Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2015


Mackenzie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tror vi får valp på fredag! Hvis det går etter planen og oppdretter og valp virker fornuftige så blir hun med oss hjem. Kopiert bildelink fra oppdretter sin Facebookside.

Da er hun endelig hjemme! Ventetiden er over og 17 timers reise for å hente valp er overstått ^^

Endelig er jenta mi født En av disse herlighetene kommer til meg i slutten av juni. 3 tisper og 1 hannhund. Far er flotte Quinlent James Dean og mor er vakre CH Cometstaff Day For

Posted Images

Australsk kelpie slik som Vegas :-D Står mellom navnene Link og Phoenix!

Spennende! Jeg likte Link :)

----------

Gleder meg til valpegjengen 2017/2018 jeg.. Måtte tiden gå fort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Jeg likte Link :)

----------

Gleder meg til valpegjengen 2017/2018 jeg.. Måtte tiden gå fort :P

m.m :-) Jeg sliter litt med det bestemme meg for navn. Først var jeg låst på Phoenix, men heller litt mer mot Link nå :-P så valpesyk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m.m :-) Jeg sliter litt med det bestemme meg for navn. Først var jeg låst på Phoenix, men heller litt mer mot Link nå :-P så valpesyk!

Det forstår jeg godt! Jeg også :wub:

Nico, Vegas og Link

Nico, Vegas og Phoenix

Hmmm. Nei, jeg liker best Link av de to jeg altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Australsk kelpie slik som Vegas :-D Står mellom navnene Link og Phoenix!

Link! Alle elsker Zelda, og alle andre hunder heter Phoenix.

Endelig ble vi også tildelt valp :D Her er vakreste Vinternattas Čeahppi :wub:

image.jpg1_6.jpg

Bildet tilhører Kennel Vinternatta i Brønnøysund.

Det er harde forhandlinger i heimen her nå. Jeg vil kalle henne Piija, og guttungen vil kalle henne Hæppi. Begge står steilt på sitt. Lille happypia er 5,5 uker allerede, og vi gleder oss så hinsides til å snart få tørke tissedammer og snuble over brutalt myrdede sko igjen.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjellig på ulike dialekter, og de samisktalende strides litt, men i følge nordsamiske lærebøker så er det en mellomting mellom tsjehppi og tsjæhppi, der h'en uttales ganske tydelig. Som substantiv betyr det kunstner. Som adjektiv betyr det flink og kunnskapsrik. Forhåpentligvis det perfekte navn til lille pia ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link! Alle elsker Zelda, og alle andre hunder heter Phoenix.

Endelig ble vi også tildelt valp :D Her er vakreste Vinternattas Čeahppi :wub:

image.jpg1_6.jpg

Bildet tilhører Kennel Vinternatta i Brønnøysund.

Det er harde forhandlinger i heimen her nå. Jeg vil kalle henne Piija, og guttungen vil kalle henne Hæppi. Begge står steilt på sitt. Lille happypia er 5,5 uker allerede, og vi gleder oss så hinsides til å snart få tørke tissedammer og snuble over brutalt myrdede sko igjen.

Aw :wub: Jeg syns Hæppi var kjempe kult :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link! og Hæppi! ref tidligere navnespørsmål ;)

Har tidligere hatt ei lita Happy selv ;)

Luna er 16 uker i dag, og vært med oss i en uke. Jeg er helt forelsket! Utrolig artig med en lettlært hund, hun tar jo ting med det samme! Vant til å jobbe litt med med dvergdachsen vi hadde sist ;) I dag har vi vært på bytur:

post-14463-0-50093900-1425907436_thumb.j

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link! Alle elsker Zelda, og alle andre hunder heter Phoenix.

Endelig ble vi også tildelt valp :D Her er vakreste Vinternattas Čeahppi :wub:

image.jpg1_6.jpg

Bildet tilhører Kennel Vinternatta i Brønnøysund.

Det er harde forhandlinger i heimen her nå. Jeg vil kalle henne Piija, og guttungen vil kalle henne Hæppi. Begge står steilt på sitt. Lille happypia er 5,5 uker allerede, og vi gleder oss så hinsides til å snart få tørke tissedammer og snuble over brutalt myrdede sko igjen.

Så søt :D Er vell bare å kalle henne begge dele det? :) Hundene her har hvertfall 4 kallenavn hver, de fungerer alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I valpetåka så virrer jeg på navn igjen :-P Phoenix er kult, og kledelig. usa-navn slik som vegas :D Får gruble litt mer! plutselig sitter jeg med en helt annet navn...

Så søt Luna er da :-D

Hvordan har du tenkt å uttale det hvis det blir Phoenix? "finix" eller føniks? :P

Jeg likte Link best :innocent:

Link! Alle elsker Zelda, og alle andre hunder heter Phoenix.

Endelig ble vi også tildelt valp :D Her er vakreste Vinternattas Čeahppi :wub:

image.jpg1_6.jpg

Bildet tilhører Kennel Vinternatta i Brønnøysund.

Det er harde forhandlinger i heimen her nå. Jeg vil kalle henne Piija, og guttungen vil kalle henne Hæppi. Begge står steilt på sitt. Lille happypia er 5,5 uker allerede, og vi gleder oss så hinsides til å snart få tørke tissedammer og snuble over brutalt myrdede sko igjen.

Fin :wub:

Jeg dauer. Hater ventetid, hater det. Vet ikke engang om det blir født tispe til meg. Herregud. Er ikke lenge siden parring, så er jo driiiit lenge til fødsel. Hvis det ikke blir noe nå, så tror jeg at jeg venter til neste år. Med mindre noen plutselig kommer med nye og overraskende (og passende) planer i løpet av sommeren da. Men har ikke inntrykk av det. Bah, jeg blir galen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du tenkt å uttale det hvis det blir Phoenix? "finix" eller føniks? :P

Jeg likte Link best :innocent:

Fin :wub:

.

Phoenix skal uttales Finix :-) Lurer på å skrive Link med C, Linc.

Phoenix

Link (blir da skrever Linc)

Ajax

Torres

Quattro

Kick

Zero

Ink

der Phoenix og Link er øverst. men det er vanskelig å velge gitt :-P

Føler meg deg angående ventetid! tispa "mi" ekke parrer en gang :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoenix skal uttales Finix :-) Lurer på å skrive Link med C, Linc.

Phoenix

Link (blir da skrever Linc)

Ajax

Torres

Quattro

Kick

Zero

Ink

der Phoenix og Link er øverst. men det er vanskelig å velge gitt :-P

Føler meg deg angående ventetid! tispa "mi" ekke parrer en gang :-o

INK, definitivt INK. Det var kult :)

Jeg leker med navn sjæl. Men assa, Først må det komme valp til meg da :rofl: Nå kommer jeg aller mest sannsynligvis til å kalle den for Dåra. Men får bestemme stamtavlenavnet selv om jeg vil. Så vil ha et morsomt et :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I valpetåka så virrer jeg på navn igjen :-P Phoenix er kult, og kledelig. usa-navn slik som vegas :D Får gruble litt mer! plutselig sitter jeg med en helt annet navn...

Så søt Luna er da :-D

Her har du litt mer å velge i :)

Liste over byer i USA med over 100 000 innbyggere: http://no.m.wikipedia.org/wiki/Liste_over_byer_i_USA_med_mer_enn_100_000_innbyggere

Jackson

Madison

Diego

Lexington (Lexi)

Hartford

Chandler

Montgomery (Monty)

Vancouver (... :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...