Gå til innhold
Hundesonen.no

Ting du skulle ønske at andre visste om jobben din


Mirai
 Share

Recommended Posts

Jeg jobber i en butikk som har veldig likt konsept BilTema, Jula, Clas Ohlson, Europris og alle de butikkene der. Men butikken jeg jobber i er en enkeltstående butikk som kun finnes akkurat her.

- Nei, jeg vet ikke om det finnes noen butikker i Oslo som har de samme varene som oss

- Nei, du kan ikke få vår (kvalitets) maling billigere, fordi det er billigere for deg å kjøpe maling på BilTema

- Nei, jeg kan ikke gi deg mye i rabatt bare fordi varen har en høy utpris. Er utprisen høy, så er også innprisen høy.

- Nei, jeg er ikke en robot som har svaret på alt her i verden, selv om jeg noen gang skulle ønske det

- Ja, jeg kan faktisk en del om varene jeg selger. Selv om jeg er ei "lita jente"

Og ikke minst, NEI, jeg er ikke med mammaen min på jobb. Jeg er faktisk den som har jobbet nest lengst i den butikken :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lærer. Det er ikke mange som vet hvor mye vi går rundt og tenker på hver enkelt elev.

DU vet at vi introverte HATER folk som skal ringe opp når vi har henvendt oss på e-post, sant? . Man blir ikke flinkere til å ta en telefon bare fordi man skal utfordre seg selv . Det er ikke sånn det

...dette gikk jeg og tenkte på mens jeg jobbet nattevakt i går på døgnåpen bensinstasjon . Kommer sikkert på mer etterhver. Her er noen ting fra mitt perspektiv som selger på Shell/7-Eleven: -

Psykolog.

- er ikke det samme som psykiater.

- jeg kan ikke trylle.

- jeg kan ikke spå.

- jeg er ikke tankeleser.

- jeg er ikke opptatt av å se etter psykiske problemer hos alle jeg treffer.

- latterlig mye av min tid går på å dokumentere og registrere alt jeg gjør. Og registrere at jeg dokumenterer og registrerer.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle butikk/kiosk/restaurant-jobbene jeg har hatt har et par ting gått igjen:

- Jeg bestemmer ikke prisene, åpningstidene eller mengden alkohol jeg har lov til å putte i drinken din. Jeg har regler og lover å forholde meg til. Om du er misfornøyd er det en ærlig sak, men å skjelle ut meg gjør ikke noe annerledes - annet enn at du gjør min arbeidsdag mye kjipere.

- Jeg vet at du tror du er den eneste som spør om jeg kan gjøre et unntak fra regelen, enten det er å slippe deg inn etter stengetid eller gi deg rabatt på varer det ikke er rabatt på - men det er du ikke. Du er den 67. som spør denne dagen.

Nå er jeg sosialarbeider utdannet sosialarbeider, har jobbet på sykehus, i frivillig sektor og begynner på et NAV-kontor om en mnd. Og ja, jeg forstår at du har kjipe opplevelser med det offentlige systemet, jeg gjør det. Takk derfor for at du vil opplyse meg om hvor grusomme alle vi som jobber innenfor dette systemet er, at vi er inkompetente, late, dårlige på kundebehandling og generelt ganske fæle mennesker. som har ett mål - å ødelegge livet ditt. Hvis du visste hvor mye jeg anstrenger meg hele tiden for å gi deg en best mulig opplevelse i møtet med det offentlige hadde du kanskje ikke vært fullt så krass ... Dessverre er ikke jeg ansvarlig for systemet, og kan ikke gjøre noe annet enn å være en så god fagperson som mulig. Selv om jeg noen ganger lurer på om du har bestemt deg på forhånd for hva du synes ...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber bl.a. i DNTs butikk og turinformasjon.

- Nei, jeg har ikne vært på tur overalt i hele Norge. Ei heller kan jeg alle buss- og togrutene i forbindelse med de ulike turene. Jeg hjelper gjerne med å finne info om for meg ukjente steder, men jeg må lete frem info og kart om jeg ikke har vært der!

- Det er ikke min skyld at XXL har billigere turmat!!

- Beklager, jeg kan ikke noe for at folk legger ut på turer med elendige kartkunnskaper og ingen anelse om hvordan et kompass virker.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- jeg er ikke tankeleser.

- jeg er ikke opptatt av å se etter psykiske problemer hos alle jeg treffer.

Pfffft.. det er bare noe dere sier, det.... :fear:

:lol:

Næsj, jeg tror ikke jeg kan komme på en eneste ting andre burde vite om min jobb, jeg :).

Ja, jeg er naturforvalter i Statens vegvesen altså :)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig assistent:

Nei, det er ikke noe snuskete dirty noe

Nei, det er ikke hjemmehjelp

Nei, det er ikke engang et helseyrke, det er et serviceyrke.

Butikk tror jeg det meste er nevnt, med unntak av

Nei, jeg kan ikke ta penger ut av kassa og gi deg tilbake for en ødelagt vare om du ikke har kvitering, du kan få tilgodelapp siden jeg ikke har noen grunn til å tro at du lyver og ja du må gjerne snakke med sjefen.

Kennel:

Nei, jeg kan ikke kaste ut den hunden/katten av det buret fordi du syns det buret var finere enn det ditt dyr har fått tildelt.

Nei, vi kan ikke være tilgjengelige 24/7

Ikke er vi tankelesere heller, så vi setter veldig pris på riktig informasjon om dyret.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hverken ambulansesjåfør, sykepleier eller lege. Og ja, jeg BÅDE kjører OG sitter baki med pasientene :sleep: Vi har minst 4-års utdannelse. Vi er primært på jobb for å hjelpe akutt syke mennesker, eller transportere folk som av helsemessige årsaker ikke kan sitte, ikke for kjøre deg til legevakten med forstoppelse.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er jeg veldig takknemlig for all tilbakemelding på maten og servicen. Jeg spør om maten smaker for å få et ærlig svar. Er det noe galt er jeg mer enn villig til å ordne opp. Kjøkkenet får alltid høre tilbakemeldingene, og om noe ikke svarte til forventningene kan de forbedre seg.

Noe folk kanskje ikke vet er at de ansatte må skatte mer om de "tar ut" tips.

Ja, nordmenn er faktisk for dårlige på å klage! Servitører er som oftest flink på å lese folk, jeg ser det på deg når du sier at det smaker bra selv om du ikke er fornøyd, men da kan jeg ikke gjøre noe med det :/ Eller de som klager etter de har spist opp, selv om man var å spurte om det smakte mens de spiste...

Og ja, kontanttips er gull, alltid tips i kontanter om du har mulighet til det i stedet for å legge det til på kortet ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som personellkoordinator :)

Sånn direkte mot kundene:

- Hadde vert fint om kundene som ringer inn faktisk vet litt om tjenesten de ønsker å bestille. Det fungerer ikke å si at en skal " ha sånn NDT av en duppeditt". (NDT er en samlebetegnelse for mange forskjellige kontrollmetoder).

- Vi har faktisk ikke inspektører hengende på en knagg på veggen. Av og til blir det ventetid på noen timer/dager.

- Og ikke minst, trenger du folk samme dag, ikke ring 15:30...

Mot folk ellers:

Ingen skjønner hva eg jobber med med mindre de er i bransjen selv. Pleier som regel ende opp med å forklare at eg har en haug mannfolk eg sender hit og dit for å hjelpe kunder i oljebransjen :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praksisplass på dyreklinikk (gjør det samme som assitent, bare de er med på opr og det er ikke jeg selvfølgelig gr manglende utdannelse)

- Nei, jeg står bak skranken og tar betaling, men jeg hverken priser journalen etter velger prisen tingene skal koste.

- Nei, jeg kan ikke bare gi deg reklameprodukter fra RC uten at du har kjøpt noe fra RC.

- Jeg er ikke vetrinær.

- Kloklipp er IKKE gratis selvom det var gratis den mnd klinikken åpnet for mange år siden..

:lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfffft.. det er bare noe dere sier, det.... :fear:

:lol:

Næsj, jeg tror ikke jeg kan komme på en eneste ting andre burde vite om min jobb, jeg :).

Ja, jeg er naturforvalter i Statens vegvesen altså :)

Det er bare fordi det er veldig få som vet hva naturforvaltning dreier seg om :lol: Folk som spør meg om utdanningen min ser i alle fall ut som store spørsmålstegn når jeg sier hva jeg studerte, og samtlige får en ekstrem trang til å skifte tema raskest mulig :P Også er det de som ikke helt skjønner poenget og viktigheten med det yrket og kommer med delvis nedlatende kommentarer som "Åja, så du passer på trær og sånn du altså?" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk og en ting som irriterer meg er alle som forventer rabatter hele tiden!! En ting er når man kjøper hele pakker eller sett til 4-5000, da skal du få med noe ekstra liksom, men når du skal ha en godbitpose til 29 kr som allerede er på tilbud, DA spør du ikke om å få rabatt eller få med noe ekstra altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, men det får bli noen eksempler: Jobber i hjemmesykepleien.

-Den kvelden jeg satt på legevakta med to narkomane alkoholikere med skader og blod overalt, så måtte du nesten vente litt med å få på deg pysjen denne kvelden. Det er ikke fordi jeg er lat, men det hender andre må komme før deg. Jeg tipper du selv vil sette pris på å komme først i køen den dagen det blir akutt for deg. Jeg kommer, jeg kommer, med jeg har bare to bein å løpe med.

-Nei, jeg kan ikke bære deg, eller gjøre alt for deg. At du faktisk må gjøre det du klarer selv er ikke fordi jeg ikke gidder å hjelpe deg, men for at du skal være mest mulig selvhjulpen så du kan bo hjemme i huset ditt lengst mulig.

-Ja, jeg vil se at du tar medisinene dine. Det er ikke fordi jeg er nysgjerrig, men fordi jeg må gjøre jobben min.

-Jeg kan ikke være hos alle kl 09 på morgenen, og jeg kan ikke få lagt alle kl 2130 heller.

-Vi har ikke fagbrev i hårrulling, så om du forventer at alle i pleie og omsorg er like gode som frisøren din til dette, så har du nok for høye forventninger.

-Ikke klag til meg om at kollegaen min er håpløs, og gjør alt på feil måte. Har du noe viktig å si som må videre, ring sjefen min.

Dette gjorde meg rett og slett litt lei meg, med tanke på at hjemmesykepleiere som kommer innom min bestemor en gang om dagen betyr utrolig mye for henne, og hun blir sønderknust når de ikke kommer, når de ikke viser noe interesse i det hun sier osv. Og nei, hun blir ikke sønderknust og kjefter på de, for hun er for sjenert til det. Det er en av de få menneskene hun ser i løpet av en dag, noen dager de eneste, siden hun bor veldig avsidesliggende. Det kan bety ALT for hennes dag, særlig hvis de gjør noe ekstra, f.eks greier håret hennes eller prater litt ekstra med henne. Hadde jeg hatt alle verdens penger skulle jeg kjøpt henne plass på et hjem nærmere meg med en 24/7 bemanning som skulle hjelpet henne. Får helt tårer i øya bare av å tenke på det... Forventer ikke allverdens, men allikevel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjorde meg rett og slett litt lei meg, med tanke på at hjemmesykepleiere som kommer innom min bestemor en gang om dagen betyr utrolig mye for henne, og hun blir sønderknust når de ikke kommer, når de ikke viser noe interesse i det hun sier osv. Og nei, hun blir ikke sønderknust og kjefter på de, for hun er for sjenert til det. Det er en av de få menneskene hun ser i løpet av en dag, noen dager de eneste, siden hun bor veldig avsidesliggende. Det kan bety ALT for hennes dag, særlig hvis de gjør noe ekstra, f.eks greier håret hennes eller prater litt ekstra med henne. Hadde jeg hatt alle verdens penger skulle jeg kjøpt henne plass på et hjem nærmere meg med en 24/7 bemanning som skulle hjelpet henne. Får helt tårer i øya bare av å tenke på det... Forventer ikke allverdens, men allikevel :(

Det har vel ingenting å gjøre med det klematis skriver?

"Det er ikke fordi jeg er lat, men det hender andre må komme før deg. Jeg tipper du selv vil sette pris på å komme først i køen den dagen det blir akutt for deg. Jeg kommer, jeg kommer, med jeg har bare to bein å løpe med."

Dette er et veldig godt poeng, hjemmesykepleiere har ALT for mye å gjøre - det er ikke deres feil. Ja, det er enkelte som slurver og gjør drittjobb, men de fleste gjør faktisk så godt de kan innenfor den tiden de har tilrådighet. :hmm:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel ingenting å gjøre med det klematis skriver?

"Det er ikke fordi jeg er lat, men det hender andre må komme før deg. Jeg tipper du selv vil sette pris på å komme først i køen den dagen det blir akutt for deg. Jeg kommer, jeg kommer, med jeg har bare to bein å løpe med."

Dette er et veldig godt poeng, hjemmesykepleiere har ALT for mye å gjøre - det er ikke deres feil. Ja, det er enkelte som slurver og gjør drittjobb, men de fleste gjør faktisk så godt de kan innenfor den tiden de har tilrådighet. :hmm:

Det er vel lov å bli trist av det allikevel? Som du sier, det trenger jo ikke å være noens feil annet enn kommunene som ansetter for lite folk. Som jeg skriver, jeg skulle ønske jeg hadde råd til å dekket pleie for henne 24/7 (vel, ikke at noen satt med henne døgnet rundt da men :P ) - det er vel mer at holdningene bekrefter den triste sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjorde meg rett og slett litt lei meg, med tanke på at hjemmesykepleiere som kommer innom min bestemor en gang om dagen betyr utrolig mye for henne, og hun blir sønderknust når de ikke kommer, når de ikke viser noe interesse i det hun sier osv. Og nei, hun blir ikke sønderknust og kjefter på de, for hun er for sjenert til det. Det er en av de få menneskene hun ser i løpet av en dag, noen dager de eneste, siden hun bor veldig avsidesliggende. Det kan bety ALT for hennes dag, særlig hvis de gjør noe ekstra, f.eks greier håret hennes eller prater litt ekstra med henne. Hadde jeg hatt alle verdens penger skulle jeg kjøpt henne plass på et hjem nærmere meg med en 24/7 bemanning som skulle hjelpet henne. Får helt tårer i øya bare av å tenke på det... Forventer ikke allverdens, men allikevel :(

Åh, forstår det kan være trist :( Men i denne tråden kommer det negative frem, så til motvekt kan jeg fortelle om gleden :) For en god del år siden var jeg i en veldig kort tid innom hjemmesykepleien, og den gangen var det kanskje sikkert like travelt som nå. Jeg var smertelig klar over rollen og mulig betydning jeg hadde, og uansett hvor liten tid jeg hadde til hver person, så tenkte jeg at det skulle være kvalitet i den tiden den enkelte fikk. Det er utrolig hva en kan få til på for eksempel 20 minutter. Danse tango for å lure (egentlig motvillig) bruker inn på en gøyal måte i dusjen, synge en egenoppfunnet medisinsang hvor en bytter på å dikte, børste hår, prate om livet, lytte til store og små bekymringer og så videre. Det er utrolig hva en kan få til mens en gjør unna hverdagslige gjøremål. Ikke for å glemme hvor mange lyspunkter en får selv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattevakt på 7-eleven.

- Nei, du kan ikke bare FÅ en sjokolade.

- Nei, det er ikke godt med kanelbolle inni en panini.

- Selvom du har drukket masse kan du ikke stå i butikken og sove fordi du plutselig ble trøtt.

- Nei, jeg vil ikke bli med deg hjem i natt

- Du kan heller ikke få telefonnr mitt.

- Beklager at minibanken ikke virker, det er ikke noe jeg kan gjøre med det. Og nei, du får ikke lov å ta ut mer enn 200kr fra kassa, og jeg kan ikke bøye reglene jeg har fått kun for deg, fordi det er ikke bare du som spør.

Selger på eplehuset.

- Beklager, men vi selger ikke windowsmaskiner her.

- Nei, jeg får ikke gitt deg rabatt fordi du kjøpte en datamaskin og en mus.

- Ja, jeg kan om datamaskinene selv om jeg er en av to jenter som jobber her.

- Beklager, men vi kan ikke ta ut penger til deg her.

- "Windows er mye bedre enn OS" - Hvorfor er du her da?

Verksted på eplehuset.

- Vi fikser ikke windowsmaskiner.

- Ja, jeg er jente, og ja jeg er faktisk flink i jobben min.

- Beklager, men at du sølte vann på maskinen din kan ikke jeg noe for, du trenger ikke å kjefte på meg fordi den ikke dekkes av garantien.

- Heller ikke at du har røyket maskinen din full i tjære, eller at det er masse matrester inni den som har ødelagt maskinen.

- Ja, delene koster masse penger, men det er ikke jeg som har satt prisen. Får du rabatter er det fordi jeg ikke har tatt betalt for arbeidet jeg har gjort.

- Beklager, men at delene er treige fra Nederland kan ikke jeg noenting for.

- At du har ødelagt maskinen din og trenger den om to dager kan ikke jeg noenting for, det er over 70stk i kø forran deg som har ventet alt for lenge fra før av som gjerne vil ha maskinen sin ferdig.

And the list goes on..

Kundeservice er morsomt!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, forstår det kan være trist :( Men i denne tråden kommer det negative frem, så til motvekt kan jeg fortelle om gleden :) For en god del år siden var jeg i en veldig kort tid innom hjemmesykepleien, og den gangen var det kanskje sikkert like travelt som nå. Jeg var smertelig klar over rollen og mulig betydning jeg hadde, og uansett hvor liten tid jeg hadde til hver person, så tenkte jeg at det skulle være kvalitet i den tiden den enkelte fikk. Det er utrolig hva en kan få til på for eksempel 20 minutter. Danse tango for å lure (egentlig motvillig) bruker inn på en gøyal måte i dusjen, synge en egenoppfunnet medisinsang hvor en bytter på å dikte, børste hår, prate om livet, lytte til store og små bekymringer og så videre. Det er utrolig hva en kan få til mens en gjør unna hverdagslige gjøremål. Ikke for å glemme hvor mange lyspunkter en får selv også :)

Tusen takk, det gir håp å høre at det finnes så fine, flotte folk som omså bare er innom yrket en liten stund! :wub::flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare fordi det er veldig få som vet hva naturforvaltning dreier seg om :lol: Folk som spør meg om utdanningen min ser i alle fall ut som store spørsmålstegn når jeg sier hva jeg studerte, og samtlige får en ekstrem trang til å skifte tema raskest mulig :P Også er det de som ikke helt skjønner poenget og viktigheten med det yrket og kommer med delvis nedlatende kommentarer som "Åja, så du passer på trær og sånn du altså?" :P

:lol: Jeg bruker å si at jeg passer på elg, blomster og bier og sånt, jeg :lol:. Og om de da fortsatt virker interessert, så kan jeg være litt mer seriøs liksom :lol:.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som innkjøper i oljebransjen, og jeg kommer til å få grå hår av enkelte ingeniører og lagerarbeidere.

Til ingeniører:

- Jeg kan ikke kjøpe inn det du ønsker hvis du ikke gir meg all informasjonen jeg trenger, jeg er ikke synsk. Ja, jeg vet du synes det er byråkratisk, men slik fungerer det og det er ikke jeg som har bestemt rutinene og prosedyrene. (Noen ganger føler jeg ingeniører lever i sin egen bortskjemte boble).

Til lagerarbeidere:

- Nei, jeg vet ikke hva dette er, hvor du har fått det fra, hva prisen er og hvilke specs og mål du ønsker basert på at du kommer opp til meg med 2 stk skruer i hånden og ber meg bestille "flere av disse". At du da sukker og klager over at du må maile meg noe så grunnleggende som antall og størrelse på de skruene du ønsker hjelper ikke, jeg er fortsatt ikke synsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Dette gjorde meg rett og slett litt lei meg, med tanke på at hjemmesykepleiere som kommer innom min bestemor en gang om dagen betyr utrolig mye for henne, og hun blir sønderknust når de ikke kommer, når de ikke viser noe interesse i det hun sier osv. Og nei, hun blir ikke sønderknust og kjefter på de, for hun er for sjenert til det. Det er en av de få menneskene hun ser i løpet av en dag, noen dager de eneste, siden hun bor veldig avsidesliggende. Det kan bety ALT for hennes dag, særlig hvis de gjør noe ekstra, f.eks greier håret hennes eller prater litt ekstra med henne. Hadde jeg hatt alle verdens penger skulle jeg kjøpt henne plass på et hjem nærmere meg med en 24/7 bemanning som skulle hjelpet henne. Får helt tårer i øya bare av å tenke på det... Forventer ikke allverdens, men allikevel :(

Ja, det kan man bli trist av, men jeg synes vel ikke dette har noe å gjøre med det jeg skriver nei, dette var en tråd for å få frem hva folk ikke vet om jobben din, ikke hvordan systemet fungerer ellers.

Av og til må akutte tilfeller komme først, og det er ikke alle som vil forstå at det også er andre her i verden:-)

Jeg har fått spørsmål om hva jeg har somlet med når jeg kommer noen minutter senere enn de er vant med, så det er ikke alle som har forståelsen inne for at vi har ganske mye annet å drive med enn å prate med folk, smøre brødskiver, eller få på folk pysjen, noen ganger handler det også om å vente på ambulansen slik at et liv kan reddes, og vi har dessverre bare to bein, og kan ikke være overalt på en gang.

Jeg tror de aller fleste i hjemmesykepleien skulle ønske de hadde mer tid, å løpe beina av seg med hjertet i halsen klokka 08 hver morgen er ikke like gøy bestandig det heller, men det ligger på systemnivå, hver enkelt pleier gjør nok så godt de kan med empatien i orden for hver enkelt. Stort sett. Unntak finnes selvfølgelig i alle yrker.

Det er ikke morsomt å være pårørende til ensomme som desperat har behov for den samtalen, det kan redde dagen til vedkommende det, men tro meg, det er ikke mye morsomt å være den som må bryte av og løpe videre til neste navn på lista som er så lang at du ikke vet om du egentlig blir ferdig i tide, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker og sitter i respesjonen på en skole. Folk er vel ikke klar over hvor utakkemmelig jobb vasking er. Folk forventer at alt skal være rent og pent hele tiden, men tenker ikke på all jobben som ligger bak (og morsom jobb er det jo heller ikke). Mange tar ikke hensyn og griser og forsøpler som de vil, fordi det forsvinner jo " av seg selv". Man får sjeldent ros og oppmuntring i jobben, fordi man er "usynlig".

Jobb i resepsjonen. Folk er nok ikke klar over hvor mye man faktisk gjør. Hvor mye man ordner og får ting til å gå rundt. Hadde ikke jeg vært der hadde det blitt kaos. Jeg gjør mye i det "skjulte", så folk har alt på stell og alt er der det skal være til en hver tid. De tenker kanskje ikke på den som ordner alt og må passe på alt som skal være klart for andre. Man er litt som maskineriet på jobben.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som innkjøper i oljebransjen, og jeg kommer til å få grå hår av enkelte ingeniører og lagerarbeidere.

Til ingeniører:

- Jeg kan ikke kjøpe inn det du ønsker hvis du ikke gir meg all informasjonen jeg trenger, jeg er ikke synsk. Ja, jeg vet du synes det er byråkratisk, men slik fungerer det og det er ikke jeg som har bestemt rutinene og prosedyrene. (Noen ganger føler jeg ingeniører lever i sin egen bortskjemte boble).

Til lagerarbeidere:

- Nei, jeg vet ikke hva dette er, hvor du har fått det fra, hva prisen er og hvilke specs og mål du ønsker basert på at du kommer opp til meg med 2 stk skruer i hånden og ber meg bestille "flere av disse". At du da sukker og klager over at du må maile meg noe så grunnleggende som antall og størrelse på de skruene du ønsker hjelper ikke, jeg er fortsatt ikke synsk.

Kjenner meg igjen selv om jeg jobber i helt annen bransje :lol:

En sånn ting som man bruker til sånn sak når man skal fikse sånn greie på sånn dings blir ikke bestilt med mindre jeg får et artikkelnr og kostpris takk :D

Jeg ANER jo virkelig ingenting om mye av det jeg bestiller - for guess what - det er ikke jobben min...

Da måtte jeg vært et geni og da hadde jeg ikke jobbet het :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...