Gå til innhold
Hundesonen.no

Game of Thrones - for oss som ikke har lest bøkene (USA sendetid). Advarsel: spoiler av nyeste utgitte episode.


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Regner med det ikke bare er meg...  

Da første scene starta, trudde jeg det var et tilbakeblikk. Og så forsto jeg... Å sitte i storsalen på Colosseum og kjenne gåsehuden reise seg antakelig simultant med 900 andre og kjenne applause

Hurra! Vant billetter til premieren av første episode som vises på Colosseum!!! 

Posted Images

Litt på siden, er det bare jeg som synes Jamie kledde bedre hår og skjegg? :P

Helt enig!

Ikke for å spoile, men la meg si det slik: Det blir bare mer og mer spennende utover! Utrolig hvordan den forfatteren klarer å ikke bare holde på spenningen, men faktisk øke på fra bok til bok (og regner jeg med, fra episode til episode. Og så synes jeg, som har lest bøkene opp til flere ganger, at det er litt OK når de ikke alltid følger boka.. blir litt uventede ting som skjer for meg og da!)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!

Ikke for å spoile, men la meg si det slik: Det blir bare mer og mer spennende utover! Utrolig hvordan den forfatteren klarer å ikke bare holde på spenningen, men faktisk øke på fra bok til bok (og regner jeg med, fra episode til episode. Og så synes jeg, som har lest bøkene opp til flere ganger, at det er litt OK når de ikke alltid følger boka.. blir litt uventede ting som skjer for meg og da!)

Det var lurt å se sånn på det :) *Prøve på det, jeg også, og ikke bare irritere meg....* :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde seriene fuglte bøkene og gikk på en spoiler-smell i dag. Diskuterte dem med en som akkurat har sett sesong 4, og trodde automatisk at Tyrions skjebne ble avslørt i den sesongen siden den blir det i 4 boka. Det blir den ikke *rødme*

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg liker Littlefinger eller ikke! Fra douchebag til dritkul til douchebag til dritkul :lol:

Er. Så. Spent. På hvordan det går med Tyrion og han eksotiske duden jeg ikke husker navnet på når han skal i kamp mot the Mountain. SÅ KULT at han sa seg frivillig. Jeg DIGGER E.D. (Eksotisk Dud). Men jeg lurer på hva Tywin kommer til å si når han finner ut at E.D. er den som skal i kamp MOT kronen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg liker Littlefinger eller ikke! Fra douchebag til dritkul til douchebag til dritkul :lol:

Er. Så. Spent. På hvordan det går med Tyrion og han eksotiske duden jeg ikke husker navnet på når han skal i kamp mot the Mountain. SÅ KULT at han sa seg frivillig. Jeg DIGGER E.D. (Eksotisk Dud). Men jeg lurer på hva Tywin kommer til å si når han finner ut at E.D. er den som skal i kamp MOT kronen :P

Han heter Obyron (her ville iPhone'n skrive soverom i stedet, det passer egentlig ganske bra. :shifty: ) Martell. :wub:
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ingvildoline : Oberyn Martell/The Prince of Dorne/The Viper/ :D Elska at han endelig skal få muligheten til å konfrontere the Mountain. Blir en heftig kamp.

Bokfolk: Noken som savna "Only Cat"? I stedet for "only your sister"? :P hadde liksom venta på den! Var litt nedsig. Men scena var fin!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAAAAAAAH! Deilig at hun fikk prøve hullet sitt!

Jeg trudde du snakka om Dany, jeg. :icon_redface:

Totalt OT; men House Martell må jo bli tema for neste valpekull, de har jo så kule navn :wub: Oberyn, Quentyn, Trystane, Tyene, Obara - osv...

Obyron er mitt all time favorittnavn på en hannhund. Tric aussie. Obyron. :wub:
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som Master of puppets i hodet hver gang jeg tenker eller leser om Littlefinger?

Apropos tanker, så er det imponerende at de har klart å lage en bra tv-serie av bøker hvor såpass mye foregår i tankene på karakterene.

Selvfølgelig blir tv-seriene mye mer endimensjonale, man blir ikke kjent med de på samme måte, men de har ( de tre sesongene jeg har sett ) allikevel klart å få frem mye av essensen. Bortsett fra hos Sercei og Sansa.

De er fryktelig endimensjonale i tv-serien i forhold til bøkene synes jeg.

I serien er Sercei bare den onde dronningen..

I bøkene får man mer innblikk i en kvinne som kjemper for barna og familien sin, men som stadig blir gjort til en hjelpeløs brikke pga sitt kjønn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som Master of puppets i hodet hver gang jeg tenker eller leser om Littlefinger?

Apropos tanker, så er det imponerende at de har klart å lage en bra tv-serie av bøker hvor såpass mye foregår i tankene på karakterene.

Selvfølgelig blir tv-seriene mye mer endimensjonale, man blir ikke kjent med de på samme måte, men de har ( de tre sesongene jeg har sett ) allikevel klart å få frem mye av essensen. Bortsett fra hos Sercei og Sansa.

De er fryktelig endimensjonale i tv-serien i forhold til bøkene synes jeg.

I serien er Sercei bare den onde dronningen..

I bøkene får man mer innblikk i en kvinne som kjemper for barna og familien sin, men som stadig blir gjort til en hjelpeløs brikke pga sitt kjønn.

Enig i det med LF! Eg lure stadig på kva det egentlig er han vil. Han vil jo ha mest mulig makt, men kva ønske han å oppnå? Bli en mektig Lord? Bli konge? :P Ser ikkje for meg at han vil vere den typen heller. Kanskje heller en mektig Lord enn konge vertfall. Spennande å følge med på han og planane hans uansett.

Og ja, i bøkene er alle karakterane meir komplekse. Enig i Cercei og Sansa, men syns også Jamie blir framstilt litt feil i serien. Men som du seie så foregår mykje i tankane til karakterane, det er der vi som lesarar oppdagar kompleksiteten. Men synes allikevel tv-serien er bra! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det med LF! Eg lure stadig på kva det egentlig er han vil. Han vil jo ha mest mulig makt, men kva ønske han å oppnå? Bli en mektig Lord? Bli konge? :P Ser ikkje for meg at han vil vere den typen heller. Kanskje heller en mektig Lord enn konge vertfall. Spennande å følge med på han og planane hans uansett.

Og ja, i bøkene er alle karakterane meir komplekse. Enig i Cercei og Sansa, men syns også Jamie blir framstilt litt feil i serien. Men som du seie så foregår mykje i tankane til karakterane, det er der vi som lesarar oppdagar kompleksiteten. Men synes allikevel tv-serien er bra! :D

Det er vel derfor de praaaater så masse i serien :P Bla bla bla, liksom. Og det hos kartakterer som egentlig ikke sier stort :ike:

Men det må de jo strengt tatt, skal man skjønne hva som skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg elsket den siste episoden :D Jeg elsker jo bad guys og håper alltid at jenter blir sammen med de i serier :lol: Så jeg heier på Little Finger og Sansa :D Digget at hun teite damen måtte fly, håper egentlig de gjør det med sønnen også, haha, for en dust :P Også digger jeg Dany som er så tøff i forhold til de aller første episodene :ahappy: Jeg ser på første sesong nå med en kompis som ikke har sett serien, så jeg får frisket opp minnet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

YEEEEEESSS etter siste episode. Har venta på at hun skulle fly, bare visste at det var det som kom til å skje for henne.

De trenger egentlig ikke gjøre noe med han gutten. Men nå kan Sansa få den tronen, også tar hun over mer og mer, også ender alt i en SUPERKAMP mellom Sansa og Khaleesi!!!! Jeg har planen klar her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm.. hvorfor sender ikke CMore Games of Thrones idag??????????????? HUMF :mad:

HBONordic:

På grunn av Memorial Day i USA er det denne uken sendepause for Game of Thrones, VEEP, Silicon Valley, Last Week Tonight with John Oliver og VICE.

Var ikke bare du som ble sint fordi det ikke var ny episode. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...