Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Fremskutte skuldre og steile fronter, Kangerlussuaq. Det er ikke noe å krangle om, jeg bare påpeker at det ikke nødvendigvis er halsbåndet som gjør at bikkja ser ut som den har fått tredd noe som smaker skikkelig vondt ned i halsen :)

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg elsker at datteren min på 3 år sitter her sammen meg og ser på og kommenterer. "Mamma, den løp ikke pent." "Mamma, den hadde ikke pene ører" "Mamma. Den hadde rart hode"

Tervueren som ble BIR var AKC GCH Mi-Sha-Ooks Lulu at Chateau Blanc, en vakker og velbygd tispe som har en europeisk stamtavle. Veldig positiv utvikling når man tenker på hvor annerledes amerikansk t

Klippet fra dommer Andrew Brace på FB; An interesting extract from a recent FCI release. I wonder how many judges will abide by these directives ... "PRESENTATION OF THE DOGIt is increasingly comm

Posted Images

Skrevet

Jeg hadde hatt halen mellom beina hadde jeg blidd halvkvalt av ei tynn line oppunder haka...

Det er jo ikke bare i USA man driver med slikt da. Jeg heiser opp hodet til Cujo med et tynt bånd (uten å strupe ham riktignok). Det har jo noe med å vise frem hundens nakke i forhold til overlinjen. Og i tillegg, for min rases vedkommende, for å heise unna huden for å vise fram hundens hals.
Skrevet

Det eneste positive jeg har å si om disse labradorene, er at de er fristilt. På amerikanske bilder er det ganske vanlig med stramt hakebånd, hunden strukket ut i bakparten og vist omtrent som GDen på bildet her.

Skrevet

Og ALLE hundene blir hengt etter utstillingslenka. At det ikke går an å la være med den behandlinga, jeg "veit" det er for å få et bedre hode eller whatever, men ingen hunder ser ut sånn til vanlig. Jeg ser ikke poenget med det, og det gjør utvilsomt vondt. Prøv sjøl å dytte fingre inn mellom kjeven og nakken.

Dette lurer jeg på også. Hva er liksom greia? Hvordan har det blitt en trend å løpe rundt med tynne bånd helt øverst i halsen, som kan strammes ganske mye, for å "fremheve" hunden? Hvorfor er det ikke ønskelig at hundene går mest mulig naturlig? Og hvOrdan ser en hund bedre ut med utnaturlig hevet hals? Eller oppstilling for den saks skyld?

Og while we're at it - hvorfor skal hundene styles så voldsomt? Børsting og klipping er jo selvsagt, men stylingprodukter? Skal man ikke velge de beste for videre avl? Hvorfor jukses det? Hva er motivasjonen til folka bak, hvor mye penger er det i dette (Westminster, Crufts etc)? Hvorfor lønner det seg (tydeligvis, siden man fortsetter med det), og hvorfor gjennomskues det ikke av dommere? Hvordan blir man rasedommer, btw?

Jeg spør retorisk her, mener ikke å kritisere folk som stiller ut. Prøver bare å forstå opplegget. Det er så mye jeg ikke skjønner meg på med utstilling :icon_confused:

Skrevet

Fremskutte skuldre og steile fronter, Kangerlussuaq. Det er ikke noe å krangle om, jeg bare påpeker at det ikke nødvendigvis er halsbåndet som gjør at bikkja ser ut som den har fått tredd noe som smaker skikkelig vondt ned i halsen :)

Hvis ikke du ser hånda som holder i et bånd, som går rundt halsen, nøyaktig der pelsen er presset inn og skaper et skarpt kryss mellom nakke og kinn, så tror jeg noen med photoshop garantert kan lage deg en stor, rød pil :P Men det man ikke vil se ser man ikke, så det får så være :) Vil ikke at bikkjene skal lide fordi eierne synes det er morsomt å betale peng for å vise de fram, det er litt unødvendig, bare :)

Skrevet

Jeg stiller ALLTID opp hector med båndet som dette, jeg holder såvidt i båndet meg en finger eller to, han bryr seg Nada. Sålenge han får kyllingbiten sin etter han er "ferdig".

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...