Gå til innhold
Hundesonen.no

Hører du på musikk når du går tur med hunden?


Renate A
 Share

Recommended Posts

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

9 av 10 ganger har jeg enten en kompis eller en podcast på ørene. Jeg har ikke løs hund. Skjønner ikke problemet eller at mine turer skulle være noe dårligere enn de uten underholdning. Rar innstil

Yep - tilogmed når jeg går med barnevong og hund. Har det jo såpass lavt at jeg hører ting da, og det er uansett den beste måten for meg å slappe av på. Har hunder løs også, men akkurat det har med hv

Altså, det er jo ekstra kjekt å ha på musikk i skogen der det ikke er folk. Da kan man jo synge med

Jeg gjorde det veldig ofte før, men etter at mp3-spilleren min ble ødelagt og jeg ikke fikk surra meg til å kjøpe ny så har jeg blitt vant til å gå uten.

Denne tråden minner meg på at jeg savner å kunne drømme meg bort litt, så jeg skal ordne meg noe musikk på øret igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte musikk på øret eller er i en telefonsamtale mens jeg går med jentene.

Dels fordi det kan gå uker og månder mellom hver gang jeg treffer noen som ikke er en del av militæret, og selv de er det relativt sjelden jeg treffer ut fra de tidene jeg går på tur.

Dels fordi det er bedre dekning i skogen enn i stua, så det er lettere å føre langvarige telefonsamtaler på tur.

Dels fordi god musikk på øret gjør at jeg går fortere og dermed får bedre kondisjonstrening ut av turen.

Dels fordi noen dager er turlysten mindre, og tiden går fortere om en gjør noe annet enn bare å ta steg for steg for steg for steg.

Dels fordi jeg oppriktig liker å høre på musikk, og likevel klarer å følge med tilstrekkelig på jentene. De har aldri vært typen til å gå veldig mange meter fra meg eller finne på noe verre enn å spise elgbæsj eller bade i ekkelt myrvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er jeg også, trodde jeg var den eneste i verden som ikke er så begeistret for musikk, iallefall ikke hele tiden ;)

Men det har ikke noe med at jeg ikke hører på musikk på tur, der vil jeg følge med og nyte turen uten musikk på øret :)

Du er ikke det. Jeg hører lite på musikk generelt. Men bøker og podcasts er ikke like "støyende" heller synes jeg. Siden det er prating, og man automatisk ikke har det på like høyt (ikke hos meg i hvert fall). Men så er jeg ganske vant til å gå med bok på ett øre nå. Noen ganger når jeg går langturer, synes jeg det er godt med en bok på øre, mens andre ganger vil jeg bare har stillheten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid med meg mobilen, så jeg kan ringe til JeanetteH når jeg roter meg bort for å bli guidet hjemover, eventult se på kartet hvor jeg er - og kunne ringe veterinær om det skjer noe akut (hvilket jeg aldri har hatt behov for, men den dagen jeg legger igjen mobilen hjemme kommer begge jentene til å bli bitt av huggorm mens jeg brekker beinet på ei glatt rot, og deretter får vi magedreining alle tre...)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver alltid å ha med mobil på tur, tilfelle det skulle skje noe eller jeg går meg vill :P

En av få ganger jeg ikke har hatt med mobil forsvant Trym, og jeg måtte gå helt hjem for å be C være med å lete, istede for at jeg bare kunne ringt han og bedt han være med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid mobil med meg på tur. Jeg bruker RunKeeper, leter etter cacher og tar masse bilder, så den må være med. Snakke i telefonen gjør jeg bare hvis den ringer, og da vil jeg helst ikke snakke lenge siden jeg er på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører alltid på musikk når jeg jogger. Da er hundene i bånd uansett, og jeg jogger i litt bortgjemte lysløyper og på tider hvor sjansen for å møte folk og hunder er nær null. Når jeg bare går så har jeg musikk kun på ene øret, for da er hundene løse og jeg må ha ett øre ledig til å høre om det kommer noen.
Går utrolig sjelden tur langs trafikkerte veier eller steder der jeg møter så mye folk. (liker ikke folk, vil være alene i verden når jeg går tur)
Mobilen er med, men det er kun fordi det er et krav fra mannfolket, "så du kan ringe etter hjelp når du går på trynet og brekker noe". (han har veldig god tro på meg, som dere skjønner :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er deilig å la mobilen være igjen hjemme av og til da :) Det er litt godt å vite glemme tid og være litt utilgjengelig noen ganger :)

Det er det man har lydløsknappen til! :D Den er flittig i bruk her tidvis. :P Så kan man få tak i folk om man trenger det, men hører ikke at andre prøver å få tak i en selv. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg går med ham løs har jeg ikke noe på øret, da vil jeg ha oversikt. Går jeg med ham i bånd eller løper kan jeg godt ha musikk eller podcast på øret. Synes det kan være fint å slå to fluer i en smekk å gå tur/trene og høre på en givende podcast samtidig :)

EDIT: Jeg også screener veldig på tur hvis telefonen ringer eller jeg får melding.

Endret av Poter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

På det ene øret kan jeg høre på musikk, eller prate i telefonen, men jeg må ha et øre til å høre hva som skjer rundt meg.

Bikkja surrer på, snuser og koser seg, og jeg følger uansett godt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hender jeg legger inn jogging utenom på de turene jeg vet jeg skal jogge, og da er det veldig kjekt med musikk. Komuniserer da med hundene selvom jeg har noe på øra, selvom jeg blir "døv" har jeg jo fortsatt kroppsspråk, stemme og øyne. :icon_confused:

OT, har ofte musikk på mens jeg trener hundene også. Funker fett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg går alene på tur så har jeg alltid med meg mobil, rett og slett for sikkerhet hvis det skjer oss noe på tur.

Har opplevd at Chicka ble akutt halt en gang på tur, da var det kjekt å ha mobilen med så jeg kunne ringe til moren min så de fikk hentet oss.

Når jeg går sammen andre så er jeg litt sløvere på å ta med mobilen på tur, tar ikke mobilen om det ringer og jeg går sammen andre, men jeg kan bruke den til å ta i bilder med når jeg er ikke har med speilrefleksen :)

Mari, jeg mente ikke at dere som går med musikk på øret gir noe dårligere turer enn oss andre, bare jeg som ikke hadde klart å konsentrere meg om jeg hadde hatt musikk på øret og lurte på hva andre gjorde når de gikk på tur.

Bare sånn at du ikke tror at jeg syntes dere er dårligere enn oss som går uten, det var IKKE meningen i det hele tatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...