Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2015


Mackenzie
 Share

Recommended Posts

Phoenix skal uttales Finix :-) Lurer på å skrive Link med C, Linc.

Phoenix

Link (blir da skrever Linc)

Ajax

Torres

Quattro

Kick

Zero

Ink

der Phoenix og Link er øverst. men det er vanskelig å velge gitt :-P

Føler meg deg angående ventetid! tispa "mi" ekke parrer en gang :-o

Du er så heldig! Jeg vil også ha! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tror vi får valp på fredag! Hvis det går etter planen og oppdretter og valp virker fornuftige så blir hun med oss hjem. Kopiert bildelink fra oppdretter sin Facebookside.

Da er hun endelig hjemme! Ventetiden er over og 17 timers reise for å hente valp er overstått ^^

Endelig er jenta mi født En av disse herlighetene kommer til meg i slutten av juni. 3 tisper og 1 hannhund. Far er flotte Quinlent James Dean og mor er vakre CH Cometstaff Day For

Posted Images

Du er så heldig! Jeg vil også ha! :wub:

Er fortsatt Link og Phoenix som topper lista mi :-P

jeg er utrolig kresen på navn, veldig veldig kresen. hehe!!

Kryss fingrene for at tispa blir drektig og at hun får hannvalper :-D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er relativt ny på forumet her og håper dette er passende sted for mitt spm. :) Moren min har nå anskaffet seg valp (dvs. den er allerede fem mnder) etter lang tid uten noen hund. Vi har tidligere kun hatt voksne hunder så dette blir en ny erfaring!

Valpen er en cavalier king Charles spaniel og kommer direkte fra oppdretter som virker meget seriøs og flink. :) Mamma har bare hatt henne noen dager, men enda ikke klart å få henne til å gå på do ute. Hos oppdretter gikk hun visst mest på do på terrassen eller inne sånn jeg har forstått det.

Hun tisser gjerne rett etter at de har vært ute, så rådet jeg ga til mamma var bare å følge med på henne som en hauk etter de har vært ute så om hun gjør tegn til å skulle på do kan hun være kjapp med å få henne ut igjen og håpe at hun vil prøve å gå på do ute da isteden. Eller om hun begynner å tisse inne bare løfte henne opp og bære henne ut. Høres dette ut som et ok tips? Noen som har andre forslag? :) Jeg bor i Polen, og mamma i Norge så er dessverre ikke så mye jeg får hjulpet til med før påskeferien. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er relativt ny på forumet her og håper dette er passende sted for mitt spm. :) Moren min har nå anskaffet seg valp (dvs. den er allerede fem mnder) etter lang tid uten noen hund. Vi har tidligere kun hatt voksne hunder så dette blir en ny erfaring!

Valpen er en cavalier king Charles spaniel og kommer direkte fra oppdretter som virker meget seriøs og flink. :) Mamma har bare hatt henne noen dager, men enda ikke klart å få henne til å gå på do ute. Hos oppdretter gikk hun visst mest på do på terrassen eller inne sånn jeg har forstått det.

Hun tisser gjerne rett etter at de har vært ute, så rådet jeg ga til mamma var bare å følge med på henne som en hauk etter de har vært ute så om hun gjør tegn til å skulle på do kan hun være kjapp med å få henne ut igjen og håpe at hun vil prøve å gå på do ute da isteden. Eller om hun begynner å tisse inne bare løfte henne opp og bære henne ut. Høres dette ut som et ok tips? Noen som har andre forslag? :) Jeg bor i Polen, og mamma i Norge så er dessverre ikke så mye jeg får hjulpet til med før påskeferien. :/

Høres ut som et godt tips :-) Ta ut valpen når den har sover, lekt, spist og drukket mye, og selvsagt dersom den ikke har vært ute på en stund. Ros valpen når den tisser ute og løft den og bær den ut dersom den tisser inne. Helt normalt at så små valper ikke er stuerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er relativt ny på forumet her og håper dette er passende sted for mitt spm. :) Moren min har nå anskaffet seg valp (dvs. den er allerede fem mnder) etter lang tid uten noen hund. Vi har tidligere kun hatt voksne hunder så dette blir en ny erfaring!

Valpen er en cavalier king Charles spaniel og kommer direkte fra oppdretter som virker meget seriøs og flink. :) Mamma har bare hatt henne noen dager, men enda ikke klart å få henne til å gå på do ute. Hos oppdretter gikk hun visst mest på do på terrassen eller inne sånn jeg har forstått det.

Hun tisser gjerne rett etter at de har vært ute, så rådet jeg ga til mamma var bare å følge med på henne som en hauk etter de har vært ute så om hun gjør tegn til å skulle på do kan hun være kjapp med å få henne ut igjen og håpe at hun vil prøve å gå på do ute da isteden. Eller om hun begynner å tisse inne bare løfte henne opp og bære henne ut. Høres dette ut som et ok tips? Noen som har andre forslag? :) Jeg bor i Polen, og mamma i Norge så er dessverre ikke så mye jeg får hjulpet til med før påskeferien. :/

Må ærlig innrømme jeg syns det er rart at en valp på 5 måneder ikke er blitt lært å gå på do ute, sånn i det hele tatt. Når min var så gammel så var han stueren, sett bort ifra gledestissing når han hilste på noen som kom hjem. (Dog stuerenhet varierer jo fra individ til individ hvor fort det går)

Jeg ville bedt henne, om mulig, være ute så lenge at hunden bare må gjøre fra seg ute. Og rose den opp i skyene når den er ferdig å gå på do. (Viktig å ikke avbryte midt i, da er det ikke sikkert den blir ferdig med sitt først) Og ellers følge med den som en hauk inne, ved det minste tegn til dotrengthet, ut i hagen. Gjerne lag til et hjørne i hagen hvor dere legger avispapir med tisselukt el, og gå konsekvent dit når dere går ut. Og ha rutiner som på en liten valp, ut etter mat, lek og søvn. Kanskje så mye som 1 gang i timen, sånn frem til valpen forstår at det er ute man går på do. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt enda. Står på en del valpelister, så blir litt alt etter tidspunkt som passer best og hvor mange valper som kommer i de forskjellige kullene.

Alt er litt vagt enda siden det enten akkurat har vært paring eller det er ultralyd i disse tider :)
Er skikkelig dårlig på uvisshet så går litt rundt som hvileløs høne og hakker i veggen :P
Og lager teite navnelister ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er relativt ny på forumet her og håper dette er passende sted for mitt spm. :) Moren min har nå anskaffet seg valp (dvs. den er allerede fem mnder) etter lang tid uten noen hund. Vi har tidligere kun hatt voksne hunder så dette blir en ny erfaring! Valpen er en cavalier king Charles spaniel og kommer direkte fra oppdretter som virker meget seriøs og flink. :) Mamma har bare hatt henne noen dager, men enda ikke klart å få henne til å gå på do ute. Hos oppdretter gikk hun visst mest på do på terrassen eller inne sånn jeg har forstått det. Hun tisser gjerne rett etter at de har vært ute, så rådet jeg ga til mamma var bare å følge med på henne som en hauk etter de har vært ute så om hun gjør tegn til å skulle på do kan hun være kjapp med å få henne ut igjen og håpe at hun vil prøve å gå på do ute da isteden. Eller om hun begynner å tisse inne bare løfte henne opp og bære henne ut. Høres dette ut som et ok tips? Noen som har andre forslag? :) Jeg bor i Polen, og mamma i Norge så er dessverre ikke så mye jeg får hjulpet til med før påskeferien. :/

jeg ville tatt et par dager hvor jeg hadde vært ute så lenge som nødvendig for at valpen gjør fra seg ute og ikke gått inn før valpen har tisset. Første bud er å få snudd trenden tenker jeg, da kommer nok resten raskt :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange flotte valper som har joinet valpegjengen.

Det klør i fingrene mine og enda har jeg ca 3-4 mnder igjen før det er løpetid på tispa jeg ska ha etter.

Og så er det å håpe at det blir noe og sef tisper.

Arg

Hvem? (:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en til borzoi? Hilsen veldig nysgjerrig borzoi-fan og stalker. :icon_redface:

To, forhåpentligvis! :D Du trenger ikke stalke, altså. Ser du meg, så får du huke tak i meg, så du får hilst og kost på kreka :D

My bad, trengte bare å få det inn med teskje... trenger tydeligvis også å sette meg mer inn i borzoi, :sleep:

:) De ser ikke så voldsomt drektige ut sammenligna med andre, de er jo relativt store og valpene små :) Hu her er faktisk ganske diger også, så det blir nok, forhåpentligvis, et ganske stort kull :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på sykkeltur med lille i dag, virket som hun likte å få strekke litt på bena, ble vell en 4-5 km i rolig tempo med henne løs og varga fikk trekke, nå sover de godt begge to :) Jeg håper virkelig hun blir en av de som liker å trekke etterhvert så hun har motivasjon fremmover, viss ikke kommer det til å bli mye knall å fall. Utrolig irriterende med virrehund som skal gå forran, gjerne så nærme som mulig, ikke er redd for hjulet og ikke flytter seg når jeg brøler :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...