Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det noe du alltid begynner å gråte av? (klump-i-halsen-ting)


Aya
 Share

Recommended Posts

Disneyfilmer, nasjonalsangen sunget av barnekor (og egentlig barnekorsang generelt), bryllup. Jeg er generelt veldig følsom, og lever meg veldig inn i ting, så det er veldig mange bøker, filmer og musikk som får meg til å grine. Jeg kan også finne på å gjenoppleve egne opplevelser inni hodet mitt og bli rørt av det også (f.eks. spesielle opplevelser med hundene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det gråter jeg også av. Så dørgande kjedelig a gitt, kan bli deperimert av mindre!

- Episoden "Now or Never", sesong 5. Grey's Anatomy; når George tegner 007 i hånda til Meredith og Meredith sier "0.. 0.. 7.. double.. 0.. 7.. GOD, OH GOD" ---> "It's George! John Doe's George!" og

Når ungene gjør meg stolt! Da renner tårene og jeg hulker. Eller når de gjør "nye" ting, som hører med til utviklingen nå i tenårene. Eks: Datteren som tar t-banen selv heeeeeeeeeelt til Majorstua (e

- Når favorittkarakterene mine i bøker/filmer/tv serier dør eller for den saks skyld regenererer

- Siste episoden/boken/filmen av serier jeg er glad i (Etter å ha sett siste Harry Potter filmen gråt jeg, lenge, helt til jeg sovnet)

- Gjensynsglede

- Tanken på at hunden en gang skal dø, den er fæl

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, også sangen I Don't Believe You av P!NK. Jeg gråter svært sjeldent av sanger faktisk, men etter at venninna mi døde i vinter og det ble spilt av opptak av henne når hun sang den så åpnes slusene totalt når jeg hører den. Spesielt venninna mi sin versjon, man hører den intenst oppriktige sårheten til ei jente som var så sterk tross alt, men som til slutt ikke klarte mer. Man hører hele hennes livshistorie av å høre stemmen hennes på den sangen.

Jah, der åpna slusene seg bare ved å skrive om det t.o.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-marley and me :aww: hahaha svakt menneske..

-hver gang jeg slår meg har jeg en trang for og banne å grine :D

-hvergang en hund dør ,for da tenker jeg på Nico å hva som skjer når han dør ,å da har man egentlig åpnet tårekanalene ,så det spruter,hehe

Grein sist ikveld pga det siste punktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ungene gjør meg stolt! Da renner tårene og jeg hulker. Eller når de gjør "nye" ting, som hører med til utviklingen nå i tenårene. Eks: Datteren som tar t-banen selv heeeeeeeeeelt til Majorstua (en stasjon *fnis*).

Griner lett av triste dyre-filmer

Mennesker som viser omtanke i hverdagen. Ikke livreddende hjelp i Afrika, men en gutt som hjelper en eldre dame over veien er ofte noe som kan skru på krana. Eldre ektepar som holder hverandre i hendene, eller som vennlig småkrangler med hverandre med ett glimt i øynene. Barn/ungdom som hjelper funksjonshemmede og eldre

Og så må jeg innrømme at jeg blir litt fuktig i øynene når Scilos ( @ida ) hyler når han ser meg :wub: Ida sier at ikke gjør det til så mange og da tror jeg på det

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle mennesker, sånn generelt. Å se en gammel mann med stokk gå langs veien kan få meg til å tute.

Youtube-klipp for army fathers kommer hjem.

Hver gang noen viktige dør i Doctor Who eller et nytt plot-twist avsløres.

We are the champions, The winner takes it all, Har en drøm, og Moddi sin Nordnorsk julesalme.

Hver gang pappa synger.

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_cry:

Eg grin stort sett av emosjonelle dyregreier, så lenge det ikkje er aper.

Grein da Dumbledore døydde i HP (boka), og då Mouse (hund, dresden files, lydbok) var skada, og vil nok gjere det igjen om eg les/høyrer dei på ny.

Men ellers er eg ganske kynisk trur eg, og driter i det meste. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg griner av ALT. Det er helt utrolig. Kan grine av å se på håndballkamp, av å se noen andre gi hverandre en klem, av romantiske filmer (såklart!) og av taler i konfirmasjoner, bryllup, begravelser osv. Ja, egentlig så og si alt. Kommer an på dagen, men tidvis er jeg ei sippeguri av rang :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg gråter så fort...er ikke flau over det en gang, det er bare sånn jeg er.

Jeg begynner ALLTID å gråte under vielser, spesielt når bruden kommer nedover gulvet *hulk*

Når andre feks får en gave de blir glade for (trenger ikke nødvendigvis å være fra meg), eller om noen viser glede ved andre ting.

Gråter også av noen filmer, enten om det er romantisk eller de i filmen er glade spiller ingen rolle, jeg griner ;)

Også har jeg en skikkelig flau en...

Jeg er SKIKKELIG Smokie fan, da jeg var yngre hørte jeg på platene (ja, LPplatene :P ) hver eneste dag og noen sanger ble nesten slitt ut.

Da jeg var ca 15år så var jeg på konsert med dem på Rockefeller.

Rockefeller er ikke så stort og det blir ganske intimt og nær på artistene dersom man står litt fremme (det var ikke sånn klynge fremme, det var rolige tilstander, mer voksent publikum).

Da Smokie kom på og begynte å spille så begynte tårene å renne og jeg klarte ikke å slutte de bare rant og rant.

Vokalisten syntes det var så "sweet" at han kom ned med et par roser til meg *smelt*

Tenker på dette som ganske flaut, jeg pleier da aldri å stå på konserter og sippe som en unge :icon_cry: , men en god opplevelse var det i alle fall :)

Også blir jeg kjempe rørt og stolt når niesen min rir løp på galopphestene :no:

577289_10151833252135199_1302627098_n.jp

1234827_10151833253055199_1823169858_n.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å komme opp med noe jeg blir sånn rørt av utenom ting som har med kidden å gjøre.

Jeg er åpenbart en kald fisk, men jeg er til gjengjeld helt moshi når det kommer til han. Jeg kan begynne å sippe av en tegning han har brukt ekstra mye omtanke på liksom :|

Patetisk. Men mødre har lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The Champ" er vel en klassiker når det kommer til sipping, egentlig *ler*.

Jeg kan også få tårer i øynene når en eller annen idrettsperson står øverst på pallen og de spiller Ja vi elsker

"Over the rainbow" med Eva Cassidy er også en sippesang, men det er vel fordi vi spilte den i begravelsen til mamma.

Jeg sipper også når det er noe med dyr som lider...

... og jeg sipper litt av denne:
https://www.youtube.com/watch?v=R0MpBjyjUmA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

... og jeg sipper litt av denne:

https://www.youtube.com/watch?v=R0MpBjyjUmA

Jeg hylgriner av den! Den ER så fin! Og ingen er som Sigvart til å synge gåsehudfremkallende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrebabyer, særlig elefantbabyer, neshornbabyer og sjiraffbabyer. Morskjærlighet og følelser hos dyr. Dyr som sørger og når dyr og mennesker har et godt forhold (for eksempel service hunder og lignende.) Ja jeg er et skikkelige dyremenneske og har et veldig soft hjerte for dyr.

Men jeg blir også på gråten av å se gode gjerninger mennesker imellom. Har nok ganske sterk empati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg ALLTID gråter av er hvis jeg mister noen som står meg nær,uansett antall bein.

Ellers er det ofte gledestårer,på egne og andres vegne. Når Rosenborg vinner en kamp,når Nils Arne Eggen ble hyllet,Ole Einar Bjørndalen tok OL gull osv.

Når Jäger logrer bare fordi jeg våkner om morran og lille villkatten maler når jeg snakker med ham.Sånne ting liksom :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg griner av svært lite :P

Har én film jeg gråter av og det er Marley and Me *snufs* :icon_cry:

Ellers er det en ting som har dukket opp etter jeg måtte legge ridehjelmen på hylla, og det er at jeg ikke klarer å se ridning (og ihvertfall ikke sprangridning) på Eurosport. Da hylgriner jeg og det er generelt bare vondt langt inn i hjerterota. Ifølge søstra mi har jeg dyp kjærlighetssorg. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte også å gråte i Doctor Who, når Rose og 10. doktoren skiller lag.. Og Rose sier "I love you", og doktoren ikke får sagt det han vil si for stjernen har brent opp.. Og når 10.ene doktoren får en klone, og han og Rose får være sammen i den parallelle verden!

Og Løvenes Konge selvfølgelig.

Når min søster sang på UKM, lurer på hvordan det skal gå om hun kommer videre i Idol.

Jeg er ei sippekjerring delux ._.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, mye. Spesielt hvis jeg er litt ekstra hormonell, føler meg som en parodi :lol: Er skikkelig flaut å innrømme, synes jeg. Begynte å gråte første gangen valpen gikk pent i bånd, f.eks, for jeg ble så rørt :icon_redface:

Kan få tårer i øynene av videoer av dyr (spesielt dyr og barn!)

Walking-dog-waits-puddle.gif

Frierivideoer

Militære som kommer hjem og overrasker familien

En kombinasjon av de to over pleier å treffe ganske hardt :icon_cry:

Når folk vinner ting.. OL-gull og sånn.

Utsikt over vakker og urørt natur

Kor som synger nasjonalsangen

En god del musikk (Grieg comes to mind..). Har lyst til å synge i kor selv, men er en utfordring å synge når man er så lettrørt :icon_redface:

Sikkert en haug av andre ting også. Det siste som traff meg var dette bildet(veldig real, veldig trist).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...