Gå til innhold
Hundesonen.no

Dine favorittraser - kun basert på utseende


Tabris
 Share

Recommended Posts

Basert på utseende så elsker jeg langhåret sobel Schæfer, Ulvegrå Malamute, Sort og hvit Grønnlandshund, Gylden Golden, Tervueren og Groenendael, Engelsk setter, Aussie (Svart og hvit med tan) Samojed også så klart, ah, de er pene de!

Men aller penest er en langhåret klassisk svart og hvit Border Collie i arbeid, ingen rase kan måle seg med det :wub:

a-border-collie-demonstrates-sheep-herdi

Bildet er hentet fra Google :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Men Shibaen ser jo ut som en rev.

Svenske puddelklubben la ut dette bildet i dag og jeg kjente jeg ble øm i blikket og varm om hjertet, Dette er hjerterasen min altså - vakrest i verden Puddel

En pen dobermann er flott å se på! Synes min Bonita er noe av det flotteste jeg har sett, ihvertfall av tispene Enkel og ukomplisert hund, bortsett fra at hun var veldig rar

Posted Images

Basert på utseende så elsker jeg langhåret sobel Schæfer, Ulvegrå Malamute, Sort og hvit Grønnlandshund, Gylden Golden, Tervueren og Groenendael, Engelsk setter, Aussie (Svart og hvit med tan) Samojed også så klart, ah, de er pene de!

Men aller penest er en langhåret klassisk svart og hvit Border Collie i arbeid, ingen rase kan måle seg med det :wub:

a-border-collie-demonstrates-sheep-herdi

Bildet er hentet fra Google :)

Bare en snasen korthåret tricolor slår det. :ahappy:

1522155_10151784478075989_1278239681_n.j

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presa Canario selvfølgelig

post-2218-0-28555200-1393790600.jpg

Kraftig bygd Dogo Argentino

post-2218-0-10712300-1393790607.jpg

Pittbull

post-2218-0-15087700-1393790617.jpg

post-2218-0-38859400-1393790638_thumb.jp

Litt lettere bygd staff

post-2218-0-95337700-1393790626.jpg

Og noen salukier synes jeg er veldig flotte

post-2218-0-27926200-1393790649.jpg

Og noen greyhounds.

Bildene er stjålet fra google, staffen er fra www.walking-strong.com, og pittene er fra www.game-dog.com

Oi, glemte amerikansk bulldog, standar type. Bildet er fra www.bingenbulldogs.com

post-2218-0-83367200-1393791399.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg finnes det ikke noe vakrere enn en malamute eller en grønnlandshund som kan jobbe! Kraftige polarhunder skapt for arbeid er desidert en favoritt :heart:

mg_4357_zpseb48eadd.jpg

Hentet fra: http://alaskanarcticexpedition.com/about-us/

Greenland-Dog-Sledding_zps6ced0b5f.jpg

Via google, hentet fra: http://blog.gaiam.com/chill-out-5-winter-travel-adventures-to-celebrate-the-cold/

Ellers er jeg også veldig glad i siberian husky (også arbeidsvarianten) :)

IMGP3233_zps4395a4c5.jpg

Mitt eget bilde

Utenom polare trekkhunder er jeg veldig svak for flotte schæfere! (en gang skal jeg ha drømmeschæferen!)

white-german-shepherd-puppies_zps0f06c14

Fra google ("german shepherd")

Ellers er det mange flotte raser, men disse skiller seg ut hos meg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mest glad i store hunder med kort pels, men det finns jo unntak.

I noenlunde halvprioritert rekkefølge:

Weimaraner

http://thepeachpen.com/WhereInsulinMeetsInsolence/wp-content/uploads/2010/03/wegman011.jpg

Viszla

Grand Danois (foretrekker blå eller merle)

(ville egentlig låne @Kaja sitt bilde nr. 4 her, men fikk ikke kopiert, syns det er så bra http://hundesonen.no/forum/topic/67407-grand-danois-bildetrd/page-2 )

Har vel mest lyst på en merle neste gang (viss det blir GD igjen og viss man kan få tak i en god)

Whippet

Her representert med den mest magiske av dem alle, snøprinsessa til @Alzenas (unnskyld at jeg lånte avataren din, leitet og leitet etter et annet bilde, men...)

Rhodesian Ridgeback

Dalamtiner

Igjen må jeg få lov til å låne her på sonen siden @Lola Pagola har verdens flotteste Dalamtiner, men igjen svikter systemet (eller kanskje jeg?), får ikke kopiert, men tenkte bilde 3 i post 399 var bra selv om man ikke ser den vakre kroppen da (http://hundesonen.no/forum/topic/38186-dalmatineren-casper-curias-bebop/page-20)

Doberman

Italisensk mynde

Engelsk setter

Boston Terrier

Det er vel bare 3-4 raser som kan være aktuelt for meg dog, men det holder jo i grunnen lenge :D

edit: hele innlegget gikk jo helt ad dundas. Hadde mange fine bilder her, men vet ikke hva som skjedde, har knota og redigert en stund, men blir visst ikke bedre :icon_confused::innocent::icon_confused:

Endret av 13de
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine raser :D feks, malamute, flat, weimaraner, vorsteh, etc.

Men om jeg skulle valgt bare basert på utseende hadde det blitt dobermann (bilde tatt fra hjemmesiden til Qui terret - det må vel være lov når det er som eksempel på pen hund?):

i65798700._szw1280h1280_.jpg

Og schäfer (bildet er tatt av @Orca :) )

1185895_10153093336035147_1864340345_n.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whippet

Her representert med den mest magiske av dem alle, snøprinsessa til @Alzenas (unnskyld at jeg lånte avataren din, leitet og leitet etter et annet bilde, men...)

Åhhhh, det var koselig det :D:wub:

Blir du skikkelig glad om jeg sier at vi har planlagt kull på Enya nå i år? :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riesen selvsagt - enten sort helkupert (yep - flere som ikke er politisk korrekte) eller SP med ører og hale. :wub:

Picard kommer som en nr to.

Resten er litt mer random

Saluki, kort og langhåret

Basenji

"div" store mynder, som Aza, sloughi osv.

Men jeg er også veldig glad i store bamsehunder - tibetansk mastiff :wub: Eller en ordentlig grønlender eller malamut. Eller en sporty sibbe. *sukk*

Og slevsagt bustehunder, som briard, schappendoes, bearded collie osv.

Alt for mange pene hunder å velge mellom. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så mange...

Men her er noen av mine favoritter (alle bilder er hemningsløst stjelt fra nettet):

Korthåret vorsteh:

83.jpg

Weimaraner:

Weimaraner_racas_portaldodog-14.jpg

Strihåret vorsteh:

73-129-t9.jpg

oooooog selvfølgelig mine egne, verdens beste, peneste, snilleste dansk-svenske gårdshunder :D

post-10886-0-34293800-1393875843_thumb.j

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siberian Husky

Altså, det er noe med de altså :wub: Pelsen deres ser så magisk ut! Fargen, og det ulvelignende utseende!

reba-draven-home.jpg

Chinese Crested

Haha, hva skjer med å gå fra en med masse pels til en uten? Men altså, de er så nydelige! :wub: Hadde det ikke vært for alt stellet med dem så skulle jeg hatt en slik en dag altså :wub: Jeg klarer ikke helt å slå fra meg tanken på en slik en dag.

544633_10151949115325226_1126130333_n.jp

Australian Shepherd

Dette må jeg kåre som verdens vakreste hunderase :wub: Drømmer om en slik en dag og altså! Klarer ikke helt å ligge den fra meg heller, som med den over.

Sycamoreegenside.jpg

Basenji

Men det blir det mest sannsynlig i hus neste gang, så det er ikke en urealistisk rase :aww: Men det må være den nest vakreste rasen som finnes :wub:

GCH+CH+Jasiri-Sukari+Win+Tin+Tin.jpg

Malanois

En skikkelig kun basert på utseende rase! De er så lekre, jeg er skikkelig fascinert av rasen :wub: Bildet er rått stjålet av @Marthe

dsc_0001-1-1024x683.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du spurt meg for et par år siden ville jeg sagt blue merle og tricolor collie, uten tvil. Og tervueren på andre plass. Men så kjøpte jeg og samboeren eurasier... :wub: Nå er det krøllhale og blå tunge som er hundestandarden for meg. De er så vakre! Alle de forskjellige fargene, den fløffy pelsen og den buskete halen :wub: Sånn de ser ut når de løper fort og har No Ear Syndrome :heart: Måten halen saaaaakte detter ned på når de f.eks. slapper av... For ikke å snakke om hvordan de ser ut som valper!

post-10636-0-19438600-1393879955_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så mange lekre hunder! Men tror det som går igjen er at jeg liker korthårede hunder uten ekstreme trekk (som i ikke nese, dvergvekst, overflødig hud osv)

Kan begynne med unntaket: irsk terrier

Irish-Terrier-2.jpg

Malinois (dette er den fineste jeg vet om) @Marthe

actionside.jpg

Thai ridgeback, rød

thai+ridgeback+dog-%25E0%25B9%2581%25E0%

Doberman

GCH-Protocols-Veni-Vidi-Vici.jpg

Ungarsk vizsla korthår

Hungarian-Vizsla.jpg

Vorsteh korthår, jo mørkere jo bedre

i48980160._szw530h275_.jpg

Pointer

Pointer-S.jpg

Amstaff (Sara <3)

2171536728.jpg

APBT

apbt2.jpg

Bullterrier

fotold70.jpg

Boxer, rød, ikke for stor og tung

Rj_boxer.jpg

Farao hund

Pharaoh-Hound.jpg

Tror jeg stopper her... :)

attachicon.gif2484029.jpg

Litt lettere bygd staff

attachicon.gif12030809935_14bf00c2bb_z.jpg

Tutta er lekker :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :D

Hjemmesiden min der stort sett alle bildene ligger er midlertidig stengt pga. hacking, så kanskje derfor det ikke gikk å lime inn bilde (mange av bildene vises ikke heller akkurat nå.)

Han er virkelig så utrolig flott og velproporsjonert, syns jeg, og syns alltid pelsen hans er så utrolig flott!

Irriterende med hacking da, håper du snart får fikset det og at ingenting er forsvunnet! Du er jo i ferrd med å spre genene hans også forstår jeg, blir spennende å se resultatet!

Åhhhh, det var koselig det :D:wub:

Blir du skikkelig glad om jeg sier at vi har planlagt kull på Enya nå i år? :lol:

Ja, har vel sagt det et par ganger, men hun er nå helt spesiell i mine øyne da, skulle likt å ha møtt henne IRL!

Høres jo utrolig spennde ut med de planene da! Jeg er litt forsinket i prosessen min, men kan jo fremdeles være at jeg får flyttet i løpet av året ennå og da kan det bli aktuelt med hund igjen, ja :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finsk lapphund, de er jo bare vakre. Moderat til godt pelset, kraftig, men atletisk bygget, da er det så vakkert

OrsoFarmUhkapeluri_one.jpg

Her illustrert med olde-something til min egen.

Jeg vet jeg vet, politisk ukorrekt, men rikhåret kelpie :wub:

dsc_6667.jpg

Deepeyes game of thrones

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all hovedsak så bør (i mine øyne) hunder være korthårede, stramme/strømlinjeformede. Helst kvadratiske (men kan fire litt på det kravet). Masse attitude og stolt holdning. Størrelsen er ikke så viktig. Andre raser/fasonger kan selvfølgelig også være vakre, men da går det mer på individ og holdning, ikke rase. Hunder med mye pels (eks de fleste spisshunder kan ofte være søte, men de er ikke vakre)

Min Ani er heldigvis min målestokk på hva som er vakkert :innocent:

9518521.jpg?818

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hadde skrevet et langt innlegg, men det ble borte når eg publserte det.. så irriterende!*

Mine favorittraser kun basert på utseende pr nå:

Toller! :wub:

shanty.jpg

Brie%2Bface%2Bon%2Bcrop.jpgNova-Scotia-Duck-Tolling-Retriever2-400x

fb3dfdd884f7c5c3e0c3533c3ae2cf47-d31si4w

Aussie! :drool:

Australian%20Shepherd%209K7D-20.JPG

450px-Lynn-red_merle_Aussie_12_Months.jp

Dalmatiner! Svarte prikker, og helst få prikker i ansiktet :)

dalmatiner__by_Blalahtoll.jpg

d647bfcd9c98ef855acc91b93209ecce.jpg

Rhodesian Ridgeback

Misty%20-Nina-2009-web-500.jpg

FutureChamps.jpg

Det blir nok en av disse 4 som blir min neste hund. Jeg lener meg mer mot en ny toller eller en aussie pr nå, men blir nok ikke å gi slipp på drømmen om en damlis og en ridgeback riktig enda ;)

Alle bilder er hentet fra google!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilpelset Kelpie

tumblr_myjgysrsms1s6zkz8o1_1280.jpg

Cifra Mudi

Sikkert fler, jeg elsker så mange forskjellige så jeg husker ikke alle en gang :lol:

Jeg vet jeg vet, politisk ukorrekt, men rikhåret kelpie :wub:

dsc_6667.jpg

Deepeyes game of thrones

WOW de var lekre!! De visste jeg ikke fantes! Synd det er en feil, jeg kunne likt kelpie om de så sånn ut altså :D Syns de er passe fine til vanlig, men jeg likte bedre disse med pels, de syns jeg var vakre rett og slett :D

Dette er en vanskelig tråd... Det er aaaltfor mange raser jeg eeelsker utseendet på! Men de vakreste er vel (tilfeldig rekkefølge)

Dalmatiner!! En lekker feminin liten tispe med masse masse prikker, jo fler jo bedre! Likte best sort før, men nå tror jeg jeg liker dem med brune prikker og :D En dag SKAL jeg ha dalmatiner, er helt forelsket i dem...

http://www.herzfleck-dalmatiner.de/Unsere%20Hunde_Dalmatiner%20vom%20Roten%20Herzfleck.htm

Shirin_Portrait.jpg

Som mange andre her, saarlos, men kunne aldri hatt en

http://carnivoraforum.com/topic/9861967/1/

saarloos_wolfdog_0055.jpg

Saluki :wub: Jeg MÅ ha en sånn en gang... Og så kommer de jo i så mange fine farger, liker nesten alle, spesielt i hvit, grå og denne fargen:

http://www.odietamoelessar.com/eliza.htm

eliza1105dark.jpg

Faraohund, de er bare SÅÅÅ elegante!!!

http://dogshowpoop.blogspot.no/2010/09/pharaoh-hound-club-of-america.html

CH_Hallam_s_Bekenkhons_Ra_Qena2.jpg

Siberian husky, sukk :wub: De er bare et syn, virkelig... Synd de overhodet ikke passer meg, for de er virkelig noen av de vakreste hundene som finns!

red_siberian_husky_3_H4769.jpg

Hvit gjeterhund! De er bare helt nydelige, og en rase jeg kunne tenke meg i fremtiden. Nærmeste jeg kommer den arktiske looken med egenskaper som kan passe meg :P Denne syns jeg er helt nydelig, har fulgt denne bloggen en stund, hun har forresten og en utrolig stilig schäferhund, en med rare farger. Gå inn og se! http://hunden.no/blogg/blogg.html?blid=64637&bid=3227&temasider.tid=10

223330.jpg

Og levert&tan dobermann, sukk :wub: Helt nydelig!!

IMG_2197c.jpg

Weimaraner :wub: Hadde jeg vært interessert i jakt med stående fuglehund hadde jeg garantert gått for denne altså.

Weimaraner_Dog.jpg

Sist men ikke minst den som rasevalget mitt for neste hund har falt på, field spaniel :wub: Liker best de lettere typen, de som ikke har hengeøyne og er for tunge i kroppen. Disse to kjenner jeg og de er helt herlige, og nydelige, helt forelsket i dem begge:

Molly - Winterbourne Special Design

1238117_10153197525140147_490731449_n.jp

Flashie - Winterbourne White Lightning. Han er så utrolig herlig :ahappy:282932_10200447786303694_427002945_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mine absolutt favorittraser, som jeg kunne tenke meg en dag synes jeg også er de vakreste:

Riesenschnauzer
riesenschnauzerottaviariesenhorst_zps933

Langhåret collie (spesielt i blue merle)
38066-Rough-Collie-dog-and-puppy-white-b

Flat coated retriever :wub:
Flat-coated-retriever_001_zpsa7573827.jp

og såklart min egen rase, shetland sheepdog! (eget bilde)
1234198-2_zpsc989078f.jpg

Ellers synes jeg disse er helt nydelige, men tror ikke det er raser som noen gang blir aktuelle for meg:

Alaskan malamute
alaskan-malamute134_zpse382bf86.jpg

Husky

Siberian-Husky-wild_zps3fe3662b.jpg

og langhåret schafer
VeteseLongHairedGermanShepherds_zps293d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...