Gå til innhold
Hundesonen.no

Crufts 2014 - rasevinnere


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Synes denne karen var flott Ikke ekstrem noen veier *klappe for fremgang* Har jo ikke vært noe opptatt av utstilling før, så jeg ville google denne karen litt, og hva finner jeg ut. Jo han har tatt

Det jeg sliter med å forstå, er hvorfor folk trekker fram innavlsgraden som noe relevant i forhold til resultatet - dommer vet faktisk ikke hvem hunden er og hva slags stamtavle den har, og det er ikk

Hva med å bare kalle en spade en spade? Det er ikke rart enkelte raser sliter med rasetypiske problemer, når rasefolk bare bortforklarer problemene. "Den har mye skinn, det er sånn de er, den har sho

Posted Images

2014_DWH_BOB.jpg

WEB_best_in_show_3071980a.jpg

DK CH(S)/SECH(S)/NO/NOR/SI/CIB CIE TREIS PINHEIROS MATISSE SW

Ikke fullt så ekstrem som mye andre britiske/amerikanske Dachser. Men overvinklet og med svært lange underbein. Har sett stakkaren prøve å galoppere på gras, det var et trist syn. Hyggelig er den heller ikke (gubben ble bedt om å gi den en vannskål - han endte med å sette skåla utenfor buret :P )

BIR korthår er så ekstrem og fæl som man kan forvente av en Cruftsvinner...

Her oppsummeres fint hva jeg også mener om disse kålmarkene (lånt fra fb) :

Natten efter gravhundenes bedømmelse på Cruft 2014, er blevet brugt til eftertanke.

Det kan godt være at at jeg gør nogen ked af det, men jeg mener det er nødvendigt.

Når to danskejet gravhunde kan vinde på Cruft, hvor der bliver dømt efter en hel anden standard og hvor man ønsker en hel anden fremtoning af en gravhund taget iforhold til FCI standarden, bliver jeg bliver bekymret.

At de to hunde så oven i købet er meget højt præmieret på FCI udstillinger, giver mig et indt...ryk af, at selv FCI dommere og anerkendte opdrættere, er på vej væk og ikke dømmer eller avler hunde efter FCI standarden.

Er det vejen vi vil ?

Jeg vil ikke den vej, da vi mister gravhundens bevægelighed på marken og i skoven.

Vi får overpelset langhåret, som umuligt kan anvendes til praktisk jagt, da pelsen vil opsamle alt fra skovbunden.

Vi får meget lange og tunge hunde, hvad vil det ikke betyde for vores elskede races sundhed?

En tysk dommer har sagt i åben kritik, på en dansk udstilling, at han var træt af at se scandinaverne avlede gravhunde som ligner hangarskibe, lange, brede og tunge, det siger vist alt om at den er gal allerede nu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nellbrook.jpg

Det er ikke alltid jeg har vært like imponert over cruftsvinnende beardis, men hun her er bare helt nydelig. Nellbrook Imagination heter hun.

Jeg har aldri skjønnt greia med beardiser egentlig (aldri møt noen live dog) men etter at jeg så denne i ringen er jeg HELT forelska. Så fiiiin!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR irsk rød og hvit setter:

lee12_bob_8616.jpg

I Storbritannia så barberer de rasen på halsen. I Norge så står det spesifikt at rasen ikke skal barberes/klippes der, så det er litt uvant å se dem slik som dette.

Har ikke kommet resultater på de andre setterrasene foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulvehunden er kvalifisert for BIS idag! Hjelpes! :D

Har ikke så mye greie på anatomi at jeg kan kritisere, men jeg syns det er en fin ulvehund :) Mye dårlige overlinjer i rasen og syns ikke den her ser ille ut.

gallery%5CBelgium%20-%20Li%C3%A8ge%5C_kd

Han var fin :wub:

Jeg har et skikkelig softspot for Ulvehunder :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Veldig fin Pointer som ble BIR, ofte syns jeg de har ett overdrevet hode (ser nesten vannhode aktig ut)

WCH8300A.jpg

BIR Spansk Vannhund (de ruffsende der begynner vokse på meg) Stilig syns jeg, uten noe som helst kunnskap om rasen utenom at jeg begynner like rufseutseende :lol:

Paco.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

attachicon.gif2014_BOR_BOB.jpg

attachicon.gif1966876_515828331868019_464237184_n.jpg

attachicon.gifmed_52c4645779c42.jpg

Vant i fjor også. Ikke regnet på innaveslgraden, men den er høy, som på det meste britisk.. Synes krysset er for avfallende, hasene er høye, "løse" poter, litt for lavt ansatte og store ører. Synes også knærne ser ut til å peke litt utover, en greie jeg har sett mer og mer av i det siste :/

Håpet på Mikolai Aus Dem Zarenreich jeg. Syns han er vanvittig flott,langlemmet og edel. OG med coursing lisens! shapeimage_3.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fullt så ekstrem som mye andre britiske/amerikanske Dachser. Men overvinklet og med svært lange underbein. Har sett stakkaren prøve å galoppere på gras, det var et trist syn. Hyggelig er den heller ikke (gubben ble bedt om å gi den en vannskål - han endte med å sette skåla utenfor buret :P )

BIR korthår er så ekstrem og fæl som man kan forvente av en Cruftsvinner...

Her oppsummeres fint hva jeg også mener om disse kålmarkene (lånt fra fb) :

Natten efter gravhundenes bedømmelse på Cruft 2014, er blevet brugt til eftertanke.

Det kan godt være at at jeg gør nogen ked af det, men jeg mener det er nødvendigt.

Når to danskejet gravhunde kan vinde på Cruft, hvor der bliver dømt efter en hel anden standard og hvor man ønsker en hel anden fremtoning af en gravhund taget iforhold til FCI standarden, bliver jeg bliver bekymret.

At de to hunde så oven i købet er meget højt præmieret på FCI udstillinger, giver mig et indt...ryk af, at selv FCI dommere og anerkendte opdrættere, er på vej væk og ikke dømmer eller avler hunde efter FCI standarden.

Er det vejen vi vil ?

Jeg vil ikke den vej, da vi mister gravhundens bevægelighed på marken og i skoven.

Vi får overpelset langhåret, som umuligt kan anvendes til praktisk jagt, da pelsen vil opsamle alt fra skovbunden.

Vi får meget lange og tunge hunde, hvad vil det ikke betyde for vores elskede races sundhed?

En tysk dommer har sagt i åben kritik, på en dansk udstilling, at han var træt af at se scandinaverne avlede gravhunde som ligner hangarskibe, lange, brede og tunge, det siger vist alt om at den er gal allerede nu.

Hmm, på en utstilling for noen år tilbake møtte jeg Matisse og eieren, dem bodde på samme campingplass som oss og vi gikk tur sammen, jeg reagerte ikke på noe den gangen, men husker han som en fin hund(mulig jeg påvirket av å høre alle titlene hans :P )

Dette var forøvrig også før jeg lærte om hvor mye selektiv avl hadde ødelagt hunderaser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpet på Mikolai Aus Dem Zarenreich jeg. Syns han er vanvittig flott,langlemmet og edel. OG med coursing lisens! shapeimage_3.png

Han er ikke så verst han, altså. Likte beste den mørkebrune hannen, aner ikke hvem det er. Men sånn jevnt over var det rimelig dårlig kvalitet på hundene, ser mye flottere og korrekte zoier på hvilken som helst utstilling i Letohallen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2014_AUD_BOB.jpg

INT CH ENERGIES-PAPARAZZI-ENERGIE DES COSTYS DU TOMBERG

Jeg synes han er fin, men han ser litt snipete ut i snutepartiet, litt svake mellomhender og litt lavt annsatte 'hound' ører. Jeg så han bare når de gikk i gruppa, og jeg likte ikke helt bevegelsene hans. Det kan jo ha mye med handleren å gjøre, at han ikke fikk løpe sikkelig, siden han ble 'hengt' av utstillings lina.

Morro med en red merle som vinner :D!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR labrador (shortlisted i gruppa): Loch Mor Romeo

Bilde fra fjorårets Crufts, hvor han også ble BIR (og BIG+res.BIS).

2013_RLA_BOB.jpg

Fint konstruert, herlig personlighet i ringen og viser seg godt. Kraftig nok benstamme, da - og hadde han vært min ville jeg nok holdt ham i litt slankere kondisjon. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mange måter en fin lab, men altså...den har bilringer på ryggen. Yuk. Kan de ikke holde dem i sunn vekt?

Min har og bilringer på ryggen når hun "bøyer hodet opp" - ikke fordi hun er feit, men fordi hun er så tynn at all huden hennes folder seg :P Så det ene medfører ikke det andre (bilringer => feit). FYI :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva dere klager på på den labbisen? Syns den var usedvanlig fin jeg! Sjelden jeg syns en labbis som vinner på sånne store utstillinger er fine, men denne var da grei? Kraftig, ja, men det skal de jo være. Tykk, kanskje. Aner ikke egentlig, har ikke kjent på den. I forhold til andre tykke hunder syns jeg ikke denne ser veldig tykk ut.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...