Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store tråden for rare spørsmål og funderinger - hunderelatert


Tabris
 Share

Recommended Posts

  • Svar 917
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er det normalt å klare å skille nasjonalitet på bæsj?

Nirm hadde løsningen på lommen i øret! Der putter de alle kommandoene de ikke vil høre og så tømmer de den når de rister seg. Himmel som jeg flirer av denne tråden

Jeg lurer litt på hvilken funksjon den lille "lomma" på øret har, jeg?

Posted Images

Guest bikkje1

Hvorfor må Simba vekke meg på en skikkelig brutal måte? :o Han legger seg i fotenden, "lister" seg innpå, og får han øyekontakt med meg så hopper han mot ansiktet og gir meg et vått slikk på nesa. Etterfulgt av napping i håret mitt hvis jeg ikke våkner raskt nok. Det funker bra i hverdagen når jeg såvidt får meg opp, men i helgene..

Kvifor? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må Simba vekke meg på en skikkelig brutal måte? :o Han legger seg i fotenden, "lister" seg innpå, og får han øyekontakt med meg så hopper han mot ansiktet og gir meg et vått slikk på nesa. Etterfulgt av napping i håret mitt hvis jeg ikke våkner raskt nok. Det funker bra i hverdagen når jeg såvidt får meg opp, men i helgene..

Kvifor? :P

Min lille gjorde noe av det samme bare at hun labbet meg i tryne og gravde meg i puppen. Slutta fort etter en flyvetur. Ja jeg er morgengretten :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hvorfor tror bikkja at han kan bistå katten i å drepe en levende mus som sitter under tv-benken ved å hoppe opp og ned, og bjeffe så høyt at hørselsvern hadde vært en god idè?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som lille bofs syns det er en kjempegøy lek hvis han har en pinne eller leke og jeg gjør et halvhjertet forsøk på å ta den. Da løper han av gårde med hodet høyt og ser etter om jeg følger etter ham. Det ser ut som han syns det er stas å bli løpt etter. Noen ganger løper jeg først og han etter også. Men så lurer jeg på om han egentlig er frustrert eller blir stressa av dette, eller om han syns det er så gøy som det ser ut som? Han er sånn med ting han stjeler også. "En sokk, en sokk, se da menneskene, jeg har en sokk!" og så gidder han ikke holde på særlig lenge med det han har tatt om ikke vi følger etter ham. Håper ikke han egentlig føler han blir jagd av de kjipe menneskene, men at det er en morsom sisten-lek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man parrer en tervueren og en groenendael - får man da noen svarte valper og noen terv-farget, eller blir valpene en salig fargemix av svart, brun og grå?
Noen svarte, og noen rød (: du kan og få noen terv valper i et gronne kull, og gronner i et tervkull, alt etter hva som ligger bak på linjene (: så vidt jeg har fått med meg! Man kan kryssparre de to om man søker til nbfk. Er en oppdretter her i bergen som skal ha et kryssparret kull nå i mars ca (:
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor synes unger det er morsomt å etterligne lydene til en hund?

Og du vet du har bjeffete hunder, når nabokona sine barnebarn kommer på besøk og når de går forbi hagegjerdet vårt setter i gang og lager bjeffelyder og ler..... Ikke fullt så moro når hundene inne i stua mi også hører dette og får litt beherskelsesproblemer :P Spetakkelet bryter løs, de SER ungene og HØRER lydene og tror at ungene har med seg hunder.

Jeg liker barn jeg. Har til og med et eksemplar selv som jeg er svært glad i. Men noen ganger, når de gjør sånn...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har løpetisper "mens"smerter?

Blaze viste helt tydelig en form for smerte under løpetid etter to keisersnitt under løpetiden.

Var derfor hun ble kastrert.

Men om det var arrvev eller annet vet vi ikke (hun hadde faktisk ikke noe særlig arrvev for det ble sjekket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som lille bofs syns det er en kjempegøy lek hvis han har en pinne eller leke og jeg gjør et halvhjertet forsøk på å ta den. Da løper han av gårde med hodet høyt og ser etter om jeg følger etter ham. Det ser ut som han syns det er stas å bli løpt etter. Noen ganger løper jeg først og han etter også. Men så lurer jeg på om han egentlig er frustrert eller blir stressa av dette, eller om han syns det er så gøy som det ser ut som? Han er sånn med ting han stjeler også. "En sokk, en sokk, se da menneskene, jeg har en sokk!" og så gidder han ikke holde på særlig lenge med det han har tatt om ikke vi følger etter ham. Håper ikke han egentlig føler han blir jagd av de kjipe menneskene, men at det er en morsom sisten-lek.

da vår , nå 8 år gammle dachs, var valp pleide hun å leke slik sisten med tvillingbrødrene mine. hjemme hadde vi ei lang stue, og de byttet på hvem som jagde og hvem som ble jaget. når guttene var lei pleie hun å gå å "slå" på dem før hun liksom spratt unna og gjorde seg klar til å bli jaget igjen. jeg har ingen tvil om at dette var en slags lek for henne. når hunder som er alene springer "med rumpa under seg" simulerer de på en måte at de blir jaget av andre hunder. min pleide ofte å leke slik med seg selv både inne og ute, og jeg ble nesten litt trist på hennes vegne fordi hun måtte late som hun hadde noen som jaget seg.

nå leker hun slik med den andre dachsen vår når hun ikke er for gammel og lat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en mulighet for at staffen min (korthåret uten underull) faktisk anlegger vinterpels? Synes han blir så fluffy og myk om vinteren i forhold til resten av året.

Han skal helst ha seg frabedt å gå med dekken, så han bruker det nesten aldri. Sist lørdag var vi i skogen og tente bål i 7 minusgrader i 6 timer, han hadde ikke på seg dekken et eneste minutt.

Så det burde jo ikke være heelt utenkelig at han anlegger noen ekstra hårstrå, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor får jeg lyst på hund nr. tre, når nr. to har vært her i kun to uker?

Min valp har vært her i en mnd men er godt i gang å planlegge/fantasere om en til :innocent:

En ting jeg lurer på (og ikke forventer svar :P) er hva som faktisk foregår i drømmene til dyret. Er mye sånn "pip pip :shocked: , klynk :no:​ ... RUFF! :pirate: " når han sover. Høres actionfylt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har løpetisper "mens"smerter?

Kahlo var tydelig smertepåvirket under løpetid. Nøyaktig hvor smerten satt er jo vanskelig å si.

Hvorfor syns Hottie at katt i treet er så skummelt at man må hyyylboffe og dø litt? Når det var hun som jaget katten opp i treet?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min valp har vært her i en mnd men er godt i gang å planlegge/fantasere om en til :innocent:

En ting jeg lurer på (og ikke forventer svar :P) er hva som faktisk foregår i drømmene til dyret. Er mye sånn "pip pip :shocked: , klynk :no:​ ... RUFF! :pirate: " når han sover. Høres actionfylt ut :)

Uten at jeg har noe fasitsvar vil jeg tro hunder, som oss, drømmer om ting som er relatert til hva som har skjedd i løpet av dagen. Jeg merker forskjell på min hunds drømmer, om han har lekt med andre hunder en dag skjer det SKIKKELIG mye i drømmen :lol: Han boffer, piper, uler, "løper" og det er ikke måte på. Ganske morsomt å se på da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant at hunder nyser når de har det gøy/koser seg? :P

Jeg har ei som må jobbe masse med å holde seg rolig før vi går tur. Hun skjønner kjapt at jeg gjør klar til å gå tur, og to minutter er leeenge å vente før vi kommer oss ut. Hun vet godt at hun må være rolig, for å holde hunden fast for å ta på bånd/sele er uaktuelt. Så her er det en lang rekke med strekking, gjesping og nysing mens jeg gjør klar for tur. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanskelig er det å komme inn på Canis sitt klikkerTRENERkurs? Har skikkelig lyst til å ta det i løpet av friåret mitt, men er skikkelig usikker på hvor stor pågang det er. Er det vanskelig? Og hvor mye erfaring må man ha? Jeg har gått 6 kurs ved OHS, og trent mye. Holder det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...