Tabris Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 La oss drømme litt... totalt uavhengig av livsstil, hundens behov, hva du kan tilby hunden, personlighet osv osv. Hvis du utelukkende ser på utseende og ingenting annet - hva er dine favorittraser? For meg blir det tre som deler førsteplassen - tamaskan, saarlos og siberian husky. Har du noengang sett noe så pent? Det er et par andre som deler andreplassen, men en rase jeg sjelden nevner eller snakker om er svensk lapphund. De er så pene at jeg får vondt i magen bare av å se på dem. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 He-he - jeg HAR den rasen jeg syns er vakrest Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bård Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 I tilfeldig rekkefølge: Rhodesian Ridgeback Boxer Ungarsk Viszla Weimaraner 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 Australsk kelpie Det er den rasen jeg syns er penest, rett og slett. Så harmonisk, funksjonell, balansert, helhetlig, og med herlig brun fin farge (det er den fargevarianten jeg liker best!). Det er på sett og vis ikke noe spesielt med den - og det er nettopp det jeg liker. For meg ser kelpien ut som selve definisjonen på arten hund. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 Galgo 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 Jeg signerer Ingvild, og liker hunder som ser ut som bikkjer. Frekt eksemplifisert ved min egen hund (og enda en kelpie (Opsis)): Og så synes jeg saarloosen er veldig flott: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bård Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 Jeg signerer Ingvild, og liker hunder som ser ut som bikkjer. Frekt eksemplifisert ved min egen hund (og enda en kelpie (Opsis)): Men Shibaen ser jo ut som en rev. 10 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paranomia Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 Langhåret collie tricolor Weimaraner Grand danois Sånn, puh. Et par til som jeg får ta uten bilder: whippet, rottweiler, bearded collie, borzoi, kooiker, etnahund, schæfer, berner sennen, bull terrier, blodhund, norsk elghund og shar pei. Vanskelig å bestemme seg, og alle disse rasene kunne jeg tenkt å eie selv (spesielt med tanke på utseendet.) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 Kun basert på utseende? Tsjekkoslovakisk ulvehund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 I tilfeldig rekkefølge: Dogo argentino apbt Saluki: Dalmatiner: Grand danois Hamiltonstøver Så... korthårede, store hunder er min greie tydeligvis, bortsett fra apbt og saluki som skiller seg litt ut.) 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mardina Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 For meg er det ingenting som slår en flott trimmet Airedale terrier.... Det er også hjerte-rasen min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lucy Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 Jeg synes eurasiere er vanvittig fine jeg En pen, godt pelset, nybørstet eurasierhanne med fine farger, sukk! Elsker (de store) spisshundene generelt, synes spesielt spisshundøyne er så fine! Malamutene står høyt på listen, sammen med de andre "ulvelignende" hundene. Saarlos kan jo få hjertet til å hoppe over et slag! Har også fått mer og mer sansene for myndene; saluki, sloughi, azawakh... Nydelige! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 Siberian Husky : Saarlos Wolfhound (Bilde stjålet fra brukshunden.net - fordi dette er den fineste mallen jeg vet om) Korthåret hollandsk gjeterhund Rhodesian Ridgeback - som er så vakre at jeg får vondt i øynene innimellom, men som er avvikeren i gruppen - jeg liker best hunder med ståører 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 I no et tilfeldig rekkefølge. Korthåret hollender korthåret groen/svart malle (malle/groen blanding da men..) Beauceron (harlequin) RØD jaktlabb (usikker på hva jeg mener, google "Jobeshill Olof") Korthåret BC alla Ympe til @Papillon Pinscher 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnkiogBonita Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 Border collie brun og hvit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 En tollervalp En voksen, fullpelset, velstelt afghaner Øynene til en schæfer En saluki i fri "flyt" 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TullBull Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 Istemmer en svær, velbygd Dogo Argentino. Synes det kan være flotte hunder å se på (kjenner dog ei i USA som har en herlig tispe, men hun er ikke så heldig med utseende hehe). Alltid vært fascinert av enorme Kaukasiske Ovcharka. Særlig de grå med svart maske og mye hvitt. Jeg foretrekker stort sett alle raser naturlig, uten kuperte haler og ører. Unntaket er Briard, jeg synes de er utrolig stilige med kuperte ører. Hvorfor kunne man ikke ha avlet frem naturlige ståører på dem? Er nok mange flere raser jeg liker utseende på som jeg aldri ville eid selv, men nå eier jeg jo en av rasene jeg faktisk liker utseende på veldig godt, nemlig bullterrier! Liker litt sære raser, tror jeg er allergisk mot normal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 Men Shibaen ser jo ut som en rev. Ja, det er rart hva rødfarge gjør med observasjonsevnen til folk. Kliss lik: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 Jeg signerer Ingvild, og liker hunder som ser ut som bikkjer. For meg er ordet "bikkje" negativt ladet sammenlignet med ordet "hund". Når jeg hører ordet bikkje så ser jeg nemlig for meg en skabbete blandingshund som ikke ser helt rett satt sammen ut. Aner meg at du ikke har samme assosiasjoner som meg. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 For meg er ordet "bikkje" negativt ladet kontra ordet "hund". Når jeg hører ordet bikkje så ser jeg nemlig for meg en skabbete blandingshund som ikke ser helt rett satt sammen ut. Aner meg at du ikke har samme assosiasjoner som meg. Jeg bruker ordet bikkje mer enn hund. Er det jeg har vokst opp med, er det folk i bygda sier. Definitivt ikke negativt ladet med mindre jeg har ordet "dritt" eller "møkka" foran 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 Noe tilfeldig rekkefølge Malamute Grønnlandshund Husky Groenendael HG Langhårsschäfer uten bananrygg. Sibirsk husky Langhårscollie Malamuten er nok den desiderte favoritten 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 For meg er ordet "bikkje" negativt ladet kontra ordet "hund". Når jeg hører ordet bikkje så ser jeg nemlig for meg en skabbete blandingshund som ikke ser helt rett satt sammen ut. Aner meg at du ikke har samme assosiasjoner som meg. Jeg trur det er litt dialektisk betinga. På østlandet sier vi "bikkja mi" om våre elskede skatter helt uten problemer, mens et tilsvarende ord til dine negative assosiasjoner ville vært "kjøter". Men du har helt rett i at det er ujålete og lite pretensiøst, og det var meninga. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 Jeg synes jo begge mine raser er veldig vakre.. Ellers hadde jeg ikke giddet å ha dem. Så jeg er jo nødt for å si både papillon og portis! Jeg tiltrekkes spesielt av søte hunder, og er litt utradisjonell sånn sett, kanskje. Har aldri vært så innmari fascinert av "hund", som er nevnt tidligere her. Sleit litt med å finne bilder her, men.. Papillon - fordi de er utrolig pene i mine øyne. De spesielle ørene og det yndige uttrykket Leja som ikke spesielt søt (hehe) valp! Portis fordi det ikke går an å se bort i fra at jeg virkelig elsker hele rasen. Det er den vakreste rasen for meg. Jeg ELSKER jo pels, da. En portis med skinnende, svart pels og muskler som buler... *sukk* Det jeg kanskje synes er mest spesielt med portisene er blikket.. de har et fantastisk vakkert blikk! Det er noe utrolig vakkert og klokt over det, noe JEG ikke klarer å se i andre raser (lite innhabil, da..). Random hund som er veldig typisk portis i blikket. Og for øvrig har jeg noen andre sikleraser jeg ville hatt basert på utseendet: - Afghansk mynde - Dobermann (selv om den har kort pels..!) - Storpuddel (og egentlig alle pudlene, men bra en storpuddel i kontinental tar kaka altså!) Ja - er sikkert fler. Men kommer ikke på noen i farta. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lemen Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 Svenske puddelklubben la ut dette bildet i dag og jeg kjente jeg ble øm i blikket og varm om hjertet, Dette er hjerterasen min altså - vakrest i verden Puddel 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gronnis Skrevet 28. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2014 Synes at groenendael er den aller fineste rasen, etter det så kommer nok tervueren og malinois synes også at enkelte aussier er nyydelige! Ellers liker jeg godt siberian husky, malamute og lignende raser, men tviler på at jeg kommer til å skaffe meg en av de. Holder meg til gjeterhunder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts