Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store tråden for rare spørsmål og funderinger - hunderelatert


Tabris
 Share

Recommended Posts

Hvorfor etterlater Leo alltid 5-10 kuler av tørrforet sitt når han har spist? Det ligger alltid litt igjen, uavhengig av hvor mye eller lite skålen hans er fylt med.. Hvorfor? :P

Er det kanskje sånn "småbarnsyndrom"? Små, pirkete barn spiser jo ALDRI opp den siste biten av maten sin :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 917
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er det normalt å klare å skille nasjonalitet på bæsj?

Nirm hadde løsningen på lommen i øret! Der putter de alle kommandoene de ikke vil høre og så tømmer de den når de rister seg. Himmel som jeg flirer av denne tråden

Jeg lurer litt på hvilken funksjon den lille "lomma" på øret har, jeg?

Posted Images

Guest bikkje1

Er de lange håra ytterst på tissen der for å lede tissestrålen? :icon_confused: Syntes det så så dumt ut først, men ser jo ut til å ha en slags funksjon..

Yup! Tror i hvert fall det.. :P

Og for hos fungerer den som en sjekk på om Simba har tissa inne eller ikke. :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Hvor vanskelig er det å komme inn på Canis sitt klikkerTRENERkurs? Har skikkelig lyst til å ta det i løpet av friåret mitt, men er skikkelig usikker på hvor stor pågang det er. Er det vanskelig? Og hvor mye erfaring må man ha? Jeg har gått 6 kurs ved OHS, og trent mye. Holder det?

@janson har gått det. Lyst til å gå det selv jeg, men det koster visst penger. Masse penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanskelig er det å komme inn på Canis sitt klikkerTRENERkurs? Har skikkelig lyst til å ta det i løpet av friåret mitt, men er skikkelig usikker på hvor stor pågang det er. Er det vanskelig? Og hvor mye erfaring må man ha? Jeg har gått 6 kurs ved OHS, og trent mye. Holder det?

Det skal nok holde det. :ahappy: De er flinke til å tilpasse det den enkelte. Jeg var en av de som hadde mer erfaring og fikk like mye ut av det som de som var helt ferske. Nå vet jeg ikke hvilken instruktør du vurderer, men jeg har inntrykk av at det er flere som kan akseptere å dele opp betalingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hva er det som gjør at to hunder som knapt noengang har møttes, ikke tåler oppsynet på hverandre? Det bor en eurasier oppi veien her. Ozu og han fikk hilse og leke èn gang, da var eurasieren valp og Ozu var noen få måneder eldre. De var litt usikre på hverandre, men var begge unge og det hele gikk egentlig helt fint. Ingen grunn til traumer hos noen av dem. Ozu har heller aldri hatt noen negative erfaringer med noen langhårede spisshundraser som han kunne generalisert. Dette er den eneste gangen de to har møttes og hilst/lekt sammen.

Men etter det så har de ikke tålt hverandre. Ozu reagerer ikke på noen hunder slik han gjør på denne. Bare de ser hverandre på motsatt side av veien så ruser de ut i båndet begge to, bjeffer og tar helt av. Det er gjensidig, og det er tilfeldig hvem som begynner først (i mine øyne). Jeg forstår ikke hvordan to hunder som hadde ett møte som gikk bra i valpe/unghundalderen skal mislike hverandre så hinsides?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hvorfor har hannhunden som ble 2 år i går enda ikke lært seg å kontrollere strålen når han tisser?

Han bare må tisse over beina og magen sin, og han løfter beinet høyt til værs når han tisser, likevel bommer han nesten alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har hannhunden som ble 2 år i går enda ikke lært seg å kontrollere strålen når han tisser?

Han bare må tisse over beina og magen sin, og han løfter beinet høyt til værs når han tisser, likevel bommer han nesten alltid.

Hannhund :sleep:

Når eldstemann skal tømme blæra sånn skikkelig om morgenen så tar jeg lett tak i det bakbeinet som han løfter opp og drar bittelitt sånn at strålen i hvert fall bommer på forbeina og magen. Om det ser teit ut? :huh: Mulig det. Gir jeg beng i det? Jepp. :D Og han begynner å nærme seg 9 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oksemuskler og grisehaler og den typen snacks rensende effekt på tennene i samme grad som råe bein?

I rå tilstand hvertfall. :P Ellers nei, fordi tennene ikke synker inn i kjøttet, og ei heller river de av kjøtt/hud med fortennene på de tørkede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rå tilstand hvertfall. :P Ellers nei, fordi tennene ikke synker inn i kjøttet, og ei heller river de av kjøtt/hud med fortennene på de tørkede.

Aha, burde ikke være noe trøbbel å få tak i rått heller egentlig, men kan jo likegodt tannpusse. Han spyr seriøst av altmulig bein jeg prøver å gi han (utenom kylling). Virker ikke som om magen greier å fordøye det skikkelig, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, burde ikke være noe trøbbel å få tak i rått heller egentlig, men kan jo likegodt tannpusse. Han spyr seriøst av altmulig bein jeg prøver å gi han (utenom kylling). Virker ikke som om magen greier å fordøye det skikkelig, rett og slett.

Hm, så rart. Du gir ikke litt mye bein, da? Kan jo bli mye for magen sikkert det og, da de tross alt ikke bør ha så mye av det. :) Men de småørretene, svinetunger, kyllinglår/delt opp, hel kylling, eller bare større stykker med beinfritt kjøtt er jo også noe de må bruke litt tid på (gitt etter str. på hunden såklart) og er dermed fin tannpuss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, så rart. Du gir ikke litt mye bein, da? Kan jo bli mye for magen sikkert det og, da de tross alt ikke bør ha så mye av det. :) Men de småørretene, svinetunger, kyllinglår/delt opp, hel kylling, eller bare større stykker med beinfritt kjøtt er jo også noe de må bruke litt tid på (gitt etter str. på hunden såklart) og er dermed fin tannpuss.

Njanei, synes egentlig ikke det? Rundt 10% av kosten sånn totalt, men det kan jo bli mer i det enkelte måltid. Nå i det siste har det skjedd etter at han har fått kalkunhals da, de inneholder jo endel bein.

Takk for andre tips, skal prøves :) Som oftest kaster han det inn i et hjørne i munnen, tygger to ganger og svelger, men det må vel finnes NOE han må jobbe litt ekstra med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njanei, synes egentlig ikke det? Rundt 10% av kosten sånn totalt, men det kan jo bli mer i det enkelte måltid. Nå i det siste har det skjedd etter at han har fått kalkunhals da, de inneholder jo endel bein.

Takk for andre tips, skal prøves :) Som oftest kaster han det inn i et hjørne i munnen, tygger to ganger og svelger, men det må vel finnes NOE han må jobbe litt ekstra med..

Har du prøvd å holde det for ham for å lære ham å tygge? Jeg hadde samme problem (herlig å få en halv elg i retur midt på natta..), men det sluttet da hun begynte å tygge ordentlig. Hvis de ikke tygger er det jo ikke særlig nyttig som tannpuss heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg har en hund som tygger ordentlig, ikke får bein for ofte, men samtidig ikke klarer å fordøye det og spyr opp alt etter 6-7 timer. Han får nå ikke bein lenger, for jeg orker ikke tørke opp etter han. Den andre tåler alt, hun er et levende søppelkvern med en mage av stål :P

Menne.. Lurer fortsatt på hvorfor hunder ikke har pels på magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får nå ikke bein lenger, for jeg orker ikke tørke opp etter han.

Det er litt dit jeg har kommet også. Han har vært "flink" å hoppe ned fra senga vår når han er kvalm, men jeg vedder på at en morgen ligger det en herlig blanding av magesyre og beinbiter i fotenden av senga mi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Det er litt dit jeg har kommet også. Han har vært "flink" å hoppe ned fra senga vår når han er kvalm, men jeg vedder på at en morgen ligger det en herlig blanding av magesyre og beinbiter i fotenden av senga mi :P

Been there, done that :aww: Så nå er det tørka diverse på Angus fremover :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...