Gå til innhold
Hundesonen.no

Crufts 2014 - rasevinnere


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Her kan du poste bilde av BIR vinneren på Crufts av din rase :)

Papillon

Joint_BIS_Dave.jpg

CH/AKC/GCH LAFFORD FLY ME TOO FARLEYSBANE

DaveLafford-Fly-Me-Too-Farleysbane.jpg

Samme som vant i fjor. Utrolig fin farge på den :wub: Flott pels, fin kropp. På noen bilder syns jeg det ser ut som den har litt flat hale, men det er en gjennomgående feil på rasen, og på noen bilder syns jeg stoppen ser veldig markert ut. Men alt i alt en meget pen papillon! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Synes denne karen var flott Ikke ekstrem noen veier *klappe for fremgang* Har jo ikke vært noe opptatt av utstilling før, så jeg ville google denne karen litt, og hva finner jeg ut. Jo han har tatt

Det jeg sliter med å forstå, er hvorfor folk trekker fram innavlsgraden som noe relevant i forhold til resultatet - dommer vet faktisk ikke hvem hunden er og hva slags stamtavle den har, og det er ikk

Hva med å bare kalle en spade en spade? Det er ikke rart enkelte raser sliter med rasetypiske problemer, når rasefolk bare bortforklarer problemene. "Den har mye skinn, det er sånn de er, den har sho

Posted Images

post-10329-0-68898900-1394358942.jpg

Nosferatu No Aiwa Katsu Go. Samme luringen som vant i fjor (bilde fra i fjor). Staselig kar. Syntes først han så litt fluffy ut "live", men så innså jeg at alle akita er ganske fluffy :P Han er født i 2011, så er jo fremdeles rimelig ung.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvergdachs strihåret

sam%202011.jpg
WALDMEISTER SAMUEL J W

Fin på bildet over, men på bildet de postet på siden til Crufts hadde han lite og ujevnt skjegg.2014_DMW_BOB.jpg

Standard strihåren som ble BIR derimot er nydelig! Har møtt både hund og eier!

2014_DWH_BOB.jpg


WEB_best_in_show_3071980a.jpg

DK CH(S)/SECH(S)/NO/NOR/SI/CIB CIE TREIS PINHEIROS MATISSE SW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR Korthår. Har i det minste en fin farge, men han er jo i særdeles dårlig form så jeg på videoene :| Jeg er egentlig ikke så glad i å uttale meg lenger om rasen min, da det har slått tilbake når jeg minste venter det av rasefolk som stalker ting jeg poster på sonen... Men jeg klarer ikke. Han har forferdelige kjaker, breistilte ører som ødelegger helhetsinntrykket, høye haser og han har en strak mellomhånd og overarm. Litt fremskutt også.. Har det det på tidligere videor at han har veldig løse skuldre, og det synes ganske godt på bilde at de ikke ligger inntill kroppen...

Han lyser ihvertfall ikke det helhetsinntrykket i standaren krever "Intelligent, våken og livlig" og jeg synes han ei eller lever opp til "Verdig" og "velproposjonert"

Han er definitivt ikke noe høydare å se på under bevegelser eller...

2014_COS_BOB.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvergdachsen så faktisk ganske fin ut i kroppen! I motsetning til standarden :/

Hva tenker du på da? Kanskje ikke helt tråden å ta dette i, men Dachsen er jo generelt sett ødelagt av selektiv avl, her om dagen så jeg en korthår som omtrent skrapte brystkassa i bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR Korthår. Har i det minste en fin farge, men han er jo i særdeles dårlig form så jeg på videoene :| Jeg er egentlig ikke så glad i å uttale meg lenger om rasen min, da det har slått tilbake når jeg minste venter det av rasefolk som stalker ting jeg poster på sonen... Men jeg klarer ikke. Han har forferdelige kjaker, breistilte ører som ødelegger helhetsinntrykket, høye haser og han har en strak mellomhånd og overarm. Litt fremskutt også.. Har det det på tidligere videor at han har veldig løse skuldre, og det synes ganske godt på bilde at de ikke ligger inntill kroppen...

Han lyser ihvertfall ikke det helhetsinntrykket i standaren krever "Intelligent, våken og livlig" og jeg synes han ei eller lever opp til "Verdig" og "velproposjonert"

Han er definitivt ikke noe høydare å se på under bevegelser eller...

2014_COS_BOB.jpg

Han så nesten litt stakkarslig ut :P
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du på da? Kanskje ikke helt tråden å ta dette i, men Dachsen er jo generelt sett ødelagt av selektiv avl, her om dagen så jeg en korthår som omtrent skrapte brystkassa i bakken.

Brystkasse, rygg, bakbein, forbein. Tja:p

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er hun bittelitt snipete og mangler litt av det lille ekstra, men ellers en flott tispe. Jeg har ikke sett henne live, så det kan jo være noe annet da :) Hun er linjeavlet på noe sør amerikansk (Som igjen er linjene som er bak pappaen til Oliver og Simi, så kanskje ikke så rart at jeg liker henne og bestefaren hennes :P ) som igjen er linjeavlet på amerikansk så det ER veldig gøy at noe med så lite pels og så "ukjent"(I den forstand av type) i forhold til de andre årene har vunnet. Gikk en intern facebook spøk blandt noen oppdrettere at de nå måtte lære seg å klippe vekk nakkepelsen for å kunne stille på crufts, pga av hennes manglende krage.. veldig feminin tispe, som beveger seg (spesielt i forhold til andre crufts vinnere jeg har sett :P ) Hennes bestefar vant crufts 2007, det var endel ståhei rundt det.

Brooklynson Miley Cyrus

2014_COR_BOB.jpg

brooklynson-miley-syrus-body.jpg

(Bestefaren. Brooklynson From Rio)

ch%20b%20from%20rio%20crufts%2007.jpg

http://www.collienet.com/breeders/Brooklynson%20&%20Clickham/rioheadstudy.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1901406_722995411067293_2107047718_n.jpg

med_51efdaeae91c8.jpg

Southcourt Quebranto.

Han ble også BIR på Europavinneren i Sveits i fjor, da jeg var der.

Han er spanjol, og det er hyggelig at flere europeiske land melder seg på i høy bernerkvalitet-klassen - på den annen side så er hans foreldre halvsøsken med finsk pappa, og farmor er belgisk, så spansk og spansk, hehehe. Oppdretter har relokalisert til USA med nytt kennelnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malamuten som ble BOB var DK CH Inupiat's Quuniqsuq Jason. Samme som sist år. Nydelig hannhund! Norsk import! Hadde lett stjelt han med meg hjem :wub:

2014_ALM_BOB_zpsb6e46225.jpg

Legger med grønlandshunden også. Jester Sledog av Tasermiut. Også en nydelig hund, og norsk import! Hadde ikke sagt nei til han heller!

2014_GLD_BOB_zps76fefb5c.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayo.jpeg

INT NORDIC N S DK GER (VDH+Club) CH EURJW-09 KBHV-10 DKV-10 DKK Breed W-10 BW-11 SOLBO´S KAYO. Svensk, med norsk mor og dansk/norsk far.

Halvbror til han som vant i fjor (samme far, INT N DK FIN NORDIC S PL CR B-H ENG IR SK GER CH BDJSG-05 NORDICW-06-08 WW-06,-08,-09 PLW-06 NW-06,-07,-08 SW-06,-08 ECDCW-07 EURW-07,-09 CRUFTSW-07 BDSG-07,-09 KBHV-08 BELL-A-MIR´S ELEGANT ENVOY

En flott hund synes jeg. Oldefaren hans og faren har også vunnet BOB på crufts tidligere.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayo.jpeg

INT NORDIC N S DK GER (VDH+Club) CH EURJW-09 KBHV-10 DKV-10 DKK Breed W-10 BW-11 SOLBO´S KAYO. Svensk, med norsk mor og dansk/norsk far.

Halvbror til han som vant i fjor (samme far, INT N DK FIN NORDIC S PL CR B-H ENG IR SK GER CH BDJSG-05 NORDICW-06-08 WW-06,-08,-09 PLW-06 NW-06,-07,-08 SW-06,-08 ECDCW-07 EURW-07,-09 CRUFTSW-07 BDSG-07,-09 KBHV-08 BELL-A-MIR´S ELEGANT ENVOY

Wow! Mange titler på dem :P Pleide å følge en Pyrenèer hanne fra 07-08 og jeg trodde han hadde mange gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Mange titler på dem :P Pleide å følge en Pyrenèer hanne fra 07-08 og jeg trodde han hadde mange gitt :P

Ja de har noen reisedøgn i bagasjen de hundene der :) Pappaen er vel mestvinnende noen sinne tror jeg. Har iallefall aldri kommet over en dalmatiner med flere bokstaver foran navnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Winuwuk The Outlaw, hanhunden som ble BIR. Jeg er generelt veldig glad i den engelske boxeren, men denne ga ikke noe imponerende inntrykk på meg.

Den er sterkt såkalt linjeavlet (les innavlet). Prosenten er over 20. Dermed har den også noen av de feilene disse linjene bærer med seg. Tunge hoder med mye lepper og rynker. Den er også steil i fronten. Overarmen er helt rak.

post-690-0-19572700-1394369984_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er hun bittelitt snipete og mangler litt av det lille ekstra, men ellers en flott tispe. Jeg har ikke sett henne live, så det kan jo være noe annet da :) Hun er linjeavlet på noe sør amerikansk (Som igjen er linjene som er bak pappaen til Oliver og Simi, så kanskje ikke så rart at jeg liker henne og bestefaren hennes :P ) som igjen er linjeavlet på amerikansk så det ER veldig gøy at noe med så lite pels og så "ukjent" i forhold til de andre årene har vunnet. Gikk en intern facebook spøk blandt noen oppdrettere at de nå måtte lære seg å klippe vekk nakkepelsen for å kunne stille på crufts, pga av hennes manglende krage.. veldig feminin tispe, som beveger seg (spesielt i forhold til andre crufts vinnere jeg har sett :P ) Hennes bestefar vant crufts 2007, det var endel ståhei rundt det.

Brooklynson Miley Cyrus

2014_COR_BOB.jpg

brooklynson-miley-syrus-body.jpg

(Bestefaren. Brooklynson From Rio)

ch%20b%20from%20rio%20crufts%2007.jpg

http://www.collienet.com/breeders/Brooklynson%20&%20Clickham/rioheadstudy.jpg

jeg ble faktisk veldig glad når jeg så henne jeg, og tenkte at kanskje de feite fluffy salryggede "sheltiene" var gått av moten igjen, men da tok jeg kanskje feil?.:lol:

Det er få collies jeg synes er vakre lengre, men hun syntes jeg var fin :wub:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble faktisk veldig glad når jeg så henne jeg, og tenkte at kanskje de feite fluffy salryggede "sheltiene" var gått av moten igjen, men da tok jeg kanskje feil?. :lol:

Det er få collies jeg synes er vakre lengre, men hun syntes jeg var fin :wub:

Dette er jo definitivt et skritt i riktig retning i mine øyne :D Men vil jo alltid ha noen som liker dattra og noen som liker moren, men ja enig :ahappy:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-9152-0-82352400-1394372209_thumb.jp

post-9152-0-08895300-1394372227_thumb.jp

post-9152-0-22106600-1394372244.jpg

Vant i fjor også. Ikke regnet på innaveslgraden, men den er høy, som på det meste britisk.. Synes krysset er for avfallende, hasene er høye, "løse" poter, litt for lavt ansatte og store ører. Synes også knærne ser ut til å peke litt utover, en greie jeg har sett mer og mer av i det siste :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg sliter med å forstå, er hvorfor folk trekker fram innavlsgraden som noe relevant i forhold til resultatet - dommer vet faktisk ikke hvem hunden er og hva slags stamtavle den har, og det er ikke en faktor i bedømmelsen. Dommer dømmer resultatet av avlsarbeidet som gjøres, men dommer dømmer objektivt, det den kan se der og da i ringen.

På samme måte som at HD-status ikke har noe å si for utstilling med mindre det påvirker hundens bevegelser, eller PL-status, eller liten hjertefeil. En hund som er klinisk frisk i ringen, beveger seg og er uanfektet kan vinne fair and square. Hundens innavlsgrad som faktor i resultatet blir omtrent like relevant som hvem som holder i lenka, slik jeg ser det.

Om en ønsker å gjøre noe med innavl, så er det et kennelklubb- og raseklubbanliggende - for eksempel med anbefalt innavlsgrad, maksgrense for å få registrert avkom (som både britisk og norsk kennelklubb har, for eksempel, men med ulike prosentsatser). En kan ikke nekte hunder som er født å få stille, og en kan ikke nekte de å vinne fordi stamtavla er sånn eller slik.

Det er ikke så sort-hvitt at hunder med for høy innavlsgrad alltid er usunne og stygge, og at innavlsgrad på 0.5 eller lavere gir utelukkende utmerket resultat.

Det er også mye bildebedømmelse på sonen, mens en hund kan se annerledes ut om en faktisk tar på den eller en får se den nærmere enn et bilde noen gang kan gi rom for. Jeg ser det er noen kommentarer på hvordan en kan bedømme hund med mye pels, for eksempel, men dommere tar jo på hunden og kjenner det som er under pelsen - du kjenner om skuldra er steil og forbrystet innhult, og en vet hvordan pelsen skal bevege seg om hunden beveger seg korrekt når en kan rasen.

Jeg har med vilje ikke uttalt meg om rasevinner i min rase - selv om jeg har sett ham live på tre utstillinger, vet jeg ikke noe om hvordan han løp og sto i England, jeg så ikke konkurrentene, jeg har ikke tatt på ham, og jeg har strengt tatt ikke lov heller.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...