Gå til innhold
Hundesonen.no

Game of Thrones - for oss som ikke har lest bøkene (USA sendetid). Advarsel: spoiler av nyeste utgitte episode.


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Regner med det ikke bare er meg...  

Da første scene starta, trudde jeg det var et tilbakeblikk. Og så forsto jeg... Å sitte i storsalen på Colosseum og kjenne gåsehuden reise seg antakelig simultant med 900 andre og kjenne applause

Hurra! Vant billetter til premieren av første episode som vises på Colosseum!!! 

Posted Images

Det skal komme to eller tre til. Håper de er litt mer spennende. Synes bok 4 er hard å komme seg igjennom. Bok 3 gikk på ei uke, har brukt snart et år på fireren.

3 og 4 var fort gjort, 5 derimot, tok litt tid ja :innocent: (men så drøyde jeg også siste hundre sidene ut i en evighet, for å ikke bli ferdig med boka :P )

Neste bok - KOM, KOM :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt kan jeg lese i bøkene nå? Vil ikke lese lengre enn serien :P Noen som så innsamlingsaksjonen G.R.R.M hadde/har til ulvereservat? Man kunne kjøpe en del kule ting fra serien. 20 000 $ for å få en karakter kalt opp etter seg i neste bok (og dø, selvfølgelig) og de to karakterene forsvant fort! Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt kan jeg lese i bøkene nå? Vil ikke lese lengre enn serien :P Noen som så innsamlingsaksjonen G.R.R.M hadde/har til ulvereservat? Man kunne kjøpe en del kule ting fra serien. 20 000 $ for å få en karakter kalt opp etter seg i neste bok (og dø, selvfølgelig) og de to karakterene forsvant fort! Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

Sesong 4 er vel hovedsakelig fra a storm of swords.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal komme to eller tre til. Håper de er litt mer spennende. Synes bok 4 er hard å komme seg igjennom. Bok 3 gikk på ei uke, har brukt snart et år på fireren.

.

Stå på! Om du synes det går treigt/savner favorittene dine, kan du prøve å lese den samtidig som ADWD. Eg begynte med det sånn ca 1/4 uti AFFC. Var kjekkare, du fulgte "alle" i samme tidslinje i stedet for å måtte hoppe tilbake i tid til ADWD. Berre eit tips ;) trur eg skal lese igjen i sommar, savna bøkene. Her er link til side som viser korleis du kan lese 4 og 5 på samme tid. http://boiledleather.com/post/25902554148/a-new-reader-friendly-combined-reading-order-for-a

(Ikkje klikk om du ikkje leser bøkene)

Ellers: gleder meg sjukt til mandag!!!! Blir heftig. Lurer på kor mykje kult dei klarer å få inni ei episode, og om dei utvider tida. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Sitter fremdeles og gliser. Avsluttningen ved the wall var ganske epic. Arya var rå og heartless og spennende slutt for henne også. Tårer i øynene når dragene ble stengt inne og glad når T døde.

En episode med masse feels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes finalen var som en hvilken som helst episode egentlig. De hadde sagt det var den beste hittil osv, så jeg hadde ventet meg mer. Men bra, absolutt. Synes synd på dragene. Synd med the hound. Skuffet over at vi ikke så noe til lady stonehart. Men men.

Sent from my LG-P880 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa :( Jeg satt å grein! Han var jo blitt halvveis pappaen til Arya! Lærte henne å drepe, hvor hjertet var, å være hard og ikke la seg pille på nesa.. Han passet jo på henne, selv om han var veldig nøye med å presisere at det BARE var for å kanskje få penger for hun. Hun krøyp jo under huden på han, rett og slett... *sukk* Men jeg visste hun kom til å gå ifra han og la han dø langsomt, man så det i øynene på hun mens han prøvde å gjøre henne forbanna så hun skulle drepe han. Det gikk en **** i henne underveis..

Stakkars "Lady Tarth", hun sloss jo virkelig for livet for løftet sitt om å beskytte Arya. Jeg trodde både hun og Hunden skulle dø noen sekunder der, som i forrige episode.... x_x

Og nå er det et år til neste gang nesten. Jeg vil døøøø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte episoden godt. Alle historiene var med, og alle utviklet seg på en eller annen måte. Under rettsaken til Tyrion syntes jeg litt synd på Shae og tenkte at hun nok hadde blitt presset til å si det hun sa. Da jeg så henne i senga til Tywin var det helt greit at hun ble kvalt!!

Digget uttrykket til Varys da han hørte klokkene og spratt ombord i båten :D. Haha.

Cersei som tydeligvis begynner å bli litt mer sprø og kjemper med nebb og klør for sine interesser.

Skjønner ikke helt greia med The Children, men det kommer vel.

Alt i alt en god episode å avslutte med :D så at noen andre spekulerte i at kanskje den siste dragen er på vei nordover til Bran, siden han skal lære å fly... :3

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i alt en god episode å avslutte med :D så at noen andre spekulerte i at kanskje den siste dragen er på vei nordover til Bran, siden han skal lære å fly... :3

Den teorien likte jeg! :D Men den dragen er ikke helt god, Bran får overta kontrollen på den med magien sin. :lol:

Grei episode, ikke veldig spektakulært, men en grei måte å avslutte når man må vente så lenge på fortsettelsen. Jeg trodde the Hound skulle dø av infeksjoner i såret sitt, ble veldig overrasket da de traff Brienne og Pod. Nå håper jeg på lysere tider for Arya i Braavos.

Gleder meg til neste sesong. Vil jo vite hvordan det går med alle! Er en liten fare for at jeg bare leser alle bøkene nå, selv om jeg får samme problem etter det. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Sitter fremdeles og gliser. Avsluttningen ved the wall var ganske epic. Arya var rå og heartless og spennende slutt for henne også. Tårer i øynene når dragene ble stengt inne og glad når T døde.

En episode med masse feels!

Enig! Gliste stort etterpå.

Vet ikke hvem jeg skal like best Tyrion eller Arya.

Alt i alt en god episode å avslutte med :D så at noen andre spekulerte i at kanskje den siste dragen er på vei nordover til Bran, siden han skal lære å fly... :3

DET hadde vært kult!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Where does whores go?? :|

Jeg forstår at de MÅ endre på noe. Og stort sett gjør de en god jobb.

Men 'wherever whores go' er så essensielt i historien at jeg forstår ikke hvorfor de har fjernet det?

Det ødela hele episoden for meg dessverre.

Det er litt for mange slike ting i sesong 4 i forhold til tidligere sesonger. I de tidligere har det vært helt greit og forståelig, men i sesong 4 har de til tider gått så langt fra bøkene at jeg føler de har mistet mye av det som er essensielt i bøkene.

Mulig det bare er meg. Alle leser jo bøker forskjellig.

Men jeg hadde nok satt mye mer pris på serien denne gangen om jeg ikke hadde lest bøkene først.

Forrige episode skrudde jeg av halvveis for den bare forvirret meg liksom..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Where does whores go?? :|

Jeg forstår at de MÅ endre på noe. Og stort sett gjør de en god jobb.

Men 'wherever whores go' er så essensielt i historien at jeg forstår ikke hvorfor de har fjernet det?

Det ødela hele episoden for meg dessverre.

Det er litt for mange slike ting i sesong 4 i forhold til tidligere sesonger. I de tidligere har det vært helt greit og forståelig, men i sesong 4 har de til tider gått så langt fra bøkene at jeg føler de har mistet mye av det som er essensielt i bøkene.

Mulig det bare er meg. Alle leser jo bøker forskjellig.

Men jeg hadde nok satt mye mer pris på serien denne gangen om jeg ikke hadde lest bøkene først.

Forrige episode skrudde jeg av halvveis for den bare forvirret meg liksom..

Det er over to år siden jeg leste bøkene, så først nå klarer jeg å distansere meg fra de og se serien uten å irritere meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er over to år siden jeg leste bøkene, så først nå klarer jeg å distansere meg fra de og se serien uten å irritere meg :P

Jeg leste de først på norsk men syntes språket var så fattig så jeg leste de igjen på engelsk nylig. Det burde jeg ikke gjort så nære denne sesongen :P

Men i sesong 3 gikk det helt greit! Sesong 1 så jeg før jeg leste bøkene, så det gikk også veldig greit.

Får vente i to år jeg også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble også litt skuffa.. føler at episoden ble litt preget av tidsnød. Skulle vært mer tid for å få med mer synes jeg. Arya er en av mine favoritter, og jeg er sikker på at hun er en av de som er der til the bitter end. Tror skjebnen venter henne i Bravvos, og at hennes og Danys veier vil møtes.

Blir spennende å se hva som skjer med the children, og i Kings landing nå som Tywin er død. Hvem vil regjere nå? Synes det var ganske klisje at Shae var som ekskona til Tyrion.

Lurer også på hva som skjer med den svarte dragen, som Dany tydlig har mistet kontroll over. Vil den vende seg mot henne?

Sent fra min SM-T110 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt sånn :|:| når episoden slutta.. Alt for kort! Og såå lenge til neste sesong :icon_cry:

Digga Tyrion denne episoden :D Og spennende hva som skjer med Bran. Syns det var tøft av Arya og bare gå fra The Hound. Syns det har vært skuffende lite om Dany hele denne sesongen egentlig, håper det blir mer henne neste sesong!

Til dere som har lest bøkene: derfor ser jeg alltid filmatiseringer først, så når jeg leser bøkene får jeg ædda på masse detaljer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Where does whores go?? :|

Jeg forstår at de MÅ endre på noe. Og stort sett gjør de en god jobb.

Men 'wherever whores go' er så essensielt i historien at jeg forstår ikke hvorfor de har fjernet det?

Det ødela hele episoden for meg dessverre.

Det er litt for mange slike ting i sesong 4 i forhold til tidligere sesonger. I de tidligere har det vært helt greit og forståelig, men i sesong 4 har de til tider gått så langt fra bøkene at jeg føler de har mistet mye av det som er essensielt i bøkene.

Mulig det bare er meg. Alle leser jo bøker forskjellig.

Men jeg hadde nok satt mye mer pris på serien denne gangen om jeg ikke hadde lest bøkene først.

Forrige episode skrudde jeg av halvveis for den bare forvirret meg liksom..

Den storyen finnes jo ikke i serien, så hadde vært rart om de plutselig puttet det inn... Men sånn som de praaater hele tiden, så kunne de godt ha fått det med :ike:

Egentlig positivt overrasket over at det var opptil flere ting som stemte i denne episoden :ahappy: *Prøver å gi opp å sammenligne bok og serie* :hmm:

Det værste i denne episoden var nesten halsringene Rhaegal og Viserion fikk på seg. Dobbelt så store som hodene dems, sitter sikkert godt fast de :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...