Gå til innhold
Hundesonen.no

Basenji stakk av, funnet og ble omplassert av omplasseringssenter.


Rocket
 Share

Recommended Posts

Regner med det kommer en artikkel i en avis etterhvert, men pr nå så kan jeg dele det fra facebook. usikker på om linker fungerer, er fra siden hundehjelpen.net på facebook. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152417627135785&set=gm.10153316758423626&type=1&theater

Tekst:

Denne hunden som heter funny stakk av fra tanto mi, åså kom hun til et hundepensjonat i haugesund/sveio.
Jeg lurte på om dere kan hjelpe meg !
Hun stakk av og kom inn til de å itte noen dager så skulle vi hente henne så fort vi kunne, men da vi rinte flere ganger va hun omplassert !
Vi har papirer på henne å de kaller henna ramona som hun ikke heter !
Vær så snill og hjelp oss og finne jenta vår, hun har altid hatt det godt hos oss. Og vi vill så gjærne ha henne tilbake
Vi får ikke noe kontakt med hundepensjonate nå de ville ikke si noe, vi skal til avisa og alt me kan jer får og finne henne

Ver så snill og del og hjelp oss!
Setter stor pris på dette

10805774_10152417627135785_1828031303707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 178
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Om man er så handlingslammet at man ikke greier å komme seg avgårde for å hente hunden sin på en uke, da er man kanskje ikke helt egnet til å ha hund heller... . Jeg synes dette høres ut som en veldig

Det jeg synes skurrer mest med hele greia er at man faktisk valgte å omplassere en hund som allerede HAR et hjem på bekostning av en av de utallige hundene som trenger et hjem. Den forklaringa bør

Jeg håper vi får vite sannheten en dag og at det viser seg at det ikke ligger økonomiske eller juridiske årsaker til grunn , men rent dyrevernmessige. Det er i mitt hode den eneste gyldige grunn til

Hva er så fort vi kunne? Hvorfor skjer sanen ting med omplasseringssentere? Dem burde ha bedre rutiner. Er det missbruka v så fort vi kunne ute å går. Jeg fikk ikke opp teksten og skal hun finne hunden sin bør jo tekst og bilde være delbart. Håper det blir en lykkelig slutt på denne hisorien for hundens del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, dette er jo en regelrett kopi av en viss sak... Og sannsynligvis minst en side til av historien? Hundepensjonat i Haugesund? Tunge?

Jupp, det samme tenkte jeg. Ser ut som Tunge, noen i politiet og Støle er involvert på noe slags vis utifra kommentarene på facebook.

Hva er så fort vi kunne? Hvorfor skjer sanen ting med omplasseringssentere? Dem burde ha bedre rutiner. Er det missbruka v så fort vi kunne ute å går. Jeg fikk ikke opp teksten og skal hun finne hunden sin bør jo tekst og bilde være delbart. Håper det blir en lykkelig slutt på denne hisorien for hundens del

Ja linken er til bildet hennes så håpte det skulle vise, men ser ikke sånn ut. Tror kanskje det er pga instillingene til gruppen hun har delt det i. Her er link fra hennes egen facebook side, kanskje den virker. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152417652050785&set=a.10150462219685785.363141.596330784&type=1&theater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, det samme tenkte jeg. Ser ut som Tunge, noen i politiet og støle er involvert på noe slags vis utifra kommentarene på facebook.

Ja linken er til bildet hennes så håpte det skulle vise, men ser ikke sånn ut. Tror kanskje det er pga instillingene til gruppen hun har delt det i. Her er link fra hennes egen facebook side, kanskje den virker. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152417652050785&set=a.10150462219685785.363141.596330784&type=1&theater

Jepp nå fikk vi sett bildet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ikke er medlem på hundehjelpen.net sin facebook side.

Hva er så fort vi kunne? Hvorfor skjer sanen ting med omplasseringssentere? Dem burde ha bedre rutiner. Er det missbruka v så fort vi kunne ute å går. Jeg fikk ikke opp teksten og skal hun finne hunden sin bør jo tekst og bilde være delbart. Håper det blir en lykkelig slutt på denne hisorien for hundens del

Ang første del der, så er forklaringen at eieren ikke hadde bil og kom seg derfor ikke ut, de hadde dialog med senteret om dette. Hun som har delt saken på facebook var bortreist og kunne derfor ikke kjøre eier. (Som er tanten hennes).
De hadde vist fått 1 ukes frist på å hente den, men hunden ble ifølge jenta utlyst til omplassering før ukesfristen deres var over.

Buss gikk vist ikke nærme nok senteret og taxi var det vist ikke lov med hund i, skriver de selv.




EDIT: Håper det kommer utalelser fra andre kanter etterhvert så man får et litt nyansert bilde på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ikke er medlem på hundehjelpen.net sin facebook side.

Ang første del der, så er forklaringen at eieren ikke hadde bil og kom seg derfor ikke ut, de hadde dialog med senteret om dette. Hun som har delt saken på facebook var bortreist og kunne derfor ikke kjøre eier. (Som er tanten hennes).

De hadde vist fått 1 ukes frist på å hente den, men hunden ble ifølge jenta utlyst til omplassering før ukesfristen deres var over.

Buss gikk vist ikke nærme nok senteret og taxi var det vist ikke lov med hund i, skriver de selv.

EDIT: Håper det kommer utalelser fra andre kanter etterhvert så man får et litt nyansert bilde på saken.

Om man er så handlingslammet at man ikke greier å komme seg avgårde for å hente hunden sin på en uke, da er man kanskje ikke helt egnet til å ha hund heller... :aww:. Jeg synes dette høres ut som en veldig rar sak - evt en ikke-sak. Jeg tviler på at Tunge Hundepensjonat bare omplasserer en hund på den måten uten at det er en grunn til det.

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mulig at jeg er helt ute og kjører, men er det så at denne tråden er startet fordi denne hunden er savnet og på avveie?

Spørs hvordan du ser på det, i utgangspunktet basert på første informasjonen ja. Eier har den jo ikke, men den er omplassert av et senter (uvvist hvilket) uten eiers samtykke. (Muligens fordi de ikke hentet den fort nok, slik jeg forstår det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbrakt til Støle hundepensjonat og så levert til Tunge?

Yvonne Etiquette: saken er at i det at hunden min stakk av og jeg dro ut for å få tak i henne, alle som kjenner til basenjien vet at de ikke er lette å få tak i når de er løse. og da jeg ringte for å melde henne savnet var hun allerede innbrakt til støle. jeg ringte da støle hundependjonat for å få henne ut. dessverre så er det slik at vi må betale der og da for å kunne få ut hundene våres. jeg hadde da ikke råd til å betale seks hundre kr natta men fikk avtalt å hente henne den første når jeg fikk lønn. som var ca en uke fra hun kom inn. før dette fikk jeg tilfeldigvis en mail av en venninne som hadde sett henne på finn til salgs også under et annet navn. hvorfor d hvis jeg hadde gidd ****?. igjennom tunge hundepensjonat. de mente jeg ikke hadde rett på hunden fordi jeg ikke hadde tatt kontakt. dette er såklart ikke sant og kan vise til det på loggen min. da gikk jeg til politiet som sa dette var uhørt. så gikk jeg til nina som hadde med saken å gjøre i politiet hun sa også at hun hadde ringt meg dette stemmer heller ikke og jeg fikk bevist det og hun sa jeg hadde pratet med tunge etter den første. jeg har på mail at jeg var i kontakt med dem alle før den 1 som var avtalen jeg hadde å hente henne. så da hun ikke kom videre med dette sa hun at hun skulle ringe meg om et møte fordi hun ikke kunne ta dette alene med meg. da hun ringte meg så opp sa hun bare i de ord at jeg bare kunne drite i å få hunden hjem.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som eier har kommentert også ja. (Se innlegget til Justisia)

RED: Kjenner jeg er litt forvirret av hele greia, Støle fikk den inn og hadde den, men Tunge omplasserte den? Samarbeider disse pensjonatene/senterene altså?


litt ot
Hvordan er det med hittehunder? De er det vel politiet som råder over om man ikke finner eier eller eier ikke er skikket til å ta seg av hund?

EDIT 2: Nå ser det ut som saken forsvant fra gruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er jo PRIKK lik saken med FOD-gården for en stund siden! :shocked:

Ja... om man hadde sutret litt på fb så hadde man vel fort fått kastet penger etter seg for å redde hunden. Evt. om man virkelig vil, så får man ordnet både penger og skyss. Jeg ser virkelig ikke for meg at jeg hadde ventet en uke for å skaffe penger til å hente hunden min i samme tilfelle.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å lage denne tråden om en navngitt person som antakelig ikke er på Hundesonen og får kommet med sin versjon av saken?

Jeg har informert personen som postet bildet og tekst på gruppen om at denne tråden eksisterer, og linket til den.

EDIT: Hun er forøvrig bare takknemlig for at saken blir delt, så flere ser den og eventuelt om noen ser den som kan bistå dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å lage denne tråden om en navngitt person som antakelig ikke er på Hundesonen og får kommet med sin versjon av saken?

Det er vel postet offentlig på fb, og forumet er også offentlig? Personens versjon av saken kommer vel fram på fb.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har informert personen som postet bildet og tekst på gruppen om at denne tråden eksisterer, og linket til den.

Okei, da har jeg misforstått noe jeg så vidt leste i retningslinjene siden jeg så at en moderator også var inne og leste i tråden. Min feil. :)

Når personer omtales negativt så skal dette skje i generelle termer der personvernet ivaretas. Det er ikke lov å poste opplysninger som kan identifisere vedkommende med mindre det er en sak i media om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da har jeg misforstått noe jeg så vidt leste i retningslinjene siden jeg så at en moderator også var inne og leste i tråden. Min feil. :)

Når personer omtales negativt så skal dette skje i generelle termer der personvernet ivaretas. Det er ikke lov å poste opplysninger som kan identifisere vedkommende med mindre det er en sak i media om dette.

Da får moddisene velge hva de vil gjøre med tråden eventuelt, om de føler den bryter med dette. :) Jeg prøver i hvert fall ikke å omtale noen negativt her, bare videreformidler den infoen som kommer frem på facebook. Og som vi alle vet så har en sak minst 3 sider, partene sine sider og sannheten. (Er det ikke sånn? :P )

EDIT for å ikke dobbeltposte. Finn annonsen på hunden ligger enda ute og det er altså Tunge som har denne annonsen. FINN-kode: 52977490 for nysjerrige.

EDIT 2:

Om man er så handlingslammet at man ikke greier å komme seg avgårde for å hente hunden sin på en uke, da er man kanskje ikke helt egnet til å ha hund heller... :aww:. Jeg synes dette høres ut som en veldig rar sak - evt en ikke-sak. Jeg tviler på at Tunge Hundepensjonat bare omplasserer en hund på den måten uten at det er en grunn til det.

Ifht til dette skriver eier:

hadde jeg visst at hunden min ikke sto trygt te seks hundre natta frem til jeg fikk lønn hadde jeg kommet meg fra nordkapp til belgia på to timer. så ikke døm er dere snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig hadde alle vi soniser hentet hunden vår i løpet av den første halvtimen / så fort vi overhodet hadde mulighet.
Men samme hva denne eieren gjorde, så er det fremdeles hennes hund.

Det er så mange hunder som trenger hjem, de trenger ikke ta hunder som allerede har et!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da har jeg misforstått noe jeg så vidt leste i retningslinjene siden jeg så at en moderator også var inne og leste i tråden. Min feil. :)

Når personer omtales negativt så skal dette skje i generelle termer der personvernet ivaretas. Det er ikke lov å poste opplysninger som kan identifisere vedkommende med mindre det er en sak i media om dette.

Facebook er jo en type media.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig hadde alle vi soniser hentet hunden vår i løpet av den første halvtimen / så fort vi overhodet hadde mulighet.

Men samme hva denne eieren gjorde, så er det fremdeles hennes hund.

Det er så mange hunder som trenger hjem, de trenger ikke ta hunder som allerede har et!

Amen.

Og så vidt jeg har forstått trodde hun de hadde en avtale om at hun kunne hente den senere?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig hadde alle vi soniser hentet hunden vår i løpet av den første halvtimen / så fort vi overhodet hadde mulighet.

Men samme hva denne eieren gjorde, så er det fremdeles hennes hund.

Det er så mange hunder som trenger hjem, de trenger ikke ta hunder som allerede har et!

Ifølge eier er det ikke første gangen hunden har stukket av og hun har da fått til å hente hunden umiddelbart, Støle kjenner vist til både hund og eier fra før og hun regnet derfor med at det skulle gå bra denne gangen også. Ref facebook kommentar:

da pratet jeg med han og avtalte den 1. hun har stukket av flere ganger men da har jeg hentet henne med det samme. så jeg regnet ikke med dette skulle bli et problem da han kjenner til meg og vet jeg tar ansvar og elsker hunden min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da har jeg misforstått noe jeg så vidt leste i retningslinjene siden jeg så at en moderator også var inne og leste i tråden. Min feil. :)

Når personer omtales negativt så skal dette skje i generelle termer der personvernet ivaretas. Det er ikke lov å poste opplysninger som kan identifisere vedkommende med mindre det er en sak i media om dette.

Når det er åpent på fb så er det offisielle medier.

Det er vel ikke så mye man kan gjøre, annet enn å se hvordan det løser seg. Tunge bør vite hvem de har omplassert hunden til. Dersom de som har gått ut med dette faktisk har eierskap og hadde en avtale med Støle eller Tunge så bør det ordne seg ganske fort. Ikke minst regner jeg med at de som har fått hunden til seg bør reagere.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er så handlingslammet at man ikke greier å komme seg avgårde for å hente hunden sin på en uke, da er man kanskje ikke helt egnet til å ha hund heller... :aww:. Jeg synes dette høres ut som en veldig rar sak - evt en ikke-sak. Jeg tviler på at Tunge Hundepensjonat bare omplasserer en hund på den måten uten at det er en grunn til det.

Åjoda, det gjør de, uten av vi trenger å gå nærmere inn på den saken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...