Gå til innhold
Hundesonen.no

Crufts 2014 - rasevinnere


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Synes denne karen var flott Ikke ekstrem noen veier *klappe for fremgang* Har jo ikke vært noe opptatt av utstilling før, så jeg ville google denne karen litt, og hva finner jeg ut. Jo han har tatt

Det jeg sliter med å forstå, er hvorfor folk trekker fram innavlsgraden som noe relevant i forhold til resultatet - dommer vet faktisk ikke hvem hunden er og hva slags stamtavle den har, og det er ikk

Hva med å bare kalle en spade en spade? Det er ikke rart enkelte raser sliter med rasetypiske problemer, når rasefolk bare bortforklarer problemene. "Den har mye skinn, det er sånn de er, den har sho

Posted Images

Guest Michellus

2014_BSG_BOB.jpg

Kali Krazy Kiss av Vikholmen. Fin tispe. Ønsker kanskje litt mer nakke. Tendenser til hellende rykklinje kanskje? Ellers synes jeg hun ligner veldig på far sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg sliter med å forstå, er hvorfor folk trekker fram innavlsgraden som noe relevant i forhold til resultatet - dommer vet faktisk ikke hvem hunden er og hva slags stamtavle den har, og det er ikke en faktor i bedømmelsen. Dommer dømmer resultatet av avlsarbeidet som gjøres, men dommer dømmer objektivt, det den kan se der og da i ringen.

Ikke at det har noe å si for denne diskusjonen,men såklart vet dommeren hvilken hund den står med på et sånt arrangement som det her. Med mindre det er første gang h*n dømmer rasen,eller første utstilling hunden er på :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde også at i England så får dommeren vite stamtavlenavnet og navnet på eieren (begge deler står jo på kritikken, men så skriver dem jo kritikken seinere da) På kritikken står det jo ofte at "h*n har gledet seg til å se denne hunden live, og den skuffet ikke" :P Eller "denne hunden har jeg sett på fra ringsides flere ganger, og den skuffet ikke når jeg gikk over den"

BIR vinneren i min rase er way to much for min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

2014_BSG_BOB.jpg

Kali Krazy Kiss av Vikholmen. Fin tispe. Ønsker kanskje litt mer nakke. Tendenser til hellende rykklinje kanskje? Ellers synes jeg hun ligner veldig på far sin :)

Mer nakke?

Bildet er dårlig, denne hunden har en fin siluet, dog er hun kun 18 måneder gammel, og kanskje litt tynn slik at hun - i alle fall på bildet, slår opp ryggen litt. Ikke uvanlig på unge belgere. Hun er korrekt moderat vinklet foran og bak og helt uten overdrivelse på noe område.

En veldig pen tispe. Dog tror jeg nok at mamma Dustin er hakket bedre, men skal jeg gjette så ble mamma Dustin litt for grov for dommeren.

@yurij - ehhh... nei, de vet ikke hvem som står i ringen - klart, de kan kjenne igjen handlere og se hunder man har sett før - sånn er det alltid på utstilling, men nei - de vet ikke nødvendigvis hvilken hund det er. Det sier seg jo selv at med f.eks. 600 golden retrievere så vet ikke dommeren hvem hver og en er eller? I så fall så burde vel vedkommende bruke tiden på andre ting enn å dømme hund for da er man jo **** meg geni.

Og bare det faktum at det i år er hauger og lass med utenlandske hunder som har blitt BIR sier sitt - blant annet på golden, der en ganske ukjent tispe går å blir BIR.

På belger, tispen som ble BIR groenendael har aldri vært stilt i England før og dommeren har så vidt jeg vet ikke dømt belger noe annet sted - så nei, der visste nok ikke dommeren hvem hunden var.

For øvrig så er reglene ganske like overalt, dommeren skal ikke vite hvem hund han/hun dømmer, men klart - har de vært rundt og dømt litt så vil de jo selvsagt kjenne igjen hunder og handlere - og de fleste storvinnere vil jo også være gjenkjenbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Mer nakke?

Bildet er dårlig, denne hunden har en fin siluet, dog er hun kun 18 måneder gammel, og kanskje litt tynn slik at hun - i alle fall på bildet, slår opp ryggen litt. Ikke uvanlig på unge belgere. Hun er korrekt moderat vinklet foran og bak og helt uten overdrivelse på noe område.

En veldig pen tispe. Dog tror jeg nok at mamma Dustin er hakket bedre, men skal jeg gjette så ble mamma Dustin litt for grov for dommeren.

Hehe jeg skulle til å si at det var ei pen tispe, men jeg syns hun er bittelitt spinkelt bygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2014_STB_BOB.jpg

Så ingen av dem på streamingen, men synes særlig sankten så pen ut :)

Jeg syntes den var kjempeflott - bevegde seg uanstrengt med styrke og eleganse, en velbalansert hund.

Uten å egentlig ha særlig inngående kunnskaper om rasen og den konstruksjoner, så er jeg ikke superimponert over hva jeg ser. Skulderne ser jo ut til å være vanvittig framskutt, og veldig svake mellomhender? :huh:

2014_SAM_BOB.jpg

Jeg forstod ikke hvorfor denne vant gruppa, og jeg fikk sjokk da den ble res BIS. Jeg hadde knapt nok gitt den en blåsløyfe med så graverende anatomiske feil.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2014_BSG_BOB.jpg

Kali Krazy Kiss av Vikholmen. Fin tispe. Ønsker kanskje litt mer nakke. Tendenser til hellende rykklinje kanskje? Ellers synes jeg hun ligner veldig på far sin :)

Denne var mye penere på hjemmesiden til oppdretter!

Nå vet jeg nesten ingen ting om denne rasen, men har hun litt lite pels?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinner de virkelig med så uttalt ektropion?

Ja, de gjør visst det:

BIR basset hound:

16.jpg

Sukk.

BIR napolitansk mastiff:

2014_NEM_BOB.jpg

...når det er sagt så tror jeg cruftsvinneren her på sankten er å foretrekke fremfor det som vinner på Westminster:

WS21964803.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det har noe å si for denne diskusjonen,men såklart vet dommeren hvilken hund den står med på et sånt arrangement som det her. Med mindre det er første gang h*n dømmer rasen,eller første utstilling hunden er på :)

Jeg trakk ikke frem innavlsgraden for at det hadde noe å si for resultatet, men fordi jeg kjenner disse linjene godt og vet at disse feilene hunden har er pga linjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det har noe å si for denne diskusjonen,men såklart vet dommeren hvilken hund den står med på et sånt arrangement som det her. Med mindre det er første gang h*n dømmer rasen,eller første utstilling hunden er på :)

Og er det første utstilling for bikkja, så ser dommeren hvor den kommer fra alikevel, det er jo en av fordelene med linjeavel, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Denne var mye penere på hjemmesiden til oppdretter!

Nå vet jeg nesten ingen ting om denne rasen, men har hun litt lite pels?

Nei, jeg syns hun har fint med pels jeg. Det er stor forskjell på tisper og hanner når det kommer til pels. Og hun er ung. Jeg håper virkelig ikke belgerne også skal bli pelsballer med så stor pels at de trenger masse pelsstell og drar med seg hele skogen hjem. De skal ha en god dobbelt pels, men ikke spesielt lang (hannene har manke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...