Gå til innhold
Hundesonen.no

Dogs4All og Nordisk vinner


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Jeg stilte i dag og etter jeg hadde stilt følte jeg virkelig på savnet på kritikk... Var inne i ringen en snarttur, fikk very good og lurer på HVA dommeren evt trekte for!! Dommeren sa ingenting, kritikk fantes ikke og jaja... da sitter man der og klør seg i hue :-P da nkk tok for seg kritikkmangelen så skrev de om diplom og en liten premie som plaster på såret? (siden man ikke fikk kritikker). Hvis de kaller reklame for premie?? :-P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 562
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Blir trippelpost dette, men det får gå.. Sendte jo mail til NKK ang. rosetten for to dager siden og se hva som lå i postkassa mi i dag

hurra! huskyklubben vant pris for beste rasestand vi har stått på stand i går og i dag og rigget stand torsdag. Mange medlemmer av klubben har bidratt, og det er moro!

Folk kommer jo likevel, dobbel vinnerutstilling veier opp for mye. Men når finnene klarer å skrive kritikker på WDS så burde man strengt tatt klare det på NV, NordV og EDS også

Posted Images

Jeg har aldri vært i ringen så lenge som i dag jeg... Det var totalt kaos...

Frem til unghund klasse tispe, så fikk ingen kvalitetsbedømming før ALLE hundene var satt i den rekkefølgen dommer ønsket. Og så plasserte hun dem, og gav dem exc, vg, g, osv... Det tar sin tid med minimum 10 hunder i hver klasse. Midt i unghundklasse tispe, stoppet de hele greiene. Tok en prat med dommer, og gikk over til slik det skulle være.

Det var visst ringsekretæren som ikke kunne jobben sin, og etterhvert kom det en annen dame og tok over. Da ble hunder som ikke fikk VG sendt ut av ringen med en gang (dersom det var fire med exc), så litt mer ordning... Tror jeg sto i ringen i 30 minutter jeg, i unghund klassen... :blink:

Feil med hannhundene hørt jeg også snakk om at det var, så var krøll i hvem som hadde fått hvilken kvalitetsbedømming, hvem som hadde fått CK, osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte i dag og etter jeg hadde stilt følte jeg virkelig på savnet på kritikk... Var inne i ringen en snarttur, fikk very good og lurer på HVA dommeren evt trekte for! Dommeren sa ingenting, kritikk fantes ikke og jaja... da sitter man der og klør seg i hue :-P da nkk tok for seg kritikkmangelen så skrev de om diplom og en liten premie som plaster på såret? (siden man ikke fikk kritikker). Hvis de kaller reklame for premie?? :-P

Enig! Jeg fikk beskjed om at hunden min visstnok hadde feil hårlag (langhår uten underull), noe om forøvrig er bare tull, men hvis dommeren virkelig mente det, så er det en diskvalifiserende feil og han skulle ikke ha blitt premiert. Likevel fikk han Excellent og ble nr tre i klassen... Hva hun egentlig mener om hunden aner jeg ikke.

Og med tanke på de 435 kronene jeg betalte for å stille ut, føler jeg at jeg har fått veldig lite igjen, annet enn et lite reklamehefte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen i meg bra at de øver seg før EDS, for dt jeg så i dag var ikke imponerende.
Dommeren forklarte til noen hvorfor hva han syntes om hunden, til andre ikke.
Ringsekretæren glemte dele ut sløyfe til en og annen hund, rosetter til NJV'erene glemte hun dele ut og det ble litt kluss på skjemaet her og der. Men, hun skal ha det da, at hun tok det pent når man sa i fra til henne, og hun rettet kjapt opp. Hyggelig dame.

Jeg tror mange ble forvirret over at diplomene bare ble lagt i en boks så man skulle hente dem selv. Det var lite opplysninger rundt dette.

Ikke gikk det spesielt kjappere heller. Min rase var vel nesten halvannen time forsinket.

MonaBB: Hvordan gikk det?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen i meg bra at de øver seg før EDS, for dt jeg så i dag var ikke imponerende.

Dommeren forklarte til noen hvorfor hva han syntes om hunden, til andre ikke.

Ringsekretæren glemte dele ut sløyfe til en og annen hund, rosetter til NJV'erene glemte hun dele ut og det ble litt kluss på skjemaet her og der. Men, hun skal ha det da, at hun tok det pent når man sa i fra til henne, og hun rettet kjapt opp. Hyggelig dame.

Jeg tror mange ble forvirret over at diplomene bare ble lagt i en boks så man skulle hente dem selv. Det var lite opplysninger rundt dette.

Ikke gikk det spesielt kjappere heller. Min rase var vel nesten halvannen time forsinket.

MonaBB: Hvordan gikk det?

Samme her. Noen fikk en beskrivelse av hunden, noen fikk ikke noe. Noen skjemaer hadde kryss, andre ikke. Vi fikk ikke noe beskjed angående diplomene, og jeg måtte vente i en evighet på at mitt skulle bli klart. Dommeren i vår ring hadde også en litt merkelig måte å avgjøre ting på, sånn at de som satt utenfor ringen ikke ante hva som skjedde for noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen i meg bra at de øver seg før EDS, for dt jeg så i dag var ikke imponerende.

Dommeren forklarte til noen hvorfor hva han syntes om hunden, til andre ikke.

Ringsekretæren glemte dele ut sløyfe til en og annen hund, rosetter til NJV'erene glemte hun dele ut og det ble litt kluss på skjemaet her og der. Men, hun skal ha det da, at hun tok det pent når man sa i fra til henne, og hun rettet kjapt opp. Hyggelig dame.

Jeg tror mange ble forvirret over at diplomene bare ble lagt i en boks så man skulle hente dem selv. Det var lite opplysninger rundt dette.

Ikke gikk det spesielt kjappere heller. Min rase var vel nesten halvannen time forsinket.

MonaBB: Hvordan gikk det?

Gikk litt hurra meg rundt hos oss også, ringsekretæren skal ha kred da som gjorde så godt hun kunne og holdt godt tempo og system i ringen. Men det førte med seg noen fillefeil, men vi oppdages heldivgis en time senere at Pelle skulle ha reservecertet, så da løste det seg :P

Vi fikk dog utdelt diplom og skjema etter rasen i ES, og på KLM fikk vi diplom etter første runde i ringen, og kunne hente skjema etter rasen var ferdig. Så det gikk veldig greit, og ble tydelig informert om av RS, men mulig ikke alle var flinke å informere om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior og veteran fikk sløyfe ja :)

Så det betyr at jeg skulle hatt sløyfe selv om vi "bare" ble BIM veteran? Kan jeg spørre om å få en i morgen da siden jeg ikke fikk i ringen? Kanskje @Belgerpia kan svare på det :)

Noen som har funnet de beste kuppene å kjøpe i salgbodene da? Jeg trenger tips! Tidi trenger egentlig ny sele, men jeg liker best hurrta sin røde, og den fant jeg ikke. Ellers kanskje noen nye kobbel. Tips til beste kjøp søkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det betyr at jeg skulle hatt sløyfe selv om vi "bare" ble BIM veteran? Kan jeg spørre om å få en i morgen da siden jeg ikke fikk i ringen? Kanskje @Belgerpia kan svare på det :)

Noen som har funnet de beste kuppene å kjøpe i salgbodene da? Jeg trenger tips! Tidi trenger egentlig ny sele, men jeg liker best hurrta sin røde, og den fant jeg ikke. Ellers kanskje noen nye kobbel. Tips til beste kjøp søkes!

de manglet den i kelpieringen også. tror de sa at de skulle ettersende den :-)

har du prøvd Dc zero shorter selen? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...