Gå til innhold
Hundesonen.no

Westminster Dog Show 2014


Artemis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg elsker at datteren min på 3 år sitter her sammen meg og ser på og kommenterer. "Mamma, den løp ikke pent." "Mamma, den hadde ikke pene ører" "Mamma. Den hadde rart hode"

Tervueren som ble BIR var AKC GCH Mi-Sha-Ooks Lulu at Chateau Blanc, en vakker og velbygd tispe som har en europeisk stamtavle. Veldig positiv utvikling når man tenker på hvor annerledes amerikansk t

Klippet fra dommer Andrew Brace på FB; An interesting extract from a recent FCI release. I wonder how many judges will abide by these directives ... "PRESENTATION OF THE DOGIt is increasingly comm

Posted Images

Mer lepper som i at de skal henge og slenge enda mer? Hvorfor det, i så fall?

Jepp, mer leppe som henger ned, han her er så stram at han ikke engang har tydelig munnvikshud, som rasen skal ha (iflg FCI standard, i AKC er det ikke et krav, selv om det foretrekkes). Hvorfor? Fordi jeg synes det er penere, det gir hodet en helt annen karakter i profil, og sist men ikke minst er de så deilige å stryke på :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk!

De så...moppete ut... som alle andre Pulier. Jeg har ingenting å komme med :lol:

Haha. Hvordan KAN man egentlig klare å kommentere det der. Man kan jo ikke akkurat se silhuetten av kroppen som er under dreadsene på den hunden :P Søte er dem i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte ikke buhunden, som vanlig. Veldig mange engelske og amerikanse buhunder har i og for seg ok kropper, men hodene er ikke bra i det hele tatt, de får helt feil uttrykk syns jeg.

Jeg ser forøvrig ikke problemet med Border Collien - hva er galt med litt mer pels og beinstamme? Slik jeg ser det er det fremdeles en funksjonell hund, som ikke er ekstrem på noen som helst måte. Litt lang rygg og en aning mye vinkler kanskje, men ellers en pen hund syns nå jeg. Men nå har ikke jeg peiing på BC, så det er veldig mulig jeg er helt på jordet :P

EDIT

SR65455706.jpg

Tror igjen det hovedsaklig er hodet som gjør at jeg ikke dåner av beundring..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho :D Portugiseren vant gruppa også han.. Dæven altså.. Hadde ikke bydd meg i mot om han var i mitt eie han der :wub: Jeg er ikke sånn innmari fan av måten de klipper dem på der nede, men det betyr ikke at ikke bikkja er fin. I USA liker de bolleklipp :P I Europa er det ikke normalt å formklippe pelsen, og ei heller ønskelig. Dette er en curly hund, og de er i og for seg fine med formklippet pels i forhold til de som er wavy, synes jeg.

Fra rasebedømmelsen:

WS39134601.jpg

Fra gruppebedømmelse, best i gruppa (working):

WS39134601.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho :D Portugiseren vant gruppa også han.. Dæven altså.. Hadde ikke bydd meg i mot om han var i mitt eie han der :wub: Jeg er ikke sånn innmari fan av måten de klipper dem på der nede, men det betyr ikke at ikke bikkja er fin. I USA liker de bolleklipp :P I Europa er det ikke normalt å formklippe pelsen, og ei heller ønskelig. Dette er en curly hund, og de er i og for seg fine med formklippet pels i forhold til de som er wavy, synes jeg.

Fra rasebedømmelsen:

WS39134601.jpg

Fra gruppebedømmelse, best i gruppa (working):

WS39134601.jpg

Tnååh, den fikk jeg bare lyst til å stryke og klemme og kose masse på :wub: Ser SÅ myk ut! Er det illusjon, eller har de veldig myk pels? Aldri hilst/kost på portis før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tnååh, den fikk jeg bare lyst til å stryke og klemme og kose masse på :wub: Ser SÅ myk ut! Er det illusjon, eller har de veldig myk pels? Aldri hilst/kost på portis før.

Er det sant!? :o Det må vi få gjort noe med! Portiser er nemlig veldig gode å kose på, altså. :yes: De er ordentlig myke og gode, men samtidig litt som menneskehår. Veldig "light" å ta på liksom.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant!? :oDet må vi få gjort noe med! Portiser er nemlig veldig gode å kose på, altså. :yes: De er ordentlig myke og gode, men samtidig litt som menneskehår. Veldig "light" å ta på liksom.

Enig :yes: Jeg hadde jo tenkt å ta en kikke på portisringen på D4A, men men men det var så mye jeg skulle innom så det ble bortprioritert :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De der er jo klisslike? Bare fargen som skiller :shocked:

Der er forskjell i stopp og hode, vinkler bak, ører, pels og hale :P

Men for å si det sånn, hadde jeg gått mellom de der to på utstilling så hadde jeg ikke kunne bare pekt på hvem som er hvem ved første øyekast :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er forskjell i stopp og hode, vinkler bak, ører, pels og hale :P

Men for å si det sånn, hadde jeg gått mellom de der to på utstilling så hadde jeg ikke kunne bare pekt på hvem som er hvem ved første øyekast :lol:

Jeg syns pelsen ser lik ut, bakbeinsvinklene ser nå rimelig like ut også, men ja, ser noen forskjeller i hode og ører. MEn absolutt ikke fler forskjeller enn at de godt kunne vært samme rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å være uenig i/ha et annet syn på rasen, og det kan være interessant å ha en konstruktiv debatt om dette. Men når det regelrett blir mobbing, syns jeg ikke det er greit. Man må tenke på at det er noen som eier denne hunden, hadde noen skrevet all den dritten om min hund, hadde jeg blitt veldig såret. Jeg meldte meg ut av gruppen og jeg fikk flere meldinger etterpå hvor folk var enige. Det blir et for lavt nivå og jeg har fått et dårlig inntrykk av folk fra det miljøet, dessverre. ( inntrykk over lengere tid)

Jeg syns også show greyhounds kan bli for ekstreme, som så mange andre raser. Jeg er for noe midt i mellom. Men i mine øyne trenger det ikke være så mye krangling fordi folk velger jo den typen som passer best til det man ønsker å gjøre. Det er jo overtall av løpsvarianter og den retningen. Den andre "gruppen" som avler på andre premisser er ikke så stor og den passer andre folk mye bedre. La nå folk få velge dem de like best, så lenge det ikke blir på bekostning av hundens helse.

Vi ser jo også at det å vurdere hunder via bilder ikke alltid er hva man kan forvente i virkeligheten. Hvor mange ganger har ikke Nitro sett flat, lite muskuløs og trasig ut på et bilde.

Jeg har sagt jeg forstår kritikken og at jeg er enig i at det kunne vært lagt fram annerledes. Nå er Westminister hakket mer toneangivende enn Vålerbanen, og når man setter opp en hund som ikke kan gjøre det den er avlet fram til å gjøre, så forstår jeg reaksjonene. At det er mer av det i bruksmiljøet enn utenfor, er vel heller ikke så rart. Og jeg tror vel ikke coursing/racing-miljøet er noe verre enn andre der (snarere tvert i mot).

Jeg er ikke for en deling av raser, jeg. Synes heller ikke noe om at man kjøper raser kun basert på utseende uten å ta høyde for bruksdelen. Så om man ikke liker at bikkjer løper, synes jeg det er rimelig høl i huet å skaffe seg den rasen som har den nest raskeste akselerasjonen av alle landpattedyr, for så å avle fram en mindre funksjonell hund som passer bedre til sitt bruk. Men det er nå meg, da.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ALLE hundene blir hengt etter utstillingslenka. At det ikke går an å la være med den behandlinga, jeg "veit" det er for å få et bedre hode eller whatever, men ingen hunder ser ut sånn til vanlig. Jeg ser ikke poenget med det, og det gjør utvilsomt vondt. Prøv sjøl å dytte fingre inn mellom kjeven og nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...