Gå til innhold
Hundesonen.no

Hører du på musikk når du går tur med hunden?


Renate A
 Share

Recommended Posts

Ser ofte at folk går og hører på musikk (eller noe annet) samtidig som de går tur med hunden sin.

Jeg gjør aldri det selv, når jeg er ute med Chicka så skal jeg kose meg sammen hun og ikke være "fraværende" eller "usosial".

Det samme med å gå hele turen og prate i mobilen, vet om flere som gjør dette, greit dersom det er noe viktig, men man kan vel spandere litt tid på hunden uten mobil og/eller musikk?

Jeg tar mobilen dersom den ringer, men blir ikke pratende lenge, da ringer jeg heller tilbake når vi har kommet hjem fra turen, på turene med Chicka vil jeg kose meg og bare være sammen hun.

Dette er noe jeg har lurt på lenge, er det fordi det er kjedelig å gå med hunden, eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

9 av 10 ganger har jeg enten en kompis eller en podcast på ørene. Jeg har ikke løs hund. Skjønner ikke problemet eller at mine turer skulle være noe dårligere enn de uten underholdning. Rar innstil

Yep - tilogmed når jeg går med barnevong og hund. Har det jo såpass lavt at jeg hører ting da, og det er uansett den beste måten for meg å slappe av på. Har hunder løs også, men akkurat det har med hv

Altså, det er jo ekstra kjekt å ha på musikk i skogen der det ikke er folk. Da kan man jo synge med

Ja - og nei.

Jeg hører på musikk når vi går langs asfaltjungelen i boligfeltet her, det er mørkt, dårlig vær og kaldt (regn/snø) og jeg vil helst ikke være ute på tur men vi "må" ut på tisse eller dritetur. Det motiverer meg, det gir meg ekstra giv og får meg ut raskere enn ellers. Jeg er observant og passer på at det ikke kommer noen andre med hund foran oss eller biler bak oss, men det er stort sett aldri folk ute når været er så crap at jeg må ha musikk. Bikkja er uansett også på egen tur og vi har ingen "connection" om jeg hadde gått med eller uten musikk.

Når vi er ute på tur i skogen, det er varmt og godt med sol og digg vær har jeg ikke på musikk - for da er vi ute på tur sammen og koser oss. Jeg legger inn litt trening innimellom - vi har kontakt og kommuniserer.

Så det kommer helt an på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri.

Veldig glad i musikk på ørene, har det alltid på vei til bussen, på bussen og hvis jeg går i byen. Men da er jeg i min egne lille verden og følger ikke med på noen verdens ting. :P Og det er derfor jeg ikke har det på tur, jeg følger ikke med da. Er ikke til stede, rett og slett.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei aldri. Jeg storkoser meg med å være ute i naturen, og jeg går stort sett bare tur i skogen. Jeg har kontakt med hundene når vi er ute, de går stort sett løs om jeg ikke løper med dem på grusvei, og det å kunne høre på stillheten og skru av tankene helt mens jeg går er et must :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke når jeg går tur, men jeg må ha musikk på det ene øret når jeg jogger for motivasjon. Men det er forsåvidt fordi jeg ikke liker og gå med musikk på øret. Har egentlig ikke tenkt over noen annen grunn til og ikke ha det, men det er vell fordi det uansett ikke er en problemstilling her iom at jeg foretrekker uten uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ser virkelig ikke problemet jeg. Går jeg langs vei kan jeg gjerne høre på musikk. I skogen liker jeg best å bare være i naturen uten noe annet enn meg, bikkjene og naturen. Men om noen ringer meg mens jeg går i skogen har jeg ikke noe i mot å skravle en times tid heller der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg hund, men har gått tur med hund en del, og jeg takler ikke musikk på øret når jeg utenfor.

Ikke når jeg sitter på buss, går i sentrum ellernoe. Jeg er så avhengig av å høre alt rundt meg når jeg er ute, at jeg hadde nok vært rimelig redd om jeg hadde hørt musikk på ørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn innimellom. Men er gjerne kun når eg går tur gjennom sentrum, og då har eg musikken på veldig lavt, så eg hører om det skulle komme nokon bak oss. Og det er stort sett kun fordi eg helst ikkje vil bli stoppa av folk, spesielt når eg går med bråkebøtta, og med musikken ser eg forhåpentlegvis litt meir opptatt ut :P

Men er vi i skog og mark, så likar eg best og høyre på naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alltid i båndtvangperiodene. Musikk er en skikkelig virkelighetsflukt for meg, da kan jeg dagdrømme i fred. Klarer ikke helt forklare det. Bikkja surrer med sitt uansett. Og kommer det noen fra en eller annen kant så ser jeg det på hunden lenge før jeg hører det selv. Går han løs har jeg aldri på musikk, da har han jo endel større radius og da vil jeg ha bedre oversikt. Og ja, ringer gjerne venner også. Mest fordi det er da jeg har tid men også fordi jeg blir i godt humør ute på tur og da blir jeg automatisk pratsom også :lol:

Edit: hang meg opp i min dårlige setningsoppbygging :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep - tilogmed når jeg går med barnevong og hund. Har det jo såpass lavt at jeg hører ting da, og det er uansett den beste måten for meg å slappe av på. Har hunder løs også, men akkurat det har med hvor jeg går tur å gjøre. Men klarer både å snakke med hunder og baby med musikk på øret.

Går og småsynger litt for baby, belønner hunder, nyter naturen og god musikk. :wub:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Synes jo det med en ny hund var en god ide, hvertfall med at de kan også være med.  Min har ingen hemninger her heller, så jeg må sette begrensninger- det driter ho hardt i.. Vi driver med nosework, men er ikke det beste miljøet her nede.. Synes også det er rart å ha gammel hund, det er mange begrensninger- men mye herlig også..
    • Ja, og stresser. Det er jo så mye som ikke er klart....
    • Åå så søt 🥰 Teller du ned dagene nå?
    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...