, men sånt skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes skurrer mest med hele greia er at man faktisk valgte å omplassere en hund som allerede HAR et hjem på bekostning av en av de utallige hundene som trenger et hjem.

Den forklaringa bør være ****** god og inneholde litt mer enn tidsfrister og polititillatelser.

Det er jo fryktelig uetisk uansett hvordan man vrir og vender på det...

Kanskje de som omplasserer har mer info i saken, og vet at det beste for hunden er å få et nytt hjem, og dermed omplasserte den straks de hadde mulighet til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra hva Torhild Tunge kommenterer så er alt gjort etter loven/riktige retningslinjer, og såvidt jeg forstår det hadde den blitt avlivet om den ikke ble omplassert.

Her finnes hennes kommentarer: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152417652050785&set=a.10150462219685785.363141.596330784&type=1

Det hørtes enda mer på trynet ut..det høres ut som en desperat unnskyldning.

Politiet har vedtatt å avlive hund som står på pensjonat i påvente av å bli hentet av eier hvis den ikke blir omplassert fordi ??

Beklager, var det noen overhengende fare for at hunden skulle bli avlivet så må pensjonatet ha stått for den trusselen, tror du ikke?

Dårlig råd, dårlig avgjørelser og dårlige skriveferdigheter gjør ikke at man er uegnet som hundeeier.

Edit : @ida , nei Politiet har gitt tillatelse til omplassering... De har ikke tatt avgjørelsen. .Det MÅ pensjonatet ha gjort. Om så politiet hadde vedtatt omplassering ( som jeg tviler på ), så er det nok helt opp til pensjonatet om de vil gi hunden tilbake til forrige eier , så lenge hunden ikke har skadet noen og ikke er utsatt for vanskjøtsel. .

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet vi jo ikke.... Noen opplysninger her er jo uriktige.

Hun skriver i hvertfall at hun har bevis for at de var i kontakt.

Det burde være rimelig enkelt å bevise.

I tillegg var vel også hunden chippet og eier var kjent for Støle fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...