Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store tråden for rare spørsmål og funderinger - hunderelatert


Tabris
 Share

Recommended Posts

  • Svar 917
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er det normalt å klare å skille nasjonalitet på bæsj?

Nirm hadde løsningen på lommen i øret! Der putter de alle kommandoene de ikke vil høre og så tømmer de den når de rister seg. Himmel som jeg flirer av denne tråden

Jeg lurer litt på hvilken funksjon den lille "lomma" på øret har, jeg?

Posted Images

Trym har 12.5 %.

Hvorfor blir man støl i armene av å jogge!? Jeg veiver da ikke så mye med dem :P

Dette lurer jeg også på! Nesten så jeg ikke orker å jogge to dager på rad fordi jeg er gåen i armene :teehe:

Hvor mye leker dere med hunden i løpet av en vanlig dag?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på! Nesten så jeg ikke orker å jogge to dager på rad fordi jeg er gåen i armene :teehe:

Hvor mye leker dere med hunden i løpet av en vanlig dag?

Hvordan leker? om vi trener lydighet ol så leker vi jo som belønning, men sånn hjemme og ellers leker vi lite, vi koser og tuller og sånt, men er lite leking egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Bølla

Pluss Sverige og Finland som jeg vet om. Nære slektninger med både 100 og 300 avkom...

Hvis man fortsatt vil parre med den hannhunden har vedkommende et problem, mener nå jeg.. (som i at man er litt tett i pappen)

Hva regner folk som innavl når de linjeavler? Femprosentregelen? En god del BC folk har rast over innavlen i utstillingsringen, men likevel bruker de hunder med alt fra 5-15% i egen avl, så avler de ut igjen med avkom med nesten samme prosent, skjønner ikke bæret.

Jesus. Jeg pleier å si at min grense ligger på 0,5-0,6. Ante ikke at det var så ille rundt omkring :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på! Nesten så jeg ikke orker å jogge to dager på rad fordi jeg er gåen i armene :teehe:

Hvor mye leker dere med hunden i løpet av en vanlig dag?

Sånn gjennomsnittlig så raser jeg og Khela litt med favorittbamsen når vi ligger i senga/sofaen, kaster/triller av og til litt ball enten ute eller inne, leker om vi trener, gjemmer favorittbamsen og full baluba lek når hun finner den. Men det er liksom ikke så mye likevel liksom. Med Tequila lekesloss jeg av og til, men hun er ikke så fryktelig lekete av seg egentlig, så svært lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan leker? om vi trener lydighet ol så leker vi jo som belønning, men sånn hjemme og ellers leker vi lite, vi koser og tuller og sånt, men er lite leking egentlig.

Sånn gjennomsnittlig så raser jeg og Khela litt med favorittbamsen når vi ligger i senga/sofaen, kaster/triller av og til litt ball enten ute eller inne, leker om vi trener, gjemmer favorittbamsen og full baluba lek når hun finner den. Men det er liksom ikke så mye likevel liksom. Med Tequila lekesloss jeg av og til, men hun er ikke så fryktelig lekete av seg egentlig, så svært lite.

Tenker igrunn på alt man anser som lek egentlig. Kom i snakk med naboen som gikk forbi når jeg var ute og lekte med hunden, og han sa at han aldri leker med sin hund. Det synes jeg er spesielt, og lurte derfor på hva som er normalen hos den gjengse hundeeier. Vi leker som belønning under trening, ute i hagen kan vi spille fotball, rase med bamser og leker, rulle rundt på plenen, ha drakamp, springe etter hverandre osv. Da koser jeg meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye leker dere med hunden i løpet av en vanlig dag?

Ikke noe særlig inne. Han blir veldig gira av leking, og det orker jeg ikke innendørs. Bruker leke som belønning i trening, og når vi er ute og han er løs kan jeg løpe rundt, dytte i han, dralek med pinner og sånn.

Angående jogging tror jeg at armene blir støle om man spenner seg i skuldre/nakke/rygg. Jeg vet ikke, det er bare en teori.

Og what, innavlsprosent: jeg har syntes at 3% har hørtes kjempemye ut, er det vanlig at prosenten er såpass høyere som hos f.eks. Trym? :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor står gutta i kø her for å drikke av det lunkne, skitne dusjvannet når jeg er ferdig med morgendusjen, fremfor å drikke av sin egen vannskål med friskt, rent vann?

De drikker jo av skåla også når de er tørste, men det er køtendenser når jeg går ut av dusjen noen ganger. Er visst superstas med lunkent dusjvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googlet det og det ser ut som at det ikke går :lol:

Det er blitt laget spesialmunnkurver som passer mops/fransk bulldog ol :-)

www.dog-muzzles-store.com/index.php?main_page=product_info&products_id=466

www.fourflags.com/s.nl/sc.11/category.6879/.f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal på nybegynnerkurs i blodspor (eller blindspor som telefonen min vil sende oss på), holder det å stille med en vanlig brystsele, eller bør jeg kjøpe en mer passende sele med en gang...?

Brystsele er ikke så greit for hunden å spore i, den kan stramme ekkelt når hunden har nesa i bakken. Jeg bruker enten sporsele eller halsbånd i nøden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystsele er ikke så greit for hunden å spore i, den kan stramme ekkelt når hunden har nesa i bakken. Jeg bruker enten sporsele eller halsbånd i nøden:)

Da får vi se om vi klarer å oppdrive en passende sporsele før kurs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...