Gå til innhold
Hundesonen.no

Dumme ting du lurer på!

ida
 Share

Recommended Posts

Hvorfor liker noen vanilje mens andre helst vil ha sjokoladeis?

Joda, jeg skjønner jo at man kan ha forskjellige fetisjer når man først har de. Men jeg skjønner ikke hvorfor man har de i det hele tatt!

En av de vanligste fetisjene er å like føtter. Og grunnen til at det er såpass vanlig har de funnet ut av at rett og slett er en "feilkobling", noe med at delen i hjernen som oppfatter føtter og en kroppsdel som er vanlig å tenne på ligger rett ved hverandre. :P

:o Har på følelsen av at det der kan redde en quizaften en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 767
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er fordi du tenker for mange skitne tanker når du kjører bil, som manifisterer seg på frontruten på din side, som igjen fører til at vindusviskerne på den siden må jobbe ekstra hardt.

Søtpotetreklamen. Hvis en potet, som ikke er en potet likevel, kan brukes som en vanlig potet - hvorfor er det ikke en potet da?

Er vel en grunn til at Harry Potter har en ugle og ikke en brev due liksom! :-P

Hvordan lukter dårlig kjøtt?

Kjøpte 10kg med storfeavskjær (ment som hundemat) for litt siden som har vært fryst siden. Når jeg nå tiner det opp synes jeg det lukter så…kvalmende? En sånn skikkelig tung, kvalm lukt. Men det lukter ikke råttent, tror jeg? Det stykket jeg tinte opp over natta gikk i søpla i dag morges og hunden fikk tørrfor istedet. Jeg ville ikke ha spist det selv.

Hunden spiser det han altså, men jeg stoler ikke på hans bedømmelse av hva som er bra og dårlig mat :teehe:

Hvilket bringer meg over på neste spørsmål: hvor kaster jeg 6-7kg med dårlig kjøtt? Søplebilen var her nettop, så jeg kan ikke la det ligge en uke i dunken ute heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte 10kg med storfeavskjær (ment som hundemat) for litt siden som har vært fryst siden. Når jeg nå tiner det opp synes jeg det lukter så…kvalmende? En sånn skikkelig tung, kvalm lukt. Men det lukter ikke råttent, tror jeg? Det stykket jeg tinte opp over natta gikk i søpla i dag morges og hunden fikk tørrfor istedet. Jeg ville ikke ha spist det selv.

Hunden spiser det han altså, men jeg stoler ikke på hans bedømmelse av hva som er bra og dårlig mat :teehe:

Hvilket bringer meg over på neste spørsmål: hvor kaster jeg 6-7kg med dårlig kjøtt? Søplebilen var her nettop, så jeg kan ikke la det ligge en uke i dunken ute heller :P

Har du stor hage får du grave det ned. :lol:

Jeg hadde nok bare tatt det i to knyttede poser og lagt det i dunken ute. Du kan jo høre med de som henter søppelet hos deg, om du kan levere det til de på en måte.

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du stor hage får du grave det ned. :lol:

Jeg hadde nok bare tatt det i to knyttede poser og lagt det i dunken ute. Du kan jo høre med de som henter søppelet hos deg, om du kan levere det til de på en måte.

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

Jeg har lurt på å ta det med i skogen og legge det litt godt skjult under en busk ellernoe, så kan dyra komme og ta det, men ja.. Vet ikke om det er "innafor" :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke pakke det inn i poser og fryse det ned i mellomtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de vanligste fetisjene er å like føtter. Og grunnen til at det er såpass vanlig har de funnet ut av at rett og slett er en "feilkobling", noe med at delen i hjernen som oppfatter føtter og en kroppsdel som er vanlig å tenne på ligger rett ved hverandre. :P

Og de som absolutt ikke takler fötter da? Hva med oss? :P Jeg vil spy av tanken på fötter, får helt vondt i meg hvis jeg får massasje-behandlinger på spa og de tar på beina mine, blir fysisk uvel av at et annet menneske plasserer seg "så langt nede på sosial rangstige" at de må ta på beina mine, jeg er ikke noe royalitet så jeg liker ikke fölelsen av den skillnaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har nesten alle vesker, billige som dyre glidelåsen feil vei, slik at det gjør det lettere for tjuver å stikke hånden nedi og stjele ...

Fordi de skal egentlig henge/holdes på venstre arm :P Jeg har de på høyre og irriterer meg over det samme.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de skal egentlig henge/holdes på venstre arm :P Jeg har de på høyre og irriterer meg over det samme.

Men veska jeg har nå har pyntet på utsiden slik at den må/skal hengre på høyre armen (og folk flest er vel høyrehendt? :P ) men glidelåsen er fortsatt feil. Må være meningen at man skal bli frastjålet ting har jeg konkludert med :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke pakke det inn i poser og fryse det ned i mellomtiden?

Jojo, det er allerede fryst, så egentlig kan det ligge der til neste gang søpplebilen kommer ;) Det er bare det at jeg er bortreist når den kommer om 14 dager, så da blir det en hel mnd til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men veska jeg har nå har pyntet på utsiden slik at den må/skal hengre på høyre armen (og folk flest er vel høyrehendt? :P ) men glidelåsen er fortsatt feil. Må være meningen at man skal bli frastjålet ting har jeg konkludert med :blink:

Glidelåsen blir jo riktig vei om du henger den på venstre skulder med pynten ut? :P jeg kan i alle fall bruke alle mine vesker på begge skuldre med riktig side ut :P

Den skal henge på venstre fordi folk flest er høyrehendt og bruker høyre hånd til å hente ut ting mens venstre hånd holder veska (og høyrehånda skal være fri), derfor har jeg min på høyre fordi jeg er venstrehendt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har man fetisjer?

Noen av dem kan være ren assosiasjon. Hvis man f.eks så en bestemt gjenstand i det man var svært opphisset, så kan man etterhvert assosisere den gjenstanden med opphisselse.

Litt slik mange reklamer funker - koble cola zero nok ganger opp mot menn i bar overkropp og kule fester på stranda, så vil man ved synet av cola zero få en positiv assosiasjon.

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal følge lillebror på svømming et par dager i juni og lurer på igrunn hvilken garderobe vi skal gå i? Skal kun hjelpe han med å skifte til badetøy, se til at han dusjer seg ordentlig og følge han ut til selve bassenget. Etter svømmetimen er ferdig skal jeg håndtere alt det "praktiske" fra han går opp av bassenget til vi er ute av svømmehallen med dusjing, påkledning og lignende. Han er 5 (snart 6) år og det er kun barna som skal i bassenget med unntak av svømmelærere, ingen foreldre eller andre voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dem kan være ren assosiasjon. Hvis man f.eks så en bestemt gjenstand i det man var svært opphisset, så kan man etterhvert assosisere den gjenstanden med opphisselse.

...Og der fikk jeg et godt motargument om det noen gang skulle skje at jeg får en forespørsel om sex i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal følge lillebror på svømming et par dager i juni og lurer på igrunn hvilken garderobe vi skal gå i? Skal kun hjelpe han med å skifte til badetøy, se til at han dusjer seg ordentlig og følge han ut til selve bassenget. Etter svømmetimen er ferdig skal jeg håndtere alt det "praktiske" fra han går opp av bassenget til vi er ute av svømmehallen med dusjing, påkledning og lignende. Han er 5 (snart 6) år og det er kun barna som skal i bassenget med unntak av svømmelærere, ingen foreldre eller andre voksne.

Vanlig norm gjennom mine 5år som barneinstruktør er å følge den voksnes kjønn, altså i damegarderoben i ditt tilfelle. Det går også ann å høre om å låne handicap eller lærergarderobe om enten du eller bror er ukomfortabel :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen steder har de også egne familieavlukker inne i garderoben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at ananas inneholder bromelain er helt sant, og at det er et enzym som mørner kjøtt er også helt sant. At tunga di mørner ved at du spiser ananas, det er å dra det litt langt...

Her står det om det, det står om det i wikipedia og noe på norsk.

Jeg innbilte meg at jeg har lært at det var dette stoffet som gjorde at man fikk vondt når man spiste ananas, men litt google-søking gjør meg ikke helt overbevist. Så det kan også være syra i ananasen som gjør det.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider