Gå til innhold
Hundesonen.no

Dogs4All og Nordisk vinner


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Vi fant en fin plass å sette buret så det kunne stå hele dagen :ahappy:

Glad jeg har en hund jeg bare kan putte i buret og la ligge mens jeg gjør andre ting, Keo har virkelig vært fantastisk flink idag (dog litt uoppdragen og hoppet på alle som ville helse) :wub:

Og ja, beklager til alle soniser jeg har møtt som traff en høvelig fjern eier idag! Kjekt med en lett gjenkjennelig hund, de fleste bare roper "Keo!" og overfaller han i kos, "Er det Keo? *Keo titter opp og hopper på dem* Klart det er Keo!". Veldig trivelig å møte så mange fine mennesker! :lol::ahappy:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 562
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Blir trippelpost dette, men det får gå.. Sendte jo mail til NKK ang. rosetten for to dager siden og se hva som lå i postkassa mi i dag

hurra! huskyklubben vant pris for beste rasestand vi har stått på stand i går og i dag og rigget stand torsdag. Mange medlemmer av klubben har bidratt, og det er moro!

Folk kommer jo likevel, dobbel vinnerutstilling veier opp for mye. Men når finnene klarer å skrive kritikker på WDS så burde man strengt tatt klare det på NV, NordV og EDS også

Posted Images

Det er nå en ting, men når en gubbe ved parkeringsautomaten i går presterte å bitche høylydt og meggete over NKKs pengegriskhet fordi parkeringen var så dyr, da vet jeg ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.

Det er jo åpenbart at NKK har kjøpt opp Europark...

Selvfølgelig! :aww:

Jeg tenkte jeg skulle legge inn en formell klage til NKK på prisen på rekesmørbrødet :aww:

Jeg synes det var godt gjennomført jeg!

Premien var midt i blinken siden jeg hadde glemt godbitbagen hjemme, dommeren var grundig og kom med kommentarer, det skjedde noe HELE tiden så jeg som hadde med et halvt lekerom til kidden rakk knapt å leke med han.

Han storkoste seg og ville ikke hjem.

Folk var stort sett blide, men enkelte var hinsides frekke. ..

Som når jeg står med to stoler, 2 tunge bager og en pose samtidig som jeg holder døra oppe for kidden og flere da velger å dytte seg foran ungen og neste kjøre over han med burene og stæsjet sitt for å komme ut.

Seriøst. .

Det samme opplevde vi på vei inn, han ble nesten påkjørt flere ganger fordi folk presset seg foran han. Folk tok mer hensyn til Nico liksom.

Enkelte hundefolk bør definitivt holde seg blandt hunder...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

Jeg kjente igjen A idag, skulle akkurat til å hilse før dere fikk rakett i stompene, tydelig småstresset :lol:

Folk må gå i sin helt egne verden, for hvor mange ganger (store) Keo har blitt tråkket på halen, sparka i labbene og sneia på snuta idag har jeg ikke telling på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem med parkering i dag iallefall, fikk meg tilogmed en kjerringparkering (slapp å rygge)nede i parkeringshuset, rett ved trappen opp :-)

Masse folk gitt!

Sjarmerende, @SandyEyeCandy :D Hun ville gjerne ta en ekstra runde hun! Evnt. ta en lur? :Phttps://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/131892_791175107609768_5412892174213334308_o.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente igjen A idag, skulle akkurat til å hilse før dere fikk rakett i stompene, tydelig småstresset :lol:

Folk må gå i sin helt egne verden, for hvor mange ganger (store) Keo har blitt tråkket på halen, sparka i labbene og sneia på snuta idag har jeg ikke telling på!

What!

Stresset? Kanskje vi skulle hjem :lol:

Edit: han gikk en del med ei venninne av meg, så det var ikke sikkert det var meg han var med :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell... overaskelse fra nkk?? HVA var det?? 25kr i gavekort??

Premiekort har du antagelig fått for CK, som du ville fått på enhver annen NKK-utstilling.

I min ring delte jeg ut hals, deltagerrosett og nøkkelring - og for å være litt effektiv, stappet jeg premiekortene oppi posen til de som skulle ha det, sammen med diplomet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior med EXC fikk tittel Nordisk Junior Vinner - 14, om hunden blir BIR, da får den også Nordisk Vinner - 14 tittel?
Den går ikke til 2 beste hannhund liksom?
Det heter jo Nordisk VINNER ...

Var noen som hardnakket påstod det i dag, at hunden h*ns var blitt Nordisk Vinner siden JR-vinneren ble BIR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior med EXC fikk tittel Nordisk Junior Vinner - 14, om hunden blir BIR, da får den også Nordisk Vinner - 14 tittel?

Den går ikke til 2 beste hannhund liksom?

Det heter jo Nordisk VINNER ...

Var noen som hardnakket påstod det i dag, at hunden h*ns var blitt Nordisk Vinner siden JR-vinneren ble BIR.

Såvidt jeg har forstått kan en ta både Jr vinner og vinner tittel om en blir beste jr og også beste hannhund/tispe. Samme i veteran, en kan ta både veteran vinner tittel og vinner tittelen samme dag om en vinner veteran klassen og også blir bir/bim
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior med EXC fikk tittel Nordisk Junior Vinner - 14, om hunden blir BIR, da får den også Nordisk Vinner - 14 tittel?

Den går ikke til 2 beste hannhund liksom?

Det heter jo Nordisk VINNER ...

Var noen som hardnakket påstod det i dag, at hunden h*ns var blitt Nordisk Vinner siden JR-vinneren ble BIR.

Junior med EXC fikk tittel Nordisk Junior Vinner - 14, om hunden blir BIR, da får den også Nordisk Vinner - 14 tittel?

Den går ikke til 2 beste hannhund liksom?

Det heter jo Nordisk VINNER ...

Var noen som hardnakket påstod det i dag, at hunden h*ns var blitt Nordisk Vinner siden JR-vinneren ble BIR.

Nr 1 blir Nordisk vinner uansett hvem klasse den stiller i, men World winner går til den som får CACIB'et, så der kan ikke en junior bli verdens vinner :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange uhøffelige og frekke folk. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg bærte på store bur, stoler og vesker og gikk med hund, og folk som gikk uten NOE, prøvde å presse seg forbi meg, istedenfor å være hyggelige å gå tilsiden. Ser det ut som at jeg kan bli mindre liksom?

Jeg måtte le av premiene. Alt var jo reklame :lol:

Er det noen som har et ekstra nummer til i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKK har virkelig en jobb å gjøre framover, hvis de skal avholde et europavinnerstevne som ikke er en katastrofe. Ring 19 var i dag et komplett kaos, der verken ringsekretær eller dommer hadde kontroll i det hele tatt og kjeftet i stedet på ringsekretær. Over to timers forsinkelse, selv om de ikke skrev kritikker en gang, og masse tull.

Jaro gikk flott i ringen, og handler gjorde en god jobb, og jeg var kjempefornøyd, helt til noen roper til meg at han fikk Very Good. Etter i går hadde jeg ingen store forhåpninger, og kjente at jeg ga litt ****, så jeg tenker; jaja, da fikk vi det da. Blir plassert som nr 3, går ut av ringen for å prate med handler, og spørre hva dommer sa. Dommeren hadde sagt at han var for liten... Noe som er merkelig, da han er middels stor (63 cm, rasestandard fra 60-65), det er bare alle de andre som er veldig store (ofte over 65), og det jobbes for å få ned størrelsen, ergo er det en god ting å være middels stor. Men greit nok, hvis dommer mener det, så OK.

Men siden vi ikke fikk noen sløyfe eller noen ting, så gikk jeg til ringsekretær og spurte hva vi fikk for noe. Han sjekker lista, og sier at vi fikk Excellent 3, og sier at han må ha glemt å dele ut sløyfe. Vi får en rød sløyfe av ringsekretær, og jeg henter så "diplomet". Der hadde han ikke hadde fått plassering, og det var krysset av for Very Good. Går da tilbake til ringsekretær, og spør hva jeg egentlig fikk for noe, og han sier igjen at jeg fikk Excellent, og krysser om på diplomet, samtidig som han gir meg plassering i klassen. WHAT?

Jeg prater så med noen som sto ved dommerbordet, og de sier at dommeren sa at Jaro fikk Very Good. Har akkurat sjekket resultatlistene, og der står vi med Excellent. Jeg har altså betalt nesten 500 kroner og vet ikke hvilken kvalitetsbedømmelse hunden har fått. Og i løpet av helga har jeg også fått beskjed om at hunden har FEIL HÅRLAG og at han er FOR LITEN, begge deler er feil... Hadde vært morsommere å brenne opp en tusenlapp, kjenner jeg!

Håper folk hadde en bedre opplevelse i andre ringer...

Den fantastiske deltagerpremien var et "I love dogs"-skjerf og en "I love dogs"-nøkkelring med Eukanuba-reklame, og en relamerosett for Europavinner 2015.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKK har virkelig en jobb å gjøre framover, hvis de skal avholde et europavinnerstevne som ikke er en katastrofe. Ring 19 var i dag et komplett kaos, der verken ringsekretær eller dommer hadde kontroll i det hele tatt og kjeftet i stedet på ringsekretær. Over to timers forsinkelse, selv om de ikke skrev kritikker en gang, og masse tull.

Jaro gikk flott i ringen, og handler gjorde en god jobb, og jeg var kjempefornøyd, helt til noen roper til meg at han fikk Very Good. Etter i går hadde jeg ingen store forhåpninger, og kjente at jeg ga litt ****, så jeg tenker; jaja, da fikk vi det da. Blir plassert som nr 3, går ut av ringen for å prate med handler, og spørre hva dommer sa. Dommeren hadde sagt at han var for liten... Noe som er merkelig, da han er middels stor (63 cm, rasestandard fra 60-65), det er bare alle de andre som er veldig store (ofte over 65), og det jobbes for å få ned størrelsen, ergo er det en god ting å være middels stor. Men greit nok, hvis dommer mener det, så OK.

Men siden vi ikke fikk noen sløyfe eller noen ting, så gikk jeg til ringsekretær og spurte hva vi fikk for noe. Han sjekker lista, og sier at vi fikk Excellent 3, og sier at han må ha glemt å dele ut sløyfe. Vi får en rød sløyfe av ringsekretær, og jeg henter så "diplomet". Der hadde han ikke hadde fått plassering, og det var krysset av for Very Good. Går da tilbake til ringsekretær, og spør hva jeg egentlig fikk for noe, og han sier igjen at jeg fikk Excellent, og krysser om på diplomet, samtidig som han gir meg plassering i klassen. WHAT?

Jeg prater så med noen som sto ved dommerbordet, og de sier at dommeren sa at Jaro fikk Very Good. Har akkurat sjekket resultatlistene, og der står vi med Excellent. Jeg har altså betalt nesten 500 kroner og vet ikke hvilken kvalitetsbedømmelse hunden har fått. Og i løpet av helga har jeg også fått beskjed om at hunden har FEIL HÅRLAG og at han er FOR LITEN, begge deler er feil... Hadde vært morsommere å brenne opp en tusenlapp, kjenner jeg!

Håper folk hadde en bedre opplevelse i andre ringer...

Den fantastiske deltagerpremien var et "I love dogs"-skjerf og en "I love dogs"-nøkkelring med Eukanuba-reklame, og en relamerosett for Europavinner 2015.

:o

Kan virke som du enten hadde samme ringsekretær som Beauceron i går (en mann) eller heelerene i går (ei dame). Var en del forvirring og mye kløning der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk smooth i dalmatinerringen. For smooth egentlig, rakk ikke følge med på hva som skjedde omtrent...

Heldiggris... hos oss tok det lengre tid enn vanlig, dvs når de skriver kritikk.

:o

Kan virke som du enten hadde samme ringsekretær som Beauceron i går (en mann) eller heelerene i går (ei dame). Var en del forvirring og mye kløning der og.

Var en mann i dag, husker ikke hva han het... Ble litt for mye for ham, virka det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Premiekort har du antagelig fått for CK, som du ville fått på enhver annen NKK-utstilling.

I min ring delte jeg ut hals, deltagerrosett og nøkkelring - og for å være litt effektiv, stappet jeg premiekortene oppi posen til de som skulle ha det, sammen med diplomet.

jeg fikk ingenting jeg :-( fikk diplom og premiekort... ingen reklame en gang i dag, ingen nøkkelring og ingen hals. heller ikke godbitpose!!! Ingentingen! :-/

ellers i dag så var dommeren snakkesalig og trivelig og ringsekretæren også trivelig ;-) men utrolig trangt overalt, folk som blokkerer ALT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk ingenting jeg :-( fikk diplom og premiekort... ingen reklame en gang i dag, ingen nøkkelring og ingen hals. heller ikke godbitpose!! Ingentingen! :-/

Innmari synd, men vi hadde to dommere i dag, og vi fikk bare nok til hundene som skulle stille for den ene! Esken med premieposene til hundene til den siste dommeren (dere), var sporløst forsvunnet! Vi håpet noen ville finne den i løpet av dagen, men det skjedde ikke. :(

Hilsen skriveren/avkrysseren i ringen deres

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Aiko var VELDIG gøyal i dag! Var nok ikke så ivrig på lur i ringen der, men på standen etterpå variert ikke mye energi i spore. Hadde jo tatt seg helt ut i paraden! :D
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at dere som hadde ulike opplevelser og erfaringer sender en e-post til NKK med de også, i tillegg til å ta det opp her i tråden. Det er jo veldig greit om de får en viss oversikt over hva som faktisk skjedde litt rundt om, og kanskje greier å finne ut hva de kan gjøre bedre neste år.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innmari synd, men vi hadde to dommere i dag, og vi fikk bare nok til hundene som skulle stille for den ene! Esken med premieposene til hundene til den siste dommeren (dere), var sporløst forsvunnet! Vi håpet noen ville finne den i løpet av dagen, men det skjedde ikke. :(

Hilsen skriveren/avkrysseren i ringen deres

Vi var jo også i den ringen - og fikk ikke noen pose med noe i, hvilket jeg for så vidt ikke savnet heller. Reklame og dill trenger man vel strengt tatt ikke.

Vi hadde en supertrivelig dommer i dag og jeg synes det gikk greit unna i ringen selv om dommeren var veldig nøye med hver hund. Han forklarte også hvorfor han gjorde som han gjorde (vel - i hvert fall i juniorklassen) :).

Jeg tror gårsdagen var veldig stressende for ringsekretærene - alt skulle gå så fort, og de skulle styre med disse folderne som diplomene og annet stæsj skulle inn i. DET kunne de nok droppet egentlig. Diplomene kunne man bare delt ut som vanlig med kritikker. Enkelt og greit. Keep it simple :).

Ellers har vi hatt en finfin dag - og rasestanden var hyppig besøkt. Jeg var bekymret i går - da var det nesten ingen innom, men det tok seg veldig opp i dag heldigvis.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...